MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
07
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
2nd Nature: Έκθεση των Pieris.Architects στο Ωδείο Αθηνών
Από 08/11/2024 έως 16/11/2024
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
The First Harvest: Έκθεση του Λιβανέζου ζωγράφου Gilbert Halaby στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
Από 05/10/2024 έως 15/11/2024
«Wanderlust/All Passports»: Μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης καταλαμβάνει τους χώρους του Μεγάρου Σλήμαν
Από 17/10/2024 έως 17/11/2024
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων: Η Nelly’s μέσα από τη ματιά του συλλέκτη
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Δύο αφετηρίες. Παράλληλες διαδρομές: Έκθεση της Μαρίας Γρηγορίου και του Γιάννη Παπαδόπουλου στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 03/10/2024 έως 07/11/2024
ΕΜΣΤ: Ένα μουσείο «κατειλημμένο» από γυναίκες εικαστικούς
Από 13/06/2024 έως 10/11/2024
ΕΜΣΤ: Μεγάλη αναδρομική έκθεση της φεμινίστριας εικαστικού Penny Siopis
Από 17/05/2024 έως 10/11/2024
Η Ελλάδα της Nelly’s στα Χανιά
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Κόκκινο: Ομαδική έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο
Από 04/11/2024 έως 16/11/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Ο αισθησιακός μυστικισμός της γλυπτικής: Αναδρομική έκθεση του κορυφαίου Ιταλού γλύπτη Novello Finotti στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 04/06/2024 έως 11/11/2024
Σκιές: Ένα εικαστικό αφιέρωμα στον John Cassavetes στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 21/10/2024 έως 09/11/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Ζωγραφική

View Master: Έκθεση της Λίλας Μπελιβανάκη στη Sianti Gallery

Η Sianti Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Λίλας Μπελιβανάκη, με τίτλο «View Master», σύγχρονες ιστορίες της καθημερινής ζωής που αποδίδονται με μία σχεδόν σουρεαλιστική ωμότητα και σατιρική διάθεση.

Monopoli Team

Η Sianti Gallery την Παρασκευή 8 Απριλίου 2022 στις 19:00 εγκαινιάζει την ατομική έκθεση της Λίλας Μπελιβανάκη με τίτλο «View Master».

Ο τίτλος, εμπνευσμένος από το θρυλικό παιχνίδι της δεκαετίας των 80s, αποτυπώνει ακριβώς αυτό που υποδηλώνει. Σύγχρονες ιστορίες της καθημερινής ζωής που αποδίδονται με μία σχεδόν σουρεαλιστική ωμότητα. Όλα αυτά, όμως, ξεδιπλώνονται σε έναν τρισδιάστατο φόντο με σατιρική διάθεση. Τα πρόσωπα που συμμετέχουν είναι αναγνωρίσιμα οικεία με παραμορφωμένα τα φυσικά χαρακτηριστικά αποδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό ότι ο καθένας μας έχει τον ρόλο του στο θεατρικό σανίδι της ζωής.

Αυτή την ιδέα της αρτίστικης προβολής της καθημερινότητας επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς. Ο ίδιος χαρακτηριστικά γράφει:

«Η Μπελιβανάκη έρχεται να μιλήσει για πράγματα σοβαρά με τρόπο ζωντανό και παλλόμενο από τους ήρωές της. Το σύνολο αυτής της δουλειάς μπορεί να ιδωθεί ως graphic novel, μια τοιχογραφία εποχής που απλώνεται έξω από τα σύνορα του τόπου. Τον τρόπο της τον έχει υποδείξει η χρήση ενός μέσου που της πηγαίνει και που τον έχει κατακτήσει: το απλό στυλό (ball-pen) σε διάφορα χρώματα. Εύχρηστο στην εφαρμογή και πλούσιο στο αποτέλεσμα που παράγει, το στυλό στο χέρι της ζωγράφου σμιλεύει επάνω στην ζωγραφική επιφάνεια ένα κέντημα. Ως να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα, κάθε καρέ που εντάσσεται στο έργο, είναι προϊόν εργασίας εξαντλητικά περίτεχνης. Παρά το γεγονός ότι έχει αφήσει πια το κόμικ, με το οποίο ξεκίνησε, παραμένει μια καλλιτέχνις «μικρογράφος» στη διαδικασία του έργου, όποιο κι αν είναι το μέγεθός του».

