Εκτός από τις παραστάσεις που παρατείνονται λόγω επιτυχίας, ο θεατρικός Μάιος επιχειρεί και με πρεμιέρες νέων παραγωγών. Για την ακρίβεια, με αναπάντεχα πολλές νέες παραγωγές. Μονόλογοι, μικρότερης κλίμακας παραστάσεις αλλά και κάποιες πολυπρόσωπες παραγωγές ανεβαίνουν στις αθηναϊκές σκηνές για όλη τη διάρκεια του Μάϊου, συντηρώντας το ενδιαφέρον των θεατρόφιλων μέχρι την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν. Συντηρώντας, στην πραγματικότητα, μια τέταρτη σύντομη περίοδο στον κύκλο της ετήσιας θεατρικής παραγωγής.
«Labor» στο Θέατρο ΠορείαΗ Σχολή Πυροδότησης Γραφής που ίδρυσε το θέατρο Πορεία με την καθοδήγηση του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και του Θανάση Τριαρίδη παρουσιάζει τα πρώτα της έργα. Το κείμενο της πρωτοεμφανιζόμενης Ανθής Τσιρούκη είναι ένα δυνατό έργο-σχόλιο πάνω στην αλλοίωση της εικόνας μας: Ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών έχει καταφέρει να νικάει το χρόνο και να ζει σε μια ατέλειωτη απομόνωση. Μέχρι το βράδυ που χτυπάει την πόρτα του σπιτιού τους ένας νεαρός. Είχε μόλις ένα ατύχημα και δε θυμάται ποιος είναι. Τον φιλοξενούν και τον περιθάλπουν. Όσο περνάνε οι μέρες όμως, το ζευγάρι δένεται όλο και περισσότερο μαζί του. Την παράσταση σκηνοθετεί η, επίσης, πρωτοεμφανιζόμενη στην Ελλάδα Έμιλυ Λουΐζου, που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Πρωταγωνιστούν οι Στέλιος Μάινας, Ιωάννα Παππά και Ορέστης Χαλκιάς.
Ο δημόσιος υπάλληλος Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν, ο διάσημος ήρωας του Νικολάϊ Γκόγκολ, διηγείται στιγμές από τη ζωή του: H εργασία, o έρωτας και η ανάγκη για κοινωνική ανέλιξη τον οδηγούν σε αδιέξοδα, συγκρούσεις, ματαιώσεις σε σημείο που χάνει τον έλεγχο και ανακηρύσσει τον εαυτό του βασιλιά. H δραστήρια ομάδα Gaff με αφετηρία το σατιρικό αριστούργημα του Γκόγκολ για την περιπέτεια ψυχικής αποδιοργάνωσης του ατόμου ερευνά τα όρια της τρέλας και της λογικής σε μια εξαντλητική πραγματικότητα. Σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Πασσάς και πρωταγωνιστεί ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης.
Το βιβλίο σταθμός της Διδώς Σωτηρίου για την ελληνική λογοτεχνία περνάει στα χέρια του σκηνοθέτη Γιώργου Παλούμπη. Γνωστός για «ειδίκευση» του στις ρεαλιστικές αναγνώσεις, ο Παλούμπης καταπιάνεται με το έπος των Ελλήνων της Μικράς Ασίας –συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή – που εκκινεί από την ιστορία του Μικρασιάτη αγρότη Μανώλη Αξιώτη. Αδικία, προδοσία, εκμετάλλευση και στυγνή βαρβαρότητα διαπλέκονται με στιγμές βαθιάς φιλίας, κατανόησης και αγάπης σε μια παράσταση για τον άνθρωπο σε οριακές καταστάσεις. Πρωταγωνιστούν οι Μιχάλης Σαράντης, Αντίνοος Αλμπάνης, Νικήτας Τσακίρογλου, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία Νεφέλη Δούκα, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος κ.α.
