Το Release Athens απαντά στην επεισοδιακή αποχώρηση του Peter Murphy των Bauhaus από τη σκηνή
Επεισοδιακή ήταν η εμφάνιση των Bauhaus στην Ελλάδα, με τον Peter Murphy να αποχωρεί εκνευρισμένος από τη σκηνή, πετώντας το μικρόφωνο. Τι απάντησε το Release για τους ισχυρισμούς του Murphy περί “τεχνικών προβλημάτων”.
Την Τετάρτη 8 Ιουνίου “σήκωσε αυλαία” το Release Athens με τρία σπουδαία συγκροτήματα, τους dEUS, τους The Jesus and Mary Chain και φυσικά τους headliners της βραδιάς, Bauhaus.
Η πρώτη μέρα του φεστιβάλ, ωστόσο, αποδείχτηκε επεισοδιακή, με τον frontman των Bauhaus, Peter Murphy, να αποχωρεί από τη σκηνή, να πετά κάτω το μικρόφωνο και να λέει στον ηχολήπτη της μπάντας: “Εσύ φταις γι’ αυτό”. Εφόσον όλα αυτά συνέβησαν πριν ολοκληρωθεί το προβλεπόμενο 90λεπτο set του συγκροτήματος, τα υπόλοιπα μέλη των Bauhaus αναγκάστηκαν να συνεχίσουν χωρίς τον Murphy.
Όπως ήταν λογικό, οι fans του συγκροτήματος ήταν απογοητευμένοι και δεν δίστασαν να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους στα social media. Έτσι, ο Peter Murphy δημοσίευσε μία “συγγνώμη”, ρίχνοντας όμως την ευθύνη αποκλειστικά στους διοργανωτές του φεστιβάλ, δημοσιεύοντας την αναφορά του ηχολήπτη -παραλείποντας ωστόσο δύο παραγράφους από το e-mail του τεχνικού.
Από την πλευρά του, ο Murphy στην “απολογία” του επικαλέστηκε “τεχνικά προβλήματα”, αναφέροντας: “Ειλικρινά συγνώμη από το αγαπημένο ελληνικό κοινό για την ατυχή τροπή των γεγονότων χθες το βράδυ στο Release Festival στην Αθήνα. Λόγω πρωτοφανών συνθηκών που περιλάμβαναν ανυπέρβλητα τεχνικά ζητήματα, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε το σετ μας”, ενώ στη συνέχεια παρέθεσε τμήματα του e-mail του ηχολήπτη, που εξηγούσε τα προβλήματα αυτά.
Με τη σειρά του, το Release Athens απάντησε εξηγώντας ότι το πρόβλημα δεν ήταν της εταιρίας, αλλά του ηχολήπτη και των συνεργατών του συγκροτήματος -εξού και το “It’s your fault” που φώναξε ο Murphy στον ηχολήπτη πριν κατέβει από τη σκηνή. Παράλληλα, παρέθεσε τα υπόλοιπα μέρη του e-mail, στα οποία ο ηχολήπτης αναφέρεται και στη δική του ευθύνη.
“Aπό σεβασμό προς μία τόσο σπουδαία μπάντα όπως οι Bauhaus, θεωρήσαμε σωστότερο να μην τοποθετηθούμε εν θερμώ και να αναμείνουμε για μία επίσημη εξήγηση από μέρους τους για τη χθεσινή προβληματική εμφάνισή τους στο Release Athens 2022. Αντ’ αυτού, διαβάζοντας την «ανακοίνωση» που βγήκε τόσο στο επίσημο προφίλ της μπάντας όσο και σε εκείνο του Peter Murphy, διαπιστώνουμε πως επιλέχθηκε, για άλλη μία φορά σε τέτοιες περιπτώσεις, ο εύκολος δρόμος αποποίησης των πραγματικών ευθυνών.
Η αλήθεια, όμως, είναι πως κανένας τυφώνας, κανένα μαγνητικό πεδίο και κανένα περίεργο φυσικό φαινόμενο δεν αποτέλεσε την αιτία για τα χθεσινά προβλήματα. Δυστυχώς, αυτό που τα δημιούργησε ήταν η ανικανότητα ορισμένων από τους τεχνικούς που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ως συνεργάτες τους. Οι συνεχείς αρνητικές, έως οργισμένες, αντιδράσεις από τη μεριά του ίδιου του Peter Murphy κατά τη διάρκεια του show, ξεκάθαρα απευθυνόμενες προς το δικό τους crew, αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα. Έχουμε καταγράψει τουλάχιστον 12 τέτοιες μέσα στα λιγότερα από 55 λεπτά που διήρκεσε η εμφάνιση ενός συγκροτήματος, που είχε προπληρωθεί τη συμφωνηθείσα αμοιβη του στο ακέραιο, έχοντας αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση να διαρκέσει το set του όχι λιγότερα από 90 λεπτά. Όμως, με ύβρεις δεν λύνονται τα προβλήματα.
Σε αυτό το σημείο, θέλουμε να αποσαφηνίσουμε κάποια δεδομένα, τα οποία είναι απλά και αυτονόητα για όσους κάνουμε αυτή τη δουλειά αλλά, όπως είναι λογικό, είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό. Και βεβαίως αυτό εξηγεί κάποια ιδιαίτερα επικριτικά σχόλια, προς το φεστιβάλ και τους συντελεστές του.
Η διοργανώτρια εταιρεία παρέχει στο σύνολο των καλλιτεχνών τον εξοπλισμό τον οποίο χρειάζονται για να αποδώσουν το 100% του show τους, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που οι ίδιοι μας έχουν δώσει και που περιγράφονται αναλυτικά στις προϋπάρχουσες συμφωνίες και τα συμβόλαια. Λίγο πριν την έναρξη του set και μέχρι τη λήξη του, όλος ο έλεγχος αυτού του εξοπλισμού παραδίδεται στους τεχνικούς του εκάστοτε καλλιτέχνη ή της εκάστοτε μπάντας, μαζί με τα απαραίτητα backup options ώστε να διασφαλιστεί η σωστή ροή του show. Ήχος (ακόμα και η έντασή του), φώτα, visuals, όλα είναι ευθύνη των συγκεκριμένων συνεργατών των καλλιτεχνών. Και όλα αυτά, εννοείται πως έχουν δοκιμαστεί, ξανά και ξανά, στη διάρκεια των προηγηθέντων sound / line & light checks.
Η χθεσινή ημέρα, πρώτη του Release Athens 2022, δεν αποτέλεσε εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Οι τεχνικοί των συγκροτημάτων είχαν τον έλεγχο σε όλα τα σημεία που προαναφέραμε και σε ολόκληρη τη διάρκεια των εμφανίσεών τους.
Όσον αφορά στην εμφάνιση των Bauhaus, από την πλευρά μας – και μετά από ενδελεχή έρευνα που έγινε – μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι δεν προέκυψε ούτε ένα τεχνικό πρόβλημα. Άλλωστε, αν υπήρχε το οποιοδήποτε, το πιθανότερο είναι πως δεν θα ξεκινούσε ποτέ το show. Αντιθέτως, διαπιστώθηκαν (ακόμα και μέσα από διαλόγους μεταξύ μελών της μπάντας και τεχνικών τους) προβλήματα και κακή συνεννόηση στη δική τους πλευρά, με αποκορύφωμα την αποχώρηση του Peter Murphy από τη σκηνή, λέγοντας τη φράση “it’s your fault”, απευθυνόμενος στον stage ηχολήπτη τους.
Τη δεδομένη στιγμή, δεν θέλουμε να σας κουράσουμε με συγκεκριμένες αναφορές στο ασύρματο της κιθάρας, του σαξοφώνου, των μικροφώνων του Peter Murphy. Ευτυχώς, για μία φορά, το ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο ζούμε και εργαζόμαστε έχει καταγράψει το σύνολο των χειρισμών των τεχνικών τους και έχουν διαγνωστεί τα (πολλά και σοβαρά) λάθη στα οποία υπέπεσαν. Επομένως, είμαστε σε θέση να δηλώσουμε με κάθε βεβαιότητα ότι δεν υπήρξε καμία ανεξήγητη παρεμβολή στο ασύρματο σύστημα όπως, κατά κάποιο τρόπο, υπαινίσσεται ο FOH ηχολήπτης τους. Λανθασμένοι χειρισμοί των τεχνικών του συγκροτήματος υπήρξαν, στο χώρο ευθύνης τους. Χειρισμοί, τους οποίους δεν είχαμε καμία δυνατότητα να επηρεάσουμε, όπως ήδη εξηγήσαμε.
Πέραν αυτών, είμαστε δυστυχώς υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι η “ανακοίνωση” του συγκεκριμένου τεχνικού των Bauhaus, επί της ουσίας δεν εξηγεί τίποτα. Και δεν είναι αναγκαίες εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις για να το αντιληφθεί κανείς. Το πλέον μεμπτό όμως, είναι ότι έχει μεταφερθεί αποσπασματικά, κάτι που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε άριστα, αφού την είχαμε λάβει και εμείς σε email από τον συντάκτη της, για προφανείς όπως θα διαπιστώσετε λόγους”.
