MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
22
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
4 νεκροί στο Οχάιο – ‘Ενας Αμερικανικός εφιάλτης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2001 Η οδύσσεια του διαστήματος
A complete unknown
Animal
Anora
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dourgouti Town
Flow
Locked
Martin Luther King – Ένα κρατικό έγκλημα
Mickey 17
Niki
Positively Different 23-Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους
Saint-Exupéry
September Says
Seventeen: Right Here – World Tour in Cinemas
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Super Wings – Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Tack
Take a Trip
The Brutalist
The Opera! Άριες για έναν έρωτα
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
This Is Spinal Tap!
Troubleshooters
Wishbone
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγριες πληγές
Αγριες φράουλες
Αλύγιστος Νίκος
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Δράκουλας
Δόκτωρ Ζιβάγκο
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η έβδομη σφραγίδα
Η αγάπη είναι παράξενη
Η θυσία
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η τέχνη της μνήμης
Η ταξιδιώτισσα
Θεώρημα
Θολός βυθός
Θρίαμβος
Καλοκαίρι με τη Μόνικα
Καμία άλλη γη
Κονκλάβιο
Κρέας
Κυνήγι
Λατρεία – Οι καλτ Ελληνικές ταινίες (μου)
Μαλδίβες
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάφι, η βαμπιροφόνισσα
Νοσφεράτου
Νύφες
Ξύπνημα στον εφιάλτη
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Οικουμενική γλώσσα
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολο το σόι
Οντότητα
Ουπς 2: Ο Νώε ξαναέφυγε.. (μεταγλωττισμένη)
Πανελλήνιον
Πικρές αλήθειες
Ποπάι ο φονιάς
Πριγκίπισσα επαναστάτρια (μεταγλωττισμένη)
Ραγισμένες καρδιές
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Σμιλεμένες ψυχές
Τα ντεσιμπέλ του Λευκού Πύργου
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάστρο στον ουρανό
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το μίσος
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το ποτάμι
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Χιονάτη (με υπότιτλους)
Ψυχάκιας
ΔΡΑΜΑ

Μπαραβέντο

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γκλάουμπερ Ρόχα κυκλοφορεί, για πρώτη φορά στις ελληνικές αίθουσες, από τη NEW STAR.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 78'
Monopoli Team

Υπόθεση

Σε ένα ψαροχώρι της Μπαΐα, στη Βραζιλία, οι κάτοικοι του οποίου είναι απόγονοι σκλάβων από την Αφρική, η λατρεία του μυστικισμού καλά κρατεί. Ο ερχομός του Φιρμίνο, που έφυγε πριν χρόνια στο Σαλβαδόρ δραπετεύοντας από τη φτώχεια, πολώνει τις εντάσεις. Ο Φιρμίνο αρνείται τη φαταλιστική αντιμετώπιση των συντοπιτών του, και τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών που χρησιμοποιούν για το ψάρεμα.

Ο ίδιος ο Ρόχα λέει για την ταινία:

«Πολλά στοιχεία της ταινίας είναι από τα πράγματα που με απασχολούν: η μυθική μοιρολατρία, η πολιτική αναταραχή και η σχέση μεταξύ ποίησης και λυρισμού, μια περίπλοκη σχέση μέσα σε έναν βάρβαρο κόσμο. Είναι ένα κινηματογραφικό δοκίμιο, μια εμπειρία μύησης».

Ο Ρόχα σ’ένα από τα γραπτά του μανιφέστα, προσδιόρισε την αισθητική του cinema novo ως «αισθητική της πείνας», λέγοντας πως «η πείνα δεν είναι σύμπτωμα της κοινωνικής φτώχειας, αλλά η ουσία της λατινοαμερικάνικης κοινωνίας», ενώ κάπου άλλου γράφει: «O κινηματογραφικός δημιουργός του Τρίτου Κόσμου, πρέπει να δίνει το προβάδισμα στη δράση και όχι στη σκέψη, ο δε κινηματογράφος του, οφείλει πρωτίστως να είναι όργανο εξέγερσης, δηλαδή ένας κινηματογράφος του ανταρτοπολέμου».

Αντίθετα από τον παραδοσιακό κινηματογράφο, ο οποίος ενθάρρυνε την αλλοτρίωση και έπαιζε ταινίες που απλώς διασκέδαζαν του θεατές, το cinema novo είδε τον εαυτό του, πάνω απ’όλα ως εργαλείο συνειδητοποίησης.

Παρουσίασε τη Βραζιλία σε όλες της τις μορφές: ρεαλιστικές, μυστικιστικές, αλληγορικές, μυθικές, ενσωματώνοντας τα πιο επαναστατικά στοιχεία του λαϊκού θεάτρου, της μουσικής και της ιστορίας της Βραζιλίας.

Αν και εκείνο που ενδιέφερε περισσότερο τους σκηνοθέτες ήταν τα κοινωνικά προβλήματα της χώρας, εντούτοις δεν απουσίασε η έρευνα στον τομέα των μορφών, που έρχονταν σε ρήξη με τον κυρίαρχο κινηματογράφο.

Εκτός από την εμφανή επιρροή του ιταλικού νεορεαλισμού στο σώμα όλων των ταινιών του, το cinema novo διατρέχεται επίσης, από έναν λυρισμό που συναντάμε στο έργο του Αϊζενστάιν, από το μπαρόκ μερικών έργων του Όρσον Ουέλς και από τον αποστασιοποιημένο διδακτισμό του Μπρεχτ και του Γκοντάρ.

Αυτά τα στοιχεία συγχωνεύονται με τη βραζιλιάνικη κουλτούρα και το εθνικό φολκλόρ και καταλήγουν σε μια ιδιότυπη «αισθητική της βίας».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Barravento
Σκηνοθεσία: Γκλόμπερ Ρόσα
Σενάριο: Γκλόμπερ Ρόσα, Λουίζ Παουλίνο Ντος Σάντος

Παίζουν: Αντόνιο Κάρλος ντος Σάντος, Αντόνιο Πιτάνγκα, Χοάο Γκάμα, Έλιο ντι Ολιβέιρα, Λούσι ντε Καρβάλιο, Λίντιο Σίλβα, Λουίζα Μαρανχάο, Φρανσίσκο ντος Σάντος Μπρίτο, Εντμούντο Αλμπουκέρκε, Άλντο Τεϊσέιρα

Διάρκεια: 78'
Χώρα: Βραζιλία
Έτος: 1961

Διανομή: https://www.youtube.com/watch?v=IGyeS1nkMDo
Περισσότερα από CINEMA