Μια σειρά ραμμένοι καμβάδες, ζωγραφισμένοι με γκέσο και λάδι, σε απαλά, παστέλ χρώματα, αποτελούν τον βασικό κορμό της «Υπόσχεσης», των έργων που περιλαμβάνονται στην πρώτη ατομική έκθεση της Καρολίνας Κρασούλη στην Ελλάδα, που φιλοξενεί ο ΟΠΑΝΔΑ.
Τα έργα της έκθεσης, κυρίως μεγάλων διαστάσεων, παραπέμπουν σε παράθυρα, πόρτες, βιβλία, διπλωμένες σελίδες και φακέλους. Παρουσιάζονται επίτοιχα, όπως οι συνηθισμένοι πίνακες, αλλά στέκονται εξίσου καλά και στο πάτωμα. Τα περισσότερα έχουν φτιαχτεί τον τελευταίο χρόνο, ειδικά για την έκθεση στο Κέντρο Τεχνών, στο Πάρκο Ελευθερίας (πρώην ΕΑΤ/ΕΣΑ).
Κεντρικό θέμα αυτής της σειράς έργων είναι το βιβλίο ως αντικείμενο και ως τοπίο. Το δίπλωμα του χαρτιού, το ξεφύλλισμα, η αφαιρετικότητα της γλώσσας, ο αναντικατάστατος χώρος του βιβλίου ευρύτερα, από την ξεχωριστή ατμόσφαιρα ενός παλιού βιβλιοπωλείου ή μιας καλής βιβλιοθήκης, τα χειροποίητα προϊόντα ενός χαρτοπωλείου, τα διάφορα είδη αρχειοθέτησης και γραφικής ύλης έως το δωμάτιο και τα πολύτιμα εργαλεία ενός γραφιά, αποτελούν τον μικρόκοσμο που επιχειρεί να αποδώσει η Κρασούλη στους ραμμένους καμβάδες της.
«Σοφιστικέ σαν ένα ρούχο υψηλής ραπτικής»«Τα έργα της Κρασούλη είναι σύνθετα και εξελιγμένα, σοφιστικέ σαν ένα ρούχο υψηλής ραπτικής. Μέσα από μια χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία που περιλαμβάνει την προετοιμασία του καμβά, τον χρωματισμό του και στη συνέχεια το δίπλωμα, το ράψιμο και το σιδέρωμα, η καλλιτέχνις δημιουργεί ζωγραφικές συνθέσεις που “εκφράζουν αθωότητα του νου”, για να θυμηθούμε μια ωραία παρατήρηση της Agnes Martin», παρατηρεί στο σημείωμά του ο Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ.
«Η υπόσχεση είναι κάτι απόλυτα συγκεκριμένο και ταυτόχρονα τυραννικά ασαφές. Ορμώμενη από αυτό το παράδοξο, είναι ικανή να κατοικεί και τους τρεις χρόνους: παρόν, παρελθόν και μέλλον», υπογραμμίζει στο δικό της σημείωμα η Καρολίνα Κρασούλη, και συνεχίζει: «Τα τελευταία χρόνια συλλέγω αποκόμματα χαρτιών, φακέλων, κομμάτια κειμένων, χρωμάτων και αντικειμένων. Τα θραύσματα, σαν τις υποσχέσεις, τοποθετούνται ανάμεσα σε ένα άμεσο παρόν, ένα παρελθόν που κάποτε υπήρξε και ένα μέλλον που ίσως πραγματοποιηθεί».
Καρολίνα ΚρασούληΓεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Αφού σπούδασε Κλινική Ψυχολογία στην Ελλάδα και στη Γαλλία, σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών, από όπου αποφοίτησε το 2014. Δουλεύοντας με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία και το φιλμ ως μέσα, τα έργα της ερευνούν τα όρια μεταξύ αφαίρεσης και αναπαράστασης. Μέσα από τη διαδικασία της ανάγνωσης και της γραφής ανασύρει ένα σύνολο μηχανισμών όπου νοήματα και αισθήσεις «ξαναγράφονται», στοχεύοντας στην επινόηση μιας καινούριας γλώσσας. Το 2015 μαζί με άλλα μέλη ίδρυσε την ομάδα Alfabeto, με σκοπό τη θεωρητική και πρακτική έρευνα της έννοιας της μετάδοσης στην τέχνη, μέσα από διαλέξεις και εκθέσεις στην Γαλλική Ακαδημία της Ρώμης. Έχει πραγματοποιήσει δύο ατομικές εκθέσεις στη Γαλλία («A thousand hours», Galerie Raymond Hains, Saint-Brieuc, 2016 και «Bring me the sunset in a cup», Le Plateau, Παρίσι, 2020), ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στη Γαλλία και στην Ελλάδα.