Ο φερετζές της Ζαφειρίτσας ή Μαλακώφ και φουστανέλα, του Μ. Χουρμούζη στη Μουσική Σκηνή «Χορδές»
Η παράσταση «Ο φερετζές της Ζαφειρίτσας ή Μαλακώφ» του Μ. Χουρμούζη παρουσιάζεται από το Μαύρο Θέατρο της Πάτρας, στη Μουσική Σκηνή Χορδές, σε σκηνοθεσία Μαρίας Φραγκή.
Το ΔΣ του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος σάς προσκαλεί, το Σάββατο 18 Δεκεμβρίου, στην παράσταση «Ο φερετζές της Ζαφειρίτσας ή Μαλακώφ και φουστανέλα», στη Μουσική Σκηνή «Χορδές». Η συνύπαρξη τόσο των ειδών (μουσικής, θεάτρου σκιών, μελοδράματος) όσο και ύφους αποτελεί την πρωτοτυπία της παράστασης, ενώ το ενδιαφέρον μιας σύγχρονης ανάγνωσης αυτού του συγγραφέα πηγάζει από τη διαχρονικότητα της θεματολογίας και της επεξεργασίας των βασικών ζητημάτων που τον απασχολούν.
Λίγα λόγια για τον Μ. ΧουρμούζηΤα κείμενα του Μ. Χουρμούζη έχουν μια δυναμική ποιητική ενώ παράλληλα αποτελούν πολιτικά μανιφέστα για την ανθρωπιά, τη δικαιοσύνη και φυσικά την ανεξαρτησία της χώρας, στην οποία αφιερώθηκε και ο ίδιος από πολύ νεαρή ηλικία.
Στο στόχαστρό του είναι η Αντιβασιλεία και η «βαυαροκρατία», όπως συνήθως αποκαλείται η περίοδος αυτή. Στους «Διαλόγους», που εκδίδονται στην εφημερίδα Εποχή του Ναυπλίου, η πένα του πολεμιστή στηλιτεύει και κατονομάζει πρόσωπα του δημόσιου βίου, μιλά ανοιχτά κατά των δυτικών νέων ηθών που εισάγονται σταδιακά με την Βαυαρική αυλή και δημιουργούν έναν πολιτισμικό και πολιτικό κίνδυνο για την νέα Ελλάδα.
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική, φιλολογία, θεατρολογία και σκηνοθετεί/παίζει στο θέατρο από το 1983. Αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών το 1986.
Είναι Διδάκτωρ Γραμμάτων και Ανθρωπιστικών Επιστημών με ειδίκευση στις ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ-ΘΕΑΤΡΟ, του Πανεπιστημίου PARIS X-NANTERRE. Έχει σκηνοθετήσει επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς θιάσους με έμφαση στην έρευνα παραστάσεων για νεανικό κοινό, στη λογοτεχνία και στο ελληνικό θέατρο του 19ου αιώνα. Ίδρυσε το «Εργαστήριο Θεατρικής Έρευνας και Τέχνης» του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Ομάδα «ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ;» του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Διδάσκει θέατρο – θεωρία και πράξη- σε ΑΕΙ της Ελλάδας και του εξωτερικού από το 1997. Διευθύνει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Σκηνική Πράξη του Απολλωνίου Ωδείου και εργάζεται στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. Συγγραφέας άρθρων, βιβλίων για το θέατρο και Προγραμμάτων Σπουδών – Οδηγών για τον Εκπαιδευτικό γύρω από την Καλλιτεχνική Παιδεία, το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.
Ο Γιάννης Βρυζάκης (Μουσική)Σπούδασε Διεύθυνση Χορωδίας με το Μιχάλη Οικονόμου (Δίπλωμα με βαθμό άριστα παμψηφεί και ειδική διάκριση) καθώς και Μονωδία (Κλασικό Τραγούδι) στην τάξη της Λαρίσσας Ιασωνίδου (Δίπλωμα με βαθμό άριστα παμψηφεί), Μελόδραμα με τη Sonja Milenkovic (Δίπλωμα με βαθμό άριστα παμψηφεί) Ανώτερα Θεωρητικά με το Στάθη Ουλκέρογλου καθώς και Σύνθεση στην τάξη του Ν. Φυλακτού. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και Master Classes Διεύθυνσης Χορωδίας και Ορχήστρας. Έχει γράψει μουσική για ντοκιμαντέρ, τραγούδια, ορχηστρικές και χορωδιακές συνθέσεις καθώς και παιδική και θεατρική μουσική για την οποία έχει βραβευτεί (Χ. Σπηλιώτη: “Ποιος ανακάλυψε την Αμερική, 2002).
