Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες
Το ομώνυμο best-seller της Ντέλια Όουενς μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη ως ένα έργο «κατάλληλο για όλους».
Υπόθεση
Ένα νεαρό κορίτσι εγκαταλείπεται από την μητέρα του και μεγαλώνει μόνο, σε ένα βάλτο μαζί με τον βίαιο και μέθυσο πατέρα του. Όταν εγκαταλειφθεί κι από εκείνον,θα καταφέρει να επιβιώσει φτάνοντας σε απόλυτη αρμονία με το περιβάλλον της φύσης. Όμως για τους ντόπιους θα είναι πάντα ένα αγρίμι, πιο γνωστό ως «το κορίτσι του βάλτου». Μεγαλώνοντας η Κάθριν θα τραβήξει το ενδιαφέρον δύο ντόπιων νεαρών, του Τέιτ ο οποίος της μαθαίνει να διαβάζει και του πλούσιου Τσέις που της λέει ότι την έχει ερωτευτεί παράφορα. Ώσπου ένας φόνος ταράζει την ηρεμία της περιοχής και η Κάθριν βρίσκεται στην φυλακή ως κατηγορούμενη.
Σε λένε το κορίτσι του βάλτου
Δεν έχουμε διαβάσει το βιβλίο της Όουενς για να έχουμε πλήρη εικόνα αλλά και άποψη ενός λογοτεχνικού φαινομένου που μεταφέρεται στο σινεμά. Το φιλμ που σκηνοθετεί η Ολίβια Νιούμαν προφανώς και ενισχύει τις πιο δυνατές αρετές του λογοτεχνικού κειμένου.
Η σχέση της ηρωίδας με την φύση, το ερωτικό τρίγωνο που σχηματίζει με τα δύο αγόρια που την διεκδικούν, ο προφανής επίκαιρος χαρακτήρας μιας ιστορίας για την γυναικεία χειραφέτηση, τα στοιχεία της ενδοοικογενειακής βίας, του κοινωνικού ρατσισμού και της υποκρισίας στην κοινότητα της Βόρειας Καρολίνα, είναι κομμάτια που βάζει ομαλά και χωρίς παρενέργειες η Ολίβια Νιούμαν («Πρώτος αγώνας») στο παλιομοδίτικης αισθητικής μελόδραμα της. Όλα δείχνουν ταχτοποιημένα και σε τάξη στο φιλμ, με τη δράση να μοιράζεται μεταξύ των εντάσεωνστη δικαστική αίθουσα και τα επεξηγηματικά δραματικά φλας μπακ από το παρελθόν.
Ευτυχώς που στο κομμάτι της επιλογής ηθοποιού για τον πρωταγωνιστικό ρόλο η άγνωστη μέχρι χτες Ντέιζι Εντγκαρ – Τζόουνς του «Normal People» κουβαλά με άνεση το σταυρό του μαρτυρίου της ηρωίδας και βοηθά τα μάλα ώστε να γίνει πιο πειστική και φωτογενής η ασυμβίβαστη αγριότητα της.