MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φρόνηση & Πάθος: Έκθεση του Δημήτρη Παπαδόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Μετς
Από 21/11/2024 έως 14/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Διάφορα

Mια Ζωγραφική του χθες για σήμερα: Έκθεση του Nίκου Κασκούρα στην γκαλερί Άλμα

Η ατομική έκθεση του εικαστικού Nίκου Κασκούρα, με τίτλο «Mια Ζωγραφική του χθες για σήμερα», παρουσιάζεται στην γκαλερί Άλμα, σε επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη και Νιόβης Κρητικού.

Monopoli Team

Η Γκαλερί Άλμα παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Nίκου Κασκούρα με τίτλο «Μια ζωγραφική του χθες για σήμερα».

Ζωγραφίζοντας την απελπισία. Όλη την ημέρα σφυρηλατώ την πανοπλία μου μα έρχεται η νύχτα και με βρίσκει ξαρμάτωτο Μ.Σ.

Mια Ζωφραγική του χθες για σήμερα: Έκθεση του Nίκου Κασκούρα στην γκαλερί Άλμα

Όπως σημειώνει ο ιστορικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης:

«Ο Νίκος Κασκούρας είναι ο αισιόδοξος ζωγράφος της απελπισίας. Είναι ο μινιμαλιστής των μεγάλων θεμάτων κι εκείνος που επιστρέφει συνειδητά στις απαρχές, στα ελάχιστα πράγματα, στο τίποτε που μπορεί όμως να μιλήσει για το παν. Που επιμένει πως η τέχνη, εν προκειμένω η ζωγραφική, πριν γίνει φαντασμαγορία ή πολυτελής διακόσμηση, ήταν και είναι η έκφραση του εσωτερικού δράματος, ο τρόπος με τον οποίο τα θνητά σώματα μπορούν να διεκδικήσουν την αθανασία της ψυχής τους. Με μια και μόνο γραμμή, μία φόρμα, ένα χρώμα – ίχνος ή μια απόχρωση – γραφή πάνω στην άσπρη επιφάνεια. Σαν μπουκάλι ριγμένο στο πέλαγος. Με το μήνυμα δυσανάγνωστο και τυφλό τον αποδέκτη του. (Η απελπισία που υπαινίχθηκα πιο πάνω). Έπειτα έρχεται ο τρόμος μπροστά στον χρόνο, δηλαδή τον θάνατο…που πάντως μπορεί να μεταμορφωθεί σε θρίαμβο. Αφού οι λέξεις κι οι εικόνες μπορούν να μας σώσουν… Ακόμη.

Υ.Γ. Έπειτα είναι κι η γλυπτική του. Ειδώλια στο εδώλιο της κρίσης. Την εποχή της πτώσης των ειδώλων. Μικρά μνημεία της ματαιότητας των μνημείων. Πόσο μοιάζουν με τους γύψους των μαιάνδρων που έβλεπε ο Καρυωτάκης στο ταβάνι της απελπισίας του κι ο σαλός μπάρμπα Γιαννούλης δούλευε πυρετικά στον Πύργο της Τήνου. Αλλά και στο υπόγειο της δικής του…»

Kείμενο : Μάνος Στεφανίδης | Ιστορικός Τέχνης | Καθηγητής
18 Ιανουαρίου 2022

(Την ημέρα που τάφηκε ο Αλέκος Φασιανός. Αυτή την ημέρα, το 2005, ημέρα πέθανε κι ο γλύπτης Γιάννης Παππάς)

Από τη μεριά της η ιστορικός τέχνης Νιόβη Κρητικού επισημαίνει:

«Ο Νίκος Κασκούρας αιχμαλωτίζει καθημερινές στιγμές παρατήρησης, τις οποίες αποδίδει μέσα από μια εσωτερική διαδικασία έντονης αφαίρεσης. Επηρεάζεται από την ελληνική εντοπιότητα και τη λαϊκή παράδοση των κυκλαδίτικων ειδωλίων, της σύγχρονης αφαίρεσης του Αμερικάνικου αφηρημένου εξπρεσιονισμού και της χειρονομιακής (action painting) ζωγραφικής του J.-M. Basquiat και του G. Baselitz.

Μας φέρνει αντιμέτωπους με στοιχεία υπαρξιακού προβληματισμού, καθώς οι γρήγορες μορφές του αιχμαλωτίζουν το εφήμερο και το φευγαλέο μέσα σ’ ένα αέναο παιχνίδι επανάληψης.

Διαφαίνονται ανθρωποκεντρικές απεικονίσεις που μιλούν για λεπτές πτυχές συναισθημάτων. Οι μορφές του είναι νωχελικές και οι κινήσεις τους υπαινικτικές. Η σταυροειδής γραφή του θυμίζει πλέγμα ύφανσης, που άλλοτε μπλέκεται επ’ άπειρο κρατώντας μας αιχμάλωτους και άλλοτε λύνεται αφήνοντας ένα διάφανο πέπλο αναπνοής. Τα χρώματά του κινούνται στις διαβαθμίσεις του άσπρου – μαύρου, ενώ συχνά κάποιο έντονο  επαναστατικό χρώμα συμμετέχει για να σπάσει την ‘’μονοτονία’’. Τα  γλυπτά του είναι έντονα δομικά, προσπαθώντας να αποτυπώσουν σαν μονοκοντυλιά την ουσία των μορφών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟυκρανία: Έργα της Maria Prymachenko κάηκαν κατά την καταστροφή του Μουσείου Ιστορίας του Ivankiv12.09.2018

Η ματιά του Ν. Κασκούρα γίνεται βαθιά συμπονετική προς τις κοινωνικοπολιτικές κακουχίες που βιώνουν οι άνθρωποι, του περιθωρίου και όχι μόνο. Το βλέμμα του αγκαλιάζει και ενοποιεί.

 Υποφώσκοντα σύμβολα, όπως ο κύκλος, αποκαλύπτουν ακριβώς την προβληματική που τον απασχολεί, αφήνοντας εννοιολογικές προεκτάσεις στο βλέμμα του θεατή».

Ιανουάριος 2022
Κείμενο: Νιόβη Κρητικού | Ιστορικός τέχνης | Καλλιτέχνης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Νίκος Κασκούρας
Χώρος: Γκαλερί Άλμα, Υψηλάντου 24, Κολωνάκι.
Διάρκεια Έκθεσης: 03 Μαρτίου 2022- 02 Απριλίου 2022
Πληροφορίες Χώρου: Γκαλερί Άλμα, Υψηλάντου 24, Κολωνάκι. Τηλ: +30 211 400 3160. https://www.galleryalma.com/ | Εγκαίνια: Πέμπτη 03/03, 16:00 – 22:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