Ίδρυμα Θεοχαράκη: Συναυλία φιλελληνικής μουσικής με τις Φ. Αντωνέλου, Κ. Πάσχου και Μ. Παπαπετροπούλου
Η Φανή Αντωνέλου, η Κάτια Πάσχου και η Μαρία Παπαπετροπούλου έρχονται, το Σάββατο 9 Οκτωβρίου, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, για μια συναυλία-αφιέρωμα στον αγγλικό και αμερικάνικο μουσικό φιλελληνισμό.
Το Ίδρυμα Θεοχαράκη υποδέχεται, το Σάββατο 9 Οκτωβρίου, στις 20:30, τη σοπράνο Φανή Αντωνέλου, τη σοπράνο Κάτια Πάσχου και τη σολίστ πιάνου Μαρία Παπαπετροπούλου, για μια μοναδική συναυλία με θέμα «Φιλελληνική Μουσική: Ο Βύρων και οι Μούσες: Αγγλικός και Αμερικανικός μουσικός Φιλελληνισμός».
Έργα γραμμένα για φωνή και πιάνο σε αγγλική γλώσσα από Φιλέλληνες συνθέτες όπως οι J. H. M’ Naughton, E. Ives JUNr, Arkwright, Hodson κ.ά., που εμπνεύστηκαν τις μουσικές τους «εικόνες» από μορφές της Επαναστατημένης Ελλάδας: Ο Εξόριστος Έλληνας, Η Ελληνίδα Αμαζόνα, Ο Ναύτης που αποχαιρετά το Νησί του και, φυσικά, η πολυφημισμένη και χιλιοτραγουδισμένη Κόρη των Αθηνών, σε ποίηση του Λόρδου Βύρωνα, του ακρογωνιαίου λίθου του Φιλελληνισμού, που καταλήγει στα ελληνικά «Ζωή μου σε αγαπώ».
*Η είσοδος στο αμφιθέατρο επιτρέπεται με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης.
- «When evening shades are falling»
ποίηση: Thomas Moore, από τον κύκλο «Evenings in Greece»
σε μουσική του W.A.Mozart - J.H.M’Naughton, «Byron’s Farewell»
Massamino, Weeping for thee – από τον κύκλο «Evenings in Greece»
ποίηση: Thomas Moore - Josepf Philip Knight, «The Grecian daughter – A Ballad»
ποίηση: Thomas Haynes Bayly - Henry Bishop, «The two fountains» («Evenings in Greece»)
- Ε. Ives, «Song of the Greek Amazon»
ποίηση: William Cullen Bryant - «When I left thy shores», O Naxos – An original Greek air
ποίηση: Lord Byron - «Robert Arkwright», The Greek exile – Balade
ποίηση: Mrs Hemans - J.W. Hobbes, «Song of the captive Greek girl»
ποίηση: Miss Pardoe - A. Hodson, «Hark I hear the harem bells»
- Michele Carafa, «Oh! Memory» («Evenings in Greece»)
- Henry Bishop, «The death of a Grecian warrior»
- Charles Gounod, «Maid of Athens»
ποίηση: Lord Byron - Theocritus Philhellenus, «Grecian song – in honour of the naval victory in the port of Navarino»
- Henry Bishop, «The sky is bright» («Evenings in Greece»)
ποίηση: Thomas Moore
Η σοπράνο Φανή Αντωνέλου σπούδασε όπερα, λίντ και παλαιά μουσική στην Ακαδημία της Στουτγκάρδης και του Τρόσσινγκεν.
Κατέκτησε το Grand Prix Μαρία Κάλλας στην κατηγορία Ορατόριο/Λίντ του διεθνούς διαγωνισμού Μαρία Κάλλας (Αθήνα 2005) και το βραβείο Μέντελσον (Φρανκφούρτη, 2008 και 2009). Υπήρξε φιναλίστ του διαγωνισμού «Σούμπερτ και σύγχρονη μουσική» στο Γκρατς της Αυστρίας (2009).
Έχει ηχογραφήσει τον ρόλο της Σουζάννας («Οι γάμοι του Φίγκαρο») με το σύνολο MusicAeterna υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή (Sony classical), τους «Εσπερινούς της Παναγίας» του Μοντεβέρντι με το Ensemble La Fenice (Ligia), μουσική των τροβαδούρων της Θεσσαλονίκης και τον Κώδικα της Κύπρου με το σύνολο Ex Silentio (εκδ. Νεφέλη).
Τον Οκτώβριο του 2019 κυκλοφόρησε το solo-CD της με τίτλο «Affinities» με έργα Ελλήνων και Γερμανών συνθετών των αρχών του 20ου αι. για φωνή και πιάνο (BIS Records).
Έχει συνεργαστεί με την Όπερα της Στουτγάρδης, την Όπερα της Περμ Ρωσίας, το Μέγαρo Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, με τα Φεστιβάλ Χαίντελ του Χάλλε, Ροσσίνι του Μπαντ Βίλντμπαντ και Σλέσβιχ-Χόλσταϊν της Βόρειας Γερμανίας, καθώς και με σύνολα όπως Lautten Compagney Berlin, Il Gusto Barocco, Χορωδία και Ορχήστρα Μπαχ του Μονάχου, L’arpa festante και Latinitas nostra. Έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων στην Αίθουσα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, τη Λίντερ-χάλλε Στουτγάρδης, Άλτε Όπερ Φρανκφούρτης, Χέρκουλες Ζάαλ Μονάχου, Κοντσέρτχαους του Αμβούργου, στο θέατρο Ερμιτάζ και τη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης.
