MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φρόνηση & Πάθος: Έκθεση του Δημήτρη Παπαδόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Μετς
Από 21/11/2024 έως 14/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Ζωγραφική

Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων: Ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Σπυροπούλου στο Chili Art Gallery

Η Chili Art Gallery παρουσιάζει την έκθεση του διεθνούς φήμης ζωγράφου Κωνσταντίνου Σπυρόπουλου με τίτλο: « Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων».

Monopoli Team

Η Chili Art Gallery παρουσιάζει ένα μεγάλο εικαστικό γεγονός της χρονιάς, την έκθεση του διεθνούς φήμης ζωγράφου Κωνσταντίνου Σπυρόπουλου με τίτλο: « Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων».

Ο ακαδημαϊκός καθηγητής ιατρικής και ζωγράφος, Κώστας Σπυρόπουλος, θεωρείται εξέχουσα μορφή της pop art. Έχει κάνει δεκάδες ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό τις τελευταίες δεκαετίες. Η ζωγραφική του έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο από την Ιταλία και την Αυστρία έως και της ΗΠΑ, το Βέλγιο, τον Καναδά και το Αζερμπαϊτζάν.

Επελέγη από την Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ιταλίας και συμπεριλήφθηκε στην έκδοση Rembrandt 2016 που έγινε με την συμπλήρωση 410 ετών από την γέννηση του Rembrandt (1606–2016) ως ένας από τους σημαντικούς εκπροσώπους της διεθνούς σύγχρονης τέχνης.

«Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων», ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Σπυροπούλου στο Chili Art Gallery

Η έκθεση, που εγκαινιάστηκε το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021, θα διαρκέσει μέχρι και την Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021.

Σημειώνει η Δρ. Μαράη Γεωργούση, Ιστορικός Τέχνης, για το έργο του Κωνσταντίνου Σπυρόπουλου:

«Ο παράλογος κόσμος μόνο αισθητικά μπορεί να αιτιολογηθεί» Σημειωματάρια, Άλμπερτ Καμύ.

Ο Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος ένας εικαστικός με πλούσιο έργο, σταθερή παρουσία στο εξωτερικό, σε πολλές διεθνείς Biennale με βραβεύσεις και συμμετοχές σε Art Fairs, παρουσιάζει στο κοινό της Ελλάδας το έργο του σε αυτή την ατομική του έκθεση στην Chili Art Gallery. Συνεπής στις επιλογές έκφρασης που χρησιμοποιεί, συνθέτει την μαγεία της εικόνας που μας μαγνητίζει. Τοπία όσο και ανθρώπινες φιγούρες συνυπάρχουν παράλληλα με τον χρόνο και τον χώρο σε συνδυασμούς πρωτότυπους. Ο θεατής επικοινωνεί εύκολα, με μια αδιόρατη ένωση, με την οπτική του καλλιτέχνη, εφόσον εκείνος χρησιμοποιεί για να πλάσει τις αφηγήσεις του, συγκινησιακά φορτισμένα σύμβολα τοποθετημένα δίπλα σε αναγνωρίσιμα αντικείμενα της Ποπ κουλτούρας.

Οι ορίζοντες, τα αντικείμενα, οι ανθρώπινες φιγούρες συνθέτουν ισχυρά κοινωνικά σχόλια με τρόπο υπαινικτικό αλλά έντονα άμεσο, ενώ η σειρά με την οποία έχουν όλα τοποθετηθεί στις συνθέσεις του μόνο τυχαία δεν είναι. Σύμμαχος του κολορίστα ζωγράφου Σπυρόπουλου το ζωντανό χρώμα που αφενός εξυπηρετεί την αφηγηματική διαδικασία του πηγαίου αυτού καλλιτέχνη, αφετέρου με την καθαρή χρήση του διαμορφώνονται οι φόρμες και τα επίπεδα σχημάτων των εκάστοτε έργων.

«Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων», ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Σπυροπούλου στο Chili Art Gallery

Την ηρεμία των τοπίων του διαδέχονται η υπόνοια της φθοράς είτε της ψυχής είτε της ύλης, τα πάθη, η αδιαλλαξία της ανάγκης που ματαιώνει την όποια σύμβαση, η επιμονή της έλλειψης βαρύτητας και ισορροπίας στον χώρο του καμβά. Η αναζήτηση με αυτούς τους όρους δεν θα μπορούσε παρά να σηματοδοτήσει την μετάθεση των ορίων του ίδιου του καλλιτέχνη πρωταρχικά. Οι πινελιές του σταθερές, σίγουρες, κυρίως ξεκάθαρες μετατρέπουν το υπαινικτικό, σε γήινο και οικείο. Το ευχάριστο, προφανές και σαρκαστικό στοιχείο στα έργα του μας βγάζει από την υποτιθέμενη ζώνη ασφαλείας δημιουργώντας κραδασμούς, που τροφοδοτούν εικονολογικά, εννοιολογικά και συμβολικά οράματα κληροδότημα γνώσης και μνήμης του διαθλασμένου κόσμου.

Ο εικαστικός Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος άνθρωπος με οξύτητα μυαλού, φυσική ευγένεια, ευαισθητοποιημένος στο σύγχρονο γίγνεσθαι, με φιλοσοφικές αναζητήσεις, χρησιμοποιεί το χρώμα στα έργα του, σαν παιχνίδισμα και εξωτερίκευση αθώου παιδιού. Έτσι συνδιαλέγεται με το κοινό και θέτει με τρόπο άμεσο και ειλικρινή τους προβληματισμούς του χωρίς να παίρνει καθαρή θέση, αφήνοντας στον δέκτη την ελευθερία να σκεφτεί αβίαστα και να αποφασίσει. Τα ετερόκλητα στοιχεία των συνθέσεών του αναδύονται από το ασταμάτητα τροφοδοτούμενο από τα διάφορα ερεθίσματα συναίσθημά του. Δρ. Μαράη Γεωργούση, π. Διδάσκουσα στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Ιστορικός Τέχνης.

Σε καλλιτεχνική του δήλωση ο εικαστικός γράφει για την έκθεση « Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων» :

«Κάτω από την κληματαριά ρέμβαζα ώρες ατέλειωτες προσπαθώντας με κρυφές συλλαβές την ταυτότητά μου να αρθρώσω. Και ανάγνωση γνώριζα και γραφή και μια φωνή μου είπε εύγε πολλά θα μάθεις αν στο ασήμαντο εμβαθύνεις. Τα σκέλη μου γυμνά στον ήλιο, μπροστά από μια θάλασσα καταγάλανη. Ένα παιδί έπαιζε, η θάλασσα ήταν ο ωκεανός του αγνώστου. Η ιστορία μεθυσμένη μου κλείνει το αριστερό μάτι. Είναι πλασμένη για την ακρίβεια των γεγονότων όπως ο Όμηρος την καθόρισε. Το ουράνιο τόξο η πηγή των χρωμάτων.

Ερημιά γύρω μου, θέλω να της δώσω το δικό μου νόημα.

Ξεδιπλώνω εικόνες χρωματιστές, χρώματα πολλά μου προκαλούν συναισθήματα, πολλά, αμέτρητα.

Αυτή είναι η ζωή.

Το άγνωστο με τα συναισθήματα στέκονται μπροστά στα μάτια μου και μου ανοίγουν ένα παράθυρο. Την αλήθεια ψάχνω. Βλέπω την αντίδραση της σχετικότητας. Ε = m • c 2 .