«Ν’ ακούς το χιόνι να πέφτει» στο Studio ΜαυρομιχάληΟ Δημήτρης Καταλειφός διασκευάζει (σε συνεργασία με την Στέλλα Κρούσκα), πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί σε έξι διηγήματα του Αμερικανού συγγραφέα και ανανεωτή της μικρής φόρμας, Ρέιμοντ Κάρβερ. Κοινό σημείο αναφοράς τους, η αναζήτηση της αγάπης: Ένας άντρας ξεπουλάει τα έπιπλα του στην αυλή του σπιτιού του. Ένα ερωτευμένο ζευγάρι χορεύει μεθυσμένο στην ίδια αυλή. Μια ηλικιωμένη μητέρα μετακομίζει συνεχώς προσπαθώντας να βρει την ευτυχία. Ένας πατέρας συναντάει μετά από χρόνια τον γιό του στο μπαρ ενός αεροδρομίου. Ένας συγγραφέας κυνηγάει την έμπνευση στα συντρίμμια μιας παλιάς αγάπης. Μια πληγωμένη γυναίκα ουρλιάζει στο δωμάτιο ενός φτηνού μοτέλ. Μαζί με τον Καταλειφό, επί σκηνής οι Στέλλα Κρούσκα, Βασιλίνα Κατερίνη και Δημήτρης Τσιγκριμάνης.
«Το τέλος της μικρής μας πόλης» στο θέατρο RabbitholeΜε το διήγημα του Δημήτρη Χατζή «Τάφος» που αποτυπώνει τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και τον Εμφύλιο πόλεμο καταπιάνεται ο Ορέστης Τάτσης. Το χιούμορ, η σάτιρα και η πρωτότυπη ζωντανή μουσική (σε σύνθεση Θέμου Σκανδάμη) ως ένα σύγχρονο μπρεχτικό σύστημα θεάτρου γίνονται τα βασικά εργαλεία αφήγησης. Το έργο διασκευάζει για το θέατρο η έμπειρη Έλσα Ανδριανού με πρωταγωνιστές τους Άρη Τρουπάκη, Νίκο Γιαλελή, Στάθη Κόκκορη, Κώστα Κουτρουμπή, Δημήτρη Μηλιώτη.
Για τρίτη φορά, μετά την «Παρέλαση» και το «Διαμάντια και μπλουζ», ο Ένκε Φεζολλάρι καταπιάνεται με την Λούλα Αναγνωστάκη. Αφορμή τώρα, το εμβληματικό μονόπρακτο της «Πόλη». Ήρωες του έργου η Ελισάβετ και ο Κίμων, ένα ζευγάρι που κάθε βράδυ καλεί στο διαμέρισμα όπου ζει κι έναν διαφορετικό επισκέπτη. Και κάθε βράδυ, ο εκάστοτε επισκέπτης υπομένει παιχνίδια μνήμης και ψυχολογικής βίας. Γραμμένο μετεμφυλιακά, το έργο της Αναγνωστάκη αποτυπώνει τα τραύματα της σύγκρουσης, τον φόβο μιας επικείμενης καταστροφής, τη βία και τη μοναξιά που κυοφορείται σε ό,τι συμβαίνει. Μια δυστοπία που ελάχιστα απέχει από την σύγχρονη πραγματικότητα. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα δούμε τη Βάνα Πεφάνη και τον Βασίλη Αφεντούλη ενώ ο Ένκε Φεζολλάρι εναλλάσσεται με τον Δημήτρη Μπούρα στο ρόλο του φωτογράφου.
