Το “Fleeting Memories”, ένα νέο έργο της Πολωνοαμερικανίδας καλλιτέχνιδος Kasia Kay φιλοξενείται στο residency του οργανισμού SNEHTA από τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν τα έργα γλυπτικής και μικτής τεχνικής της Κέι, εμπνευσμένα από την τριετή παραμονή της στην Αθήνα κατά τα έτη 1998-2002 αλλά και κατά την τωρινή της επιστροφή στην πόλη. Μέσα στα έργα της έκθεσης, η καλλιτέχνις αποτύπωσε την εμπειρία από μια πορεία ζωής που συνδέει τα προηγούμενα χρόνια με το παρόν. Συχνά στα έργα τέχνης η Kay βυθίζεται σε ενδοσκόπηση, το προσωπικό της ταξίδι εμπνέεται από καθημερινά τελετουργικά αντικείμενα όπως χαρακτηριστικά τα καθολικά «χάντρες προσευχής». Τέτοια αντικείμενα αποδίδονται ως προσωπικές αλληγορίες και υλικά επιγράμματα του κύκλου της ζωής. Το δέσιμο των χαντρών (κομπολόι) και οι κλειστοί κύκλοι είναι αρχέτυπες έννοιες της ισορροπίας και της αέναης ροής. Παρακινημένη από μια βαθύτερη εντύπωση του αττικού τοπίου, η καλλιτέχνις επέστρεψε για να αποτιμήσει το προηγούμενο εγχείρημά της δημιουργώντας ένα νέο.
Cadavre ExquisΠαράλληλα, θα παρουσιαστεί η έκθεση “Exquisite Corpse Now”, σε επιμέλεια της Kasia Key που είναι εμπνευσμένη από τα παιχνίδια Cadavre Exquis και Exquisite Corpse που ήταν δημοφιλή στους καλλιτεχνικούς κύκλους του Παρισιού κατά τη δεκαετία του 1920.
Η Κέι αποφάσισε να επαναπροσδιορίσει το σουρεαλιστικό παιχνίδι καλώντας διεθνείς, σύγχρονους καλλιτέχνες να δημιουργήσουν νέα έργα βασισμένα στην ουσία του παιχνιδιού εμπνευσμένους από το«Παράλογο»και το «Τυχαίο».
*Ισχύουν οι ίδιες ημερομηνίες και ώρες όπως παραπάνω.
Το έργοΛαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες κοινωνικές συνθήκες που επέβαλε η πανδημία, το παιχνίδι υιοθέτησε μια νέα άποψη ως μέσο καλλιτεχνικής συνεργασίας. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες κλήθηκαν να προβληματιστούν είτε για ό,τι αντιλαμβάνονται τώρα ως το «νέο φυσιολογικό», ή για εκείνο που οραματίζονται ως θετικό και ελπιδοφόρο για το μέλλον.
Αρχικά, η επιμελήτρια ανέθεσε σε τρεις αρχικούς καλλιτέχνες να είναι οι «κορυφαίοι παίκτες» κι αυτοί με τη σειρά τους να προσκαλέσουν τους άλλους συντελεστές. Το έργο/παιχνίδι μοιράστηκε σε τρία μέρη.
Ο πρώτος καλλιτέχνης ξεκινάει σχεδιάζοντας το κεφάλι ενός φανταστικού πλάσματος και μετά κρύβει το σχέδιό του διπλώνοντας την συγκεκριμένη επιφάνεια του χαρτιού, ο δεύτερος ζωγράφος ακολουθεί στο χαρτί σχεδιάζοντας παρακάτω τον κορμό και το κρύβει επίσης. Ακολούθως ο τρίτος καλλιτέχνης συμπληρώνει το σχέδιο προσθέτοντας τη βάση ή τα πόδια. Όταν τέλος το χαρτί ξεδιπλώνεται ένα υβριδικό πλάσμα έρχεται στο φως.
Τα έργα αποκαλύπτουν την εσωτερική ανάγκη καθενός μας να εκφραστεί μέσω του κολάζ (pastiche) και του σχεδίου, δηλ με τρόπους που αντανακλούν συγκινησιακά τις συλλογικές εικόνες «Weltgeist» κι αποτελούν μια πολύ ενδιαφέρουσα μορφή του οπτικού σχολιασμού.
*Οι επισκέπτες καλούνται να φτιάξουν το δικό τους «Cadavre Exquis» κατά την επίσκεψή τους στο χώρο. Στο χώρο της έκθεσης θα δοθεί υλικό ζωγραφικής.
*Μέγιστος αριθμός επισκεπτών (4)
Συμμετέχοντες:Paulina Olowska, Sylwia Rams, Martyna Borowiecka, Azadeh Hussaini, Yasaman Moussavi, Catherine Norcott, Susan Aurinko, Kasia Kay, Neha Vedpathak, Tadeusz Torzecki, Alexandre Maroutian AKA AMAR, Naomi Scully AKA Rx, Rho, Rho, Rho, Rho Jo Birdwell, Jyl Bonaguro, Gail Mancuso, Eve Ozer, Mary Lou Zelazny, Jess Bass, Jessica DuPreez, Irini Karayanopoulou, Xenia CI Vitos, Marina Velisioti, Robin Dluzen, Kristin Mallison, Erica Everage, Frances Lightbound, Anna Showers-Cruser, Joshua Patterson, Rachel Linnemann, Michael Stillion, Zatres Gilvin.
Η Kasia Kay είναι Πολωνοαμερικανίδα καλλιτέχνης και ανεξάρτητη επιμελήτρια τέχνης που συνεργάζεται με διεθνείς πολιτιστικούς εταίρους. Ιδρύτρια και επιμελήτρια της Kasia Kay Art Projects, εργάζεται στον τομέα της σύγχρονης τέχνης για 16 χρόνια. Πριν επικεντρωθεί στο προσωπικό της έργο και σε επιμέλειες λειτουργούσε τη δική της γκαλερί για 12 χρόνια όπου φιλοξενούσε διεθνείς εκθέσεις τέχνης από το 2006. Την ενδιαφέρουν μη συμβατικοί τρόποι παρουσίασης του εικαστικού έργου και εναλλακτική χρήση των χώρων έκθεσης τέχνης (γκαλερί). Έχει επιμεληθεί και παραγάγει εκθεσιακά έργα και εγκαταστάσεις για/σε συγκεκριμένες τοποθεσίες σε χώρους του Σικάγου, του Μαϊάμι και της Νέας Υόρκης.