MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Αρχαία Τραγωδία

Βάκχες, του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Οι Βάκχες του Ευριπίδη έρχονται σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 13, 14 και 15 Αυγούστου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2021.

Monopoli Team

Η Εταιρεία Τέχνης «Αrs Aeterna» και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ παρουσιάζουν το καλοκαίρι του 2021 την τραγωδία του Ευριπίδη Βάκχες, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Η παράσταση, θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου στις 13, 14 & 15 Αυγούστου σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.

 «Τελετουργία της συγκίνησης, του συναισθήματος, του μένους και του παραλόγου μπορούν να χαρακτηριστούν οι Βάκχες του Ευριπίδη». Έτσι ορίζει η Νικαίτη Κοντούρη την ανεξάντλητη τραγωδία του Ευριπίδη.

ΒΑΚΧΕΣ

Στις Βάκχες, ο Θεός Διόνυσος είναι ο πρωταγωνιστής. Ο γνωστός αγαθός Θεός του κρασιού, της μέθης και του Θεάτρου, «ενδύεται» το αρχέγονο, και αινιγματικό του πρόσωπο, που είναι εξαιρετικά σύνθετο και σκοτεινό.

Διόνυσος σημαίνει δύο φορές γεννημένος. Είναι γιος του Δία και της Σεμέλης. Ο μύθος λέει, πως ενώ  τον γεννούσε πρόωρα  η μάνα του, ο Δίας τον διέσωσε φτιάχνοντας στο μηρό του μια δεύτερη μήτρα και τον έστειλε να δει το φως στη μακρινή Ασία. Οι Βάκχες γράφτηκαν το 406-405 π.Χ. ενώ ο Ευριπίδης βρισκόταν αυτοεξόριστος στο παλάτι του Αρχέλαου στη Μακεδονία.

Η υπόθεση

Ο Διόνυσος καταφθάνει  στη Θήβα, την πατρίδα της μητέρας του, έχοντας μαζί του τις πιστές του ακολούθους, για να επιβάλει τη δική του θρησκεία και να τιμωρήσει όλους όσοι είναι εμπόδιο στο δρόμο του, τολμώντας να τον αμφισβητήσουν. Διαβρώνει ακόμα και την ιερή σχέση μάνας-γιού, εμφυσώντας τη θεϊκή του Μανία στις γυναίκες της Θήβας. Με την βίαιη επιβολή της νέας θρησκείας, επιφέρεται η ισοπέδωση του Βασιλικού Οίκου της πόλης των Θηβών. Οι εναπομείναντες ήρωες της τραγωδίας αναγκάζονται  να πάρουν το δρόμο της εξορίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑHip Hop, street dance και… χορευτικές μάχες στο Φεστιβάλ Αθηνών12.09.2018

Ύβρις -Τιμωρία- Κάθαρση

Ο Ευριπίδης συνθέτει τις Βάκχες, μία εμφανώς τελετουργική μιμητική διαδικασία, όπου χρησιμοποιούνται όλα τα μέσα της θεατρικής πράξης: μεταμόρφωση, παρενδυσία, δραματική ειρωνεία, ελευθεριότητα, ακραίες συμπεριφορές, αφήγηση, αθέατες  εγκληματικές πράξεις κ.α. Μέσα από  μια ποικιλία ρυθμών, ήχων , συγκρούσεων και γεγονότων εντός και εκτός σκηνής, βιώνουμε την ένθεη τρέλα που έχει καταλάβει τις γυναίκες της Θήβας, τον σπαραγμό ζώων και ανθρώπων και τη διαταραχή της φύσης που συναινεί στην αγριότητα των πράξεων των κοινών θνητών. Οι άνθρωποι γίνονται αγέλη που θα κατασπαράξει τα ίδια της τα παιδιά, όταν διαταραχθεί η ισορροπία της κυρίαρχης Θεάς Φύσης, από την αλόγιστη συμπεριφορά τους. Ο ισχυρός εκρηκτικός  μηχανισμός  του Δραματουργού, απαντά στην Ύβρη με Τιμωρία, αποδίδει Δικαιοσύνη και οδηγεί στην Κάθαρση.

Η παράσταση θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Ευριπίδης
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη

Σκηνικά: Λουκία Μινέτου
Κοστούμια: Λουκία Μινέτου
Μουσική Διεύθυνση: Θραξ-Punks
Μουσική: Θραξ-Punks
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Χορογραφία: Ανδρονίκη Μαραθάκη

Παίζουν: Άκης Σακελλαρίου (Διόνυσος), Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Πενθέας), Κωνσταντίνα Τάκαλου (Αγαύη), Ιωάννα Παππά (Τειρεσίας), Δημήτρης Πετρόπουλος (Κάδμος), Κωνσταντίνος Ασπιώτης (Αγγελιοφόρος)

Τιμές Εισιτηρίων: Διακεκριμένη Ζώνη 60€ • Ζώνη Α΄ 45€ • Ζώνη Β΄ 30€ – Φοιτητικό / 65+ 20€ • Ζώνη Γ΄ 25€ – Φοιτητικό / 65+ 20€ • Ζώνη Δ΄ 20€ – Φοιτητικό / 65+ 15€ • Ζώνη Ε΄ 15€ • ΑΜΕΑ 15€
Διάρκεια Παραστάσεων: Από τις 13 έως τις 15 Αυγούστου 2021
Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00
Βοηθός Σκηνοθετη: Θάλεια Γρίβα
Link Εισιτηρίων: http://aefestival.gr/festival_events/vakches/, https://tickets.aefestival.gr/event/aef-vakches/?lang=el, https://www.ticketservices.gr/event/aef-vakches/?lang=el
Περισσότερα από Θεατρικά Νέα