Η μέθοδος των Γουίλιαμς
Το τένις ως φαίνεται θα γίνει η αφορμή για να κερδίσει ο Γουίλ Σμιθ το πρώτο του όσκαρ.
Υπόθεση
H ιστορία των αδελφών Γουίλιαμς, της Βίνους και της Σερένας, που έγραψαν ιστορία όχι μόνο στο αμερικανικό γυναικείο τένις αλλά και το παγκόσμιο, μέσα από τη σχέση με τον ιδιόρρυθμο αλλά και αποφασισμένο για όλα πατέρα τους που ήταν μέντορας, προπονητής και μάνατζερ τους.
Ένας απίθανος και εκκεντρικός «Βασιλιάς»
Το «King Richard» έδωσε την ευκαιρία στον Γουίλ Σμιθ να μπει ξανά στην οσκαρική κούρσα και μάλιστα τώρα από τη θέση του φαβορί. Αυτή είναι η τρίτη υποψηφιότητα του αφροαμερικανού μετά από το «Το κυνήγι της ευτυχίας» και το «Ali» του Μάικλ Μαν όπου είχε υποδυθεί τον πυγμάχο Μοχάμεντ Άλι. Ο σκηνοθέτης ουσιαστικά μέσω της ιστορίας των φημισμένων τενιστριών μιλά για τον άνθρωπο που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις τις οδήγησε στην κορυφή καθώς εκπόνησε και σχεδίασε ένα απίστευτο πλάνο (78 σελίδων παρακαλώ!) πολύ πριν εκείνες αρχίσουν να περπατούν καλά-καλά.
Το φιλμ διαθέτει μια στοιχειώδη κοινωνικοπολιτική ματιά (η καταγγελία της ρατσιστικής Αμερικής είναι αισθητή σε κάθε σεκάνς) και αποφεύγει την υπερδραματοποίηση της ιστορίας προκειμένου να εξυπηρετήσει μια ασφαλή και ομαλή αφήγηση που θα εστιάσει στις βασικές ιδέες και τη συμπεριφορά ενός παράξενου αλλά και οραματιστή βασιλιά. Η αρχή της ιστορίας τοποθετείται στα τέλη των 80ς σε ένα γκέτο του Λος Άντζελες όταν ο Ρίτσαρντ εμπνέεται το «πλάνο επιτυχίας» για τις δύο κόρες του.
Οι σκληρές προπονήσεις (που μάλιστα θα προκαλέσουν και την επέμβαση της Πρόνοιας), τα καθοριστικά ραντεβού, οι προσεχτικές επιλογές αποτελούν το πλέγμα λειτουργίας ολόκληρης της οικογένειας των Γουίλιαμς που ζει και αναπνέει κάτω από το πρίσμα του αδιαμφισβήτητου βασιλιά.
Ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς όμως δεν είναι μόνο ένας αδίστακτος «μάνατζερ» που ωθεί με σκληρό τρόπο τις κόρες του στον πρωταθλητισμό προκειμένου να ωφεληθεί ο ίδιος. Αρνείται τα εύκολα χρήματα που του τάζουν στην αρχή, κόβει τον ανοδικό ρυθμό της Βίνους «για να μη στερηθεί τα παιδικά της χρόνια και κυρίως τη μόρφωση», τσακίζει με κάθε μέσο το ρατσισμό και τις σνομπ συμπεριφορές των εκλεκτών του «πιο λευκού αθλήματος του πλανήτη».
Είναι ένας περίπλοκος, αταίριαστος και αυθεντικός αντιήρωας που παρά την μεγαλομανία του καταλαβαίνουμε ότι κινείται στη σωστή διαδρομή όταν τον ακούμε να προστάζει τις κόρες του να παραμείνουν ταπεινές. Παρά τη συμβατική σκηνοθεσία και την απόλυτα προβλέψιμη διαδρομή των ηρώων, η «Μέθοδος των Γουίλιαμς» έχει τις δυνατές στιγμές της και το σχέδιο για να κλέψει το ενδιαφέρον του θεατή, χάρη στη δύναμη της αυθεντικής ιστορίας και την σαρωτική ερμηνεία του Σμιθ.