Τρεις γυναίκες περνούν μια νύχτα μαζί, στο Λονδίνο του 1934. Είναι και οι τρεις ψυχαναλύτριες: Η μητέρα – η περίφημη Βιεννέζα ψυχαναλύτρια Μέλανι Κλάιν και μαθήτρια του Φρόυντ – η κόρη της και η γραμματέας της. Όμως, η είδηση του ξαφνικού θανάτου του γιού και αδελφού δημιουργεί, μεταξύ τους, άγριες συγκρούσεις. Το έργο του Βρετανού Νίκολας Ράιτ – ο οποίος βασίστηκε στην βιογραφία της Κλάιν – παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας ενώ στην Ελλάδα είχε κάνει το ντεμπούτο του πριν από 20 χρόνια στο θέατρο Εξαρχείων. Στο νέο ανέβασμα πρωταγωνιστούν οι Αιμιλία Υψηλάντη, Νατάσα Καλογρίδη και Σάρα Εσκενάζη σε σκηνοθεσία της Χρύσας Καψούλη.
Αφού έκανε πρεμιέρα on line στο Onassis Channel στη διάρκεια της πανδημίας και στη συνέχεια παρουσιάστηκε στο ανήσυχο Teatros del Canal της Μαδρίτης κερδίζοντας τις εντυπώσεις, το νέο έργο του Ηλία Αδάμ ανεβαίνει στη σκηνή της Στέγης. Η γλώσσα και η τρέλα των social media της νέας γενιάς σε μια παράσταση που, παρόλα αυτά, μιλάει για πραγματικά αδιέξοδα: Την κοινωνική βία, την έμφυλη και ταξική ανισότητα, την κλιματική κρίση και την ανάγκη να υπάρχεις σ’ ένα κόσμο που σε αναγνωρίζει. Ένα παράδοξο σκηνικό υβρίδιο queer pop θεάματος με ένα πολύ ενεργό σωματικά κουαρτέτο: Στυλιάνα Ιωάννου, Τζέο Πακίτσας, Σοφία Πριόβολου και Kristof.
«Το σφαγείο του έρωτα» στο Θέατρο της Οδού ΚυκλάδωνΗ μελέτη του Παντελή Μπουκάλα για την δημοτική ποίηση μοιάζει με μια πινακοθήκη από φόνους με την πλειονότητα των θυμάτων να είναι γυναίκες. Κάποιες αμφισβήτησαν την κυριαρχία του άντρα, άλλες διεκδίκησαν δικαιώματα και αυτονομία, κι άλλες βρέθηκαν στο δρόμο μιας «κακιάς στιγμής». Με αυτήν την αφορμή ο Θοδωρής Γκόνης περιδιαβαίνει σε δοκίμια του προηγούμενου αιώνα πάνω στις σχέσεις των φύλων, φτιάχοντας ένα soundtrack με ερωτικά τραγούδια – ψηφίδες στην σκηνή της έμφυλης σύγκρουσης.
Τρεις ηθοποιοί – ΄Αννα Καλαϊτζίδου, Μιχάλης Τιτόπουλος και Δημήτρης Χατζηζήσης – συνυπάρχουν με τρεις μουσικούς – Αθηνά Λαμπίρη, Τάσο Μισυρλή και Δημήτρη Χατζηζήση. Όλοι μαζί καταθέτουν μιαν ενιαία αφήγηση για την αιματοβαμμένη επικράτεια του έρωτα.
Το δεύτερο απόκτημα της Σχολής Πυροδότησης Γραφής είναι η σκοτεινή κωμωδία «Νυχιάνγκ» της 20χρονης σπουδάστριας Ευαγγελίας Γατσωτή. Το έργο παρακολουθεί τη σχέση μεταξύ δύο γυναικών, της Αργυρώς που είναι αισθητικός σε υπηρεσίες κατ’ οίκον και της Κάλλιας που είναι πελάτισσα της. Όμως στη διάρκεια ενός αθώου μανικιούρ θα προκύψουν απρόσμενες αποκαλύψεις. Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί με πρωταγωνίστριες τις Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου.
