Μία Φάροου: Οι ερμηνείες που σημάδεψαν τη χρυσή εποχή του Hollywood
Σήμερα γιορτάζει τα 77 της χρόνια η Μία Φάροου, μία από τις πιο γνωστές ηθοποιούς της χρυσής εποχής του Χόλυγουντ, και εμείς θυμόμαστε τις καλύτερες ερμηνείες της.
Στις 9 Φεβρουαρίου του 1945 γεννήθηκε στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια η Μία Φάροου, μία από τις πιο γνωστές Αμερικανίδες ηθοποιούς της χρυσής εποχής του Χόλυγουντ. Η κόρη του Αυστραλού σκηνοθέτη Τζον Φάροου, ξεκίνησε από νωρίς την τριβή της με τον κόσμο του κινηματογράφου. Το κινηματογραφικό ντεμπούτο της 14χρονης τότε Μία έγινε το 1959, με έναν μικρό ρόλο στην ταινία Ο άρχων των πέντε ωκεανών και ακολούθησε το 1964 η συμμετοχή της ως Άλισον Μακένζι στην τηλεοπτική σαπουνόπερα, Πέιτον Πλέις.
Την ίδια χρονιά η Μία Φάροου κέρδισε την πρώτη της μεγάλη κινηματογραφική νίκη με την ταινία Ο λέων της Αφρικής, για την οποία κέρδισε Χρυσή Σφαίρα ως Νέα Σταρ της Χρονιάς. Το 1964 όμως δεν είχε μόνο κινηματογραφικές επιτυχίες να δώσει στην ηθοποιό. Η δημοτικότητα της εκτοξεύτηκε εκείνη την χρονιά και χάρη στη σχέση της με τον Φρανκ Σινάτρα, η οποία αργότερα μετουσιώθηκε σε έναν γάμο που διήρκησε μόλις 2 χρόνια, αλλά και σε έναν έρωτα που είναι ακόμα ζωντανός για τη Φάροου.
Η επιτυχία της συνεχίστηκε για χρόνια και έφτασε στο απόγειο της στα τέλη της δεκαετίας του ’60, όπου οι υποψηφιότητες για βραβεία μπορούσαν να μετρηθούν ήδη σε δεκάδες. Οι ρόλοι της σε εξαιρετικά επιτυχημένες ταινίες δεν περνούσαν ποτέ απαρατήρητοι και όλοι μιλούσαν για τις εξαιρετικές ερμηνείες της. Το 1968 ήταν αδιαμφισβήτητα η χρονιά της, με την ερμηνεία της στην ταινία Το Μωρό της Ρόζμαρι, να της χαρίζει μία Χρυσή Σφαίρα και τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ταινία Το Μεγάλο Μυστικό της μία υποψηφιότητα για Όσκαρ, γεγονότα που επισφράγισαν το ταλέντο της στην υποκριτική αλλά και τη μεγάλη καριέρα που απλωνόταν μπροστά της.
Μεγάλος σταθμός στην καριέρα αλλά και τη ζωή της ήταν ο Γούντι Άλεν, καθώς μέσα από τις συνεργασίες τους, η Μία Φάροου κατάφερε να αναδειχτεί ως μία από τις πιο σπουδαίες ηθοποιούς της χρυσής εποχής του Χόλυγουντ. Όμως ο σταθμός αυτός δεν είχε πάντα θετικό πρόσημο. Τόσο η Μία όσο και τα 2 παιδιά που προέκυψαν από την σχέση τους δεν έχουν να θυμηθούν όμορφες στιγμές με τον Άλεν, αλλά κυρίως λύπη και απογοήτευση. Ο Γούντι Άλεν όχι μόνο απάτησε τη Μία Φάροου με την υιοθετημένη κόρη της, Σουν-Γι Πρεβίν, την οποία έπειτα παντρεύτηκε, αλλά κατηγορήθηκε πως κακοποίησε σεξουαλικά τη Ντίλαν, τη θετή του κόρη με την ηθοποιό.
Η Μία Φάροου έχει συνολικά 14 παιδιά, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι υιοθετημένα. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Φάροου ξεκίνησε να ασχολείται ολοένα και πιο ενεργά με τα δικαιώματα των παιδιών, τα οποία προσπαθούσε να επικοινωνήσει μέσω της επιρροής που ασκούσε στο κοινό της. Ξεκίνησε τότε έναν αγώνα συγκέντρωσης χρημάτων για παιδιά που πλήττονται σε εμπόλεμες περιοχές, κυρίως στην Αφρική, καθώς και για την υδροδότηση διαφόρων περιοχών. Έγινε μάλιστα Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNICEF στον αγώνα για την εξάλειψη της πολιομυελίτιδας, ενώ ακόμα και σήμερα ασχολείται με τον ακτιβισμό και την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα που αφορούν τα παιδιά και τις συνθήκες διαβίωσης τους.
