MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Αντιδράσεις για το άγαλμα της πρώτης γυναίκας με διδακτορικό στην πλατεία Prato della Valle

Σε μία πλατεία με αγάλματα 78 ανδρών, προτάθηκε να τοποθετηθεί ένα άγαλμα της Έλενα Κορνάρο Πισκόπια, Ιταλίδας φιλοσόφου που έγινε η πρώτη γυναίκα που απέκτησε διδακτορικό.

Monopoli Team

Αντιδράσεις προκάλεσε η πρόταση να τοποθετηθεί ένα άγαλμα της πρώτης γυναίκας στον κόσμο που απέκτησε διδακτορικό, ανάμεσα σε αγάλματα 78 ανδρών σε μία διάσημη πλατεία της Ιταλίας.

Η Ελένα Λουκρέτσια Κορνάρο Πισκόπια (Elena Lucrezia Cornaro Piscopia) έγινε η πρώτη γυναίκα που απέκτησε διδακτορικό, και μάλιστα στη φιλοσοφία, από το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα το 1678. Αλλά δεν συμπεριλήφθηκε στα σχέδια των αρχών, όταν τον 18ο αιώνα θέλησαν να τοποθετήσουν στην Prato della Valle -την μεγαλύτερη πλατεία της Ιταλία- αγάλματα σπουδαίων προσωπικοτήτων που είχαν συνδεθεί με την πόλη.

Αρχικά υπήρχαν 88 αγάλματα στην πλατεία, όλα αφιερωμένα σε άνδρες -μεταξύ αυτών ο Γαλιλέος, ο Κανόβα και φυσικά αρκετοί πάπες. Δέκα από αυτά τα αγάλματα καταστράφηκαν από τον στρατό του Ναπολέοντα. Από αυτά 8 αντικαταστάθηκαν με οβελίσκους και δύο θέσεις παραμένουν άδειες.

Αν και υπάρχει ήδη ένα άγαλμα για την Πισκόπια στο Πανεπιστήμιο της Πάντοβα, δύο σύμβουλοι, η Σιμόν Πιλιτέρι και η Μαργκερίτα Κολονέλο, πρότειναν να την τιμήσουν με άλλο ένα άγαλμα σε μία από τις άδειες θέσεις της πλατείας. “Ίσως να μην είναι τόσο γνωστό, αλλά όλα τα αγάλματα ανεξαιρέτως είναι αφιερωμένα σε άνδρες” έγραψαν στην πρότασή τους στο συμβούλιο της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί ότι από όλα τα αγάλματα σε δημόσιους χώρους της Ιταλίας μόνο 148 είναι γυναικών.

Οι αντιδράσεις στην πόλη

Όπως ήταν αναμενόμενο, η πρόταση αυτή προκάλεσε αμέσως αντιδράσεις, με όσους διαφωνούν να ισχυρίζονται ότι ένα άγαλμα της Πισκόπια στην πλατεία δεν θα ταίριαζε με την ιστορία του.

Ο Κάρλο Φουμιάν, καθηγητής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Πάντοβα, είπε ότι η “ακριβή, αλλά περίεργη” ιδέα ήταν “της μόδας, αλλά πολιτισμικά αντιφατική”.

“Το να μετακινείς μνημεία σαν να ήταν Lego είναι ένα επικίνδυνο και καθόλου έξυπνο παιχνίδι” είπε στην τοπική εφημερίδα, Il Mattino di Padova.

Ο ιστορικός τέχνης Νταβίντε Τραμαρίν είπε ότι οι δύο άδειες θέσεις θα έπρεπε να μείνουν άδειες, καθώς αντιπροσωπεύουν ένα σύμβολο της ιστορικής καταστροφής από τον Ναπολέοντα.

Ο Φαμπρίτσιο Μαγκάνι, επιθεωρητής για την πολιτισμική κληρονομιά της Πάντοβα, είναι ανοιχτός στην ιδέα, αλλά πρότεινε μία γυναικεία φιγούρα από την πρόσφατη ιστορία αντί της Πισκόπια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΔέκα θραύσματα του Παρθενώνα αποδόθηκαν από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στο Μουσείο Ακρόπολης12.09.2018

Περισσότερα από Επίκαιρα