Δεν υπάρχει βεβαιότητα. Μπορεί να βρίσκομαι παντού, εγώ και τα σημεία. Η τύχη αποφασίζει. Τα φωτόνια μπροστά μου έχουν διαφορετική συχνότητα εκπομπής. Βλέπω πολλά χρώματα, πολλές συχνότητες, γιατί έχω όραση. Δίχως υποδοχείς δεν βλέπω τίποτε. Ο κόσμος υπάρχει, γιατί ο φλοιός του εγκεφάλου μου μπορεί να διαβάσει τον μύθο του.

«Δεν υπάρχει ιστορία, μόνον τα μυστικά των χρωμάτων», ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Σπυροπούλου στο Chili Art Gallery

Τον μύθο του κόσμου του μικρού του μεγάλου. Οι πρωτόπλαστοι άσπροι σαν το
γάλα. Κοπέλες πολλές και αεροπλάνα από πάνω. Η ακοή μου, ακοή των μακρινών ανέμων.

Το παραθυρόφυλλο ανοικτό, κόρες όμορφες στην ακρογιαλιά κόρες όμορφες στο αμφιθέατρο. Έχω έρωτα για όλες.
Να’μαι εγώ λοιπόν ο πλασμένος για τις κόρες της βροχής με τις πολύχρωμες ομπρέλες και τις κόρες τις πολύχρωμες μπροστά από την γαλάζια θάλασσα του καλοκαιριού.

Οι μορφές περιμένουν το πλοίο, το ταξίδι στον Ζέφυρο, υποσχόμενο πολλά υποσχόμενο τίποτα. Τα συναισθήματα είναι χρωματιστά. Το κίτρινο, το κόκκινο, το πράσινο, το μπλε και το γαλάζιο. Ο λαιμός μου σφίγγεται. Μέσα μου ο φώσφορος, ο σίδηρος, το κάλιο, το ασβέστιο και το νάτριο, παλιά κατάλοιπα της μνήμης, βλέπουν ανθρώπους στον σταυρό μόνους με πλατιά μενεξεδένια φύλλα.

Ένα άσπρο εκκλησάκι περιτριγυρισμένο από κίτρινο φως.

Πολλοί κρατούν σημαίες και χαιρετούν χαρταετούς των παιδιών της αθωότητας.

Ο ζέφυρος μόνος και γω τα παλιά φιλιά απολαμβάνω.

Η Μοίρα των αθώων, αυτών που ψάχνουν στην άβυσσο την αλήθεια, είναι η δική μου μοίρα.

Τα χρώματα η συνεκτική ουσία των πραγμάτων».

Κώστας Σπυρόπουλος

Σχετικά με την Chili Art Gallery

Η Chili Art Gallery ιδρύθηκε το 2010 και βρίσκεται στο Θησείο δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα», μια ανάσα από το πιο ζωντανό σημείο της πόλης μας, το Γκάζι. Αποτελεί έναν πολιτιστικό χώρο, όπου οι φιλότεχνοι και το κοινό γενικότερα μπορούν να έρχονται σε επαφή με όλες τις μορφές της Σύγχρονης Τέχνης. Ζωγραφική, γλυπτική, κολλάζ/συνθέσεις, εγκαταστάσεις/κατασκευές, χαρακτική, φωτογραφία μαζί με εφαρμογές σχεδιασμού και αισθητικής, που αφορούν σε λειτουργικά αντικείμενα και αντικείμενα καθημερινής χρήσης , όπως κεραμικά, ύφασμα, κόσμημα, γυαλί, έπιπλο, παρουσιάζονται σε μηνιαία βάση με ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και events. Ανακαλύψτε περισσότερα: https://chiliart.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕσωτερικός χώρος: Έκθεση της Μαργαρίτας Μαυρομιχάλη στη γκαλερί Citronne12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Κώστας Σπυρόπουλος
Χώρος: Chili Art Gallery
Διάρκεια Έκθεσης: Από το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου έως Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου
Είσοδος: Ελεύθερη Είσοδος
Πληροφορίες Χώρου: Δημοφώντος 13-15 Θησείο 11851, Αθήνα. Τηλ: 210-7292564
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