Σε ένα Instagram Live με παρουσιάστριες τις δημοφιλείς ηθοποιούς Ροζάριο Ντόσον και Βανέσα Χάντζενς ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των 28ων Βραβείων Σωματείου Ηθοποιών (SAG Awards), που αφορούν τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς στον κινηματογράφο και την τηλεόραση και έχουν περάσει στην ιστορία ως ο κατεξοχήν προάγγελος των Όσκαρ.
Η φετινή χρονιά επιφύλασσε για τον σημαντικό αυτό κινηματογραφικό θεσμό ιστορικές πρωτιές αλλά και μεγάλες εκπλήξεις αποδεικνύοντας ότι στην κούρσα για τα Όσκαρ του 2022 τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο. Από την πλευρά των ταινιών κυριάρχησε ο πολυσηζητημένος «Οίκος Gucci» και η αναγνωρισμένη από τους κριτικούς «Εξουσία του Σκύλου» με τρεις υποψηφιότητες η κάθε μια, ενώ όσον αφορά τις τηλεοπτικές σειρές οι βραβευμένες με Έμμυ «Succession» και «Ted Lasso» συγκεντρώνουν από πέντε υποψηφιότητες έκαστη.
Η μεγαλύτερη έκπληξη των φετινών υποψηφιοτήτωνΗ μεγαλύτερη ανατροπή, όσον αφορά τις υποψηφιότητες, η πεντάδα στην κατηγορία Α΄ Γυναικείου Ρόλου σε ταινία. Εκεί βρέθηκαν οι συνήθεις ύποπτοι Τζέσικα Τσάστεϊν (The Eyes of Tammy Faye), Ολίβια Κόλμαν (The Lost Daughter), Lady Gaga (Ο Οίκος Gucci), Νικόλ Κίντμαν (Being the Ricardos) και προς ευχάριστη έκπληξη πολλών η Τζένιφερ Χάντσον για την ερμηνεία της ως Αρίθα Φράνκλιν στο μιούζικαλ «Respect».
Ωστόσο, η σοκαριστική απουσία της Κρίστεν Στιούαρτ από την συγκεκριμένη κατηγορία ήταν αυτή που προκάλεσε κύμα συζητήσεων και τράβηξε πάνω της όλη την προσοχή. Όταν η ταινία «Spencer» του Πάμπλο Λαρέν πραγματοποίησε παγκόσμια πρεμιέρα στο 78ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, η ερμηνεία της Στιούαρτ ως Πριγκίπισσα Νταϊάνα συγκέντρωσε εγκωμιαστικά σχόλια από την συντριπτική πλειοψηφία των κριτικών, καθιστώντας τη νεαρή Αμερικανίδα ηθοποιό σε ένα από τα μεγάλα (αν όχι το αδιαφιλονίκητο) φαβορί για το επερχόμενο Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.
Μέχρι χθες όλα έδειχναν να οδεύουν καλώς για την Κρίστεν Στιούαρτ, η οποία μάζευε πολυάριθμα βραβεία και υποψηφιότητες ιδιαίτερα από τις Ενώσεις Αμερικανών Κριτικών. Ωστόσο μια προοπτική οσκαρικής νίκης πλέον φαντάζει ανέφικτη, καθώς στα 27 χρόνια που τα SAG Awards προηγούνται των Όσκαρ, οι ερμηνείες που δεν έχουν κερδίσει υποψηφιότητα στα πρώτα, δεν καταφέρνουν να βραβευτούν με το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο. Ενώ, επιπροσθέτως, το γεγονός ότι οι ψηφοφόροι των Βραβείων Σωματείου Ηθοποιών αποτελούν το ισχυρότερο κομμάτι του σώματος των ψηφοφόρων των Όσκαρ, δεν βοηθάει καθόλου την περίπτωσή της.