Πέρα από την κινηματογραφική ζωή της, η Μία Φάροου έχει συμμετάσχει σε δεκάδες επιτυχημένες ταινίες, αφήνοντας το στίγμα της στην χρυσή εποχή του Χόλυγουντ. Ποιες είναι όμως οι 8 καλύτερες ερμηνείες της, που επιβεβαιώνουν το μεγάλο ταλέντο της;
Το Μωρό της Ρόζμαρι (1968)Η πρώτη αμερικανική ταινία του σκηνοθέτη Ρόμαν Πολάνσκι ακολουθεί τον Γκάι (Τζον Κασσαβέτης) και την Ρόζμαρι Γούντχαουζ (Μία Φάροου), οι οποίοι αποφασίζουν να μετακομίσουν σε ένα καινούριο διαμέρισμα. Εκεί, οι γείτονες που θα συναντήσουν είναι αρκετά περίεργοι και κινούν κάποιες υποψίες, οι οποίες εντείνονται, σε συνδυασμό με τους εφιάλτες της Ρόζμαρι και τους περίεργους ήχους που ακούει. Όταν η Ρόζμαρι μείνει έγκυος, οι υποψίες της θα πολλαπλασιαστούν και θα αρχίσει να πιστεύει πως το αγέννητο μωρό της κινδυνεύει, όχι όμως μόνο από τους γείτονες της αλλά και από τον ίδιο της τον σύζυγο. Μία ταινία που θεωρείται must, με ερμηνείες αλλά και σκηνοθεσία που επιβεβαιώνουν δικαίως την επιτυχία της.
Το Μεγάλο Μυστικό της (1968)Η αυλαία της ταινίας ανοίγει στο Λονδίνο και εμείς βλέπουμε μία αρκετά περίεργη ιστορία να διαδραματίζεται μπροστά μας. Η μυστηριώδης Σέντσι (Μία Φάροου) βλέπει μία μεσήλικα και ταλαιπωρημένη από τη ζωή γυναίκα ονόματι Λεονόρα (Ελίζαμπεθ Τέιλορ) και της προτείνει να συγκατοικήσουν. Ο λόγος που η Σέντσι θέλει να πάρει τη Λεονόρα στο σπίτι της είναι η τεράστια ομοιότητα που έχει με την νεκρή μητέρα της. Η Λεονόρα από την πλευρά της, έχοντας η ίδια χάσει το παιδί της, αποφασίζει να δεχτεί την παράξενη πρόσκληση της Σέντσι και όταν φτάνει στην έπαυλη πρέπει να βρίσκεται σε ένα διαρκή ρόλο. Αυτόν της μητέρας της Σέντσι. Η αρχική αρμονική συνύπαρξη τους θα διαταραχθεί, όταν ο πατριός της Σέντσι, ο Άλμπερτ (Ρόμπερτ Μίτχουμ), επιστρέψει και ξεκινήσει να ξετυλίγει το συγκλονιστικό παρελθόν της μυστηριώδους θετής του κόρης.
Το Τυφλός Τρόμος είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ σε σκηνοθεσία του Ρίτσαρντ Φλέτσερ και πρωταγωνίστρια τη Μία Φάροου, ως Σάρα, μία γυναίκα που έχασε πρόσφατα την όρασή της και επισκέπτεται το σπίτι του θείου της. Σε ένα ραντεβού με τον φίλο της Στιβ (Νόρμαν Έσλεϊ), γλιτώνει από βέβαιο θάνατο, καθώς ένας ψυχωτικός δολοφόνος σκοτώνει τους συγγενείς της και τώρα καταδιώκει και την ίδια. Όμως η Σάρα επιστρέφει από το ραντεβού της και περνά αμέριμνη τη νύχτα, αγνοώντας πως τα πτώματα της οικογένειάς της είναι σκορπισμένα μέσα στο σπίτι και πως ένας δολοφόνος προσπαθεί να την σκοτώσει.
Ο Υπέροχος Γκάτσμπυ (1974)Η βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ αμερικανική ρομαντική δραματική ταινία σε σκηνοθεσία του Τζακ Κλέιτον και σενάριο του Φράνσις Φορντ Κόπολα, μας ταξιδεύει σε έναν κόσμο εμμονής, αγάπης και τελικά τραγωδίας. Ο Νικ Κάραγουεϊ (Σαμ Γουότερστον) είναι ένας νεαρός χρηματιστής που μετακομίζει στο γεμάτο χλιδή Λονγκ Άιλαντ, κοντά στη ξαδέρφη του Νταίζη (Μία Φάροου) και τον άνδρα της Τομ (Μπρους Ντερν). Εκεί τυχαίνει να μείνει δίπλα στον μυστηριώδη Τζέι Γκάτσμπυ (Ρόμπερτ Ρέντφορντ), έναν πλούσιο που συχνά διοργανώνει τα πιο ζηλευτά και μεγάλα πάρτι στο νησί. Πίσω από αυτόν τον δυναμικό και γοητευτικό άντρα όμως κρύβεται ένας μοναχικός χαρακτήρας που θέλει απλά να γυρίσει πίσω στις όμορφες μέρες που ζούσε με την παλιά του αγάπη, την πλέον παντρεμένη Νταίζη. Το ερωτικό τρίγωνο που αναπόφευκτα θα σχηματιστεί, ίσως να οδηγήσει σε μονοπάτια από τα οποία κανένας δεν θα μπορεί να ξεφύγει, όμως όλοι θα είναι πρόθυμοι να δουν που θα βγουν.
