MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
27
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Μπιενάλε Βενετίας: Στην Κριστιάν Ζαταΐ ο Χρυσός Λέων Θεάτρου 2022

Στην Βραζιλιάνα σκηνοθέτιδα και συγγραφέα Κριστιάν Ζαταΐ απονεμήθηκε ο Χρυσός Λέων για τα επιτεύγματα της στο θέατρο, στη Μπιενάλε της Βενετίας, εν αναμονή της πρεμιέρας του δεύτερου μέρους του «Our Odyssey».

Monopoli Team

Στην Βραζιλιάνα σκηνοθέτιδα και συγγραφέα Κριστιάν Ζαταΐ, μία από τις σπουδαιότερες φιγούρες στο νέο θεατρικό κύμα που έχει συνεπάρει τον κόσμο και ιδιαίτερα την ευρωπαϊκή σκηνή τις τελευταίες δεκαετίες, απονεμήθηκε ο Χρυσός Λέων για τα επιτεύγματα της στο θέατρο, στη Μπιενάλε της Βενετίας.

Ο Αργυρός Λέων απονεμήθηκε στον δημιουργό και performer, Σαμίρα Ελαγκόζ, συγγραφέα πρωτότυπων docu-performances.

Τα βραβεία πρότειναν οι Διευθυντές του Θεατρικού Τμήματος, Στέφανο Ρίτσι και Τζιάνι Φόρτε, και εγκρίθηκαν από την Επιτροπή της Μπιενάλε της Βενετίας. Η απονομή των βραβείων θα πραγματοποιηθεί στο 50ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου, που θα πραγματοποιηθεί από τις 24 Ιουνίου μέχρι τις 3 Ιουλίου 2022 στη Βενετία.

Προηγούμενοι νικητές του Χρυσού Λέοντα της Μπιενάλε είναι οι Ferruccio Soleri (2006), Ariane Mnouchkine (2007), Roger Assaf (2008), Irene Papas (2009), Thomas Ostermeier (2011), Luca Ronconi (2012), Romeo Castellucci (2013), Jan Lauwers (2014), Christoph Marthaler (2015), Declan Donnellan (2016), Katrin Brack (2017), Antonio Rezza and Flavia Mastrella (2018), Jens Hillje (2019), Franco Visioli (2020), και πιο πρόσφατα Krzysztof Warlikowski (2021).

Όσα είπαν οι Stefano Ricci και Gianni Forte κατά την ανακοίνωση του Χρυσού Λέοντα:

“Οξυδερκής παρατηρητής  της σκληρότητας του κόσμου μας, η Κριστιάν Ζαταΐ ενισχύει μια πρωτότυπη γλώσσα που συγχωνεύει τη ριζοσπαστική δύναμη της ποιητικής της διάστασης με την αντισταθμισμένη καυστική πολιτική σκέψη, πάντα διαποτισμένη από ένα τολμηρό πνεύμα πειραματισμού μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος.

Καταργώντας τους δογματικούς κανόνες της performance και αμφισβητώντας τα επώδυνα θεωρήματά της, η Κριστιάν Ζαταΐ συγχωνεύει τους ορίζοντες του κινηματογράφου και του θεάτρου, με μέσο ένα είδους Μπρεχτικού-Βαγκνερικού προσωπικής λογοτεχνίας, για να εξερευνήσει τις πιο ακανθώδεις περιοχές που αποκαλύπτουν καλύτερα την αστάθεια της πλασματικής πραγματικότητας, που ενσαρκώνεται από τους Χαρακτήρες/Πρόσωπα της, ενορχηστρώνοντας έτσι έναν ιλιγγιώδη χορό με τη σαρκική παρουσία των σωμάτων τους σε κίνηση, φωνάζοντας αλήθειες σε κάθε έναν θεατή.

Αφού τα λόγια δεν είναι αρκετά για να εξάγεις μία μορφή ζωής κάπου αλλού, η Ζαταΐ στέλνει ισχυρές ακολουθίες εικόνων σε τροχιά και, με ζωντανό μοντάρισμα, χρησιμοποιεί την κάμερα ως αναπόσπαστο μέρος του έργου –στο στυλ των ταινιών του Κασσαβέτη– αποσυναρμολογώντας τα μέσα της νατουραλιστικής ψευδαίσθησης για να δομήσει το δικό της θέατρο και έτσι δημιουργεί απρόσμενα και τρομακτικά όμορφες αφηγηματικές παγίδες, στις οποίες το κοινό παραμένει τόσο ενεργά αιχμάλωτο και γοητευμένο από αυτό που λαμβάνει χώρα μπροστά στα μάτια του, που δεν αισθάνεται καμία επιθυμία να ξεφύγει”.

«Our Odyssey» Part Two

Το νέο έργο της Κριστιάν Ζαταΐ θα κάνει πρεμιέρα στην Ιταλία στο 50ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου, που αποτελεί μία συμπαραγωγή από δέκα διαφορετικούς φορείς. Πρόκειται για το “O agora que demora (The lingering now)”, το δεύτερο μέος του δίπτυχου «Our Odyssey», στο οποίο το αρχαιοελληνικό έπος προσεγγίζεται με ντοκιμαντέρ που γυρίστηκαν στην Παλαιστίνη, τον Λίβανο, τον Αμαζόνιο, την Νότια Αφρική και την Ελλάδα, με πάνω από 40 ηθοποιούς με πραγματικές ιστορίες προσφύγων καλλιτεχνών.

Η Κριστιάν Ζαταΐ είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ως φιλοξενούμενη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με το «Ithaca» μια παραγωγή για την οδύσσεια των απάτριδων, το πρώτο μέρος του δίπτυχου «Our Odyssey».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ«Απάτη στον Κήπο»: Βρέθηκε ο αριστουργηματικός πίνακας του Ιβ Τανγκί που είχε βανδαλιστεί τη δεκαετία του ’30 στο Παρίσι12.09.2018

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα