MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
22
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
18 διάλογοι με το 2004: Έργα του εικαστικού Δημήτρη Κούκου "συνομιλούν" με εκθέματα του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας
Από 16/01/2025 έως 29/03/2025
A brave new animal world: Οι γλυπτικές συνθέσεις του Άρη Κατσιλάκη στην έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου
Από 16/01/2025 έως 15/02/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ma: Έκθεση της Ελένης Κρίκκη στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων
Από 16/01/2025 έως 16/02/2025
Neo Tropical: Ένα εικαστικό "μετα-τοπίο" του Γιάννη Παπαδόπουλου στην Γκαλερί Kalfayan
Από 16/01/2025 έως 15/02/2025
Shut your Eyes and See: Έκθεση του Νάκη Παναγιωτίδη στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 27/11/2024 έως 02/03/2025
Vultus est index animi: Ομαδική έκθεση στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή
Από 15/01/2025 έως 01/02/2025
Αποκάλυψη: Ζωγραφική έκθεση του Χρήστου Αθανασιάδη στην γκαλερί a.antonopoulou.art
Από 16/01/2025 έως 22/02/2025
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Εγκώμιο της σκιάς: Ο Τανιζάκι συνομιλεί με τον Παπαδιαμάντη σε μια εικαστική μυθοπλασία της Νίνας Παπακωνσταντίνου στο Μέγαρο
Από 12/12/2024 έως 23/02/2025
Επαναφορά > 72 αιώνες μ.Χ: Έκθεση γλυπτικής του Γιώργου Γεωργιάδη στη Sianti Gallery
Από 17/01/2025 έως 08/02/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κοινός τόπος: Έκθεση αφιερωμένη στο πολυδιάστατο έργο του Γιώργου Δουατζή στο Λόφος art project
Από 08/01/2025 έως 31/01/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Μια ζωή αφιερωμένη στην Τέχνη: Έκθεση με έργα καταξιωμένων καλλιτεχνών από τη συλλογή του Γαβρίλου Μιχάλη στο ΠΕΣ Πολύτροπον
Από 07/12/2024 έως 07/02/2025
Μνήμες Ψυχρού Πολέμου στο Φωτογραφικό Κέντρο «House of Lucie»
Από 23/01/2025 έως 08/02/2025
Μυστήριο 15 - Το Ανοιχτό Μουσείο: Το εικαστικό και ερευνητικό έργο της Βάνας Ξένου παρουσιάζεται στην Ελευσίνα
Από 09/02/2025 έως 13/04/2025
Παλέρμο. Άνθρωποι και Ερείπια: Μια εγκατάσταση του Γιάννη Ψυχοπαίδη στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Από 16/01/2025 έως 08/02/2025
Παλίμψηστα Μνήμης: Ομαδική εικαστική έκθεση στην Chili Art Gallery
Από 16/01/2025 έως 25/01/2025
Τα πρόσωπα της Αθήνας: Η νέα ατομική έκθεση της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 17/01/2025 έως 22/02/2025
Το Mon Coin Studio γιορτάζει 5 χρόνια λειτουργίας με μία επετειακή αναδρομική έκθεση
Από 08/01/2025 έως 31/01/2025
Τοπιογραφία: Έκθεση του Αχιλλέα Χρηστίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 09/01/2025 έως 23/02/2025
Χαρακτικές περιπλανήσεις: Έκθεση του Γιάννη Στεφανάκι στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 16/01/2025 έως 16/02/2025
Ωραίος Καιρός: Ζωγραφική έκθεση της Ελένη Θεοφυλάκτου στην Γκαλερί Alma
Από 16/01/2025 έως 08/02/2025
Διάφορα

Mια Ζωγραφική του χθες για σήμερα: Έκθεση του Nίκου Κασκούρα στην γκαλερί Άλμα

Η ατομική έκθεση του εικαστικού Nίκου Κασκούρα, με τίτλο «Mια Ζωγραφική του χθες για σήμερα», παρουσιάζεται στην γκαλερί Άλμα, σε επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη και Νιόβης Κρητικού.

Monopoli Team

Η Γκαλερί Άλμα παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Nίκου Κασκούρα με τίτλο «Μια ζωγραφική του χθες για σήμερα».

Ζωγραφίζοντας την απελπισία. Όλη την ημέρα σφυρηλατώ την πανοπλία μου μα έρχεται η νύχτα και με βρίσκει ξαρμάτωτο Μ.Σ.

