MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΘΕΑΤΡΟ

Θέατρο Τέχνης: Με επαναλήψεις επιτυχημένων παραγωγών υποδέχεται τη νέα θεατρική σεζόν

Με την «Αντιγόνη» του Ανουίγ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα, το «Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ‘36» σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και τις «Παστρικές» της Μαριάννας Κάλμπαρη ξεκινάει τον Οκτώβριο το Θέατρο Τέχνης.

Θέατρο Τέχνης: Με επαναλήψεις επιτυχημένων παραγωγών υποδέχεται τη νέα θεατρική σεζόν
Monopoli Team

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν επιστρέφει τον Οκτώβριο και ξεκινάει τον προγραμματισμό του με τρεις δυνατές επαναλήψεις και στις δύο σκηνές του. «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα στο Υπόγειο από τις 15 Οκτωβρίου και στη σκηνή της Φρυνίχου «Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ‘36» της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση από τις 8 Οκτωβρίου και μόνο για 6 παραστάσεις και «Οι παστρικές» σε κείμενο-σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη από τις 13 Οκτωβρίου και για 4 μόνο παραστάσεις.

«Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα

Μετά το πρώτο επιτυχημένο ανέβασμα, η «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα, επιστρέφει, στο Υπόγειο της Πεσμαζόγλου, από τις 15 Οκτωβρίου έως τις 27 Νοεμβρίου.

Η Μάρια Πρωτόπαππα προσεγγίζει σκηνοθετικά και ερμηνευτικά εκ νέου το έργο, σε μια παράσταση που εξελίσσει ακόμα περισσότερο την αρχική ματιά της σκηνοθέτιδος. Αναλαμβάνοντας να αρθρώσει η ίδια το μεγαλύτερο μέρος των λόγων της Αντιγόνης, η σκηνοθέτις επιχειρεί ένα σχόλιο ανάμεσα στο σημαίνον και το σημαινόμενο της ύπαρξης της ηρωίδας. Υπάρχει η Αντιγόνη και κατά πόσο είναι αληθινή η επιθυμία-ανάγκη που τη γεννά;

Ερμηνεύουν ο Χρήστος Στέργιογλου, ο Γιάννης Τσορτέκης, ο Δημήτρης Μαμιός, ο Δημήτρης Μαργαρίτης, η Μαρία Πρωτόπαππα, στο πρόσωπο της οποίας ταυτίζεται ο ρόλος της σκηνοθέτιδος με το ρόλο της Αντιγόνης, τον οποίο μοιράζεται επί σκηνής με την πρωτοεμφανιζόμενη Ηλέκτρα Μπαρούτα. Η μετάφραση πάνω στην οποία έχει βασιστεί η παράσταση είναι του Μάριου Πλωρίτη, ενώ τον σκηνικό χώρο και τα κοστούμια ανέλαβε η Εύα Νάθενα. Την κινησιολογία υπογράφει η Κατερίνα Φωτιάδη, τη μουσική ο Λόλεκ και τους φωτισμούς η Μελίνα Μάσχα. Βοηθοί Σκηνοθέτη οι Δημήτρης Σταυρόπουλος και Ορέστης Σταυρόπουλος.

*Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 20.30, Κυριακή 19.00
Προπώληση https://www.viva.gr/tickets/theater/antigoni-tou-anouilh/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΘέατρο του Νέου Κόσμου: Φιλόδοξο πρόγραμμα και προσφορές στην προπώληση12.09.2018

«Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ‘36» της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση

Επιστροφή και για την παράσταση της Ομάδας RMS MATAROA, με τίτλο «Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ‘36», σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση, η οποία, μετά την επιτυχημένη πορεία της την περασμένη άνοιξη, θα παρουσιάζεται, στη Σκηνή Φρυνίχου, από τις 8 έως τις 23 Οκτωβρίου και για έξι μόνο παραστάσεις.

«Η ανατρεπτική της δραματουργία, αλλά και η επιλογή να παρουσιαστεί σε δύο εκδοχές, μια μικρής και μία μακράς διάρκειας, κέρδισαν το κοινό. Το «πείραμα» πέτυχε, αποδεικνύοντας  ότι τόσο ο δραματικός χρόνος όσο και τα όρια μεταξύ σκηνής και πλατείας αποτελούν ένα πεδίο που μας καλεί να το επαναπροσδιορίζουμε συνεχώς. Έτσι λοιπόν, στο πλαίσιο ενός πιο ελεύθερου θεατρικού τρόπου, επανερχόμαστε με δύο παραστάσεις την εβδομάδα, μία μικρής και μία μακράς διαρκείας, στην οποία θεατές και ερμηνευτές θα μπορούν να κινούνται με απόλυτη ελευθερία καθ’ όλη τη διάρκεια της, σε μια απόπειρα διαστολής του δραματικού χρόνου». 

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Τζωρτζ Όργουελ τρώει μια σφαίρα στο λαιμό. Ο Αντρές Νιν δολοφονείται. Ο Λόρκα εκτελείται. Επτά διαφορετικοί θάνατοι για τον Μπουεναβεντούρα Ντουρούτι, τον θρυλικό ηγέτη των αναρχικών. Ο Τρότσκι καταδικάζει το POUM. Ο Στάλιν αρπάζει τον ισπανικό χρυσό. Ο Χίτλερ ακούει Βάγκνερ στο Μπάιροϊτ. Ο Φράνκο και ο Πρίμο ντε Ριβέρα θαμμένοι δίπλα δίπλα. Ένα παιδί θυμάται τις μέρες στον αναρχικό παιδικό σταθμό. Βαρκελώνη. Το φως που καίει.

