MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

House of the Dragon: Θα μπορέσει η νέα σειρά της HBO να διαχειριστεί τη βαριά κληρονομιά του «GoT»;

Με αφορμή την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της νέας σειράς της HBO, «House of the Dragon», συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το τηλεοπτικό prequel που ήρθε να καλύψει το τεράστιο κενό του «Game of Thrones».

House of the Dragon: Θα μπορέσει η νέα σειρά της HBO να διαχειριστεί τη βαριά κληρονομιά του «Game of Thrones»;
Αριστούλα Ζαχαρίου

Το «Game of Thrones» (2011-2019) υπήρξε η σειρά με τη μεγαλύτερη θεαματικότητα στην ιστορία της HBO. Κατάφερε να συγκεντρώσει τα περισσότερα Emmy από οποιαδήποτε άλλη- μετά το Saturday Night Live- συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων βραβείων στην κατηγορία Καλύτερης Δραματικής Σειράς, να κερδίσει ενθουσιώδεις κριτικές, ένα ιδιαίτερα φανατικό κοινό, αλλάζοντας, παράλληλα, οριστικά το τηλεοπτικό τοπίο μέσα από μια εξαιρετικά υψηλού budget παραγωγή, τεχνολογικά εξαίσια, σχεδόν κινηματογραφική- πράγμα σπάνιο έως τότε για τη μικρή οθόνη.

Αυτή είναι η βαριά κληρονομιά που καλείται να διαχειριστεί η νέα πολυαναμενόμενη σειρά επικής φαντασίας της HBO, «House of the Dragon», η οποία και αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στη χώρας μας στις 22 Αυγούστου. Πρόκειται για prequel του θρυλικού GoT, βασισμένο στο βιβλίο του Αμερικανού συγγραφέα Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν, με τίτλο «Φωτιά και Αίμα», το οποίο και αναμένεται να «προσγειωθεί» στις οθόνες μας με την ελπίδα να καλύψει το τεράστιο κενό του προκατόχου του.

Με αφορμή το γεγονός, συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη σειρά που υπόσχεται να μας παρασύρει σε ένα νέο συναρπαστικό «ταξίδι» στο γνώριμο μας πλέον Γουέστερος μέσα από καινούριες περιπέτειες και χαρακτήρες που έρχονται για να μας καθηλώσουν.

Το βιβλίο

Η σειρά βασίζεται κυρίως στο βιβλίο του Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν, με τίτλο «Φωτιά και Αίμα», το οποίο κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Anubis. Αποτελεί τον πρώτο εκ των δύο τόμων με τους οποίους ο Αμερικανός συγγραφέας επιχειρεί να καταγράψει την πλούσια ιστορία, την άνοδο και την πτώση του Οίκου Ταργκάρυεν, από την εποχή του Αίγκον του Κατακτητή έως τον Αίγκον τον Γ’ και τον εμφύλιο πόλεμο που παραλίγο να καταστρέψει τη δυναστεία τους.

Ωστόσο, το βιβλίο δεν έχει γραφτεί ακριβώς ως μυθιστόρημα αλλά ως ένα «ψευοδιστορικό ντοκουμέντο» με αφηγητή έναν υποτιθέμενο αρχιμέιστερ του Γουέστερος, τον Gyldayn. Έναν ιστοριογράφο που παρουσιάζει μια γενική χρονολογική καταγραφή των γεγονότων μέσα από αντικρουόμενες συχνά μαρτυρίες και πηγές. Δεν πρόκειται όμως για όλη την ιστορία. Και κάπου εδώ «μπαίνουν» οι σεναριογράφοι του «House of the Dragon», οι οποίοι καλούνται, με οδηγό τους το πρωταρχικό υλικό, να συμπληρώσουν τα κενά, να δώσουν σάρκα και οστά σε χαρακτήρες, διαλόγους, κίνητρα και δράσεις.

Η πλοκή

Φωτογραφία: HBO

Για ακόμη μια φορά η σύγκρουση για τη διαδοχή του Σιδερένιου Θρόνου βρίσκεται στην «καρδιά» της πλοκής. Ωστόσο, τώρα δεν έχει τη μορφή ενός αιματηρού ανταγωνισμού ανάμεσα στους ισχυρότερους οίκους των Επτά Βασιλείων αλλά ενός εξίσου αιματηρού οικογενειακού δράματος. Συγκεκριμένα, το ιστορικό γεγονός που επιλέχθηκε για να «ζωντανέψει» στις οθόνες μας από τους δημιουργούς της σειράς Ράιαν Κόνταλ και Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν αποτελεί ένα από τα πιο διαβόητα στην ιστορία του Γουέστερος και είναι γνωστό ως «The Dance of the Dragons» («Ο Χορός των Δράκων») ή «The Dying of the Dragons» («Η εξάλειψη των Δράκων»).

