Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι: Ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που «γέννησε» η Ιταλία μέσα από τους κορυφαίους ρόλους του
Ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι έφυγε σαν σήμερα από τη ζωή κι εμείς θυμόμαστε τους μεγάλους ρόλους της καριέρας του.
Ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, 19 Δεκεμβρίου 1996, σε ηλικία 72 ετών. Ήταν ένα από τα μεγάλα ταλέντα της υποκριτικής που γέννησε η Ιταλία, με παγκόσμια φήμη. Πρωταγωνίστησε σε διάσημες ταινίες του μεγάλου Ιταλού σκηνοθέτη Φεντερίκο Φελίνι, οι οποίες εκτόξευσαν την καριέρα του.
Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τους μεγαλύτερους ρόλους του αξέχαστου Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι!
Ο Κλέψας του Κλέψαντος (1958) – Μάριο ΜονιτσέλιΑπό τις πρώτες μεγάλες επιτυχίες του Μαστρογιάννι στη μεγάλη οθόνη, έχοντας ήδη εμφανιστεί την προηγούμενη χρονιά στην ταινία «Λευκές Νύχτες» του Λουκίνο Βισκόντι. Στην συγκεκριμένη ταινία, μια ομάδα μικρο-απατεώνων οργανώνει ένα σχέδιο για μια μεγάλη ληστεία αλλά τα πράγματα δύσκολα θα πάνε καλά. Ο Μαστρογιάννι ενσαρκώνει τον Τιβέριο, αυτόν που θα οργανώσει το σχέδιο της συμμορίας.
Σίγουρα ο πιο εμβληματικός του ρόλος, αυτός που του χάρισε μεγάλη δόξα. Στην “Γλυκιά Ζωή”, ο Μαστρογιάννι υποδύεται τον Μαρτσέλο, έναν δημοσιογράφο στη Ρώμη της δεκαετίας του 1950 που προσπαθεί να βρει το νόημα της ζωής. Ακολουθούμε τον Μαρτσέλο για 7 ημέρες και βλέπουμε όλο τον…παρακμιακό τρόπο ζωής της ανώτερης τάξης. Η χαρακτηριστική σκηνή στο σιντριβάνι “Φοντάνα ντι Τρέβι” με την Ανίτα Έκμπεργκ έχει αφήσει εποχή. Συνδέθηκε με τον Μαστρογιάννι σε τέτοιο βαθμό, που στον θάνατό του “ντύθηκε” στα μαύρα προς τιμήν του.
Ο Μαστρογιάννι συνεργάστηκε -πέραν του Φελίνι και- με τον σπουδαίο Ιταλό σκηνοθέτη Μικελάντζελο Αντονιόνι, στη δεύτερη ταινία της τριλογίας για την αποξένωση (οι άλλες δύο είναι “Η Περιπέτεια” και “Η Έκλειψη”). Υποδύεται τον Τζιοβάνι, έναν συγγραφέα παντρεμένο με την Λίντια, που μόλις έχει κυκλοφορήσει το νέο του βιβλίο. Παρακολουθούμε μια μέρα στη ζωή του ζευγαριού, μια μέρα που μοιάζει να πλησιάζει στο τέλος της σχέσης τους καθώς και οι δύο δεν φαίνεται πια να απολαμβάνουν αυτόν τον γάμο. Καταπληκτική ερμηνεία σε μια ταινία που μεταδίδει περίτεχνα την ψυχική κατάσταση των ηρώων της.
Ο Μαστρογιάννι υποδύεται τον Φερντινάντο, έναν αριστοκράτη που παύει να είναι ερωτευμένος με τη γυναίκα του και αποκτά ερωτικό ενδιαφέρον για την ξαδέρφη του. Καθώς ο ιταλικός νόμος της εποχής απαγορεύει το διαζύγιο, ο Φερντινάντο αποφασίζει να βρει κάποιον να την ερωτευτεί και αφού τους πιάσει, να την σκοτώσει -καθώς ο φόνος για ζήτημα τιμής δικαιολογείται! Πρόκειται για μια μεγάλη σάτιρα και οξεία κριτική στην ιταλική κυβέρνηση και την Καθολική Εκκλησία. Ακολουθεί, το 1964, η ταινία “Γάμος αλά Ιταλικά”.
Δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί το αυτοαναφορικό αριστούργημα του Φελίνι κι ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς στην καριέρα του Μαστρογιάννι. Στο “8½”, παίζει τον Γκουίντο, έναν σκηνοθέτη που παλεύει με την έμπνευση και την δημιουργικότητά του, που ενώ όλοι τον πιέζουν για τη νέα του ταινία, εκείνος βρίσκεται σε ένα τέλμα. Υπέροχη μουσική, φοβερές σκηνές και η ερμηνεία του Μαστρογιάννι να ολοκληρώνει ένα μεγάλο διαμάντι για την ιταλική αλλά και την παγκόσμια κινηματογραφική ιστορία.