Η αγαπημένη υψίφωνος του ελληνικού κοινού Marlis Petersen (Μάρλις Πέτερσεν) επιστρέφει στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης, το Σάββατο 6 Νοεμβρίου στις 20:30, σε μια συναυλία αφιερωμένη στη μνήμη του Χρήστου Λαμπράκη (1934-2009), ιδρυτή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Σε αυτή την συγκινησιακά φορτισμένη βραδιά, η διεθνώς αναγνωρισμένη σοπράνο θα τιμήσει με τον δικό της τρόπο τη βαθιά αφοσίωση του Χρήστου Λαμπράκη στο λυρικό ρεπερτόριο, ερμηνεύοντας άριες από διάσημες όπερες του Haendel (Χαίντελ), τραγούδια και παλιές ιταλικές άριες καθώς και άριες κοντσέρτου και τραγούδια για φωνή και πιάνο του Mozart (Μότσαρτ) και άλλων συνθετών.
Συνοδοιπόροι της σε αυτό το ταξίδι, ο διεθνώς αναγνωρισμένος πιανίστας Matthias Lademann (Ματτίας Λάντεμαν)και οι Μουσικοί της Καμεράτας-Ορχήστρας Φίλων της Μουσικής (σύνολο που ιδρύθηκε το 1991, με πρωτοβουλία του Χρ. Λαμπράκη). To γνωστό αθηναϊκό σύνολο θα παρουσιάσει επίσης ορχηστρικά αποσπάσματα από δημοφιλή προκλασικά έργα των Haendel (Χαίντελ), Porpora (Πόρπορα) και Vivaldi (Βιβάλντι). Στη μουσική διεύθυνση, ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος. Σολίστ στο βιολί, στην άρια της Αμίντα «L’amerò» από τον Βασιλιά ποιμένα του Mozart, θα είναι ο Sergiu Nastasa (Σέργκιου Ναστάζα).
Η συναυλία εντάσσεται στο πλαίσιο του κύκλου Μεγάλοι Ερμηνευτές και της σειράς εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια του Μεγάρου και πραγματοποιείται με τη χορηγία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού World in Harmony.
Η προπώληση άρχισε.
Η Γερμανίδα υψίφωνος Marlis Petersen είναι μία από τις πλέον περιζήτητες λυρικές σοπράνο της εποχής μας. Έχει διακριθεί σε ρόλους της σύγχρονης μουσικής.
Μετά το θριαμβευτικό ντεμπούτο της ως Λούλου στην Κρατική Όπερα της Βιέννης, άρχισε να συνεργάζεται τακτικά με μερικές από τις σπουδαιότερες λυρικές σκηνές του κόσμου, όπως η Όπερα του Παρισιού, το Théâtre de la Monnaie των Βρυξελλών, οι Κρατικές Όπερες του Βερολίνου, του Αμβούργου, του Μονάχου και της Βιέννης, το Theater an der Wien, η Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, η Όπερα του Λος Άντζελες, η Chicago Lyric Opera κ.ά. Επίσης, εμφανίζεται συχνά στα Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και της Αιξ-αν-Προβάνς.
Το ρεπερτόριό της είναι ευρύ. Έχει τραγουδήσει, μεταξύ άλλων, Μαριέττα (Νεκρή πόλη του Korngold) καθώς και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στις όπερες Αλτσίνα του Haendel, Μανόν και Θαΐς του Massenet, Τραβιάτα του Verdi, αλλά και τον ρόλο της Ηλέκτρας στον Ιδομενέα του Mozart. Ιδιαίτερη αίσθηση έχουν κάνει οι ερμηνείες της σε λυρικά έργα του Richard Strauss (Σαλώμη στην ομώνυμη όπερα και Μαρσαλίν στον Ιππότη με το ρόδο).
Ως σολίστ έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες σε διάσημες αίθουσες, ενώ τραγούδησε και στα εγκαίνια της Αίθουσας της Φιλαρμονικής του Έλβα (Αμβούργο).
Τη σεζόν 19-20 ήταν Artist in Residence της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου.