Τοποθετημένο χρονολογικά διακόσια χρόνια πριν από τα γεγονότα του «Game of Thrones», πρόκειται για έναν εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα στα μέλη του Οίκου των Ταργκάρυεν με απώτερο στόχο την κατάληψη της εξουσίας. Μια ολέθρια διαμάχη που εκτείνεται σε βάθος δεκαετιών και η οποία κατάφερε να στρέψει αδέρφια το ένα ενάντια στο άλλο, χωρίζοντας τον κάποτε ενωμένο οίκο στα δύο και αφανίζοντας αρκετούς από τους τρομερούς δράκους της οικογένειας- υπήρξαν πολυάριθμοι εκείνη την εποχή- το ισχυρότερο όπλο για την επιβολή τους στα Επτά Βασίλεια. Με το υπόλοιπο Γουέστερος να καλείται να διαλέξει πλευρά.

Σύμφωνα με τον Μάρτιν οι σπόροι αυτοί του πολέμου καλλιεργούνται σε μια περίοδο μακράς ειρήνης, μεγάλου πλούτου και ευημερίας υπό τη βασιλεία του Βισέρυς Α’, όταν γιοι διαδέχονται πατεράδες σε θέσεις-κλειδιά θεωρώντας πως δεν δεσμεύονται οι ίδιοι από πρότερες συμμαχίες και όρκους. Ενώ ο συν-δημιουργός της σειράς Ράιαν Κόνταλ υπογραμμίζει ότι πρόκειται για μια εποχή όπου κανένας εν ζωή δεν έχει βιώσει πολεμικές συγκρούσεις στο παρελθόν παρά το γεγονός ότι κάθε άντρας έχει εκπαιδευτεί για να πάρει μέρος σε μάχη.

Οι μεγάλοι «παίχτες»

Φωτογραφία: HBO

Οι γνώριμοι μας από το GoT Λάννιστερς και Στάρκς αποκτούν δευτερεύουσα σημασία στα όσα διαδραματίζονται στη νέα σειρά, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται ο αρχαίος οίκος των Ταργκάρυεν. Μια δυναστεία που έμελλε να κατακτήσει το Γουέστερος περίπου έναν αιώνα πριν τα γεγονότα του «House of the Dragon»«Δρακοάρχοντες» προερχόμενοι από την Ελεύθερη Πολιτεία της Βαλύρια, στην ήπειρο του Έσος, οι Ταργκάρυεν, προβλέποντας την ολική καταστροφή της πρωτεύουσας τους, μετανάστευσαν στο Ντράγκονστοουν, ένα ηφαιστιογενές νησί στη Στενή Θάλασσα ανάμεσα στο Έσος και το Γουέστερος. Η ικανότητα τους να δαμάζουν και να χρησιμοποιούν δράκους τους κατέστησε αήττητους στη μάχη και διασφάλισε την εξουσία τους στα Επτά Βασίλεια.

Σημαντικός «παίχτης» στη νέα σειρά είναι επίσης και ο οίκος των Χαϊτάουερ, ο παλαιότερος στο Γουέστερος, η έδρα του οποίου βρίσκεται στο Όλντ Τάουν. Μια ισχυρή οικογένεια με σημαντική επιρροή και πλούτο, προερχόμενο κυρίως από το εμπόριο. Την «τριάδα» συμπληρώνει ο οίκος των Βελάρυον, ο οποίος, επίσης, κατάγεται από την Ελεύθερη Πολιτεία της Βαλύρια, αν και έφτασε στο Γουέστερος πολύ πριν τους Ταργκάρυεν. Με έναν ανυπέρβλητο στόλο, οι Βελάρυον κατάφεραν να ελέγξουν το θαλάσσιο εμπόριο γεγονός που τους κατέστησε τον πλουσιότερο οίκο στα Επτά Βασίλεια. Ενώ ήδη από την εποχή του Αίγκον του Κατακτητή οι δεσμοί τους με τους Ταργκάρυεν υπήρξαν στενοί δημιουργώντας την τέλεια συμμαχία μεταξύ «ουρανού και θάλασσας».

