Μέριλιν Μονρόε: Το μυστήριο γύρω από τον θάνατο της θρυλικής σταρ
Σαν σήμερα, 59 χρόνια πριν, μαθεύτηκε ο θάνατος του κινηματογραφικού αστέρα και αιώνιου θηλυκού, της Μέριλιν Μονρόε, που έσβησε στα μόλις 36 της χρόνια, υπό περίεργες συνθήκες.
Στις 5 Αυγούστου του 1962 η είδηση του θανάτου της ηθοποιού Μέριλιν Μονρόε είχε σοκάρει τους πάντες. Η αστυνομία την είχε εντοπίσει νεκρή στο σπίτι της στην Καλιφόρνια και από τα πρώτα λεπτά του θανάτου της κανένας δεν ήθελε να πιστέψει πως η μεγάλη σταρ είχε αυτοκτονήσει, όπως έδειχνε το πόρισμα. Έτσι, ξεκίνησαν οι θεωρίες συνομωσίας, που πάντα αγαπάει το κοινό. Σε αυτή την ιστορία όμως, υπάρχουν πολλά κενά και παραλήψεις που ευδοκιμούν την ανάπτυξη θεωριών αλλά και τον χαρακτηρισμό του θανάτου της, ως μία από τις αυτοκτονίες που ήταν τελικά συγκαλυμμένη δολοφονία.
Η Νόρμα Τζιν Μόρτενσον, γνωστή ως Μέριλιν Μονρόε, γεννημένη στο Λος Άντζελες την 1η Ιουνίου του 1926, αποτέλεσε για 36 χρόνια το απόλυτο σύμβολο του σεξ της δεκαετίας του ’50 και μία από τις μεγαλύτερες σταρ που άφησαν εποχή. Η παιδική της ηλικία όμως, ήταν το λιγότερο τραυματική.
Από πολύ μικρή είδε την μητέρα της να νοσηλεύεται συνεχώς σε ψυχιατρεία, ενώ την ίδια πρόσεχαν οικογενειακοί φίλοι, μέχρι που μπήκε σε ορφανοτροφείο στα εννιά της χρόνια. Στα δεκαέξι της παράτησε το σχολείο για να παντρευτεί έναν εργάτη. Είκοσι ετών, και ενώ ήταν ήδη μία φορά παντρεμένη και διαζευγμένη, ο φωτογράφος Κόνοβερ είδε στη νεαρή Μέριλιν μία μεγάλη σταρ και δεν είχε άδικο. Ήταν αυτός που την έπεισε από μελαχρινή να γίνει ξανθιά και με τον ερωτισμό που είχε ήδη έμφυτο, κέντρισε το ενδιαφέρον των παραγωγών.
Ένα αστέρι που έλαμψεΜετά από κάποια χρόνια που εργαζόταν ως μοντέλο ή κομπάρσος, ήρθε τελικά η μεγάλη αναγνώριση το 1950 με την ταινία Όλα για την Εύα. Ακολούθησε το επιτυχημένο ντεμπούτο της το 1953 στο Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές δίπλα στην Τζέιν Ράσελ. Το 1955 πρωταγωνίστησε στην ταινία Επτά χρόνια φαγούρα σε έναν ρόλο που μοναδικά μπορούσε να ενσαρκώσει, αυτόν της γλυκιάς, θελκτικής και ερωτικής νεαρής κοπέλας. Ένας ρόλος που παρόλο που της είχε ανοίξει τον δρόμο στον χώρο του κινηματογράφου, δεν ένιωθε να την εκφράζει απόλυτα. Ήθελε να παίξει σε σοβαρούς ρόλους γι’ αυτό και φοίτησε στο Actors Studio της Νέας Υόρκης. Το 1956 έπαιξε στην ταινία Στάση του Λεωφορείου για την οποία προτάθηκε για Χρυσή Σφαίρα.
Ποια είναι όμως τα στοιχεία που περιπλέκουν το μυστήριο γύρω από τον θάνατό της;
Πέθανε από υπερβολική δόση χαπιών, όμως κανένα χάπι δεν βρέθηκε στο στομάχι της.Σύμφωνα με την έκθεση του ιατροδικαστή, η Μέριλιν Μονρόε έλαβε τεράστια ποσότητα χαπιών Nembutal. Συγκεκριμένα στην ιατροδικαστική έκθεση αναφέρθηκε πως σε κάθε 100 κυβικά εκατοστά του αίματος της υπήρχαν 4,5 χιλιοστόγραμμα υπνωτικών, ενώ αρκούν 2,5 για να προκαλέσουν τον θάνατο.