Το 2020, της απενεμήθη από το περιοδικό Opernwelt για τέταρτη φορά ο τίτλος της «Τραγουδίστριας της χρονιάς» για την ερμηνεία της ως Σαλώμης στο Theater an der Wien. Την ίδια χρονιά κέρδισε το βραβείο OPUS KLASSIK για το άλμπουμ της Dimensionen: INNENWELT.
Το 2021, τιμήθηκε με τον τίτλο της «Kammersängerin» από την Κρατική Όπερα της Βαυαρίας στο Μόναχο.
Κατά τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να την απολαύσει στο πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της ως Εμίλια Μάρτυ στην Υπόθεση Μακρόπουλου του Leoš Janáček (Κρατική Όπερα του Βερολίνου) και ως Μαρσαλίν στην αναβίωση της όπερας Ο Ιππότης με το ρόδο του Richard Strauss (Κρατική Όπερα της Βαυαρίας).
Ανακάλυψε το πάθος του για τη μουσική δωματίου και την πιανιστική συνοδεία λυρικών τραγουδιστών κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Ανώτερη Σχολή Μουσικής Carl Maria von Weber της Δρέσδης, δύο είδη στα οποία έχει εστιάσει το καλλιτεχνικό του ενδιαφέρον, αφότου αυτομόλησε από την πρώην ΛΓΔ στα 1989.
Έδρα του έγινε από το 1997 η Βιέννη. Ήταν επί χρόνια καλλιτεχνικός συνεργάτης του διάσημου γερμανού τενόρου Siegfried Jerusalem, ενώ έχει συνοδεύσει πλειάδα διάσημων τραγουδιστών. Ανάμεσά τους, η Diana Damrau, Edita Gruberová, Paul Armin Edelmann, Mathias Hausmann, Sibylla Rubens, Chen Reiss, Günther Groissböck, Daniela Fally, Robert Holl και Robert Dean Smith.
Έχει εμφανιστεί σε μερικά από τα πιο φημισμένα συμφωνικά κέντρα και θέατρα του κόσμου (Alte Oper της Φρανκφούρτης, Musikverein της Βιέννης, Semperoper της Δρέσδης, Philharmonie και Deutsche Staatsoper του Βερολίνου, Carnegie Hall της Νέας Υόρκης και Σκάλα του Μιλάνου κ.ά.). Προσκαλείται επίσης συχνά σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ στη Γερμανία, την Αυστρία και σε άλλες χώρες.
Στις πολυάριθμες δισκογραφικές καταθέσεις του συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων: η ζωντανή ηχογράφηση του ρεσιτάλ του με την Diana Damrau (Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, 2005), οι παγκόσμιες πρεμιέρες του Μαγικού κόρνου του παιδιού του Mahler στην αρχική πιανιστική μορφή του καθώς και του Τραγουδιού της Γης, του ίδιου συνθέτη, στην εκδοχή του για τενόρο, βαρύτονο και πιάνο, ένας ψηφιακός δίσκος με ιταλικά τραγούδια σε συνεργασία με τη σοπράνο Chen Reiss και το πρώτο cd (2018) από την τριλογία Dimensionen με την Marlis Petersen, το οποίο απέσπασε στη Γαλλία το δισκογραφικό βραβείο Diapason d’or.
Αποτελoύν σήμερα έναν από τους πιο δραστήριους φορείς του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. Η πολυσχιδής και πλούσια δραστηριότητά τους και η φήμη τους εντός και εκτός Ελλάδας τους τοποθετούν όχι μόνο ανάμεσα στους σημαντικότερους πυλώνες της καλλιτεχνικής ζωής της χώρας μας, αλλά τους κάνουν να ξεχωρίζουν ως ίσως οι πλέον διακεκριμένοι πρεσβευτές της μουσικής παραγωγής της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Η Ορχήστρα, γνωστή εκτός Ελλάδας με τη διεθνή ονομασία Armonia Atenea –που υποδηλώνει και την αθηναϊκή της προέλευση–, έχει αναπτύξει αξιοθαύμαστη δραστηριότητα, στην οποία ο διεθνής Τύπος αναφέρεται συχνά ως «το ελληνικό θαύμα» (Neue Zürchner Zeitung) ή ως «το αντίδοτο εναντίον της κρίσης» (Die Welt, Daily Telegraph). Η Αrmonia Atenea θεωρείται σήμερα διεθνώς ένα από τα σπουδαιότερα σύνολα με ειδίκευση στις πρακτικές ιστορικής ερμηνείας με όργανα εποχής.