Οι κεντρικοί ήρωες και το καστ της σειράς

Φωτογραφία: HBO

Όσον αφορά τους χαρακτήρες του «House of the Dragon» ο συγγραφέας Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν προειδοποίησε πως δεν θα υπάρξει ανάμεσα τους κάποιος που θα συμπαθήσουν οι πάντες: «Δεν θα υπάρξει μια Άρια- ένας χαρακτήρας που θα αγαπηθεί από όλους. Είναι όλοι τους ελαττωματικοί. Είναι όλοι τους άνθρωποι. Κάνουν καλά πράγματα. Κάνουν άσχημα πράγματα. Οδηγούμενοι από το πάθος για εξουσία, τον φθόνο, παλιές πληγές- όπως όλα τα ανθρώπινα όντα. Ακριβώς όπως τους έγραψα».

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Πάντι Κόνσινταϊν θα υποδυθεί τον Βασιλιά Βισέρυς Α’ Ταργκάρυεν. Καλών προθέσεων αλλά αναπολεσματικός, ο Βισέρυς προσπαθεί να διατηρήσει τη γαλήνη στο βασίλειο και την οικογένεια του, όμως η πίεση που δέχεται ώστε να επιλέξει τον διάδοχο του θα καταστήσει την σύγκρουση ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους αναπόφευκτη. Τον ατίθασο και επιδέξιο στη μάχη νεότερο αδερφό του Βισέρυς, Νταίμον, έναν εκ των διεκδικητών του Σιδερένιου Θρόνου, ερμηνεύει ο γνωστός μας από τη βραβευμένη σειρά «Το Στέμμα» και πρώην «Doctor Who», Ματ Σμιθ.

Στο κέντρο της ιστορίας βρίσκεται η Πριγκίπισσα Ραινύρα, πρωτότοκο παιδί του Βισέρυς, την οποία και θα ενσαρκώσουν σε διαφορετικές ηλικίες η Μίλι Άλκοκ και ο/η Έμα Ντ’ Άρσι. Η Ραινύρα δεν αποτελεί μια τυπική πριγκίπισσα. Πρόκειται για ένα επαναστατικό πνεύμα που θα ριχτεί στη μάχη για το δικαίωμα της στον θρόνο. Για τον/την Ντ’ Άρσι βρίσκεται σε μια συνεχόμενη εσωτερική διαμάχη με το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα: «Τρομοκρατημένη μην εγκλωβιστεί στη μητρότητα και συνειδητοποιημένη για το πόσο διαφορετική θα ήταν η θέση της αν είχε γεννηθεί άντρας».

Φωτογραφία: HBO

Εξίσου σημαντικός με την Ραινύρα για την εξέλιξη της πλοκής είναι και ο χαρακτήρας της Άλισεντ Χαϊτάουερ, πάλι με δύο ηθοποιούς, την Έμιλι Κάρεϊ και την Ολίβια Κουκ, να την υποδύονται σε διαφορετικές ηλικίες. Η φιλία των δύο γυναικών, η οποία μετατρέπεται σε «αγκάθι» στο πλευρό τους όταν η δεύτερη παντρεύεται τον Βασιλιά Βισέρυς, βρίσκεται στο κέντρο του χάσματος που απειλεί να αφανίσει τα Επτά Βασίλεια.

Η Άλισεντ, κόρη του «Χεριού του Βασιλιά» Όττο Χαϊτάουερ (Ρις Ίφανς)- του φιλόδοξου αρχισυμβούλου με τα δικά του σχέδια για το βασίλειο-, ούσα μεγαλωμένη στο «Κόκκινο Φρούριο» (παλάτι) και έχοντας αναπτύξει απαράμιλλη πολιτική οξύνοια, παίζει τις αυλικές παραδόσεις στα δάχτυλα. Η ίδια επιθυμεί τον θρόνο για τους γιούς της, γεγονός που θα την φέρει σε αντιπαράθεση με την πάλαι ποτέ φίλη της.

