Νένα Μεντή: Σήμερα η λέξη «πατριώτης» είναι σαν βρισιά
Η αξιόλογη ηθοποιός μιλά για τον ρόλο της στην παράσταση «Μαρίκα», τη δύναμη της εικόνας, τι την έκανε να αντέξει στο θέατρο.
Η Νένα Μεντή είναι άνθρωπος που δεν κάθεται ήσυχα. Πάντα ανήσυχη, πάντα δραστήρια, πάντα να λέει αυτό που έχει στο μυαλό της. Οι ρόλοι που ερμηνεύει πλάθονται από την ίδια με ειλικρίνεια και αγάπη. Το τελικό αποτέλεσμα είναι άμεσο και πειστικό.
Η έμπειρη ηθοποιός βρίσκει την αλήθεια στο πρόσωπο που καλείται να ερμηνεύσει και το κοινό της αναγνωρίζει την προσπάθεια. Φέτος πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Μαρίκα» (στο θέατρο Χώρα). Υποδύεται τη Μαρίκα Κοτοπούλη και γι’ άλλη μια φορά μας πείθει με αυτό που παρουσιάζει.
Δέχτηκε να μας μιλήσει για την παράσταση και τον ρόλο της, για τη δύναμη της εικόνας, για το πώς ήταν στις συνεργασίες της, για το τι την έκανε αντέξει τόσα χρόνια στον πολύ δύσκολο χώρο του θεάτρου…
Είναι πολλά πράγματα. Η Μαρίκα είναι πρόσωπο-σύμβολο, δεν είναι απλώς μία ηθοποιός-σύμβολο. Δεν έχω εικόνα ηθοποιού, δεν την έχω ακούσει, δεν την έχω δει ποτέ. Άρα, δεν ξέρω κάτι για τη Μαρίκα ως ηθοποιό. Η Μαρίκα έπαιξε ρόλο ιστορικό μέσα στον 20ο αιώνα, πολύ σημαντικό. Στην παράσταση νύξεις κάνουμε γι’ αυτήν. Συνεπώς, πιο πολύ η Μαρικά, ο άνθρωπος, με κέντρισε. Εγώ δεν παίζω σαν τη Μαρίκα Κοτοπούλη, δεν είναι αυτό το ενδιαφέρον μου. Κατ’ αρχάς ήταν μια άλλη εποχή, οι ηθοποιοί είχαν άλλο τρόπο έκφρασης. Προσπάθησα να πλησιάσω πώς μια προσωπικότητα σαν τη Μαρίκα, ένας λαϊκός άνθρωπος, αμόρφωτος θα λέγαμε καθώς δεν πήγε σχολείο, διαδραμάτισε έναν τέτοιο ρόλο, σημαντικό, ιστορικό, πολιτικό, πατριωτικό… Ήταν τόσο μαχητική, με τέτοιο ενδιαφέρον για τον τόπο της…
Φοβερή πατριώτισσα, άλλα όχι με την αρνητική έννοια που δίδεται στις μέρες μας. Σήμερα η λέξη «πατριώτης» είναι σαν βρισιά.
Διαβάστε περισσότερα στο Gazzetta.gr
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της