«Οι Λουόμενες» στο SkrowΤρία χρόνια μετά την επίσημη πρώτη του, το έργο της Κατερίνας Μαυρογεώργη επιστρέφει – αυτή τη φορά φωτίζοντας με μεγαλύτερο συνειδητότητα την συζήτηση για την έμφυλη ισότητα. Μια παραμονή Πρωτοχρονιάς, σε μία μικρή επαρχιακή λουτρόπολη στο Υδροθεραπευτήριο «Ασκληπιός» συναντώνται τρεις άγνωστες, μεταξύ τους, γυναίκες. Όλες τους κουβαλούν ένα μυστικό που τις βαραίνει, αναζητώντας μια κάποια κάθαρση. Εκτός από το κείμενο η Κατερίνα Μαυρογεώργη υπογράφει και τη σκηνοθεσία, καθοδηγώντας τις Κατερίνα Λάττα, Νικολίτσα Ντρίζη και Μαρία Πετεβή.
«Ατσάλι» στο θέατρο «Μεταξουργείο»Στο έργο της διακεκριμένης Σκωτσέζας σεναριογράφου Ρόνα Μονρό ανατρέχει η Γιασεμί Κηλαηδόνη. Πρόκειται για τα γεγονότα που διαδέχονται το φόνο ενός άνδρα από την γυναίκα του, έγκλημα που την οδηγεί στη φυλακή με ισόβια. Δεκαπέντε χρόνια στη φυλακή μετά, η ισοβίτισσα Φαίη δέχεται την επίσκεψη της κόρης της Τζόσυ, η οποία ήταν μόλις δέκα χρόνων όταν εκείνη σκότωσε τον πατέρα της. Τα κενά του σωφρονιστικού συστήματος και η επίδραση του στις ανθρώπινες σχέσεις σε ένα σκληρό κοινωνικό έργο που σκηνοθετεί η Νάντια Φώσκολου. Η Κηλαηδόνη υποδύεται τον ρόλο της μητέρας και μαζί της οι Κατερίνα Παπαδάκη, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Ασπασία Μπατατόλη.
«Νίκη, απόψε στο πάρτι» στο θέατρο «Φούρνος»H Ρούλα Πατεράκη και η Νάνα Παπαδάκη ενώνουν τις δυνάμεις τους πάνω σε ένα έργο που γράφτηκε και ερμηνεύτηκε από μια ηθοποιό, και μάλιστα βραβεύτηκε. Πρόκειται για το «Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π» της Νίκης Τριανταφυλλίδη, της ηθοποιού που πέθανε το 2013 με μια σημαντική παρακαταθήκη στο ελληνικό θέατρο.
Σε αυτό το έργο μία γυναίκα, η Victory of the Rose κάνει την ανασκόπηση της εσωτερικής της ζωής και μέσα από τρεις μεταμορφώσεις (Ελισάβετ, Μαξίμ, Αλίκη). Στην σημερινή, νέα του εκδοχή, ως μονολόγου (δια χειρός Πατεράκη) πρωταγωνιστεί η Νάνα Παπαδάκη με τη συνεργασία του εικαστικού Αβραάμ Παπαβραμόπουλου στο οπτικοακουστικό περιβάλλον.
Μετά την «Απαγωγή της Τασούλας», ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος, παρουσιάζει το δεύτερο θεατρικό του έργο. Και αυτή τη φορά εμπνέεται από ένα πραγματικό γεγονός που συνέβη στο μεσαιωνικό Στρασβούργο και μέχρι σήμερα παραμένει ένα από τα άλυτα μυστήρια της Ιστορίας: Στις 14 Ιουλίου του 1518 και για διάστημα μερικών εβδομάδων, χιλιάδες πολίτες-μέλη της Τρίτης Τάξης, υπό το καθεστώς ανέχειας και επισφάλειας για την υγεία και τη ζωή τους, οδηγημένοι από μια μυστηριώδη παρόρμηση, βρέθηκαν να χορεύουν μέχρις εξαντλήσεως στους δρόμους της πόλης. Όπως ήταν φυσικό, οι αρχές, θορυβημένες, θέλησαν να ελέγξουν την κατάσταση που, ωστόσο, σύντομα πήρε διαστάσεις ανεξέλεγκτης επιδημίας. Μια καυστική, αλληγορική σάτιρα που αντλεί από το θέατρο του Μπρεχτ για τον φόβο του θανάτου, την αντίσταση του ατόμου στην καταπίεση και την χειραγώγηση. Πρωταγωνιστούν οι Ελένη Στεργίου, Γιάννης Μαστρογιάννης, Χρήστος Παπαδόπουλος, Σταύρος Ζαφείρης, Μυρτώ Παπά, Λευτέρης Βενιάδης και ο ίδιος ο σκηνοθέτης.
