The Matrix Resurrections
Επανεκκίνηση για την εικονική πραγματικότητα του Matrix με την Λάνα Γουατσόφσκι να δίνει το σύνθημα για επανάσταση από την σκηνοθετική καρέκλα.
Ο Νίο, που πλέον λέγεται Τόμας, είναι ο επιτυχημένος σχεδιαστής videogames, ο οποίος έχει αποκτήσει φήμη και χρήμα χάρη σε ένα δημοφιλές παιχνίδι που ονομάζεται… Matrix. Όμως στην προσωπική του ζωή δεν είναι όλα ρόδινα καθώς παρουσιάζει σημάδια μανιοκατάθλιψης ενώ έχει σοβαρές κρίσεις με τάσεις αυτοκτονίας. Η μόνη βοήθεια που λαμβάνει είναι από την υποστήριξη και τις συνεδρίες του ψυχιάτρου του. Μια μέρα ένα περίεργο μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο τον καλεί να ξεφύγει από όλα αυτά και να αντικρίσει την αλήθεια.
Back to realityΣτο αποκαλυπτικό «The Matrix Resurrections» η αίσθηση του déjà vu είναι θεμελιώδης και κομβική. Το μπέρδεμα μεταξύ αυτού που βιώνουμε ως πραγματικότητα κι εκείνου που φανταζόμαστε (αυτό το αλλόκοτο και ποπ σύμπαν που μας πρωτοσύστησαν το 1999 τα αδέλφια Γουατσόφσκι εξακολουθεί να μας μαγεύει) είναι η αρχή των πάντων. Το είδαμε και τότε, το ξανασυναντάμε στη νέα ζωή του ήρωα που δείχνει πιο χαμένος και εύθραυστος από ποτέ.
Είναι προφανές πλέον ότι με το τέταρτο μέρος του Matrix η Λάνα Γουατσόφσκι θέλει να δείξει πως ότι συνέβη πριν από 22 χρόνια δεν έχει μόνο συνέχεια αλλά και τραγικές επιπτώσεις. Σε μια αυτοσαρκαστική αποδόμηση του μύθου (έχει πλάκα που βλέπουμε τους ιθύνοντες της…. Warner να ψάχνουν να βρουν την ιδανική μορφή που οφείλει να έχει η συνέχεια της θρυλικής τριλογίας του «Matrix» έστω και με τη μορφή videogame) το τέταρτο Matrix μας οδηγεί σε έναν κόσμο με δύο πραγματικότητες που συγκρούονται.
Η διαφορά είναι πως στην συναρπαστική νέα πραγματικότητα το τέλος δεν υφίσταται και η αέναη αγωνία αναζήτησης νοήματος σε μια παράλογη ζωή βρίσκει απαντήσεις μόνο στο ερωτικό στοιχείο. Καλά, καταλάβατε, η νέα εμπειρία του Matrix δεν αφορά τόσο στην πολεμική συνύπαρξη ανθρώπων- μηχανών όσο στην σημασία της δυαδικότητας ακόμη και μέσω ενός έρωτα που συγκινεί (ο Νίο θα εντοπίσει την Τρίνιτι σε μια μικροαστική και θλιβερή εκδοχή της πραγματικότητας), παθιάζει και δίνει την απάντηση με τον πλέον συναρπαστικό τρόπο στο ερώτημα: ελεύθερη βούληση ή πεπρωμένο;