Ιδρώτας
Η δεύτερη ταινία του Μάγκνους Φον Χορν μετά το «Επέκεινα» (The Here After – Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ Καννών) επιβεβαιώνει ότι αποτελεί ένα από τα πλέον ανερχόμενα ταλέντα του ευρωπαϊκού σινεμά.
Μια διάσημη πολωνέζα γυμνάστρια με μεγάλο αριθμό ακολούθων στο ίνσταγκραμ έχει αφιερώσει ολόκληρη τη ζωή της στην προβολή της στα μέσα μαζικής δικτύωσης. Η ανάγκη της όμως για ουσιαστική ανθρώπινη επαφή θα την φέρει αντιμέτωπη με μια σειρά από επώδυνες καταστάσεις που θα δοκιμάσουν τις αντοχές της.
Και ένα, και δύο, και τρία… Πάμε!Το πορτρέτο που φτιάχνει η πρωτοεμφανιζόμενη Μαγκνταλένα Κόλεσνικ είναι σχεδόν ακαταμάχητο. Μια πανέμορφη και πετυχημένη γυναίκα που δεν έχει ψεγάδι στην εξωτερική της εμφάνιση, περνά μια βαθιά εσωτερική και ψυχολογική κρίση. Το έναυσμα δίνεται όταν βγάζει βόλτα το σκυλάκι της και ένας θαυμαστής της αυνανίζεται μέσα στο αυτοκίνητο του. Το συμβάν ταράζει την ηρωίδα. Ψάχνει να βρει κατανόηση, προστασία και ασφάλεια. Όμως παντού, ακόμη και στην οικογένεια της, συναντά αμφισβήτηση, αδιαφορία και υστεροβουλία.
Ο τρόπος που ο σκηνοθέτης παντρεύει το δράμα της ηρωίδας με την τρέλα που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αφοπλιστικός. Ο «Ιδρώτας» δίνει όλη την σκοτεινή διάσταση ενός σύγχρονου κοινωνικού φαινομένου (που μέσω της τεχνολογικής προόδου οδηγεί σε ακόμη πιο επικίνδυνα και επισφαλή μονοπάτια την ανθρώπινη αποξένωση) που μετατρέπεται σε θρίλερ. Παρά το διακριτικό μαύρο χιούμορ και τις πινελιές ελαφρότητας, που απλώς τονίζουν ακόμη πιο δραστικά την έλλειψη ουσιαστικής επαφής και επικοινωνίας στη ζωή της ηρωίδας (η Κόλεσνικ πραγματικά μαγνητίζει το βλέμμα του θεατή) η ταινία είναι ένα αιχμηρό σχόλιο για την κουλτούρα των influencers και την μανία των likes.