Ωστόσο, δεν βρέθηκαν χάπια στο στομάχι της και οι θεωρίες συνομωσίας άρχισαν να οργιάζουν, με κυρίαρχες αυτές που υποστήριζαν πως δεν πέθανε από υπερβολική δόση, αλλά δολοφονήθηκε από τη CIA, το FBI ή την ίδια της την οικονόμο.
Αργότερα βέβαια, η έλλειψη χαπιών στο στομάχι της εξηγήθηκε ως αποτέλεσμα της χρόνιας κατάχρησης ουσιών της ηθοποιού. Η Μέριλιν Μονρόε ήταν εθισμένη στα βαρβιτουρικά, με αποτέλεσμα το στομάχι της να απορροφά τα χάπια πιο γρήγορα, από οποιουδήποτε άλλου που δεν είχε ξανά πάρει.
Η αυτοψία της δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.Ο ιατροδικαστής που ανέλαβε την αυτοψία δεν μπόρεσε ποτέ να αποκτήσει μία ολοκληρωμένη εικόνα για τις λεπτομέρειες του θανάτου της, καθώς όταν έλαβε το σώμα της Μέριλιν, τα δείγματα από το στομάχι και τα έντερα είχαν καταστραφεί, ενώ τα υπόλοιπα όργανα που είχαν σταλεί για εξετάσεις, δεν έφτασαν ποτέ. Αυτό σίγουρα επηρέασε τα τοξικολογικά αποτελέσματα και ξεσήκωσε ακόμα περισσότερο όσους πίστευαν πως η ηθοποιός είχε δολοφονηθεί.
Ο διοικητής Τζακ Κλίμονς ήταν ο πρώτος αξιωματικός που έφτασε στο σπίτι και αντίκρισε τη σκηνή του θανάτου της Μέριλιν. Στις σημειώσεις του έγραψε χαρακτηριστικά πως είδε την οικονόμο της ηθοποιού να τρέχει στο πλυντήριο με τα σεντόνια της Μέριλιν, και πως γενικότερα η συμπεριφορά της ήταν πολύ περίεργη.
Και ο ντετέκτιβ που έφτασε στη σκηνή λίγα λεπτά μετά τον διοικητή, σημείωσε στην έκθεσή του ότι η Μάρρεϊ ενεργούσε σαν αναξιόπιστος μάρτυρας. Συγκεκριμένα έγραψε: «Σύμφωνα με την άποψη του αξιωματικού, η κυρία Μάρρεϊ ήταν αόριστη και πιθανώς απέφευγε να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τις δραστηριότητες της κυρίας Μονρόε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου».
Και φυσικά, οι συνομωσιολόγοι αποδίδουν αυτή της την συμπεριφορά στο ότι έγινε μάρτυρας μιας δολοφονίας, ή ακόμα χειρότερα, πως η ίδια είχε πραγματοποιήσει μια.
Η αστυνομία ήταν η τελευταία που ειδοποιήθηκε.Η αστυνομία δεν ενημερώθηκε για την τραγωδία, παρά μόνο μετά την επίσκεψη του ψυχιάτρου της Δρ. Ραλφ Γκρίνσον και του ιατρού Δρ. Χόυμαν Ένγκελμπεργκ. Το αστυνομικό τμήμα του Λος Άντζελες κλήθηκε περίπου στις 4:25 π.μ., σχεδόν μιάμιση ώρα από τη στιγμή που η Μονρόε υποτίθεται πως βρέθηκε νεκρή από την οικονόμο της.
Όταν ο διοικητής ρώτησε γιατί η αστυνομία δεν είχε ειδοποιηθεί νωρίτερα, οι γιατροί δήλωσαν ότι χρειάζονταν άδεια από την 20th Century Fox για να μπορέσουν να τους ειδοποιήσουν. Κάτι που φυσικά παραξένεψε τους φανς της, καθώς η Μέριλιν είχε απολυθεί από την εταιρία το 1962 και δεν διατηρούσαν πλέον δικαιώματα στη ζωή της.
Η οικονόμος δήλωσε αρχικά πως τηλεφώνησε στον ψυχίατρο που κούραρε την Μέριλιν γύρω στα μεσάνυχτα. Αργότερα είπε ότι κάλεσε για πρώτη φορά το γιατρό στις 3 το πρωί. Ο Πίτερ Λόφορντ, που ήταν από τους τελευταίους που συνομίλησαν με την Μέριλιν και επέμεινε να ελέγξει αν είναι καλά, ισχυρίστηκε ότι η οικονόμος του είπε πως πέθανε περίπου τα μεσάνυχτα. Ο δικηγόρος της είχε επίσης δηλώσει πως ο ίδιος ο γιατρός της του είχε πει ότι πέθανε περίπου τα μεσάνυχτα.
