Η έκθεση “Truthful waters” συστήνει στους θεατές την χαρακτηριστική χρήση του χρώματος και την δημιουργική τεχνική του Emecheta, σε συνδυασμό με τις παραστατικές φιγούρες που αντλεί από την φαντασία, την ιστορία και την προσωπική του ζωή.
Διευρύνοντας τον διάλογο με τους θεατέςΑφετηρία για τη δημιουργία του κάθε έργου αποτελεί η εσκεμμένη αφαίρεση του χρώματος του δέρματος του κάθε πρωταγωνιστή. Αποσπώντας την προσοχή από το χρώμα του δέρματος, στρέφει τo ενδιαφέρον στην ίδια τη μορφή και το περιβάλλον της, διευρύνοντας τον διάλογο με τους θεατές, καλώντας τους να συνδεθούν σωματικά και συναισθηματικά με την ιστορία του κάθε χαρακτήρα.
Η έμπνευση πίσω από τα έργαΣτο νέο σώμα δουλειάς του, ο Emecheta καταπιάνεται με την έννοια του δυϊσμού και διερευνά ετερογενείς αρχές όπως η αντίληψη και η πραγματικότητα, το δίκαιο και το άδικο, το ιδιωτικό και το δημόσιο, ο αυτό-προσδιορισμός και ο ετερο-προσδιορισμός. Για τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση, ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από την προσωπική του ζωή και τις εμπειρίες του, θολώνοντας τα όρια ανάμεσα στο προσωπικό και το πολιτικό. Το έργο με τίτλο Guardian Angel αποτυπώνει μια πτυχή της ζωής του Emecheta μέσα από το πρίσμα της φαντασίας. Ο πίνακας απεικονίζει μια οικογενειακή στιγμή από ένα παλιό φωτογραφικό άλμπουμ, με τη μητέρα και την αδερφή του καλλιτέχνη. Οι μορφές παρουσιάζονται σε ακινησία συχνά μοιάζουν παγιδευμένες στον χρόνο σαν μια ξεθωριασμένη ανάμνηση ή όνειρο.
Στο κέντρο της έκθεσης συναντάμε δύο πίνακες οι οποίοι μοιάζουν να αποτυπώνουν ήρεμες καθημερινές σκηνές, αλλά με μια προσεκτική ματιά φανερώνουν μια υποβόσκουσα ένταση. Στο έργο Behind The Bushes II, το ανοιχτό κολάρο του πάστορα και το τσιγάρο που προσφέρει στον νεαρό άνδρα συμβολίζουν την διαφθορά του και αποτελεί το σχόλιο του καλλιτέχνη για το πως η θρησκεία χρησιμοποιεί λανθασμένα την δύναμη της για να ελέγχει τους πιστούς. Στο έργο Free Spirit, ένας νεαρός ημίγυμνος άνδρας τοποθετείται περήφανα στον δημόσιο χώρο. Ο άνδρας είναι ελεύθερος, ζώντας σε μια κατάσταση όπου o εσωτερικός και εξωτερικός του κόσμος βρίσκονται σε απόλυτη ισορροπία. Αυτό το έργο είναι επίσης μια δήλωση σχετικά με την πολιτική γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όπως ο νεαρός άνδρας στο Behind The Bushes II, έτσι και ο πρωταγωνιστής του Free Spirit αμφισβητεί τους περιορισμούς που επιβάλλονται από τη θρησκεία.
Στο έργο με τίτλο Swimmer Man, το μεγαλύτερο σε διαστάσεις έργο της έκθεσης, μας παρουσιάζεται η σκηνή ενός Αφρικανού άνδρα που διασκεδάζει και απολαμβάνει τη ζωή του. Παρ’όλα αυτά, η ευθραυστότητα του νερού της πισίνας παραπέμπει στο γεγονός ότι η εμπειρία αυτή είναι ένα δημιούργημα της φαντασίας καθώς η πλειοψηφία των Αφρικανών ανδρών δεν απολαμβάνει τέτοια προνόμια. Ο πρωταγωνιστής απεικονίζεται εδώ με τα χέρια πίσω από τον λαιμό, μια στάση που υποδηλώνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό Αφρικανών ανδρών συχνά στοχοποιείται από την αστυνομία. Όπως και άλλα χαρακτηριστικά έργα του Emecheta, αυτό το έργο θέτει μια βαθύτερη αίσθηση ελπίδας εκφράζοντας μια συνολική εκδοχή για τη ζωή στην Αφρική σήμερα’ μια εκδοχή γεμάτη χαρά και αυτοπεποίθηση.
«Αντιλαμβάνομαι το νερό ως ένα στοιχείο ζωής που αντιπροσωπεύεται στην πιο αυθεντική μορφή του. Είναι άγευστο, άχρωμο, άοσμο, ασχημάτιστο. Ειλικρινά, το να εκφράζεσαι είναι μερικές φορές το πιο δύσκολο πράγμα. Να αδειάζεις το μυαλό σου και να είσαι ασχημάτιστος σαν το νερό. Η φόρμα από μόνη της είναι περιοριστική. Η απουσία σχήματος με βοηθάει να καθρεπτίζω τις εμπειρίες μου, από τους ανθρώπους που συναντώ, τα μέρη που επισκέπτομαι, τις ταινίες που βλέπω και ούτω καθεξής». – Ekene Stanley Emecheta
Γεννημένος το 1994, ο Ekene Stanley Emecheta είναι ένας αυτοδίδακτος καλλιτέχνης, που ζει και εργάζεται στο Λάγος της Νιγηρίας. Η δουλειά του παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση “Black Voices: Friend of my Mind” στη γκαλερί Ross-Sutton στη Νέα Υόρκη (2021). Η γκαλερί The Breeder παρουσίασε για πρώτη φορά τη δουλειά του Emecheta στο FIAC Online Viewing Room τον Μάρτιο του 2021 και στη συνέχεια στο FRIEZE NY Viewing Room τον Μάιο του 2021.