Η καλλιτέχνης έχοντας, λοιπόν, ως εργαλεία ζωντανές καταστάσεις ιδωμενές σαν μία παγωμένη εικόνα, διηγείται ιστορίες με συνέπεια μέσα στον δικό της χωροχρόνο εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις σχέσεις των μορφών που συμμετέχουν με υπερβολή.

Ο Γιώργος Μυλωνάς σχετικά τονίζει:

«Η ζωγραφική της έχει την οξύτητα του χρώματος που παραπέμπει στην παλέτα του Todd Schorr και το σχέδιό της φλερτάρει με το παιχνίδισμα του Matthew Stone. Το anime και τα μάνγκα κόμικς έχουν ποτίσει τα έργα της. Εκτός από τον αέρα των κόμικς που είναι στην καρδιά της διεθνούς pop κουλτούρας, φτερά της δίνουν τα πρόσωπα που φωτογραφίζει ή αλιεύει από το ίντερνετ. Είναι πρόσωπα του καιρού μας: από το Netflix, από μια χορευτική παράσταση που εντάσσει στο έργο της, από κοινωνικούς τύπους της καθημερινότητας, με τους οποίους μπορεί με άνεση το κοινό να ταυτιστεί. Είναι οι άνθρωποι του γύρω μας.  Στα έργα της βλέπει κανείς μια έντονη θεατρικότητα. «Θέλω να κάνω μακετούλες», λέει η ίδια η Μπελιβανάκη, κι αυτό την παρακινεί σε κάθε σύνθεση να στήνει κι από ένα δρώμενο. Ειδικά στα μικρότερα σε διάσταση έργα που καθόλου τυχαία τιτλοφορεί «Backstage» (παρασκήνιο), κατορθώνει να δημιουργεί μικρά σκηνικά με βάθος κι έμφαση στη λεπτομέρεια. Στις μεγάλες συνθέσεις της, αυτό που αρχικά προβάλλει ως γκροτέσκο ή παιγνιώδες, σε δεύτερη ανάγνωση ανασύρει μια ειρωνεία για την ανθρώπινη συνθήκη».

Τελικά, η Λίλας Μπελιβανάκη ζωγραφίζει με ανατριχιαστική ηρεμία, προσήλωση και μαστοριά την ίδια στιγμή που χορογραφημένες πράξεις βίας και έρωτα μετεωρίζονται ανάμεσα στις σοβαρές ανησυχίες και την αναλώσιμη διασκέδαση, στην αλήθεια και την παραίσθηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑBold Nature: Έκθεση της Στέλλας Βουλγαράκη στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός12.09.2018

 Γι’ αυτό άλλωστε ο Γιώργος Μυλωνάς υπερασπίζεται με θέρμη αυτούς τους προμηθεϊκούς ήρωες της καλλιτέχνιδος:

«Το χάρισμα της Λίλας Μπελιβανάκη είναι αυτό: ούτε στιγμή δε μας αφήνει να πιστέψουμε πως αυτό που βλέπουμε δεν είναι πραγματικό, πως πρόκειται για όνειρο ή για παραμύθι. Έχει διαρκώς βάση ρεαλιστική, αλλά στην πραγματικότητα όσα αφηγείται το έργο είναι αλλόκοτα, αινιγματικά, τρομακτικά. Ανά πάσα στιγμή ακροβατεί ανάμεσα στο κωμικό και στην τραγωδία. Όμως, όχι με ορθόδοξο τρόπο: το ένα στοιχείο δε διαδέχεται αρμονικά το άλλο, το αίσθημα του κωμικού είναι ασυμβίβαστο με αυτό της τραγωδίας και βέβαια, το αταίριαστο κωμικό στοιχείο επιτείνει ακόμη περισσότερο τον τρόμο. Όλοι οι ήρωές της έχουν μια πνοή προμηθεϊκή. Όσο πιο μεγάλοι «υψώνονονται» στα μάτια του θεατή, τόσο πιο μεγάλη είναι η πτώση τους».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Λίλα Μπελιβανάκη
Χώρος: Sianti Gallery, Βασ. Αλεξάνδρου 2 και Μιχαλακοπούλου, Αθήνα (Πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη).
Διάρκεια Έκθεσης: Παρασκευή 8 Απριλίου – Σάββατο 30 Απριλίου 2022
Πληροφορίες Χώρου: Sianti Gallery, Βασ. Αλεξάνδρου 2 και Μιχαλακοπούλου, Αθήνα (Πίσω από την Εθνική Πινακοθήκη). Τηλ: 210 7245432, 210 3648335. E: [email protected] | https://ikastikos-kiklos.com/ | Παρασκευή 8 Απριλίου 2022, ώρα : 19:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