Γεωμετρικές Διαδρομές: Έκθεση του Ευθύμη Μαλαφούρη στην αίθουσα τέχνης Περί Τεχνών Καρτέρης
H αίθουσα τέχνης Περί Τεχνών Καρτέρης εγκαινιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Ευθύμη Μαλαφούρη, με τίτλο «Γεωμετρικές Διαδρομές», μια σειρά έργων μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων ζωγραφισμένα με λάδι σε καμβά.
Εγκαινιάζεται την Τρίτη 10 Μαΐου 2022 στις 14:00, στην αίθουσα τέχνης Περί Τεχνών Καρτέρης, η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Ευθύμη Μαλαφούρη με τίτλο «Γεωμετρικές Διαδρομές». Θα παρουσιαστούν έργα ζωγραφικής μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων ζωγραφισμένα με λάδι σε καμβά. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 4 Ιουνίου 2022.
Από το κείμενο του καταλόγου«…Οι υπαινικτικές φιγούρες του Μαλαφούρη, αινιγματικοί κυβιστικοί σχηματισμοί που φέρνουν στο νου κλασικές μορφές της τέχνης, επιτυγχάνουν να επικοινωνήσουν συναισθήματα παρά την έλλειψη χαρακτηριστικών του προσώπου – κι αυτό είναι ίσως το παράδοξο του Μαλαφούρη. Η έλλειψη επικέντρωσης στο πρόσωπο είναι φόρος τιμής στον «ποιητή της τέχνης» Εγγονόπουλο αλλά και τον ελληνογεννημένο DeChirico, ενώ παράλληλα κλείνει το μάτι στις πιο σύγχρονες κοινωνιολογικές προσεγγίσεις και τις συζητήσεις περί κοινωνικού φύλου.
Σε κάθε έργο κυριαρχεί το πνεύμα του κάθε πρωταγωνιστή, τίποτα δεν ανακαλεί το πινέλο του καλλιτέχνη τη στιγμή που πρωτοσυναντά τον καμβά. Τα baroquesque φωτοπαιχνιδίσματα αποκαλύπτουν ένα περίγραμμα κανονικότητας καθώς τα χρώματα σβήνουν το ένα μέσα στο άλλο. Οι χαρακτήρες μάς καλωσορίζουν στις ζωές τους και μας προσκαλούν να κοιτάξουμε πεταχτά, μέσα σε ένα πλαίσιο όπως ορίζεται από τον καμβά, στιγμές της καθημερινότητάς τους, χειροπιαστές και γνώριμες.
Τότε ένας σιωπηρός διάλογος ξεκινά ανάμεσα στο θεατή και τον πρωταγωνιστή κάθε έργου, που βεβαιώνει περίτρανα πως η τέχνη είναι μέσον μη-λεκτικής επικοινωνίας των συναισθημάτων που επιθυμούμε να αναγνωρίσουμε. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι ζωές τους, οι διαδρομές τους συνεχίζουν πέρα από το σκηνικό που στήνουν για εμάς. Πρόκειται πέραν πάσης αμφιβολίας για μια στιγμή στο χρόνο: όλες οι μορφές συνεχίζουν το ταξίδι τους σε έναν κόσμο στον οποίο δεν είμαστε παρά στιγμιαία προσκεκλημένοι. Ή μήπως όχι;
Αυτές οι μορφές, οι τόσο οικείες, μας σαγηνεύουν γιατί πάνω απ’ όλα ταυτιζόμαστε μαζί τους, είμαστε εμείς: που ζούμε μια άλλη ζωή, με διαφορετικές επιλογές – που κάνουμε μια άλλη στροφή στα σταυροδρόμια που συναντάμε. Τελικά, στα έργα του Μαλαφούρη συναντάμε την ουσία της δήλωσης του Κασσίρερ πως «ο άνθρωπος πρέπει να διατρέξει στάδια για να συναντήσει την ομορφιά, έστω κι’ αν μ’ αυτόν τον τρόπο δεν πρόκειται να συναντήσει τίποτα άλλο παρά τον εαυτό του»…
Βασιλική Μαρκάκη
Μουσειολόγος
Ο Ευθύμης Μαλαφούρης γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα. Από το 2000 μέχρι το 2003 σπούδασε γραφιστική στο Middlesex University, όπου και διακρίθηκε.
Το 2004 με την καθοδήγηση του καθηγητή και εικαστικού Βαγγέλη Ανδρεόπουλου, πέρασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών όπου και σπούδασε ζωγραφική με καθηγητές τον Χρόνη Μπότσογλου και τον Τάσο Χρηστάκη και γλυπτική με καθηγητή τον Νίκο Τρανό. Ασχολείται επαγγελματικά με τη ζωγραφική, τη γραφιστική, τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων, τη σκηνογραφία, καθώς και την εικονογράφηση βιβλίων.
Ήταν καθηγητής ζωγραφικής στο Vellios School of Art από το 2012 έως το 2018. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις: 2008 Τεχνόπολη Γκάζι / 2009 Ομαδική έκθεση στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών / 2010 12A Αίθουσα Τέχνης, έκθεση με θέμα “100 Χρόνια Παναθηναϊκός”. Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, κέρδισε το 2ο βραβείο / 2010 Γκαλερί Χρυσηίς / 2011 TITANIUM Gallery / 2017 MaLou Art Gallery / 2018 Συμμετοχή στην Art Athina με την γκαλερί «ΠεριΤεχνών Καρτέρης» / 2019 Συμμετοχή στην ομαδική έκθεση «Ο σύγχρονος άνθρωπος στο χώρο και στο χρόνο» στο Loriet Hotel στη Μυτιλήνη / 2020 Συμμετοχή στην Art Athina με την γκαλερί «ΠεριΤεχνών Καρτέρης» / 2021 Συμμετοχή στην Art Athina με την γκαλερί «ΠεριΤεχνών Καρτέρης».
Πρώτη ατομική έκθεση το 2018 «Η γεωμετρία του συναισθήματος», στην αίθουσα τέχνης «ΠεριΤεχνών Καρτέρης», Αθήνα, με την επιμέλεια της Ιστορικού Τέχνης Ήρας Παπαποστόλου. Το 2019 ατομική έκθεση στο Λονδίνο στην γκαλερί C John Gallery με την επιμέλεια της Ιστορικού Τέχνης Μαρίας Μιγάδη.