Ο Ζελένσκι στο Φεστιβάλ Καννών: “Ο κόσμος χρειάζεται έναν νέο Τσάρλι Τσάπλιν”
Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έκανε μία αναπάντεχη εμφάνιση στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ των Καννών, για να μιλήσει στους παρευρισκόμενους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έκανε μία αναπάντεχη εμφάνιση στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ των Καννών, το βράδυ της Τρίτης (17/05), για να μιλήσει στους παρευρισκόμενους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος.
Ο Ζελένσκι εμφανίστηκε λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας έναρξης του Φεστιβάλ, μίας εκκεντρικής κωμωδίας με ζόμπι, με τίτλο “Final Cut”, που αρχικά ονομαζόταν “Z”, αλλά μετονομάστηκε μετά από αντιδράσεις Ουκρανών, καθώς θυμίζει ένα σύμβολο που οι Ρώσοι χρησιμοποιούν συχνά στον πόλεμο.
“Συνεχίζουμε να πολεμάμε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να συνεχίζουμε να πολεμάμε για την ελευθερία μας” είπε ο Ουκρανός πρόεδρος, ξεκινώντας το μήνυμά του – έκκληση για την επίθεση που δέχεται η χώρα του.
“Είμαι σίγουρος ότι ο δικτάτορας θα χάσει” είπε ο Ζελένσκι αναφερόμενος στον Ρώσο πρόεδρο Βλάντιμιρ Πούτιν. “Θα νικήσουμε τον πόλεμο. Δόξα στην Ουκρανία!” πρόσθεσε.
“Χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν σήμερα. Θα μείνει σιωπηλός ο κινηματογράφος; Θα μείνει αμέτοχος;” είπε, τονίζοντας τη σημασία του σινεμά για τη δημοκρατία και την ελευθερία.
Στο ίδιο κλίμα, θύμισε τους παρευρισκόμενους τη δύναμη που έχουν οι ταινίες όταν αντιτίθενται στη βία και τον απολυταρχισμό, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν “Ο Μεγάλος Δικτάτωρ”, μία σάτιρα που κυκλοφόρησε πριν την απόφαση των ΗΠΑ να συμμετέχουν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
“Ο κόσμος χρειάζεται έναν νέο Τσάπλιν που θα αποδείξει σε εμάς ότι το σινεμά δεν είναι σιωπηλό. Χρειαζόμαστε ένα σινεμά που θα δείξει ότι κάθε φορά το τέλος θα είναι με την πλευρά της ελευθερίας” κατέληξε.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία παραμένει φλέγον ζήτημα στις φετινές Κάννες. Λίγο πριν την έναρξη του φεστιβάλ, οι Ρώσοι καλλιτέχνες που υποστηρίζουν τον Πούτιν αποκλείστηκαν, ενώ πολλές από τις ταινίες σχετίζονται με την εισβολή, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το τελευταίο ντοκιμαντέρ του Ουκρανού σκηνοθέτη Sergei Loznitsa “Η Φυσική Ιστορία της Καταστροφής”.