Πριν από λίγες μέρες, η Γκουίνεθ Πάλτροου ξενάγησε το Architectural Digest στο ανακαινισμένο σπίτι της στο Μοντεσίτο και όλοι έμειναν άφωνοι με το design και τη συλλογή της, που περιλάμβανε μία κρεμαστή κούνια του σχεδιαστή Jim Zivic αξίας 63 χιλιάδων δολαρίων, έναν πολυέλαιο της Lindsey Adelman αξίας 45 χιλιάδων δολαρίων, έναν αυθεντικό Ed Ruscha και φυσικά ενα κρεμαστό συρμάτινο γλυπτό που έμοιαζε τρομακτικά με έργο της φημισμένης γλύπτριας ιαπωνικής καταγωγής, Ruth Asawa.
Αυτό το τελευταίο κομμάτι ήταν που έβαλε φωτιά στο Twitter. Η κριτικός design για τους New York Times, Alexandra Lange τουίταρε πρώτη: “Είμαι απίστευτα θυμωμένη που η Γκουίνεθ έχει έργο της Ruth Asawa”, και από εκείνη τη στιγμή όλοι άρχισαν να αναρωτιούνται πώς η Γκουίνεθ Πάλτροου κατάφερε να αποκτήσει ένα τόσο σπάνιο κομμάτι.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μπορεί η ηθοποιός και ιδρύτρια του Goop να έχει τα οικονομικά μέσα να αγοράσει ένα από τα (αξίας εκατομμυρίων δολαρίων) γλυπτά της Asawa, τα έργα της γλύπτριας που έφυγε από τη ζωή το 2013, όμως, είναι σπάνια στην αγορά και ακόμα πιο σπάνια σε δημοπρασίες. Μάλιστα, το 2020 όταν ένα άτιτλο δίμετρο έργο της βρέθηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie’s, οι προσφορές έφτασα τα 5,4 εκατομμύρια δολάρια.
Έτσι, πολλοί ήταν εκείνοι που άρχισαν να αμφισβητούν το ότι η Πάλτροου θα μπορούσε να έχει αυθεντικό γλυπτό της Asawa στο σαλόνι της.
Ayer salió la casa de Gwyneth Paltrow en AD y en su sala tiene una enorme y espléndida escultura de Ruth Asawa! ¿Sabían que Asawa aprendió la técnica para tejer sus esculturas en México? Abro hilo pic.twitter.com/Azmhexh4cJ
— Madame M (@madamemallet) February 5, 2022
Πρώτο το ARTNews, επικοινώνησε με τον υπεύθυνο της περιουσίας της Asawa, ο οποίος υπονόησε ότι το έργο ήταν είτε αντίγραφο είτε ψεύτικο, δηλώνοντας μόνο: “Αυτό το έργο δεν είναι της Ruth Asawa”.
Σειρά είχαν οι Los Angeles Times που αποκάλυψαν ότι το έργο ανήκει στην καλλιτέχνιδα D’lisa Creager, της οποίας τα έργα θυμίζουν -σε τρομακτικό βαθμό- εκείνα της Asawa, τόσο που δεν είναι λίγοι εκείνοι που τη κατηγορούν ότι “αντιγράφει” την εμβληματική γλύπτρια, με την ίδια να απαντάει ότι ήταν μαθήτρια της κόρης της Asawa, Aiko Cuneo. Βέβαια, οπως αναφέρεται από το Artnet, αυτά τα σεμινάρια τελικά σταμάτησαν, όταν η οικογένεια της γλύπτριας παρατήρησε ότι οδηγούσε σε όλο και περισσότερους “μιμητές” της Asawa.
Έτσι, το Architectural Digest αναγκάστηκε να “κόψει” την αμφιλεγόμενη εικόνα της Πάλτροου, ώστε να μην φαίνεται το γλυπτό, ενώ στο συνοδευόμενο άρθρο δεν υπάρχει καμία αναφορά στο γλυπτό της Asawa.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται ένα μη αναγνωρισμένο κομμάτι που θύμιζει Asawa σε φωτογράφιση σχετική με την Γκουίνεθ Πάλτροου. Ένα παρόμοιο γλυπτό είχε εμφανιστεί σε ένα αφιέρωμα του Architectural Digest το 2017 για τα κεντρικά του Goop.
Πάντως, έργα της Asawa θα παρουσιαστούν στην κεντρική έκθεση της φετινής Biennale της Βενετίας, ενώ το 2020 έργα της παρουσιάστηκαν σε περιορισμένης κυκλοφορίας γραμματόσημα των ΗΠΑ.