MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
06
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
200% λύκος (μεταγλωττισμένη)
2046
Aftersun
Anora
Bagman
Balkan Can Kino
Birdcage Inn
Deadpool & Wolverine
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Fires on the Plain
Glen or Glenda
Hit Man
Joker: Τρέλα για δύο
Kneecap
La La Land
Longlegs
Placebo – This Search for Meaning
Slumber Party Massacre
Smile 2
Strange Darling
Take a Trip
The Apprentice
The Blair Witch Project
The Breakfast Club
The Trust Fall: Julian Assange
Transformers One (μεταγλωττισμένη)
Ubuntu
Venom: Η τελευταία πράξη
Άγνωστοι μεταξύ μας
Όλα για τη μητέρα μου
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ακρότητες.
Αμελί
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Βρέχει άντρες
Γάτος δεκάψυχος (μεταγλωττισμένη)
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Δαχομέη
Δύο προς ένα
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Ερωτική επιθυμία
Εφαρμογές τρόμου
Ζούμε τη στιγμή
Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού
Η Γιούκου και το λουλούδι των Ιμαλαΐων (μεταγλωττισμένη)
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η φύση του έρωτα
Ιστορίες καλοσύνης
Καμία άλλη γη
Κραυγή αγωνίας
Κραυγή σιωπής
Κόναν ο βάρβαρος
Μήδεια… κρείσσων των εμών βουλευμάτων
Μία Νύχτα στη Γη
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Ψαλιδοχέρης
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δαίμονας του Λαπλάς
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Ο επιθεωρητής Κάλαχαν
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμι
Οι Απάχηδες των Αθηνών
Ο κόμης Μόντε Κρίστο
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ορκίζομαι!
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πεσμένα φύλλα
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Σαμσάρα
Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Στρατιώτες της Σαλαμίνας
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σύντομη ιστορία μιας οικογένειας
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τελειώνει με εμάς
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το ατίθασο ρομπότ (με υπότιτλους)
Το δικό μας κακό
Το θηρίο
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το τερατόσπιτο
Το χρώμα του ροδιού
Υπέροχες μέρες
Υπόθεση Γκόλντμαν
Φονικό όπλο
Χόκους Πόκους: Οι τρεις μάγισσες
ΔΡΑΜΑ

Μπαραβέντο

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γκλάουμπερ Ρόχα κυκλοφορεί, για πρώτη φορά στις ελληνικές αίθουσες, από τη NEW STAR.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 78'
Monopoli Team

Υπόθεση

Σε ένα ψαροχώρι της Μπαΐα, στη Βραζιλία, οι κάτοικοι του οποίου είναι απόγονοι σκλάβων από την Αφρική, η λατρεία του μυστικισμού καλά κρατεί. Ο ερχομός του Φιρμίνο, που έφυγε πριν χρόνια στο Σαλβαδόρ δραπετεύοντας από τη φτώχεια, πολώνει τις εντάσεις. Ο Φιρμίνο αρνείται τη φαταλιστική αντιμετώπιση των συντοπιτών του, και τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών που χρησιμοποιούν για το ψάρεμα.

Ο ίδιος ο Ρόχα λέει για την ταινία:

«Πολλά στοιχεία της ταινίας είναι από τα πράγματα που με απασχολούν: η μυθική μοιρολατρία, η πολιτική αναταραχή και η σχέση μεταξύ ποίησης και λυρισμού, μια περίπλοκη σχέση μέσα σε έναν βάρβαρο κόσμο. Είναι ένα κινηματογραφικό δοκίμιο, μια εμπειρία μύησης».

Ο Ρόχα σ’ένα από τα γραπτά του μανιφέστα, προσδιόρισε την αισθητική του cinema novo ως «αισθητική της πείνας», λέγοντας πως «η πείνα δεν είναι σύμπτωμα της κοινωνικής φτώχειας, αλλά η ουσία της λατινοαμερικάνικης κοινωνίας», ενώ κάπου άλλου γράφει: «O κινηματογραφικός δημιουργός του Τρίτου Κόσμου, πρέπει να δίνει το προβάδισμα στη δράση και όχι στη σκέψη, ο δε κινηματογράφος του, οφείλει πρωτίστως να είναι όργανο εξέγερσης, δηλαδή ένας κινηματογράφος του ανταρτοπολέμου».

Αντίθετα από τον παραδοσιακό κινηματογράφο, ο οποίος ενθάρρυνε την αλλοτρίωση και έπαιζε ταινίες που απλώς διασκέδαζαν του θεατές, το cinema novo είδε τον εαυτό του, πάνω απ’όλα ως εργαλείο συνειδητοποίησης.

Παρουσίασε τη Βραζιλία σε όλες της τις μορφές: ρεαλιστικές, μυστικιστικές, αλληγορικές, μυθικές, ενσωματώνοντας τα πιο επαναστατικά στοιχεία του λαϊκού θεάτρου, της μουσικής και της ιστορίας της Βραζιλίας.

Αν και εκείνο που ενδιέφερε περισσότερο τους σκηνοθέτες ήταν τα κοινωνικά προβλήματα της χώρας, εντούτοις δεν απουσίασε η έρευνα στον τομέα των μορφών, που έρχονταν σε ρήξη με τον κυρίαρχο κινηματογράφο.

Εκτός από την εμφανή επιρροή του ιταλικού νεορεαλισμού στο σώμα όλων των ταινιών του, το cinema novo διατρέχεται επίσης, από έναν λυρισμό που συναντάμε στο έργο του Αϊζενστάιν, από το μπαρόκ μερικών έργων του Όρσον Ουέλς και από τον αποστασιοποιημένο διδακτισμό του Μπρεχτ και του Γκοντάρ.

Αυτά τα στοιχεία συγχωνεύονται με τη βραζιλιάνικη κουλτούρα και το εθνικό φολκλόρ και καταλήγουν σε μια ιδιότυπη «αισθητική της βίας».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Barravento
Σκηνοθεσία: Γκλόμπερ Ρόσα
Σενάριο: Γκλόμπερ Ρόσα, Λουίζ Παουλίνο Ντος Σάντος

Παίζουν: Αντόνιο Κάρλος ντος Σάντος, Αντόνιο Πιτάνγκα, Χοάο Γκάμα, Έλιο ντι Ολιβέιρα, Λούσι ντε Καρβάλιο, Λίντιο Σίλβα, Λουίζα Μαρανχάο, Φρανσίσκο ντος Σάντος Μπρίτο, Εντμούντο Αλμπουκέρκε, Άλντο Τεϊσέιρα

Διάρκεια: 78'
Χώρα: Βραζιλία
Έτος: 1961

Διανομή: https://www.youtube.com/watch?v=IGyeS1nkMDo
Περισσότερα από CINEMA