Έχει διδάξει σε ωδεία και μουσικές σχολές καθώς και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της πολιτιστικής κατεύθυνσης του τμήματος ΕΜΜΕ του ΕΚΠΑ ως ειδικός συνεργάτης. Ασχολείται επαγγελματικά με τη διεύθυνση χορωδίας από το 2001 και είναι μαέστρος πολλών χορωδιών π.χ. Μικτή Χορωδία Παντείου Πανεπιστημίου, Μικτή Χορωδία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Harmonia Juris. Έχει ιδρύσει το Motectum Vocal Ensemble.
Είναι μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Συνδέσμου Διευθυντών Χορωδιών καθώς και του Ιnternational Federation of Choral Music (οργανισμού της UNESCO).
Άννα Μαχαιριανάκη, Σκηνογράφος, ΕνδυματολόγοςΓεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη Σχολή Βακαλό. Παρακολούθησε μαθήματα αγγειοπλαστικής, ύφανσης σε παραδοσιακό αργαλειό και κατασκευή χειροποίητου κοσμήματος κοντά σε δεξιοτέχνες ιδιώτες και σε ελεύθερα εργαστήρια. Από το 1981 εργάζεται ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος για την τηλεόραση (ΕΤ1, ΕΤ2, Σκάι) και τον κινηματογράφο.
Από το 1980 έχει συμπράξει ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος με το Εθνικό Θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Λυρικό Θέατρο «Βεντίντιο Μπάσσο» (Ασκόλι, Ιταλία), το Φεστιβάλ Αθηνών, το Φεστιβάλ Επιδαύρου, τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, Καλαμάτας, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Κομοτηνής και Κρήτης, το Θέατρο Τέχνης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, καθώς επίσης με το ελεύθερο θέατρο (Θέατρο «Αλίκη», Θέατρο «Κοίλον», Έβδομο Θέατρο, Θέατρο «Τοπίο», Θέατρο «Άλφα», Θίασος΄81, Θέατρο Νέων, Θέατρο «Ακάδημος», Άλεκτον, Θέατρο του Νότου, Πέλμα, Θέατρο «Ελυζέ» κ.ά.).
Έχει συνεργαστεί σε πολλές παραγωγές παιδικού θεάτρου. Διδάσκει κατασκευή χειροποίητου παιχνιδιού και κοσμήματος, θεατρική κατασκευή σε εργαστήρια για παιδιά και για ενήλικες. Δίδαξε σκηνογραφία και ενδυματολογία στη Θεατρική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου (1980-2001) και διδάσκει σε ευρωπαϊκά προγράμματα Πολιτισμού. Συμμετέχει σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις σκηνογραφίας και ενδυματολογίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Εθνική Πινακοθήκη κ.α.).
Έχει βραβευτεί με το Βραβείο Ενδυματολογίας για τηλεοπτικές παραγωγές (2000, 2004) και θεατρικές παραγωγές (2003). Επίσης, διετέλεσε έφορος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος στο τμήμα της διακοσμητικής. Για την Παιδική Σκηνή της ΕΛΣ έχει επιμεληθεί τα κοστούμια της παράστασης Το δάκρυ του φεγγαριού (2000) του Νίκου Ξανθούλη και τα κοστούμια και τα σκηνικά του έργου Μαέστρο Κομπραβούρα του Γιάννη Δροσίτη.
Συνεχιστές της παράδοσης του Πατρινού Καραγκιόζη μέσα από διαρκή παρουσία με παραγωγές, συμπαραγωγές και διδασκαλία του Θεάτρου Σκιών στο θέατρο «Βυρσοδεψείο», στην Πάτρα.