Μέγαρο: Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και ο Βύρων Φιδετζής σε σπάνια έργα του ευρωπαϊκού ρεπερτορίου
Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό τον μαέστρο της Βύρωνα Φιδετζή, για να «φωτίσει» λιγότερο γνωστές πτυχές του ευρωπαϊκού ορχηστρικού ρεπερτορίου.
Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, το σύνολο που ιδρύθηκε πριν από 6 χρόνια με στόχο την εκτέλεση, ηχογράφηση και προβολή της έντεχνης μουσικής δημιουργίας του 19ου, 20ού και 21ου αιώνα, επιστρέφει στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου στις 8:30 το βράδυ υπό τον μαέστρο της Βύρωνα Φιδετζή, για να «φωτίσει» λιγότερο γνωστές πτυχές του ευρωπαϊκού ορχηστρικού ρεπερτορίου.
Αυτή τη φορά, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τρία σπάνια αριστουργήματα της συμφωνικής εργογραφίας: την έντονα δραματική Εισαγωγή για ορχήστρα σε μι ελάσσονα του Franz Schubert [Φραντς Σούμπερτ] σε πρώτη πανελλήνια, το σαγηνευτικό Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα του Αυστριακού Erich-Wolfgang Korngold [Έριχ-Βόλφγκανγκ Κόρνγκολντ], που θα ερμηνεύσει ο Γιώργος Δεμερτζής, και με την Τρίτη συμφωνία του σπουδαίου τσέχου μουσουργού Antonìn Dvořák [Αντονίν Ντβόρζακ]. Η συναυλία αποτελεί συμπαραγωγή της ΦΟΑ και του ΜΜΑ.
Το πρόγραμμα«Οι τρεις συνθέτες που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα της συναυλίας συνδέονται με καταγωγή από κοντινές γεωγραφικά περιοχές, όπως η Μοραβία, η Βοημία και η Σιλεσία. Τους συνδέει ακόμη στενά, ως κοινό γνώρισμα, η σημασία της μελωδίας στη μουσική τους.
Ο Σούμπερτ έγραψε την δραματική Εισαγωγή σε μι ελάσσονα το 1819 ακολουθώντας το πρότυπο του Μπετόβεν, διατηρώντας ωστόσο την εντελώς ξεχωριστή δική του εκφραστικότητα. Η εισαγωγή παρουσιάζεται σε α΄ ελληνική εκτέλεση.
Ο εβραϊκής καταγωγής Κόρνγκολντ είχε ήδη ως παιδί-θαύμα μια σημαντικότατη πορεία στα χρόνια του Μεσοπολέμου, στον γερμανόφωνο κυρίως χώρο. Η όπερά του Η νεκρή πόλη είχε από νωρίς αποκτήσει τεράστια δημοτικότητα και παρέμεινε ως σήμερα σταθερά στο κεντροευρωπαϊκό ρεπερτόριο. Ο συνθέτης αναγκάστηκε να μετοικήσει το 1938 στην Αμερική και να εργαστεί ως συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής. Το Κοντσέρτο για βιολί είναι έργο του 1945 και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Γιάσα Χάιφετς. Τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες, το έργο του Κόρνγκολντ παραμερίστηκε από τους εκπροσώπους της avant garde, αλλά τα τελευταία χρόνια εκτιμάται εκ νέου και επανακάμπτει σταθερά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο Άντονιν Ντβόρζακ ολοκλήρωσε την 3η συμφωνία του το 1873, όταν είχε ήδη σημειώσει σημαντικές επιτυχίες στην πρώιμη καλλιτεχνική του σταδιοδρομία. Είναι η μοναδική συμφωνία που έγραψε σε τριμερή μορφή με πρόδηλη τόσο τη συνθετική του ωρίμαση όσο και την επιρροή των Βάγκνερ και Λιστ, πράγμα που καταδεικνύει την ικανότητα του Ντβόρζακ να αφομοιώνει και να υιοθετεί στοιχεία ανανεώνοντας την τεχνική του, αναπλάθοντας και αναδιαμορφώνοντας έτσι τη μουσική του γλώσσα. Την πρώτη εκτέλεση της συμφωνίας που παρουσιάζεται στην Ελλάδα επίσης για πρώτη φορά, είχε διευθύνει ο μεγάλος τσέχος συνθέτης Μπέντριχ Σμέτανα». – Νίκος Μαλιάρας
Στις 25 Οκτωβρίου ο Βύρων Φιδετζής, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης Συνομιλίες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, συζητά με το κοινό το θέμα «Η απόδοση του έργου από τον μαέστρο σε μια ορχήστρα». Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας (ηλεκτρονική κράτηση).
Θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγειονομικής προστασίας.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.