Από το Πάθος στην Ανάσταση: Online πασχαλινό ρεσιτάλ της Ουρανίας Γκάσιου στο Μέγαρο Μουσικής
Το Μέγαρο Μουσικής παρουσιάζει, στο πλαίσιο του δωρεάν online κύκλου συναυλιών «Adagio – Μουσική για τις ημέρες του Πάσχα», την Κυριακή 25 Απριλίου, το μουσικό οδοιπορικό «Από το Πάθος στην Ανάσταση» της Ουρανίας Γκάσιου.
Η αυλαία της ψηφιακής σκηνής του κύκλου Adagio – Μουσική για τις ημέρες του Πάσχα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ανοίγει την Κυριακή των Βαΐων 25 Απριλίου στις 8:30 το βράδυ, με το μουσικό οδοιπορικό «Από το Πάθος στην Ανάσταση» της Ουρανίας Γκάσιου.
Στο φετινό ραντεβού της με το κοινό η οργανίστα του Μεγάρου μας προσκαλεί, στο πλαίσιο του Megaron Online, να γνωρίσουμε ή να θυμηθούμε εμβληματικά έργα για εκκλησιαστικό όργανο της δυτικής θρησκευτικής μουσικής, γραμμένα από κορυφαίους συνθέτες του Μπαρόκ, του Ρομαντισμού αλλά και της εποχής μας: Johann Sebastian Bach [Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ], Johannes Brahms [Γιοχάννες Μπραμς], Jeanne Demessieux [Ζαν Ντεμεσσιέ], Simon Johnson [Σάιμον Τζόνσον] και Charles-Marie Widor [Σαρλ-Μαρί Βιντόρ].
Λίγα λόγια για το ρεσιτάλ της Ουρανίας ΓκάσιουΞεχωριστή θέση στο πρόγραμμα της βραδιάς κατέχει ο J. S. Bach, ο οποίος αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της συνθετικής του δημιουργίας στην εκκλησιαστική μουσική. Θα ακουστούν αποσπάσματα από μία κοράλ-παρτίτα για εκκλησιαστικό όργανο, εμπνευσμένη από ύμνους του 17ου αιώνα, καθώς και χορικά πρελούδια από γνωστά έργα του μεγάλου Κάντορα της Λειψίας, όπως το «Μικρό βιβλίο του οργάνου».
Στο πασχαλινό ρεσιτάλ της στο Μέγαρο, η Ουρανία Γκάσιου θα ερμηνεύσει επίσης μέρη από δύο διάσημες συνθέσεις («Συμφωνία αρ. 5» για εκκλησιαστικό όργανο και «Σουίτα Bach’s Memento») του Charles-Marie Widor, διακεκριμένου γάλλου οργανίστα και μουσουργού του 19ου αιώνα. Την ίδια εποχή έζησε και ο σπουδαίος ρομαντικός συνθέτης Johannes Brahms που, εκτός από κοσμικά έργα, έγραψε και θρησκευτικές συνθέσεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και χορικά πρελούδια σαν αυτά που θα παρουσιαστούν στο ρεσιτάλ της 25ης Απριλίου.
Από το πρόγραμμα της βραδιάς δεν θα μπορούσαν να λείπουν σημαντικοί σολίστ του 20ού και 21ου αιώνα που έγραψαν μουσική για εκκλησιαστικό όργανο. Ανάμεσά τους, η Γαλλίδα Jeanne Demessieux, η οποία άντλησε την έμπνευσή της από το γρηγοριανό μέλος, και ο σύγχρονος βρετανός συνθέτης και βιρτουόζος οργανίστας Simon Johnson. Για τη συναυλία της στο Μέγαρο, η Ουρανία Γκάσιου επέλεξε μια παρτιτούρα του Johnson από το «Orgelbüchlein Project». Πρόκειται για ένα διεθνές συλλογικό έργο με συνθέσεις δημιουργών του καιρού μας που συμπληρώνουν το ημιτελές χειρόγραφο του «Μικρού βιβλίου του οργάνου» του Bach.
*Θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες από την ημέρα μετάδοσής του.
Το Adagio, που φέτος παρουσιάζεται για πρώτη φορά από το site, το fb και το κανάλι του Μεγάρου στο YouTube, περιλαμβάνει επίσης τα streamings της βραδιάς παλαιάς μουσικής «Εν ωδαίς μεγαλύνομεν» με το Σύνολο Εx Silentio (Μεγάλη Δευτέρα 26/4) και της συναυλίας «Μοιρολόγια της Μεσογείου για το θρήνο και τη λύτρωση “Ένα κεράκι αφτούμενο”» με τον Λουδοβίκο των Ανωγείων και τις Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή (Μεγάλη Τρίτη 27/4).