Abrosexual: Η εγκατάσταση του Κωνσταντίνου Κωτσή στο ATOPOS cvc
Το ATOPOS cvc παρουσιάζει, στο πλαίσιο του «#RevoltingBodies / Έκθεση I», την εγκατάσταση του Κωνσταντίνου Κωτσή, «Abrosexual», μια εισαγωγή στη συλλογή του συλλέκτη Θέμη Ραγιά.
Στο πλαίσιο του #RevoltingBodies / Έκθεση I ο καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Κωτσής παρουσιάζει, στις 17 – 20 και 24 – 26 Νοεμβρίου, στον ATOPOS την εγκατάσταση «Abrosexual».
«Abrosexual»: Χαριτωμένα αντικείμενα ως φορείς ευμετάβλητων νοημάτωνΟ καλλιτέχνης μας εισαγάγει στη συλλογή του συλλέκτη Θέμη Ραγιά. Το «cabinet of curiosities» (συλλογή αξιοπερίεργων πραγμάτων) του Ραγιά αποτελείται από διακοσμητικά αντικείμενα που φέρουν -ή αποτελούν τα ίδια- σύμβολα και εμβλήματα. Αυτά τα «objets d’art» αντλούν από την παραδοσιακή τέχνη, έχουν όμως παραχθεί μαζικά καθώς απευθύνονται κυρίως στην τουριστική αγορά. Ως εκ τούτου η συλλογή του Ραγιά είναι γεμάτη από συμβολισμούς και έννοιες που συνδέονται με το κυρίαρχο εθνικό αφήγημα στην Ελλάδα, από τον μεσοπόλεμο και μετά.
Ο όρος Abrosexual ως τίτλος της έκθεσης, παρουσιάζει τη συλλογή ως ένα σύνολο από χαριτωμένα και κομψά αντικείμενα, τα οποία είναι ταυτόχρονα φορείς ρευστών και ευμετάβλητων νοημάτων.
Ο καλλιτέχνης επιμελείται τη συλλογή στο πλαίσιο του #RevoltingBodies / Έκθεση I, επιχειρώντας να σχηματοποιήσει το ενδιαφέρον που μοιράζεται με τον συλλέκτη Θέμη Ραγιά, αναφορικά με την πτωτική τροχιά που διαγράφουν τα σύμβολα σε βάθος χρόνου.
Σε συνέχεια της πρακτικής που ακολουθεί, ο καλλιτέχνης σχεδίασε μια κατασκευή ειδικά για τις ανάγκες του χώρου. Η κατασκευή διευκολύνει στο να παραταχθούν και να παρουσιαστούν τα αντικείμενα της συλλογής. Ως συνολικό αποτέλεσμα η εγκατάσταση που προκύπτει, ενσαρκώνει το διάλογο ανάμεσα στον καλλιτέχνη και τον συλλέκτη.
Ο Κωνσταντίνος Κωτσής (γεν.1989, Αθήνα), είναι απόφοιτος του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει επίσης παρακολουθήσει μέρος των σπουδών του στο UFR Arts, Philosophie, Esthétique τμήματος του πανεπιστημίου Paris 8 στο Παρίσι. Αναπτύσσει την έρευνα του και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τις κατασκευές.
Έργα του έχουν εκτεθεί σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με πιο σημαντικές από αυτές: Unhappy Monuments (2020, ΟΠΑΝΔΑ & ARTWORKS, Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνας) Αστερισμοί στο Χώμα (2018, NEON, Κτίριο Αρχαιολογικής Συλλογής Κουφονησίου, Άνω Κουφονήσι), Η Ακρόπολη στο Βυθό (2018, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αίθουσα “Νίκος Κεσσανλής”, Αθηνά), Notes On Division, The Kids Want Communism Third Instalment (2017, Μουσείο Bat Yam, Ισραήλ), Στο στόμα του λύκου να πεθάνει να πεθάνει (2014, Σπίτι της Κύπρου, Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αθηνά). Στην πρώτη του ατομική έκθεση In Standing Waters (2021, CLOSING SOON, Αθήνα) εξερεύνησε το πως κατασκευάζεται μια μετάβαση στο δημόσιο χώρο.
Έργα από τη συλλογή του Θέμη Ραγιά έχουν επίσης παρουσιαστεί:«The Non-Existent Hand» Remap 3, Hotel Galini, 2011 (επιμέλεια: Κώστας Σαχπάζης), «Ο Μαγικός Κύκλος», Γκαλερί Loraini Alimantiri – gazonrouge, 2012 (επιμέλεια: Λωραίνη Αλιμαντίρη & Χριστόφορος Μαρίνος), «Hell As Pavilion», Palais De Tokyo, Paris, 2013 (επιμέλεια: Νάντια Αργυροπούλου), «In Praise of Chance and Failure», Family Business gallery, Chelsea, New York City, 2013 (επιμέλεια: Maurizio Cattelan & Massimiliano Gioni), «At Table and in Bed», Andreas Melas & Helena Papadopoulos Gallery, 2013.
”The desire of freedom: Η τέχνη στην Ευρώπη μετά το 1945: πέρα από τα σύνορα, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – MOMus, 2013 (επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος, Αλέξιος Παπαζαχαρίας), Σπύρος Παπαλουκάς: Σχέδια και μελέτες από ιδιωτικές συλλογές, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ) – Μέγαρο Εϋνάρδου, 2019-20 (επιμέλεια: Μάρκος Καμπάνης), ”Kάτι το πολύ “Ωραίον”, γκαλερί ELika, 2016 (επιμέλεια: Έλλη Κανάτα).
[relart 1]
Το πρότζεκτ #RevoltingBodies προβάλλεται και ψηφιακά στον ιστότοπο revoltingbodies.gr.