Επικεφαλής του Οίκου Βελάρυον είναι ο Κόρλις Βελάρυον (Στιβ Τουσάν), φημισμένος και ατρόμητος θαλασσοπόρος, ο οποίος έχοντας φτάσει πιο μακριά από οποιονδήποτε άλλο κατέστησε την οικογένεια του αμύθητα πλούσια και τον στόλο του τον ισχυρότερο και μεγαλύτερο στον κόσμο. Σημαντικός αντίπαλος του Όττο Χαϊτάουερ, ο Κόρλις είναι παντρεμένος με την Ραίνυς Ταργκάρυεν (Ιβ Μπεστ), μια ένωση που ενίσχυσε τους δεσμούς ανάμεσα στους δύο οίκους. Η Μπεστ θεωρεί τη Ραίνυς μια ικανή «πολιτικό» που μπορεί να πλοηγηθεί με χάρη και σύνεση στο ασταθές περιβάλλον που δημιουργείται, ωστόσο χαρακτηρίζεται και από μια άγρια πλευρά.

Το «γυναικείο ζήτημα» σε πρώτο πλάνο

Φωτογραφία: HBO

«Οι άντρες θα προτιμήσουν να κάψουν το βασίλειο συθέμελα παρά να δουν μια γυναίκα να κάθεται στον Σιδερένιο Θρόνο», αυτά είναι τα λόγια της Ραίνυς προς την ανιψιά της Ραινύρα η οποία εμφανίζεται αποφασισμένη να διεκδικήσει για τον εαυτό της τον θρόνο παρά το γεγονός ότι οι συντηρητικοί κύκλοι δεν είναι έτοιμοι να τη δεχθούν ως ηγεμόνα εξαιτίας του φύλου της. Οι έμφυλες ανισότητες αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που διαπραγματεύεται το «House of the Dragon» και το οποίο προκύπτει μέσα από την επίγνωση πως η πατριαρχία όντως προτιμάει να καταστραφεί παρά να δει την ανέλιξη των γυναικών στα ανώτερα κλιμάκια της εξουσίας.

Όπως υπογραμμίζει η ηθοποιός Ιβ Μπεστ (Ραίνυς) η σειρά στην ουσία έχει να κάνει με «τις ψευδαισθήσεις της πατριαρχίας, αυτού του συστήματος που συνεχίζεται για εκατοντάδες χρόνια και χρόνια», ενώ ο/η Έμα Ντ’ Άρσι (Ραινύρα) θεωρεί πως το φλέγον ερώτημα που προκύπτει είναι «Εάν ούσα γυναίκα θέλεις να κυβερνήσεις με ποιον τρόπο μπορείς να πείσεις τους άντρες υπηκόους πως δεν είσαι “το άλλο”»;

Πόσο διαφορετικό θα είναι από το «Game of Thrones»;

Φωτογραφία: HBO

Αν και η δημιουργική ομάδα πίσω από το «House of the Dragon» επιθυμεί κατά κάποιον τρόπο να τιμήσει το «Game of Thrones», δεν θέλει, ωστόσο,να δημιουργήσει ένα καρμπόν. Ο τρόπος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τους υπεύθυνους παραγωγής (showrunners), Ράιαν Κόνταλ και Μιγκέλ Σάποκνικ, είναι μέσω της διόρθωσης ορισμένων αμφιλεγόμενων ζητημάτων που προέκυψαν κατά τη δημιουργία της αρχικής σειράς.

Το πρώτο είναι η απρόσεχτη αποτύπωση των γυναικείων χαρακτήρων, οι οποίοι θεωρείται ότι στο GoT υπήρξαν ναι μεν τρομερά ενδιαφέροντες και πολύπλοκοι, ωστόσο, ιδιαίτερα προς το τέλος, δεν έλαβαν τη μεταχείριση που τους άξιζε εκ μέρους των δημιουργών Ντέιβιντ Μπένιοφ και Ντ. Μπ. Γουάις. Επομένως η απόφαση τον βασικό σκελετό της πλοκής να διατρέχει η η φιλία ανάμεσα στην Πριγκίπισσα Ραινύρα και την Άλισεντ Χαϊτάουερ σχετίζεται με αυτόν τον στόχο.

Φωτογραφία: HBO

Το δεύτερο είναι η απουσία διαφορετικότητας στο βασικό καστ, καθώς το «Game of Thrones» είχε κατηγορηθεί για την έλλειψη μη λευκών ηθοποιών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Για τον λόγο αυτό Κόνταλ, Μάρτιν και Σάποκνικ αποφάσισαν να σκιαγραφήσουν τον ισχυρό οίκο των Βελάρυον ως πλούσιους μαύρους ηγεμόνες με ασημένια ράστα μαλλιά. Όπως επισημαίνει ο Κόνταλ: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα συμπεριληπτικό καστ για το «House of the Dragon» με τρόπο οργανικό που δεν θα δίνει την αίσθηση μιας προσχηματικής υποστήριξης των μειονοτήτων».

