MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Tectonics Athens 21: Ένας όρος της γεωλογίας- ένα φεστιβάλ της μουσικής

Ένα τριήμερο (3-5 Δεκεμβρίου) με ανατρεπτικές δημιουργίες στον ήχο, ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις, νέα όργανα, ηχητικές εγκαταστάσεις, ομιλίες και live εντός και εκτός της Στέγης.

Μαρία Μαρκουλή | 01.12.2021

Αν η τεκτονική μελετά τον  φλοιό της Γης και τις αλλαγές που προκαλούν ενδογενείς δυνάμεις, το φεστιβάλ Tectonics της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, που επιστρέφει για τρίτη φορά στα μέρη μας, έχει στο επίκεντρό του τη νέα μουσική. Με άλλα λόγια- δυνάμεις ηχητικές σε δράση.

Τρεις μέρες με επίκεντρο τη νέα μουσική στην πόλη

«Νέα μουσική»- μια ομπρέλα για πολλά στο πλαίσιο του φεστιβάλ: από την κλασική ως τον αυτοσχεδιασμό, την ηλεκτρονική ως τις ηχητικές εγκαταστάσεις. Όλα όσα αποκαλύπτουν έναν συναρπαστικό μουσικό κόσμο.

Για τρεις μέρες 3, 4 και 5 Δεκεμβρίου, το Tectonics μάς καλεί σε διαφορετικά σημεία της πόλης  να το συναντήσουμε και να γνωρίσουμε τις φετινές ηχητικές του προτάσεις. Νέα μουσική και «όψεις» του ήχου γίνονται ελκυστικά σημεία για περιπλάνηση.

Οι χώροι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, το Ρομάντσο, το Μικρό Χρηματιστήριο, η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη (Βαλλιάνειο Μέγαρο) υποδέχονται τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ.

Τα πρόσωπα του Tectonics

Ilan Volkov @Astrid Ackermann

Tο Φεστιβάλ έχει την  δική του ιστορία. Το πρώτο Tectonics πριν από εννέα χρόνια πήρε τη θέση του στον χάρτη, από το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας. Από εκεί μετράει κιόλας 27 διοργανώσεις σε διάφορες πόλεις, με βασικό  επιμελητή του τον μαέστρο Ilan Volkov.

O Ilan Volkov είναι ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε και ξεκίνησε το φεστιβάλ και είναι ένας από τους επιμελητές του Tectonics που θα παρακολουθήσουμε αυτές τις μέρες στην Αθήνα.  Μαζί του η Anne Hilde Neset από τα πιο σημαντικά πρόσωπα, μεταξύ άλλων και της εικαστικής Νορβηγίας. Το τρίο των επιμελητών συμπληρώνει ο Μιχάλης Μοσχούτης.

Έχοντας απολαύσει πρόσφατα τη μουσική του στην βραβευμένη ταινία Digger του Γιώργη Γρηγοράκη, σημειώνω μερικές  σκέψεις του Μιχάλη Μοσχούτη που συνοδεύουν το άλμπουμ του Classical Mechanics: “Το να παρατηρείς  μοτίβα, οπτικά και ακουστικά, αντικειμένων που κινούνται αργά, δημιουργεί  μια παρηγορητική αίσθηση… ένα καθησυχαστικό μήνυμα» αναφέρει στο πλαίσιο πάντα του classical mechanics. Ήχοι, δηλαδή, και κίνηση.

Τα highlights του Tectonics Athens 21

Η Annea Lockwood (Ν. Ζηλανδία /Αγγλία), προσωπικότητα στο χώρο της πειραματικής μουσικής είναι επίσης ένα από τα πρόσωπα της αθηναϊκής διοργάνωσης. Παρουσιάζει την ηχητική εγκατάσταση “A Sound Map of the Danube“ και μιλάει για τις εμπειρίες, τις αναζητήσεις της μέσα στα χρόνια και τις σκέψεις της γύρω από τους νέους ήχους, τον πειραματισμό και τη δημιουργία πάνω σε ηχητικό καμβά.

Το σύνολο νέας μουσικής ΤΕΤΤΙΞ δίνει «παρών» στο φεστιβάλ με τον ιδιαίτερο τρόπο που έχει στην «ερμηνεία» των ήχων. Με τρία έργα εδώ, το Thirteen Studies for Instruments (Frederic Rzewski, 1977) το Saba (Νίκος Γαλενιανός, 2017) και το Traveller Song (Cassandra Miller, 2017) στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.