«Ο Ορφέας στον Άδη» στο Θέατρο ΡοέςΟ Βασίλης Ανδρέου σκηνοθετεί το σπάνιο παιζόμενο έργο του Τένεσι Ουίλιαμς ως ένα σκοτεινό μιούζικαλ. Μια σύγχρονη μεταφορά του μύθου του Ορφέα – την οποία ο Ουίλιαμς είχε γράψει αρχικά με τον τίτλο «Η μάχη των αγγέλων» – στην συντηρητική, μεταπολεμική Αμερική. Η ιστορία παρακολουθεί τον περιπλανώμενο νεαρό μουσικό Βαλ καθώς καταφθάνει σε μια μικρή πόλη του αμερικανικού νότου. Μέσα σε αυτήν την ανδροκρατούμενη και ρατσιστική κοινωνία, ο νεαρός διεκδικείται από τις καταπιεσμένες γυναίκες της περιοχής. Ανάμεσά τους, η Λέιντι, κόρη ενός Ιταλού μετανάστη, παντρεμένη με τον ηλικιωμένο και αυταρχικό Τόρανς. Για εκείνην ο Βαλ μοιάζει με τον άνδρα που θα μπορούσε να αλλάξει τη ζωή της. Ωστόσο, η απόπειρά της να αποδράσει μαζί του από αυτήν την κόλαση πέφτει στο κενό. Στους βασικούς ρόλους οι Δήμητρα Χατούπη, ο Δημήτρης Δρόσος και ο Γιάννης Δρακόπουλος ηγούνται του εννιαμελούς θιάσου. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Δεπάστα.
«Backback» στο Θέατρο 104Ένα χαμένο σακίδιο, που έχει αφεθεί εσκεμμένα, σε κάποιο σταθμό του μετρό, περιλαμβάνει όχι μόνο πολύτιμο περιεχόμενο αλλά και απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα. Θα είναι η αφορμή για μια γυναίκα κι έναν άνδρα, αγνώστους μεταξύ τους, να συναντηθούν μέσα σε ένα πλαίσιο αποκαλύψεων και συγκρούσεων. Ο θεατρικός συγγραφέας Σπύρος Μιχαλόπουλος επανέρχεται συγγραφικά στο «θέατρο 104», τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχία του «Σεξ Λεξικόν- Η επιστήμη του Έρωτα» με την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους να σκηνοθετεί. Πρωταγωνιστούν οι Φαίη Ξυλά και Χρήστος Σπανός. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει η Μαρίνα Σπανού.
Μικρό αναρχικό καλοκαίρι/Βαρκελώνη ’36Η ομάδα RMS MATAROA – αποτελούμενη από τους ηθοποιούς Μάνο Βαβαδάκη, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου και Κωνσταντίνο Πλεμμένο – επανέρχεται με τα γεγονότα του Ισπανικού Εμφυλίου, τα τρία εκείνα χρόνια πριν την απόλυτη επικράτηση του Φράνκο, τότε που ένα μοντέλο κοινωνικής οργάνωσης βασισμένο στον αναρχισμό μετέτρεψε για λίγο την ουτοπία σε πραγματικότητα. Με κριτική ματιά, η ομάδα δοκιμάζει τα θεατρικά όρια, περνώντας από το θέατρο ντοκουμέντο στη θεατρική αφήγηση και ακόμα σε πιο λυρικές μουσικές φόρμες. Στο πλαίσιο ενός πιο ελεύθερου θεατρικού τρόπου, η ομάδα προτείνει δύο επιλογές παρουσίασης της: Μία μικρής και μια μακράς διαρκείας, στην οποία θεατές και ερμηνευτές θα μπορούν να κινούνται με απόλυτη ελευθερία καθ’ όλη τη διάρκεια της. Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Ακύλλας Καραζήσης.
