Top Gun: Maverick
Ο μίδας του Χόλιγουντ Τομ Κρουζ με το σίκουελ του «Top Gun» είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σπάσει αρκετά ρεκόρ στα ταμεία.
Υπόθεση
Ο βετεράνος Πιτ «Μαβερικ» Μίτσελ μετά από τριάντα σχεδόν χρόνια παραμένει μάχιμος πιλότος του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού και εκπαιδευτής νεοσύλλεκτων, αρνούμενος να ακολουθήσει δουλειά γραφείου ή πολιτική καριέρα. Η τελευταία του αποστολή είναι να προετοιμάσει κατάλληλα μια ομάδα επίλεκτων πιλότων που θα σταλούν σε εχθρικούς ουρανούς για να πλήξουν μονάδα παραγωγής εμπλουτισμένου ουρανίου. Ανάμεσα στους υποψήφιους πιλότους της αποστολής-αυτοκτονίας είναι κι ο γιος του μακαρίτη Γκους, του παλιού φίλου του Μάβερικ.
Στον αυτόματο πιλότο
Το φράγμα του χρόνου επιχειρεί να σπάσει ο Τομ Κρουζ με το σίκουελ του «Top Gun» που αναμενόμενα έχει ως τίτλο το όνομα του πρωταγωνιστήMaverick. O 60χρονος πλέον χολιγουντιανός σταρ κάνει ότι μπορεί για να πείσει πως ο χρόνος δεν είναι εχθρός αλλά σύμμαχος του. Τρελές πτήσεις με απίθανα ακροβατικά στον αέρα, ερωτικές περιπέτειες που αποδεικνύουν ότι η μπογιά του περνάει ακόμη (η Τζένιφερ Κόνελι έχει αντικαταστήσει την Κέλι Μακ Γκίλις για προφανείς λόγους), σπορ στην θάλασσα απέναντι σε πιλότους που έχουν τα μισά του χρόνια αλλά οι δυνάμεις του είναι αστείρευτες.
Ξεπερνώντας το αφελές του πράγματος (πόσο πιο δοξαστικό μπορεί να είναι ένα φιλμ για τον πρωταγωνιστή του;) που οριακά δεν γίνεται κακόγουστο – δείτε τα μονταρισμένα πλάνα από τη σεκάνς της παραλίας και θα καταλάβετε τι εννοούμε- το «Maverick» διαθέτει ένα πονηρά γραμμένο σενάριο. Ένας επαναστάτης «αιώνιος έφηβος» είναι ο βετεράνος πιλότος του Κρουζ που πάει κόντρα στην καθεστηκυία τάξη και τους αυστηρούς κανόνες της αμερικανικής πολεμικής μηχανής.
Την ίδια στιγμή όμως αποθεώνει τη δυναμική της και δηλώνει πιστός υπηρέτης της πατριωτικής, μιλιταριστικής ιδεολογίας της. Δεν μπορείς να δεις το φιλμ χωρίς να πάρεις υπόψη τα παραπάνω. Ναι, είναι μια χορταστική, καλογυρισμένη και θεαματικότατη περιπέτεια των αιθέρων που ακολουθεί πιστά – και με μια αίσθηση νοσταλγίας- τη συνταγή του πρώτου φιλμ αλλά δεν μπορούμε να την πάρουμε στα σοβαρά καθώς το μελοδραματικό προφίλ της (ο ήρωας σε κρίση ταυτότητας δεν μπορεί να ξεπεράσει τα παλιά τραύματα του) δεν γίνεται ούτε για μια στιγμή πειστικό.