Με δύο ξεναγήσεις ολοκληρώνεται η έκθεση φωτογραφίας του Σωτήρη Δανέζη στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
Ολοκληρώνεται την Κυριακή 29 Μαϊου η έκθεση φωτογραφίας και νέων μέσων του Σωτήρη Δανέζη με δύο ιδιαίτερες ξεναγήσεις για το κοινό.
Ο δημιουργός και γνωστός δημοσιογράφος μαζί με τον επιμελητή της έκθεσης Βαγγέλη Ιωακειμίδη αναλαμβάνουν, λίγο πριν το φινάλε της έκθεσης “Non-Returns”, να ξεναγήσουν όσους βρεθούν στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, την Παρασκευή 27 Μαΐου στις 19.00 και στις 20.00.
Τις έξι εβδομάδες που διήρκησε η ξεχωριστή έκθεση, αναρίθμητοι επισκέπτες περιηγήθηκαν στις καλλιτεχνικές εικόνες από τον φωτογραφικό φακό του Σωτήρη Δανέζηκαι ήρθαν σε επαφή με μοναδικές ιστορίεςαπό περιοχές του πλανήτη που σημαδεύτηκαν από πολέμους, ανθρωπιστικές κρίσεις, φυσικές καταστροφές και συναισθηματική φόρτιση.
Η τρίτη ατομική έκθεση του πολύπειρου πολεμικού ανταποκριτήκαι συμβούλου επικοινωνίας είναι μία συμπαραγωγή του Δήμου Πειραιά, της Δημοτικής Πινακοθήκης, του Εργαστηρίου Φιλοσοφίας και Φωτογραφίας και της Danezis Communications, με χορηγό Τεχνολογίας την LG OLED TV. Περιλαμβάνει περισσότερα από 300 φωτογραφικά έργα, εγκαταστάσεις, προβολές, στιγμιότυπα από αξέχαστα ντοκιμαντέρ της Εμπόλεμης Ζώνης και προσωπικά ενθύμια-ίχνη των αποστολών που πραγματοποίησε σε περισσότερες από 80 χώρες του κόσμου.
Η έκθεση φωτογραφίας και νέων μέσων Non-Returns,την οποία εγκαινίασε ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στις 15 Απριλίου, ολοκληρώνεται αυτή την Κυριακή, 29 Μαΐου. Η Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, στην οδό Φίλωνος 29,θα είναι ανοιχτή από τις 10.00 έως τις 14.00 και από τις 18.00 έως στις 21.00.
Βασικός πυρήνας της έκθεσης είναι η έννοια της ατελέσφορης αλλά και επαναλαμβανόμενης επιστροφής. Η μη επιστροφή. Το ανεπίστρεπτο βίωμα. Ο φωτογράφος επιστρέφει εμμονικά σε σημεία και γεγονότα του κόσμου, αναζητώντας το θεμέλιο ενός νοήματος που πάντα διαφεύγει την οριστική του καταγραφή. Το ίδιο το φωτογραφικό γεγονός, το εξαγόμενο της εμπειρίας, είναι επίσης αδύνατον να το επισκεφτεί κάποιος δεύτερη φορά, αφού συντελείται άπαξ. Έτσι, η επιστροφή από, αλλά και προς, το γεγονός παραμένει μια δυνητικά ανεκπλήρωτη επιθυμία.
Η προσέγγιση του έργου λειτουργεί πέρα από το περιεχόμενο των μεμονωμένων εικόνων. Ο θεατής δεν προσκαλείται να εστιάσει μόνο στις ιστορίες, όσο συγκλονιστικές και αν είναι. Αυτό που καλείται να δει είναι τις λεπτές γραμμές που διακρίνουν την Ιστορία από τις ιστορίες, τον φανατισμό από την πίστη, τη σιωπή από τη διαμαρτυρία, υπό το πρίσμα όχι των αντιθέσεων αλλά της συνεχούς ροής.
Πρόκειται για μια αφήγηση που έχει ξαναγραφεί μέσα από συσχετισμούς και απορίες. Ή μάλλον μέσα από μια διερώτηση που αφορά και τα δύο υποκείμενα: φωτογράφο και θεατή. Απορίες οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στο ιστορικό ή γεωγραφικό πλαίσιο των ίδιων των γεγονότων αλλά στους συνδυασμούς που εμφανίζονται στο υλικό όταν ανιχνεύουμε κοινά μοτίβα, οπτικές, τρόπους αφηγηματικής προσέγγισης και εμπειρίες.
ΣυντελεστέςΕπιμελητής: Βαγγέλης Ιωακειμίδης
Επιστημονικός Σύμβουλος: Χρήστος Χρυσόπουλος
Οπτική Ταυτότητα: Schema – Δήμητρα Χρονά
Προσαρμογή Οπτικής Ταυτότητας: Μαρία Αθανασίου
Προσαρμογή Transmedia Doc: Κώστας Χριστακόπουλος
Μετάφραση – Επιμέλεια Κειμένων: Δημήτρης Σαλταμπάσης
Συντονισμός Παραγωγής: Ιουστίνη Δρακουλάκου, Βαρβάρα Βαγιανού
Fine Art Printing: PHOTOLAB Athens – Στράτος Ακτίδης
Πλαίσια: Art Cube
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός & κατασκευή ψηφιακής περιήγησης: MALVI – Πάνος Βούλγαρης, Μαρία Μαλινδρέτου
Ψηφιακές Εκτυπώσεις Σήμανσης: Whale Graphics
Εγκατάσταση: Artlock