Η ομάδα της Bijoux de Kant επιστρέφει στην ελληνική δραματουργία που τόσο αγαπάει με ένα κείμενο δια χειρός του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου. Ήρωες του, τρία νέα παιδιά, ο Στέφανος, η Μαρίκα και η Ευανθία που ζουν σε μια αδράνεια, μέσα σε ένα παράξενο, ιμπρεσιονιστικής αισθητικής σπίτι. Εκεί όπου η επιθυμία είναι ισχυρή, αλλά η πραγματική ζωή εξασθενεί σαν ένα αέναο φθινόπωρο. Ο Γιάννης Σκουρλέτης (που είχε και τη σύλληψη της ιδέας του έργου) σκηνοθετεί μια παράσταση για το άρρητο, γι’ αυτό που διακατέχεται από την σιωπή της επιθυμίας για επικοινωνία. Με τους Θεοχάρη Ιωαννίδη, Ελεάνα Στραβοδήμου, Φλομαρία Παπαδάκη και τη dragβαρύτονο Νίνα Νάη.
«Φρανκεστάιν – Ο Χαμένος παράδεισος» στη ΣτέγηΟι παραστάσεις της Λένας Κιτσοπούλου φέρουν πάντα τον χαρακτήρα του θεατρικού γεγονότος. Πόσο μάλλον, όταν εκείνη αναλαμβάνει να μεταφέρει – πάντα με τον δικό της ιδιοσυγκρασιακό τρόπο – το μύθο της Μαίρη Σέλεϊ για τον Φρανκεστάιν. Στην ανάγνωση της, η Κιτσοπούλου επιδιώκει να συνομιλήσει με τα τέρατα της καθημερινότητας, τους ηθικούς αυτουργούς που κρύβονται πίσω από αυτά και να σχολιάσει την δημιουργία, τη ζωή και το θάνατο ως συγκοινωνούντα δοχεία. Για το σκοπό αυτό ανεβάζει επί σκηνής αγαπημένους της συνεργάτες – Νίκο Καραθάνο, ΄Εμιλυ Κολιανδρή, Ιωάννα Μαυρέα, Γιάννη Κότσιφα – και εμπλουτίζει το θίασο με τη νεότερη γενιά: Ηλίας Μουλάς, Πάνος Παπαδόπουλος, Γιώργος Βουρδαμής, Χριστίνα Αντωναράκη.
«Ίχνη της Αντιγόνης» στο Θέατρο του Νέου ΚόσμουΜετά από μια σημαντική και με διακρίσεις διαδρομή σε θέατρα και πολιτιστικούς οργανισμούς της Ευρώπης, η νέα σκηνοθεσία της Έλλης Παπακωνσταντίνου παρουσιάζεται στην Αθήνα. Η ίδια χαρακτηρίζει την σκηνοθεσία της ως «φεμινιστικό υβριδικό show» καθώς διερευνά την γυναικεία ταυτότητα. Βασισμένη στο κείμενο της Ελληνο-Σουηδής Χριστίνας Ουζουνίδου, που με την σειρά της αντλεί από το σοφόκλειο μύθο της Αντιγόνης, η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα του zoom. Στην πλέον ώριμη φάση της, την αποδίδουν σκηνικά οι περφόρμερς Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Βάλια Παπαχρήστου, Gemma Hansson Carbone, Σοφία Μανώλη, Χαρίκλεια Πετράκη και η ίδια η Έλλη Παπακωνσταντίνου, που μοιράζονται τη σκηνή με τις μουσικούς Nalyssa Green και Κατερίνα Παπαχρήστου.