Mια Ζωφραγική του χθες για σήμερα: Έκθεση του Nίκου Κασκούρα στην γκαλερί Άλμα

Όπως σημειώνει ο ιστορικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης:

«Ο Νίκος Κασκούρας είναι ο αισιόδοξος ζωγράφος της απελπισίας. Είναι ο μινιμαλιστής των μεγάλων θεμάτων κι εκείνος που επιστρέφει συνειδητά στις απαρχές, στα ελάχιστα πράγματα, στο τίποτε που μπορεί όμως να μιλήσει για το παν. Που επιμένει πως η τέχνη, εν προκειμένω η ζωγραφική, πριν γίνει φαντασμαγορία ή πολυτελής διακόσμηση, ήταν και είναι η έκφραση του εσωτερικού δράματος, ο τρόπος με τον οποίο τα θνητά σώματα μπορούν να διεκδικήσουν την αθανασία της ψυχής τους. Με μια και μόνο γραμμή, μία φόρμα, ένα χρώμα – ίχνος ή μια απόχρωση – γραφή πάνω στην άσπρη επιφάνεια. Σαν μπουκάλι ριγμένο στο πέλαγος. Με το μήνυμα δυσανάγνωστο και τυφλό τον αποδέκτη του. (Η απελπισία που υπαινίχθηκα πιο πάνω). Έπειτα έρχεται ο τρόμος μπροστά στον χρόνο, δηλαδή τον θάνατο…που πάντως μπορεί να μεταμορφωθεί σε θρίαμβο. Αφού οι λέξεις κι οι εικόνες μπορούν να μας σώσουν… Ακόμη.

Υ.Γ. Έπειτα είναι κι η γλυπτική του. Ειδώλια στο εδώλιο της κρίσης. Την εποχή της πτώσης των ειδώλων. Μικρά μνημεία της ματαιότητας των μνημείων. Πόσο μοιάζουν με τους γύψους των μαιάνδρων που έβλεπε ο Καρυωτάκης στο ταβάνι της απελπισίας του κι ο σαλός μπάρμπα Γιαννούλης δούλευε πυρετικά στον Πύργο της Τήνου. Αλλά και στο υπόγειο της δικής του…»

Kείμενο : Μάνος Στεφανίδης | Ιστορικός Τέχνης | Καθηγητής
18 Ιανουαρίου 2022

(Την ημέρα που τάφηκε ο Αλέκος Φασιανός. Αυτή την ημέρα, το 2005, ημέρα πέθανε κι ο γλύπτης Γιάννης Παππάς)

Από τη μεριά της η ιστορικός τέχνης Νιόβη Κρητικού επισημαίνει:

«Ο Νίκος Κασκούρας αιχμαλωτίζει καθημερινές στιγμές παρατήρησης, τις οποίες αποδίδει μέσα από μια εσωτερική διαδικασία έντονης αφαίρεσης. Επηρεάζεται από την ελληνική εντοπιότητα και τη λαϊκή παράδοση των κυκλαδίτικων ειδωλίων, της σύγχρονης αφαίρεσης του Αμερικάνικου αφηρημένου εξπρεσιονισμού και της χειρονομιακής (action painting) ζωγραφικής του J.-M. Basquiat και του G. Baselitz.

Μας φέρνει αντιμέτωπους με στοιχεία υπαρξιακού προβληματισμού, καθώς οι γρήγορες μορφές του αιχμαλωτίζουν το εφήμερο και το φευγαλέο μέσα σ’ ένα αέναο παιχνίδι επανάληψης.

Διαφαίνονται ανθρωποκεντρικές απεικονίσεις που μιλούν για λεπτές πτυχές συναισθημάτων. Οι μορφές του είναι νωχελικές και οι κινήσεις τους υπαινικτικές. Η σταυροειδής γραφή του θυμίζει πλέγμα ύφανσης, που άλλοτε μπλέκεται επ’ άπειρο κρατώντας μας αιχμάλωτους και άλλοτε λύνεται αφήνοντας ένα διάφανο πέπλο αναπνοής. Τα χρώματά του κινούνται στις διαβαθμίσεις του άσπρου – μαύρου, ενώ συχνά κάποιο έντονο  επαναστατικό χρώμα συμμετέχει για να σπάσει την ‘’μονοτονία’’. Τα  γλυπτά του είναι έντονα δομικά, προσπαθώντας να αποτυπώσουν σαν μονοκοντυλιά την ουσία των μορφών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟυκρανία: Έργα της Maria Prymachenko κάηκαν κατά την καταστροφή του Μουσείου Ιστορίας του Ivankiv12.09.2018

Η ματιά του Ν. Κασκούρα γίνεται βαθιά συμπονετική προς τις κοινωνικοπολιτικές κακουχίες που βιώνουν οι άνθρωποι, του περιθωρίου και όχι μόνο. Το βλέμμα του αγκαλιάζει και ενοποιεί.

 Υποφώσκοντα σύμβολα, όπως ο κύκλος, αποκαλύπτουν ακριβώς την προβληματική που τον απασχολεί, αφήνοντας εννοιολογικές προεκτάσεις στο βλέμμα του θεατή».

Ιανουάριος 2022
Κείμενο: Νιόβη Κρητικού | Ιστορικός τέχνης | Καλλιτέχνης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Νίκος Κασκούρας
Χώρος: Γκαλερί Άλμα, Υψηλάντου 24, Κολωνάκι.
Διάρκεια Έκθεσης: 03 Μαρτίου 2022- 02 Απριλίου 2022
Πληροφορίες Χώρου: Γκαλερί Άλμα, Υψηλάντου 24, Κολωνάκι. Τηλ: +30 211 400 3160. https://www.galleryalma.com/ | Εγκαίνια: Πέμπτη 03/03, 16:00 – 22:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