Αυτές οι ασυμφωνίες στο χρόνο έχουν ερμηνευθεί ως απόδειξη ότι ο Δρ. Γκρίνσον και η Μάρρεϊ συγκάλυψαν την δολοφονία της ηθοποιού από τα μεσάνυχτα μέχρι την ώρα που κλήθηκε τελικά η αστυνομία, στις 4:25 π.μ.
Από χαρούμενη έφτασε στην αυτοκτονία από υπερβολική δόση σε μόλις μισή ώρα.Η Μονρόε έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον Τζο ΝτιΜάτζιο Τζούνιορ μεταξύ 7:00 μ.μ. και 7:15 μ.μ. και είχε μια ευχάριστη συνομιλία με τον 20χρονο, ο οποίος της είχε δηλώσει πως μόλις είχε χωρίσει τελικά με μία κοπέλα, την οποία η Μονρόε δεν συμπαθούσε καθόλου και η χαρά της ήταν μεγάλη.
Όμως, η Μονρόε έλαβε την τελευταία της κλήση περίπου μισή ώρα, αργότερα στις 7:40 μ.μ. ή 7:45 μ.μ., από τον Πίτερ Λόφορντ, ο οποίος σημείωσε ότι ακουγόταν ελάχιστα και αρκετά καταβεβλημένη.
Τα τελευταία της λόγια στο τηλέφωνο ήταν ανησυχητικά.Σύμφωνα με τον Λόφορντ, η Μέριλιν φάνηκε να είναι υπό την επήρεια ναρκωτικών. Ισχυρίστηκε επίσης ότι του είπε: «Πες αντίο στην Πατ, στον πρόεδρο και πες αντίο και στον εαυτό σου, επειδή είσαι καλό παιδί».
Μετά από αυτά ανησυχούσε πολύ για τη Μονρόε και τηλεφώνησε σε πολλούς ανθρώπους για να την ελέγξει πως ήταν καλά. Η ανησυχία αυτή του στενού της φίλου και τα συγκεκριμένα λόγια της πυροδότησαν περαιτέρω θεωρίες συνωμοσίας, πως ίσως ο Τζον Φ. Κένεντι και η κυβέρνηση είχαν κάποια εμπλοκή στον θάνατο Μονρόε.
Ο Τζο ΝτιΜάτζιο Τζούνιορ πλήρωσε τα πάντα για την κηδεία της.Ο Τζο ΝτιΜάτζιο ήταν συντετριμμένος από το θάνατο της Μέριλιν, που ήταν στενή του φίλη αλλά και πρώην γυναίκα του. Κανόνισε την κηδεία της, μια εξαιρετικά ιδιωτική τελετή με ελάχιστους καλούς φίλους. Φίλοι της όπως ο Φρανκ Σινάτρα και ο Πίτερ Λόφορντ δεν προσκλήθηκαν σκόπιμα από τον ΝτιΜάτζιο, ο οποίος πίστευε ότι οι φίλοι και οι γνωστοί της στο Χόλιγουντ είχαν ευθύνη για τον θάνατο της, καθώς την είχαν κάνει να νιώθει άσχημα, να έχει κατάθλιψη, αλλά και να απειλείται ίσως η ζωή της, γεγονότα που οδήγησαν στην πρόωρη κατάρρευσή της.
Ορισμένες αναφορές έδειξαν ότι το ζευγάρι επρόκειτο να ξαναπαντρευτεί, αν η δημοφιλής ηθοποιός δεν είχε χάσει την ζωή της. Ο ΝτιΜάτζιο έστελνε τριαντάφυλλα στον τάφο της αρκετές φορές την εβδομάδα, μέχρι τον θάνατό του, το 1999.
Η πρόωρα χαμένη ηθοποιός και σύμβολο του σεξ και του ερωτισμού θάφτηκε με ένα πράσινο φόρεμα του Εμίλιο Πούτσι και η μακιγιέζ, που για χρόνια επιμελούνταν το μακιγιάζ της, Γουίτνει Σνάιντερ, την έβαψε για μία τελευταία φορά.
Πολλά ερωτηματικά, πολλά στοιχεία που εύκολα γεννούν αμφιβολίες και ένα κοινό συντετριμμένο άφησε η είδηση του τόσο ξαφνικού και πρόωρου θανάτου της ηθοποιού, που δημιούργησε ένα πέπλο μυστηρίου γύρω από την ζωή της, αλλά και τον θάνατο της. Μία γυναίκα που ερωτεύτηκαν πολλοί και θαύμασαν περισσότεροι, κατάφερε να αφήσει μια ολόκληρη σχολή υποκριτικής, μετά τον θάνατο της.