Η γυναίκα στο κέντρο του κινηματογραφικού κάδρου
Ούτε μία, ούτε δύο, ούτε τρεις αλλά τέσσερις είναι οι νέες ταινίες που βγαίνουν σήμερα στις αίθουσες κι έχουν στον πρωταγωνιστικό ρόλο έναν εμβληματικό γυναικείο χαρακτήρα.
Σημαντικότερη από όλες είναι αναμφισβήτητα το βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα στην Βενετία «Γεγονός» της Οντρέ Ντιγουάν που βασίζεται στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της μυθιστορήματος της Ανί Eρνό και περιγράφει μια γυναικεία οδύσσεια στην Γαλλία των 60ς που ξετυλίγεται με αφορμή μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Ο πειραγμένος «Βρώμικος παράδεισος» του Μπερτράν Μαντικό δείχνει ότι ο παράδεισος του μέλλοντος αποτελείται μόνο από γυναίκες, αν και το οπτικά συναρπαστικό υβρίδιο (όταν το sci-fi συναντά το γουέστερν) του τρομερού Γάλλου στερείται πειστικής και, κυρίως, ουσιαστικής δραματικότητας.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Κάτι ανάλογο ισχύει και στο υπερφιλόδοξο «Men» του Άλεξ Γκάρλαντ, με την Τζέσι Μπάκλεϊ να βρίσκεται εγκλωβισμένη σε ένα «ειδυλλιακό» χωριό της αγγλικής υπαίθρου με τους πεινασμένους για σεξ άρρενες κατοίκους να έχουν πανομοιότυπη φάτσα. Όμως και εδώ οι αρχικές πλούσιες υποσχέσεις ολοκληρώνονται χωρίς τη δέουσα ιδεολογική και συμβολική επάρκεια.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Μια γυναίκα επιλέγει κι ο μάεστρος του ιταλικού τρόμου Ντάριο Αρτζέντο για να επιστρέψει πίσω από την κάμερα στα 82 του χρόνια αλλά τα «Μαύρα Γυαλιά» με πρωταγωνίστρια μια πόρνη πολυτελείας που γίνεται στόχος ενός σίριαλ κίλερ, δεν χαρίζουν την ατόφια κινηματογραφική διασκέδαση που εντοπίζαμε στις παλιές δημιουργίες του.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Η ελληνική πρόταση της βδομάδας είναι το «18» του Βασίλη Δούβλη που αναζητά με ψύχραιμη σκέψη και καθαρή ματιά τις αιτίες που οδηγούν μια παρέα μαθητών λυκείου υποβαθμισμένης γειτονιάς του Πειραιά στην αγκαλιά του νεοφασισμού και του ρατσισμού.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Το κινούμενο σχέδιο «Eλκάνο και Μαγκελάνος: Ο Πρώτος Περίπλους της Γης» φέρνει στο προσκήνιο την ιστορία των δύο διάσημων θαλασσοπόρων που άλλαξαν την Ιστορία.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Οι «Έρωτες μιας ξανθιάς» είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής επιτυχία του Μίλος Φόρμαν που του άνοιξε το δρόμο για το Χόλιγουντ.
Κριτική και αίθουσες προβολής
Τέλος, από τα πιο αγαπημένα μας έργα στη φιλμογραφία του Τζον Χιούστον είναι το βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Μάλκολμ Λόουρι «Κάτω από το ηφαίστειο» με πρωταγωνιστές τους Αλμπερτ Φίνεϊ και Ζακλίν Μπισέ.
Κριτική και αίθουσες προβολής