Ένας πίνακας νεκρής φύσης του Σαρντέν άγγιξε τιμή-ρεκόρ σε δημοπρασία, σοκάροντας την αγορά της Τέχνης
Ο λόγος για τον πίνακα «Το Καλάθι με τις Αγριοφράουλες» που άγγιξε το ποσό των 26,8 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία – μια τιμή ρεκόρ για έργο από Γάλλο ζωγράφο του 18ου αιώνα.
Ο Γάλλος ζωγράφος του 18ου αιώνα, Ζαν Σιμεόν Σαρντέν, ήταν ένας αριστοτέχνης της νεκρής φύσης και σκηνών του καθημερινού βίου. Στο διάστημα της καλλιτεχνικής του πορείας ζωγράφισε περισσότερες από 120 νεκρές φύσεις, που περιλάμβαναν κύπελλα, τσαγιέρες, λαγούς, δαμάσκηνα, πεπόνια και ροδάκινα.
Ένα όμως από τα έργα του, και συγκεκριμένα ο πίνακας «Το Καλάθι με τις Αγριοφράουλες», κατάφερε να «πιάσει» πρόσφατα, σε δημοπρασία στο Artcurial, το ποσό των 26,8 εκατομμυρίων δολαρίων – πολύ πιο πάνω από την εκτιμούμενη τιμή των 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αγοραστής είναι ο νεοϋορκέζος έμπορος έργων τέχνης Adam Williams, σύμφωνα με την Art Newspaper. Η τελική αυτή τιμή σηματοδότησε ένα νέο ρεκόρ σε δημοπρασία για τον καλλιτέχνη, καταρρίπτοντας το προηγούμενο των 8 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε «πιάσει» το έργο του Σαρντέν, «La Fontaine», πριν από λίγους μήνες στου Christie’s στο Παρίσι.
Επιπλέον, ο οίκος δημοπρασιών Artcurial ανέφερε ότι το αποτέλεσμα αυτό συνιστά ρεκόρ σε δημοπρασία για κάθε έργο από Γάλλο ζωγράφο του 18ου αιώνα!
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Τι είναι αυτό που κάνει λοιπόν αυτό το έργο τόσο ξεχωριστό; Ο Harry Smith, εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων για θέματα τέχνης Gurr Johns, εξηγεί πως το εν λόγω έργο είναι «απολύτως εκπληκτικό», εν μέρει λόγω του ότι είναι η μοναδική νεκρή φύση του Σαρντέν με φράουλες.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Αυτός ο τύπος νεκρής φύσης ήταν ο πατέρας όλων των σπουδαίων νεκρών φύσεων στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα», είπε μεταξύ άλλων ο Smith, αναφερόμενος σε έργα των Σεζάν και Μανέ. «Όλα αυτά τα όμορφα έργα κοιτούν πίσω στον Σαρντέν. Ήταν μοναδικός στη Γαλλία, με την έννοια ότι δεν είχε ανάγκη να κάνει μεγαλοπρεπή πορτρέτα σε ύφος Ροκοκό, σαν τους Μπουσέ και Φραγκονάρ. Αντιθέτως, έκανε απλά και μόνο τα δικά του, πολύ αθόρυβα, και τα έργα του έχουν μία φανταστική απλότητα».
Ο Smith τόνισε, επιπλέον, πως η τιμή του πίνακα ήταν απολύτως κατάλληλη. «Μπορεί να φαίνονταν πολλά τα χρήματα για τον πίνακα, αλλά με τον καιρό δεν νομίζω ότι θα φαίνεται ακριβός. Απλώς πιστεύω ότι είναι μια υπέροχη εικόνα και ο Adam είναι ένας τυχερός άνθρωπος».
Με πληροφορίες από Artnet.