Από το φαίνεσθαι στο είναι: Η δεύτερη αναδρομική έκθεση του Δημήτρη Μανίνη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ο εικαστικός Δημήτρης Μανίνης εγκαινιάζει, την Πέμπτη 19 Μαΐου στις 20:30 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, τη δεύτερη αναδρομική του έκθεση «Από το φαίνεσθαι στο είναι».
Η έκθεση αυτή είναι η επόμενη που πραγματοποιεί ο Δημήτρης Μανίνης και ακολουθεί εκείνη της Μπιενάλε της Βενετίας όπου ο εικαστικός ήταν προσκαλεσμένος από το Διεθνές Ίδρυμα Εικαστικών Antonio dal Ponte.
Πρόκειται για 35 έργα που καλύπτουν, αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων, των 45 χρόνων, της εικαστικής δραστηριότητας του Δημήτρη Μανίνη. Τα έργα είναι δουλεμένα με λάδι οργανικού διαλύτη, με λάδι υδατοδιαλυτό, με ακρυλικό, βινύλ και αερογράφο. Οι διαστάσεις τους από 30χ45 έως 100χ160 εκ.
Εκτίθενται επίσης, δύο γλυπτά από κεραμικό υλικό υψηλής θερμοκρασίας και μέταλλα, «ντυμένα» με έγχρωμα σμάλτα που παρασκευάσθηκαν στο εργαστήρι Τέχνης Eroterra, στην Τσαγκαράδα Πηλίου και πέντε γλυπτά από σύνθετα υλικά, αφαιρετικές ανθρώπινες μορφές σε φυσικό μέγεθος.
Τα έργα είναι ανθρωποκεντρικά και το ονειρικό κλίμα που επικρατεί προέρχεται από την αντιπαράθεση του βροτού προς το άφθαρτο, του πρόσκαιρου ρου προς το αιώνιο, πράγμα που παραδίδει στο βλέμμα του θεατή τον αυτοσαρκασμό του δημιουργού.
Επιμέλεια: Αννίτα Πατσουράκη Ιστορικός Τέχνης
Γεννήθηκε στην Ελλάδα, στη Σκιάθο το 1948. Παρακολούθησε μαθήματα διαφόρων γνωστικών αντικειμένων στο Πανεπιστήμιο και πήρε πτυχίο από το τμήμα Φυσικής. Αυτοδίδακτος, μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.
Ελλάδα
1975, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Ενημέρωση”
1976, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Ενημέρωση”
1980, Θεσσαλονίκη, ”Λέσχη Γραμμάτων και τεχνών”
1986, Θεσσαλονίκη, γκαλερί ”Κ7”
1989, Θεσσαλονίκη, αναδρομική, ”Ινστιτούτο Γκαίτε”
1995, Αθήνα, γκαλερί ”Μπουζιάνη”, Δήμος Αθηναίων
1997, Αθήνα, γκαλερί ”Titanium”
1999, Αθήνα, γκαλερί ”Μετώπη”
2003, Αθήνα, αμφιθέατρο Κολλεγίου Αθηνών
Ιταλία
2006, Torino, μετά από πρόσκληση της γκαλερί «Accademia», ενταγμένη στο πλαίσιο των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων
2009, Biennale Βενετίας, μετά από πρόσκληση του ιδρύματος Antonio dal Ponte
Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις. Οι σημαντικότερες είναι:
“Δημήτρια” 1981² Θεσσαλονίκη,
“Δέκα Έλληνες ζωγράφοι” 1998 Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα,
“I colori dell’ Arte” Ολυμπιακό χωριό Bardonecchia, Τορίνο 2006
- 2001 – 2003 συνεργάζεται με το Κολλέγιο Αθηνών (Ψυχικό), διδάσκοντας Συστημική της Αισθητικής σε ενήλικες.
- 2003-2006 συνεργάζεται με τα Εργαστήρια Εικαστικών του Δήμου Αγίας Παρασκευής διδάσκοντας σε ενήλικες το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝, που περιλαμβάνει θεωρία και εφαρμογή στο πεδίο της ζωγραφικής.
- 2003 συνεργάζεται με τα Εργαστήρια Εικαστικών του Δήμου Παλλήνης, διδάσκοντας σε ενήλικες το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝, που περιλαμβάνει θεωρία και εφαρμογή στο πεδίο της ζωγραφικής.
- 2006 αναλαμβάνει την διεύθυνση των εργαστηρίων Εικαστικών του Δήμου Παλλήνης, όπου και διδάσκει το μάθημα ˝Εικαστικά Παίγνια˝,
δραστηριότητες σχετικές με τα εικαστικά. - Το 1989 μαζί με την κεραμίστρια Ευαγγελία Μαρίνου εγκατέστησε το εργαστήρι τέχνης Eroterra στο Ανατολικό Πήλιο, στην Τσαγκαράδα, όπου λειτουργεί ως σήμερα.
- Από το 1985 ως το 1988 παρουσίασε το θεωρητικό του έργο ”Ένα παραμετρικό μοντέλο για την σύγχρονη τέχνη” σε διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Ίδρυμα Μελετών Αίμου.
- Από το 1979 ως το 1985 έγραψε κριτικές για εικαστικά γεγονότα και άρθρα με περιεχόμενο ”Αισθητική και κοινωνία” στις εφημερίδες ”Θεσσαλονίκη”, ”Μακεδονία”, καθώς και στο περιοδικό ”Αντί”.
- Κατά τα έτη 2003 και 2004 έδωσε σειρά διαλέξεων με θέματα «Παιδική εικαστική δραστηριότητα. τέχνη;», «Τι είναι αυτό που βλέπουμε;», «Η βρεφική ηλικία του πολιτισμού», στην Αθήνα.
- Ιδρυτικό μέλος της ”Λέσχης κινηματογράφου Θεσσαλονίκης” και μέλος της συντακτικής επιτροπής τους περιοδικού ”Κινηματογράφος”.
- Ιδρυτικό μέλος της ”Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης για την Βόρεια Ελλάδα” και μέλος του Δ.Σ. επί τετραετία.
- Οργανωτής και ομιλητής της ημερίδας «Η τέχνη υπό το βλέμμα του εγκεφάλου», Αγ. Παρασκευή Αθήνα 2005. (Πανεπιστημιακοί νευροανατόμοι ερευνητές καθώς και σπουδαστές του Δ. Μανίνη κατέθεσαν εισηγήσεις για την λειτουργία του Οπτικού Εγκεφάλου, και εν συνεχεία, ακολούθησε συζήτηση).