Όσον αφορά τις υποψηφιότητες στην κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου σε ταινία τα πράγματα κύλησαν περισσότερο ομαλά και αναμενόμενα με τις πέντε θέσεις να καταλαμβάνονται από τους Χαβιέρ Μπαρδέμ («Being the Ricardos») Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Η Εξουσία του Σκύλου»), Άντριου Γκάρφιλντ («Tick, Tick… Boom»), Γουίλ Σμιθ («King Richard») και Ντένζελ Ουάσινγκτον («The Tragedy of Macbeth»).
Ενώ στην κατηγορία Καλύτερης Ερμηνείας Συνόλου σε ταινία τον «Οίκο Gucci», με το λαμπερό καστ και την ποικιλομορφία των χαρακτήρων που παρέλασαν από τη μεγάλη οθόνη, συνοδεύουν το καστ των ταινιών «Belfast», «CODA», «Μην κοιτάτε πάνω» και «King Richard». Με την απουσία της «Εξουσίας του Σκύλου» αλλά και του «West Side Story» (το οποίο δεν συγκέντρωσε παρά μόνο μια υποψηφιότητα γενικά) να είναι αισθητή από τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Στην τηλεόραση οι ιστορικές πρωτιές διαδέχτηκαν η μία την άλληΣτα τηλεοπτικά πράγματα η απουσία του «Στέμματος», του οποίου η επερχόμενη σεζόν θα προβληθεί τον Νοέμβριο του 2022, θα έλεγε κανείς ότι θα «άνοιγε» τις κατηγορίες δίνοντας τη δυνατότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία τηλεοπτικών σειρών να βρεθούν ανάμεσα στις υποψηφιότητες. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη.
Στις δραματικές σειρές το «Succession», αφού αγνοήθηκε εντελώς τα προηγούμενα χρόνια από τα SAG Awards, φέτος όχι μόνο κατάφερε να ηγηθεί στις τηλεοπτικές κατηγορίες με πέντε υποψηφιότητες, αλλά έγινε επίσης η πρώτη σειρά στην ιστορία που κατέλαβε τρεις θέσεις στην κατηγορία Καλύτερου Ηθοποιού σε δραματική σειρά με τους Μπράιαν Κοξ, Κίραν Κάλκιν και Τζέρεμι Στρονγκ. Με τις υπόλοιπες θέσεις να δίνονται στους Μπίλι Κράνταπ («The Morning Show») και Λι Τζονγκ-τζε («Το Παιχνίδι του Καλαμαριού»).
Παράλληλα, το «Παιχνίδι του Καλαμαριού», δύο χρόνια μετά τον ιστορικό θρίαμβο της ταινίας «Παράσιτα» στα 26α SAG Awards», κατακτά τη δική του σπουδαία πρωτιά ως η πρώτη μη αγγλόφωνη σειρά στην ιστορία που κερδίζει υποψηφιότητες στα Βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών. Εκτός από τον Λι Τζονγκ-τζε (Καλύτερος Ηθοποιός σε Δραματική Σειρά), υποψήφιοι είναι η Τζανγκ Χο-γιον (Καλύτερη Ηθοποιός σε Δραματική Σειρά) καθώς και ολόκληρο το καστ για Καλύτερη Ερμηνεία Συνόλου σε Δραματική Σειρά.
Στις κωμικές σειρές το «Ted Lasso» κατάφερε να συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες, πέντε στο σύνολο: Καλύτερη Ερμηνεία Συνόλου σε Κωμική Σειρά, Καλύτερος Ηθοποιός σε Κωμική Σειρά (Τζέισον Σουντέικις και Μπρετ Γκολντστάιν) και Καλύτερη Ηθοποιός σε Κωμική Σειρά (Τζούνο Τεμπλ και Χάνα Γουάντινγκχεμ). Ενώ στις μίνι σειρές/τηλεταινίες η εξαιρετική σειρά της HBO «Mare of Easttown» οδηγεί με τρεις υποψηφιότητες για τους Κέιτ Γουίνσλετ, Τζιν Σμαρτ και Έβαν Πίτερς.