«Η δημοκρατία του Μπακλαβά» στο «Αμφιθέατρο»Με τον τρίτο κύκλο παρουσίασης της επανέρχεται η πικρή πολιτική σάτιρα του Ανέστη Αζά. Δικαιολογημένα. Ήταν η πιο ενδιαφέρουσα ελληνική παραγωγή που παρουσίασε το περσινό Φεστιβάλ Αθηνών και δοκιμάζει ξανά (και ξανά) την τύχη της ως ανεξάρτητη παραγωγή. Η πλοκή παρακολουθεί ένα μικτό ζευγάρι, μια Ελληνίδα κι έναν Τούρκο, που αποφασίζουν να παντρευτούν και να ζήσουν σε μια ουδέτερη ζώνη, χωρίς τα εθνικά τους βάρη. Μέχρι και στο παιδί τους, θα δώσουν ένα ουδέτερο όνομα – τον βαφτίζουν «Μεζέ» – και θα επιλέξουν να χτίσουν μια επιχείρηση – σημείο αναφοράς και για τους δύο: Ένα εργαστήριο μπακλαβά. Όταν, όμως, το εγχείρημα τους κατακτά παγκόσμια φήμη, δεν αργεί να ξεσπάσει ο εθνικιστικός φθόνος. Μια υβριδική παράσταση, ανάμεσα στο πολιτικό θέατρο και στην διαμαρτυρία, στην σατιρική και την εκρηκτική μουσική περφόρμανς, στο θέατρο ντοκουμέντο και στον σουρεαλισμό. Με τους Cem Yigit Üzümoglu, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιώργο Κατσή και Gary Salomon.
«Ο Γλάρος» στο Θέατρο Τζένη ΚαρέζηΣτην αναβληθείσα περσινή απόπειρα τους να διαβάσουν Τσέχωφ επιστρέφουν C. for Circus. Σε μετάφραση Ξένιας Καλογεροπούλου και σκηνοθεσία Νικόλα Παπαδομιχελάκη, η δραστήρια κολεκτίβα καταπιάνεται με την πικρή ιστορία των Σόριν που μιλάει για τον έρωτα, τη ζωή και το θάνατο· θίγοντας με χιούμορ κι ευαισθησία όσα δεν έπαψαν να απασχολούν την ανθρωπότητα, από τη Ρωσία του 1895 μέχρι την Αθήνα του σήμερα. Παίζουν οι Βαλέρια Δημητριάδου, Βαγγέλης Αμπατζής, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Μαρία Μοσχούρη, Σπύρος Χατζηαγγελάκης, Ειρήνη Μακρή, Χρύσα Κοτταράκου, Άλκης Μπακογιάννης, Παύλος Παυλίδης, Γιώργος Κισσανδράκης.
«Χιροσίμα αγάπη μου» στο Θέατρο ΣημείοΗ θρυλική γαλλοιαπωνική ταινία πάνω στο σενάριο της Μαργκερίτ Ντυράς παίρνει θεατρική ζωή σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή. Είναι η ιστορία μιας καταστροφής, μιας τραγωδίας, ενός απόλυτου έρωτα. Ήρωες της μια ηθοποιός που γυρίζει στη Χιροσίμα μια ταινία για την ειρήνη κι ένας αρχιτέκτονας που, ενώ πολεμούσε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, έζησε την τραγωδία στην ίδια πόλη μέσα από τα μάτια της οικογένειάς του. Τους γνωρίζουμε μέσα από τη σύντομη ερωτική τους συνάντηση καθώς νέες καταστροφές εξακολουθούν να διχάζουν την ανθρωπότητα. Με τους Όμηρο Πουλάκη, Ιωάννα Μακρή, Λητώ Μεσσήνη, Βαγγέλη Ρόκκο.