Ακολουθούν (μεταφρασμένα) τα σημεία από το e-mail του τεχνικου, τα οποία “κόπηκαν” από την ανακοίνωση του συγκροτήματος και του Murphy:
“Αρχικά θέλω να σας ευχαριστήσω όλους. Είμαι πραγματικά ευγνώμων για όλη την καλοσύνη και τις επιπρόσθετες προσπάθειες για να κάνετε τη διαμονή και την εμπειρία μας στην Αθήνα ξεχωριστή. Έχω ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, κάνοντας αυτό πολύ καιρό, και όλοι θα πρέπει να είστε περήφανοι για την ομάδα σας, μιας και είναι πραγματικά ξεχωριστό αυτό που κάνετε εδώ. Έχοντας πει όμως αυτό, πρέπει να αναφέρω προβλήματα που είχαμε κατά τη διάρκεια της συναυλίας που, από την εμπειρία μου, δεν θα μπορούσαμε να τα προβλέψουμε ή να τα αναμένουμε [….]” είπε στην αρχή του mail ο τεχνικός, καταλήγοντας: «Νομίζω ότι θα προσπαθήσω να το επεξεργαστώ αυτό τις επόμενες μέρες, ίσως έχω απαντήσεις για το γιατί θα μπορούσε να συμβεί αυτό. Αλλά για την ώρα… Δεν κατηγορώ κανέναν. Ειδικά όχι όλους εσάς. Το αντίθετο μάλιστα. Εκτιμώ τις προσπάθειές σας και όλα όσα κάνατε. Μακάρι να ήταν πιο επιτυχημένο, αλλά η πραγματικότητα δεν επιτρέπει να πηγαίνουν όλα τέλεια κάθε φορά» -κομμάτι που παρέλειψαν να αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι Bauhaus.
Η ανακοίνωση των Bauhaus όπως δημοσιεύτηκε στα social media τους:Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
“Ειλικρινά συγνώμη από το αγαπημένο ελληνικό κοινό για την ατυχή τροπή των γεγονότων χθες το βράδυ στο Release Festival στην Αθήνα. Λόγω πρωτοφανών συνθηκών που περιλάμβαναν ανυπέρβλητα τεχνικά ζητήματα, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε το σετ μας.
Η ακόλουθη δήλωση είναι από τον έμπειρο ηχολήπτη μας, Chris Raughley:
Τα προβλήματα που είχαμε κατά τη διάρκεια της συναυλίας, από την εμπειρία μου, δεν θα μπορούσαμε να τα προβλέψουμε ή να τα αναμένουμε. Κάθε ασύρματο κανάλι που μας δόθηκε άρχισε να δημιουργεί προβλήματα από την αρχή του σετ. Το πρώτο που κατέρρευσε ήταν της κιθάρας. Το διορθώσαμε και γυρίσαμε σε ενσύρματο. Μετά ήταν το βασικό μικρόφωνο. Το αλλάξαμε με ένα επιπλέον που είχαμε. Μετά κατέρρευσε και άλλο ασύρματο κανάλι. Ακολούθησε το επιπλέον που είχαμε για τη φωνή, Αυτό σημαίνει 4 ασύρματα κανάλια μέσα σε 5 κομμάτια.
Δεν έχω δει ποτέ στην επαγγελματική μου καριέρα κάτι τέτοιο. Ήταν όλα ανοιχτά αλλά δεν έδιναν γεμάτο και καλό σήμα. Οι περισσότεροι στο κοινό προφανώς δεν θα μπορούσαν να καταλάβουν ότι είχαμε όλα αυτά τα προβλήματα, επειδή κατάφερα να καλύψω τα περισσότερα. Όμως και τα 4 ασύρματα κανάλια απέτυχαν επίσης δημιουργώντας πρόβλημα στο συγκρότημα, που δεν μπορούσε να ακούσει τον εαυτό του στη σκηνή. Ελέγξαμε αυτά τα συστήματα πολλές φορές κατά τη διάρκεια των 2 ημερών που ήμασταν εδώ. Κάτι πολύ περίεργο συνέβη με το ασύρματο εδώ.
Θα το ‘θελα πάρα πολύ να το καταλάβω, αλλά νομίζω ότι αυτό πρέπει να έχει ξαναγίνει εδώ στην Αθήνα; Κάποιο τοπικό πρόβλημα, που ίσως οφείλεται σε παρεμβολές; Θα μπορούσε επίσης να είναι πρόβλημα τροφοδοσίας, αλλά κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας δεν είχα τη δυνατότητα να ελέγξω τα συστήματα από τη θέση μου. Μήπως οι άλλες προηγούμενες μπάντες άφησαν ανοιχτούς όλους τους πομπούς;
Αυτό θα έδειχνε το πρόβλημα, αλλά μάλλον δύσκολα τον ένοχο. Θα προσπαθήσω να το επεξεργαστώ αυτό τις επόμενες μέρες και ίσως να έχω περισσότερες απαντήσεις για το γιατί συνέβη αυτό. Αλλά προς το παρόν μπορώ να πω με σιγουριά ότι ήταν καταστροφική αστοχία ασύρματης σύνδεσης και για τον οποιοδήποτε λόγο συνέβη έκανε την κατάσταση αδύνατον να διορθωθεί, λόγω της πολυπλοκότητας των προβλημάτων”.