Ο Γούντι Άλεν, σε μία από τις πολλές πετυχημένες κινηματογραφικές του συμπράξεις με τη Μία Φάροου, σκηνοθετεί μία αισθηματική κομεντί που δοξάζει την μαγεία του κινηματογράφου αλλά τονίζει ταυτόχρονα και τις παγίδες που αυτή κρύβει. Η εγκλωβισμένη στον αποτυχημένο γάμο της Σεσίλια (Μία Φάροου) προσπαθεί με κάθε τρόπο να ξεφύγει από την δυστυχισμένη πραγματικότητά της. Έτσι, πηγαίνει με τις ώρες στο σινεμά και αφήνεται να χαθεί στον φανταστικό κόσμο του κινηματογράφου. Εκεί, δραπετεύει στον μικρόκοσμο της ταινίας «Το Πορφυρό Ρόδο του Καΐρου» και παρασύρεται από τον πρωταγωνιστή της, τον αρχαιολόγο Τομ Μπάξτερ (Τζεφ Ντάνιελς). Όταν ο Τομ δραπετεύσει με την σειρά του από την οθόνη και μπει στην ζωή της, θα είναι δύσκολο για την Σεσίλια να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από την φαντασία και ακόμα πιο δύσκολο να αφήσει μία από τις δύο πίσω της.
Στην επόμενη μεγάλη επιτυχία του Γούντι Άλεν, γινόμαστε μάρτυρες ενός περίεργου οικογενειακού δεσμού και κάποιων δείπνων για την Ημέρα των Ευχαριστιών. Οι τρεις αδερφές Χάνα (Μία Φάροου), Λι (Μπάρμπαρα Χέρσι) και Χόλι (Νταϊάν Ουίστ), ξανασμίγουν μετά από δύο χρόνια στο δείπνο των Ευχαριστιών. Οι ισορροπίες και η οικογενειακή ατμόσφαιρα όμως θα διαταραχθούν όταν η Χάνα αποκαλύψει πως ο σύζυγός της (Μάικλ Κέιν) διατηρεί σχέση με τη Λι, ενώ την άλλη της αδερφή φλερτάρει ο πρώην σύζυγος της Μίκυ (Γούντι Άλεν).
Μια άλλη γυναίκα (1988)Σε μία από τις καλύτερες ταινίες του Γούντι Άλεν, ο οποίος διεισδύει στην γυναικεία ψυχολογία, η καθηγήτρια φιλοσοφίας Μάριον Ποστ (Τζίνα Ρόουλαντς) νοικιάζει ένα διαμέρισμα για να ολοκληρώσει με ηρεμία το νέο της βιβλίο, όμως αντικρίζει ένα μέρος κάθε άλλο από ήσυχο, στο οποίο προς απογοήτευσή της ακούγεται το παραμικρό από τους τοίχους που χωρίζουν την ίδια με τον ψυχίατρο που στεγάζεται στο διπλανό διαμέρισμα. Η Μάριον σύντομα βρίσκει τον εαυτό της να «παρακολουθεί» τις συνεδρίες μιας ασθενούς που ονομάζεται Χόουπ (Μία Φάροου), η οποία μιλάει για τα συναισθηματικά της αδιέξοδα. Ακούγοντας τις συζητήσεις, η Μάριον αρχίζει να επαναξιολογεί τη ζωή της και αποκαλύπτει πως η ψυχρότητά της την έχει απομακρύνει από τους φίλους, την οικογένειά αλλά και την αληθινή της αγάπη.
Η αστεία αλλά και σκοτεινή υπαρξιακή αυτή κωμωδία θεωρείται από πολλούς το σπουδαιότερο έργο του Γούντι Άλεν, ο οποίος επέλεξε να ακολουθήσει δύο ιστορίες. Στη μία γνωρίζουμε τον Τζούντα (Μάρτιν Λάνταου), έναν επιτυχημένο οφθαλμίατρο, ο οποίος αποφασίζει να σκοτώσει την ερωμένη του (Αντζέλικα Χιούστον), όταν εκείνη τον απειλεί πως θα αποκαλύψει τη σχέση τους. Στην άλλη ιστορία μας συστήνεται ο Κλίφορντ Στερν (Γούντι Άλεν), ένας παντρεμένος σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, ο οποίος είναι ερωτευμένος με τη συνεργάτιδα (Μία Φάροου) του παραγωγού και ταυτόχρονα κουνιάδου του.