- «The Handmaid’s Tale»
- «The Morning Show»
- «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού»
- «Succession»
- «Yellowstone»
- «The Great»
- «Hacks»
- «Η Μέθοδος Κομίνσκι»
- «Only Murders in the Building»
- «Ted Lasso»
- Τζένιφερ Άνιστον, «The Morning Show»
- Τζανγκ Χο-γιον, «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού»
- Ελίζαμπεθ Μος, «The Handmaid’s Tale»
- Σάρα Σνουκ, «Succession»
- Ρις Γουίδερσπουν, «The Morning Show»
- Μπράιαν Κοξ, «Succession»
- Μπίλι Κράνταπ, «The Morning Show»
- Κίραν Κάλκιν, «Succession»
- Λι Τζονγκ-τζε, «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού»
- Τζέρεμι Στρονγκ, «Succession»
- Ελ Φάνινγκ, «The Great»
- Σάντρα Ο, «Η Πρόεδρος»
- Τζιν Σμαρτ, «Hacks»
- Τζούνο Τεμπλ, «Ted Lasso»
- Χάνα Γουάντινγκχεμ, «Ted Lasso»
- Μάικλ Ντάγκλας, «Η Μέθοδος Κομίνσκι»
- Μπρετ Γκολντστάιν, «Ted Lasso»
- Στιβ Μάρτιν, «Only Murders in the Building»
- Μάρτιν Σορτ, «Only Murders in the Building»
- Τζέισον Σουντέικις, «Ted Lasso»
- Τζένιφερ Κούλιτζ, «The White Lotus»
- Σίνθια Εριβο, «Genius: Aretha»
- Μάργκαρετ Κουάλεϊ, «Οικιακή Βοηθός»
- Τζιν Σμαρτ, «Mare of Easttown»
- Κέιτ Γουίνσλετ, «Mare of Easttown»
- Μουράι Μπάρτλετ, «The White Lotus»
- Όσκαρ Άιζακ, «Σκηνές από έναν Γάμο»
- Μάικλ Κίτον, «Dopesick»
- Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, «Halston»
- Έβαν Πίτερς, «Mare of Easttown»
- «Cobra Kai»
- «Το Γεράκι και ο Στρατιώτης του Χειμώνα»
- «Loki»
- «Mare of Easttown»
- «Το Παιχνίδι του Καλαμαριού»
- «Belfast»
- «CODA»
- «Μην κοιτάτε πάνω»
- «Ο Οίκος Gucci»
- «King Richard»
- Τζέσικα Τσάστεϊν, «The Eyes of Tammy Faye»
- Ολίβια Κόλμαν, «The Lost Daughter»
- Lady Gaga, «Ο Οίκος Gucci»
- Τζένιφερ Χάντσον, «Respect»
- Νικόλ Κίντμαν, «Being the Ricardos»
- Χαβιέρ Μπαρδέμ, «Being the Ricardos»
- Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, «Η Εξουσία του Σκύλου»
- Άντριου Γκάρφιλντ, «Tick, Tick… Boom»
- Γουίλ Σμιθ, «King Richard»
- Ντένζελ Ουάσινγκτον, «The Tragedy of Macbeth»
- Καϊτριόνα Μπάλφε, «Belfast»
- Κέιτ Μπλάνσετ, «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
- Αριάνα Ντεμπόζ, «West Side Story»
- Κίρστεν Ντανστ, «The Power of the Dog»
- Ρουθ Νέγκα, «Passing»
- Μπεν Άφλεκ, «The Tender Bar»
- Μπράντλεϊ Κούπερ, «Licorice Pizza»
- Τρόι Κότσουρ, «CODA»
- Τζάρεντ Λέτο, «Ο Οίκος Gucci»
- Κόντι Σμιτ-Μακφί, «Η Εξουσία του Σκύλου»
- «Black Widow»
- «Dune»
- «The Matrix Resurrections»
- «No Time to Die»
- «O Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών»