Η Γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινίασε στις 4 Νοεμβρίου τη νέα ατομική έκθεση του Κυριάκου Μορταράκου, με τίτλο «Διαγραφή».
Ο Μορταράκος, εκκινώντας από την ιδέα ότι «η διαγραφή και η μουτζούρα είναι οι γονείς της σκέψης», νομιμοποιεί και εικονοποιεί την έννοια της διαγραφής στη δουλειά του.
Στο έργο του, η διαγραφή συνδέει τη μνήμη και το ίχνος με τον παρόντα χρόνο. Κατάλοιπα της σκέψης, αυτά που υπήρξαν, δομούν τον χώρο στο έργο του και παίρνουν κυρίαρχη θέση στο παρόν.
Η μουτζούρα, η διαδικασία της διαγραφής, της απόρριψης, είναι εν τέλει οι έννοιες που συνδέονται και με τον αποκλεισμό, την επιλογή, την επικράτηση αλλά και με την κοπιώδη διαδικασία της δόμησης του παρόντα χρόνου. Έτσι ολοκληρώνεται το τρίπτυχο ίχνος-μνήμη αόριστος, που μαρτυρούν τα εγγενή όρια μεταξύ τους, με την προσθήκη της διαγραφής ή της μουτζούρας.
Οι εσωτερικοί χώροι, τα καρφωμένα παράθυρα που για τον καλλιτέχνη είναι πηγές φωτός και όχι σκότους, οι καρέκλες, οι καθρέφτες, το κρεβάτι, οι διαγραμμένες φράσεις, ακόμη και το πάτωμα –αναφορές σε υπαρκτές εικόνες του βίου του, και –πάντα- η χρονικότητα, συμβολοποιήθηκαν και κυριαρχούν.
Ο καλλιτέχνης δεν απορρίπτει το παρελθόν. Είναι γι’ αυτόν κινητήριος δύναμη, εν τη διαρκή διαδικασία παραγωγής του έργου τέχνης.
Τα έργα του –λάδια σε καμβά και MDF- ποικίλων διαστάσεων, συστήνουν τη συνάφεια ανάμεσα σε αυτό που υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει. Η ανθρώπινη παρουσία απουσιάζει στικτώδης πηγή άντλησης εικόνων. Με την εικονοποίηση της διαγραφής φωτίζει τη χειρονομία,αλλά διαρκώς υπονοείται.