Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου
Βραβεία Γκόγια (καλύτερης ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, β’ ανδρικού ρόλου) για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού Ραούλ Αρέβαλο που αφηγείται μια συνταρακτική ιστορία εκδίκησης και εξιλέωσης.
Ο Χοσέ είναι ένας μοναχικός, ντροπαλός άνδρας που συχνάζει στο καφέ-μπαρ όπου εργάζεται η Άνα. Ανάμεσα τους θα δημιουργηθεί μια έντονη ερωτική σχέση. Όμως ο Κούρο, ο σύζυγος της Ανα, αποφυλακίζεται ύστερα από κάθειρξη 8 ετών και οι τρεις πρωταγωνιστές βρίσκονται αντιμέτωποι με τεράστια διλήμματα. Ώσπου βγαίνουν στην επιφάνεια οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν τον Χοσέ στο δρόμο της Άνα…
Δυνατό, σφιχτοδεμένο κοινωνικό θρίλερ με στοιχεία τραγωδίας γύρω από μια ιστορία που μιλάει για την εκδίκηση, τη μοίρα, την εξιλέωση αλλά και την ίδια την ανθρώπινη φύση που μοιάζει να είναι βουτηγμένη στη βία και το αίμα.
Ο Αρέβαλο εντυπωσιάζει με τη συνέπεια αλλά και την ωριμότητα που επιδεικνύει στη σκηνοθεσία του. Ξεκινά με μια θεαματική όσο και ρεαλιστική σκηνή διαφυγής από ένα τόπο ληστείας (ο Κούρο βρίσκεται στη φυλακή ύστερα από την ανεπιτυχή προσπάθεια μιας σπείρας να ληστέψει ένα κοσμηματοπωλείο) για να ξεδιπλώσει στη συνέχεια μια συνταρακτική ιστορία συνδυάζοντας σασπένς και δραματουργία. Όλο το στόρι είναι χτισμένο γύρω από την αινιγματική προσωπικότητα του Χοσέ. Ένας άνθρωπος που δείχνει στωικός και ψύχραιμος αλλά μέσα του βράζει.
Η εκδίκηση που σχεδιάζει είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ της ζοφερής πραγματικότητας και της υπαρξιακής αγωνίας που αναζητάει την απολύτρωση. Όλο το εξαίσιο δεύτερο μέρος που μετατρέπεται σε road movie, με συνεπιβάτες τους δύο άντρες που σε κάποια σημεία γίνονται ένα πρόσωπο καθώς ταυτίζονται απόλυτα (από την κοινή αγάπη για την Άνα έως το αθλητικό ρούχο), είναι βγαλμένο από αρχαία τραγωδία.
Μια θλιβερή υπενθύμιση της θνητότητας και της αδυναμίας του ανθρώπου να ελέγξει τη μοίρα του καθώς κι ένα στυλιζάρισμα της σκοτεινής πλευράς των ηρώων. Κάποια πρωτοφανή ξεσπάσματα βίας αλλά και απρόβλεπτα διαλλείμματα μαύρου χιούμορ, έχουν σκοπό όχι μόνο να σοκάρουν ή να καταπλήξουν το θεατή αλλά και να οδηγήσουν στην εξιλέωση, τη συγχώρεση και την κατανόηση εκ μέρους των ηρώων του έργου του μυστηρίου που περιβάλλει την ανθρώπινη ύπαρξη.