Έλαβε έπαινο πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών για τη συμμετοχή της στον Μεσσία του Χέντελ με την Καμεράτα (σε διεύθυνση Μ.Χρυσικόπουλου – Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2013).
Συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο και την Ομάδα Σημείο Mηδέν για την παράσταση «Θραύσματα από τον Κάφκα» του György Kurtág (Kafka-Fragmente), που παρουσιάστηκε στον Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις.
www.fanieantonelou.com
Η Κάτια Πάσχου, υψίφωνος, θεατρολόγος της Φιλοσοφικής Αθηνών και απόφοιτος του Mannes College of Music της Νέας Υόρκης, έχει σπουδάσει υποκριτική στο Transformational Acting Studio της Sande Shurin. Ξεχώρισε από τα πρώτα της βήματα, μαθήτρια ακόμα, στο ρόλο της Σταχτοπούτα στην ομώνυμη όπερα του Rossini σε παραγωγή της παιδικής σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Αμέσως μετά με δίπλωμα μονωδίας από την τάξη του Τζων Μοδινού και υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη. Το 2008 έδωσε το επίσημο ατομικό της ρεσιτάλ στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης ως νικήτρια του διεθνούς διαγωνισμού Artists International Presentations, και το 2010 επαναπατρίστηκε, συνεχίζοντας τη μελέτη ρόλων ρεπερτορίου με τη Ζανετ Πηλού.
Τότε σηματοδοτείται και η ενεργός δράση της ως σολίστ με βάση την Αθήνα σε ένα ευρύτατο ρεπερτόριο και σε ένα μεγάλο φάσμα καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, πρωταγωνιστώντας στην Εθνική Λυρική Σκηνή με ρόλους όπως: Musetta (La Bohème/Puccini), Valencienne (Εύθυμη Χήρα/Lehàr), Adele (Νυχτερίδα/Strauss), Papagena (Μαγικός Αυλός/Mozart).
Το ρεπερτόριο της περιλαμβάνει επίσης κλασικά έργα όπως το «Stabat Mater» του Pergolesi, το «Requiem» του Mozart, αλλά και σύγχρονα όπως «The Turing Opera» του William Antoniou, «A short Story» του Ιωσήφ Παπαδάτου, το «Τραγούδι της Λητώς» των Μωραΐτη – Παπαγεωργίου, τα δύο τελευταία γραμμένα για την ίδια.
Οι κύριες εμφανίσεις της στο εξωτερικό περιλαμβάνουν τους ρόλους της Violetta στην «Traviata» του Verdi στο Καναδά και της Susanna στους «Γάμους του Φίγκαρο» του Mozart στο Τορίνο, καθώς και μια σειρά συναυλιών στην Ισπανία, Νέα Υόρκη, Καλιφόρνια. Έχει επίσης συνεργαστεί με τις κορυφαίες εθνικές ορχήστρες: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων.
Έχει συμμετάσχει σε σημαντικά φεστιβάλ, Ναυπλίου, Κυκλάδων, Σαντορίνης κ.α. και έχει δώσει ρεσιτάλ δίπλα στο διεθνούς φήμης μπάσο Δημήτρη Καβράκο, με το οποίο μελετά τεχνική από το 2015.
Με όραμα τη διεύρυνση του κοινού της όπερας έχει δημιουργήσει παραστάσεις κλασικής μουσικής, όπως «Τρεις Σοπράνο στο Τσάι μου», εκπαιδευτικά προγράμματα στο Ιδρύμα Θεοχαράκη, όπως «Συμμετοχική Όπερα», «The Katia Paschou Project» και έχει παρουσιαστεί ως Tedx Speaker-Performer στη διεθνή διοργάνωση Tedx Athens 2012 the ones who do, με θέμα ομιλίας «Πώς να δεις την όπερα πιο «cool». Διδάσκει στο Ωδείο Kodály.
www.katiapaschou.com
Η Μαρία Παπαπετροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο με τις Πόπη και Ναταλία Μιχαηλίδου στο «Αθήναιον» Ωδείο και το Ωδείο Σκαλκώτα αντίστοιχα. Πήρε το δίπλωμά της από το Ωδείο Σκαλκώτα με άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο. Συνέχισε τις σπουδές της με τη Φρανσουάζ Τινά στην Εκόλ Νορμάλ του Παρισιού και στο Εθνικό Ωδείο της Ορλεάνης, απ’ όπου αποφοίτησε αποσπώντας το πρώτο βραβείο.
Κατόπιν με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης με τον Ούλριχ Ραντεμάχερ, στην ειδικότητα συνοδείας λίντερ, αποκτώντας μεταπτυχιακό δίπλωμα (ΜasterofArts) με άριστα. Παρακολούθησε σεμινάρια και τμήματα τελειοποίησης πιάνου, μουσικής δωματίου και συνοδείας λίντερ με τους Λέβ Βλασένκο, Γκίττυ Πίρνερ, Εντουάρντο Χούμπερτ και Μπρούνο Κανίνο.
Έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ (Μέγαρο Μουσικής 1994) και σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου στην Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Τουρκία. Έχει συμπράξει επανειλημμένα, ως σολίστ, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Φιλαρμονική του Ριαζάν στη Ρωσία και την Ορχήστρα Νέων του Μύνστερ στη Γερμανία όπου ηχογράφησε σε CDτο κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ KV467.
Έχει ηχογραφήσει για την Ελληνική Ραδιοφωνία με το Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής του Θ. Αντωνίου και έχει εμφανιστεί στην Ελληνική Ραδιοφωνία και τηλεόραση. Διδάσκεις μάθημα πιάνου, συνοδείας και μουσικής δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.