… σπούδασε τσέμπαλο στην τάξη της Μαργαρίτας Δαλμάτη (Σχολή Βινιανέλλι Αθηνών), από την οποία πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Συνέχισε στο Παρίσι με τους Romeo και Baumont, στο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ με τους Gilbert και Rampe και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Conservatoire της Γενεύης (Prix de virtuosité avec distinction) με την Christiane Jaccottet, της οποίας ήταν ο τελευταίος μαθητής.
Έχει συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις (MDG, SONY, DECCA) με διευθυντή ορχήστρας τον Γιώργο Πέτρου. Είναι ιδρυτικό μέλος των συνόλων παλαιάς μουσικής Ex Silentio και Latinitas Nostra, με το οποίο έχει ηχογραφήσει αλλά και παρουσιάσει σε σκηνοθετημένη μορφή προκλασικά έργα (Φεστιβάλ Αθηνών, ΜΜΑ, Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ) αλλά και πρωτότυπες παραγωγές βασισμένες στο πάντρεμα του Μπαρόκ με άλλα είδη μουσικής (βυζαντινή, οθωμανική, ηλεκτρονική κ.λπ.).
Έχει διευθύνει την Venice Baroque Orchestra σε διπλό δίσκο με θέμα την Ολυμπιάδα του Metastasio (Naïve), cd που απέσπασε τη διεθνή διάκριση Choc de la Musique. Ως μαέστρος έχει συμπράξει επανειλημμένως με την Καμεράτα, την ΚΟΑ και την ΚΟΘ αλλά και με σύνολα του εξωτερικού (Irish Baroque Orchestra, Bach Consort Wien κ.ά.).
Εγκαινίασε τη σεζόν 2017-2018 της Kammeroper στη Βιέννη διευθύνοντας την όπερα Αριάδνη στη Νάξο του Porpora και την επόμενη χρονιά την Τρικυμία του Purcell. Έχει εμφανιστεί ως μαέστρος στο Theater an der Wien, στο Wigmore Hall, στην Όπερα του Bayreuth και στο Händel-Festspiele του Χάλλε. Επιμελήθηκε και παρουσίασε την εκπομπή «Παλίμψηστο» στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Για ενήλικες
Κυριακή 7 Νοεμβρίου
Masterclass με την Marlis Petersen
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
MASTERCLASSES
Το Μέγαρο διοργανώνει μια σειρά masterclasses με κορυφαίους σολίστ, τους οποίους φιλοξενεί φέτος και στο καλλιτεχνικό του πρόγραμμα. Απευθύνονται σε νέους μουσικούς, αποφοίτους ή τελειοφοίτους ωδείων και ανώτατων μουσικών τμημάτων, οι οποίοι επιθυμούν να εμβαθύνουν στα
μυστικά της μουσικής ερμηνείας και της τεχνικής του οργάνου τους. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν κοντά σε σπουδαίους καλλιτέχνες με διεθνή καριέρα και να επωφεληθούν από τη γνώση και την πείρα τους. Τα masterclasses θα είναι ανοικτά και σε ακροατήριο.
Για τους ενδιαφερόμενους μουσικούς
Πληροφορίες συμμετοχής: 210 7282728
Για το ακροατήριο
Είσοδος ελεύθερη με δελτίο προτεραιότητας (ηλεκτρονική κράτηση)
Απαραίτητη προσέλευση 30 λεπτά πριν την έναρξη του προγράμματος
Θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγειονομικής προστασίας. Περισσότερες πληροφορίες εδώ