KMRU@Julia Sellmann 2.jpg

Γεννημένος στο Ναϊρόμπι με έδρα του σήμερα το Βερολίνο ο KMRU χρησιμοποιεί τον αυτοσχεδιασμό αλλά και field recordings, noise, drones για να δημιουργήσει τα ηχητικά του τοπία. Αναφέρεται στην δουλειά του- ειδικά τα field recordings- σαν ένα ηχητικό προσωπικό ημερολόγιο που κρατάει και που κρύβουν πάντα μέσα τους το ‘αυθόρμητο’ στοιχείο που προκύπτει επί τόπου.  Ο KMRUεμφανίζεται στο Ρομάντσο.

Το ίδιο βράδυ (Σάββατο) στον ίδιο χώρο η Aya Metwalli από το Κάϊρο με την «αντι-ποπ» πρότασή της και την πολυφωνία του Αραβικού κόσμου.

Οι Ice_Eyes εξερευνούν τους νέους club ήχους, τεχνικές και ατμόσφαιρες και έχουν και το δικό τους πρόγραμμα στο movement radioτης Στέγης.

Ibrokethevase (Εύα Ματσίγκου και Νεφέλη Σάνη) από τη Θεσσαλονίκη, πειραματίζονται και δημιουργούν με τον ήχο, ξεκινώντας συχνά από ένα λογοτεχνικό ή εικαστικό έργο για να ξεδιπλώσουν τους τις εμπνεύσεις του στο στούντιο ή στη σκηνή.

Σαν ένα «ένα Μπες Βγες». Έτσι  βλέπει την παράστασή του (στο Μικρό Χρηματιστήριο) ο Frédéric Le Junter. Και εξηγεί: «ένα είδος βόλτας στο εσωτερικό, στην κουζίνα μου με τα σκεύη της, σε ένα ορθογώνιο σχεδιασμένο στο δάπεδο. Αλλά θα σταματάω ανά διαστήματα για μερικά κομμάτια, προετοιμασμένα, με έναν αβέβαιο αριθμό κινήσεων».

Aura Satz, Spiral Sound Coil @Paul Winch-Furness

Η Aura Satz από την Ισπανία που «βλέπει τον ήχο» με την δική της καλλιτεχνική ματιά θα μιλήσει για την δική της προσέγγιση στους ήχους και τον χώρο θα είναι στο Tectonics της Αθήνας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η τρίτη  μέρα του με τις πολυφωνίες, το μπαρόκ τσέμπαλο και την goth ηλεκτρονική μουσική, παράλληλα με τις ηχητικές εγκαταστάσεις και τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Ο ήχος της σειρήνας ως σύμβολο αντίστασης και καταπίεσης- από τις θεματικές και αυτό της τελευταίας μέρας.

kleinΤο πολυφωνικό σχήμα Grupi Lab από την Αλβανία, ο Κώστας Τζέκος με το κλαρινέτο του, που δραστηριοποιείται και σε πολλά πρότζεκτ, ανάμεσα σε αυτά και το ergon ensemble, επίσης, η Cassandra Wilson, η Klein, οι Marina Rosenfeld και Marino Formenti… είναι μερικά από τα πολλά πρόσωπα του Tectonics Athens 21.

Ένα τριήμερο με ανατρεπτικές δημιουργίες στον ήχο, ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις, νέα όργανα, ηχητικές εγκαταστάσεις, καθημερινά αντικείμενα στον κόσμο των ήχων και  ήχους του κόσμου, προτάσεις, ομιλίες και live.

[relart 1]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Tectonics Athens 2021

  • Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου | 21:00 | Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών (Πεσμαζόγλου 1, Αθήνα)
  • Σάββατο 4 Δεκεμβρίου | 14:00-00:00 | Στέγη & Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3, Αθήνα)
  • Κυριακή 5 Δεκεμβρίου | 14:00-22:30 | Στέγη & Παλαιό κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης, Βαλλιάνειο Μέγαρο (Πανεπιστημίου 32, Αθήνα)

Εισιτήρια: Δράσεις με ελεύθερη είσοδο & με εισιτήριο 5 — 12 €

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ: https://www.onassis.org/el/whats-on/tectonics-athens-21

Περισσότερα από Art & Culture