Και το τρίτο για το οποίο είχε κατηγορηθεί το GoT και οι δημιουργοί της νέας σειράς θέλουν οπωσδήποτε να αποφύγουν είναι η γραφική απεικόνιση της σεξουαλικής βίας. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η σεναριογράφος και παραγωγός του «House of the Dragon», Σάρα Χες, στο Vanity Fair, «Δεν θα απεικονίσουμε σεξουαλική βία στη σειρά. Θα την χειριστούμε εκτός οθόνης και, παράλληλα, θα μιλήσουμε για τις συνέπειες και τον αντίκτυπο στο θύμα(…). Υπάρχουν αρκετές ιστορικές ή ψευδοϊστορικές σειρές που ρομαντικοποιούν τις σχέσεις/γάμους ισχυρών ανδρών με γυναίκες οι οποίες δεν βρίσκονται στην κατάλληλη ηλικία για να συναινέσουν, ακόμη και αν εμφανίζονται πρόθυμες. Σε αυτό ασκούμε κριτική στην οθόνη και δεν διστάζουμε να μιλήσουμε για το πως οι ηρωίδες μας εξαναγκάζονται και χειραγωγούνται ώστε να υποταχθούν στις επιθυμίες των ενήλικων ανδρών».

Ποια είναι όμως η δημιουργική ομάδα πίσω από τη σειρά;

Φωτογραφία: HBO

Δημιουργοί του «House of the Dragon» θα είναι ο Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν, ο συγγραφέας πάνω στο σύμπαν του οποίου βασίζεται η σειρά, και ο Ράιαν Κόνταλ, ο οποίος, επιπλέον, μαζί με τον Μιγκέλ Σάποκνικ θα εκτελέσει και χρέη showrunner. Ο Μάρτιν, ο οποίος επίσης θα είναι και εκτελεστικός παραγωγός, θα ασκήσει μεγαλύτερο δημιουργικό έλεγχο πάνω στη διασκευή από ότι είχε στο «Game of Thrones»- πάλι μεταφορά δικών του βιβλίων- όταν και όπως δήλωσε «Στην πέμπτη και την έκτη σεζόν, και, αδιαμφισβήτητα,στην έβδομη και την όγδοη με είχαν κρατήσει σε άγνοια».

Πέρα από όλα τα άλλα, ο βραβευμένος με Έμμυ σκηνοθέτης Μιγκέλ Σάποκνικ, γνωστός για την εξαιρετική σκηνοθεσία των δημοφιλέστερων επεισοδίων του GoT («Battle of the Bastards», «The Long Night» κ.α.) θα αναλάβει, επιπλέον, το σκηνοθετικό τιμόνι τριών από τα δέκα επεισόδια της πρώτης σεζόν. Ενώ από τρία θα σκηνοθετήσουν και οι Γκρεγκ Γαϊτάνης και Κλερ Κίλνερ. Τέλος, χρέη σκηνοθέτριας για ένα επεισόδιο θα εκτελέσει η Γκίτα Πατέλ. Τη μουσική θα συνθέσει ο βραβευμένος με Έμμυ για το soundtrack του «Game of Thrones» Ραμίν Τζαγουάντι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤζόζεφ Κουίν: 10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον Eddie Munson του Stranger Things12.09.2018

Αν και η δημιουργική ομάδα πίσω από τη νέα σειρά δεν περιμένει το «House of the Dragon» να γνωρίσει τον ίδιο βαθμό αποθέωσης με το «Game of Thrones» ή να συγκεντρώσει τα ίδια αστρονομικά νούμερα τηλεθέασης, ωστόσο, ευελπιστούν ότι κρατάνε στα χέρια τους την επόμενη μεγάλη επιτυχία που θα ανοίξει τον δρόμο και για άλλα spin-off του πολυαγαπημένου σύμπαντος του Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν. Για το αν θα καταφέρει να φανεί αντάξιο των προσδοκιών που έχει δημιουργήσει η βαριά κληρονομιά του ή να ξεπεράσει την απογοήτευση που δημιούργησε σε πολλούς το φινάλε της εν λόγω κληρονομιάς, μένει να το δούμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Περισσότερα από Cine News