Η παράσταση καταπιάνεται με τα γεγονότα του Ισπανικού Εμφυλίου, τα τρία εκείνα χρόνια πριν την απόλυτη επικράτηση του Φράνκο, τότε που ένα μοντέλο κοινωνικής οργάνωσης βασισμένο στον αναρχισμό μετέτρεψε για λίγο την Ουτοπία σε πραγματικότητα. Με καθαρή κριτική ματιά πάνω στην ιστορία και τις ιδεολογίες, τα θεατρικά όρια, δοκιμάζονται περνώντας από το θέατρο ντοκουμέντο στη θεατρική αφήγηση, και ακόμα σε πιο λυρικές μουσικές φόρμες. Το σινεμά, μια συμφωνική ορχήστρα, όπως κι ένα jam session, φτιαγμένο από ήχους μαζεμένους απ’ το δρόμο, είναι κάποια από τα υλικά της προσπάθειας αυτής, για σύνθεση μιας νέας αφήγησης της ιστορίας του ισπανικού εμφυλίου. Μιας ιστορίας που αποτελείται από πολλές θραυσματικές εικόνες. Και κάτι ακόμα: Αποτελεί σήμερα το αναρχικό μοντέλο έναν πιθανό τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας ή είναι μόνον μία προσωπική στάση ζωής που μπορεί να οδηγήσει στην ευτυχία; Η Βαρκελώνη καίει ακόμα.

Οι συντελεστές της παράστασης

Η ομάδα RMS MATAROA αποτελείται από τους Μάνο Βαβαδάκη, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου και Κωνσταντίνο Πλεμμένο. Συνεργάτες και φίλοι από το 2013, αποφάσισαν να συγκροτήσουν έναν σταθερό πυρήνα, μια καλλιτεχνική συντροφιά με κοινούς στόχους, αναζητώντας ένα συλλογικό τρόπο καλλιτεχνικής δημιουργίας, για ένα αύριο ανθρωποκεντρικό κι ένα θέατρο το οποίο απολαμβάνει μεγαλύτερη ελευθερία.

Το καστ περιλαμβάνει τους Μάνο Βαβαδάκη, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ακύλλα Καραζήση, Κατερίνα Παπανδρέου και Κωνσταντίνο Πλεμμένο. Η εικαστική εγκατάσταση είναι της Μάρως Μιχαλακάκου, ο σχεδιασμός φωτισμών της Μαριέττας Παυλάκη. Την επιμέλεια κοστουμιών υπογράφει η Ιφιγένεια Νταουντάκη. Βοηθός σκηνοθέτη η Θεοδώρα Γεωργακοπούλου.

*Μέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 20:30 – 23:00 (short version) Κυριακή 18:30 – 23:00 (long version)
Προπώληση https://www.viva.gr/tickets/theater/mikro-anarxiko-kalokairi/barkeloni-1/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤο Θέατρο Σταθμός ανακοινώνει το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα: Όσα θα δούμε τον χειμώνα 2022-202312.09.2018

«Οι παστρικές» σε κείμενο-σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη

Μετά το Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης και το Θέατρο Κολωνού η παράσταση «Οι Παστρικές», σε κείμενο-σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, που δημιουργήθηκε με αφορμή την επέτειο 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Όλη η Ελλάδα Ένας Πολιτισμός», έρχεται στην Φρυνίχου και μόνο για 4 τελευταίες παραστάσεις, στις 13, 14, 20 και 21 Οκτωβρίου.

H παράσταση συνδυάζει πρωτότυπα κείμενα, μουσική, τραγούδια, με αποσπάσματα από  τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου καθώς και ιστορικά στοιχεία, μαρτυρίες,  παραδοσιακά ακούσματα, προκειμένου να φωτίσει τo έπος της μετεγκατάστασης των νεαρών γυναικών που αποτελούσαν τη συντριπτική πλειοψηφία του προσφυγικού ρεύματος του ‘22, αλλά και το ευρύτερο πλαίσιο της αιώνιας τραγωδίας της βίας, της ξενοφοβίας, της εκμετάλλευσης που υφίστανται οι -πάντα πιο ευάλωτες- γυναίκες πρόσφυγες: από τις ικέτιδες Δαναΐδες του αρχαίου μύθου μέχρι τις πρόσφυγες σε όλο τον κόσμο σήμερα.

Λίγα λόγια για το έργο

Στο κέντρο της αφήγησης ξετυλίγεται ο αγώνας επιβίωσης δύο γυναικών που  μετά την καταστροφή καταλήγουν η μια στον Πειραιά και η άλλη στην Θεσσαλονίκη. Η νοοτροπία, οι συνήθειες, τα όνειρα τους, θα συγκρουστούν με την άγρια πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσουν ως πρόσφυγες αλλά και ως γυναίκες στην χρεοκοπημένη και συντηρητική Ελλάδα του ΄22.

Είναι γεγονός πως οι νεαρές Μικρασιάτισσες, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν αλλά και να «αποκατασταθούν» μέσω ενός γάμου, έγιναν σε πολλές περιπτώσεις αντικείμενο εκμετάλλευσης από άνδρες και λοιδορήθηκαν από ντόπιες γυναίκες που τις έβλεπαν ως «απειλή».

«Ήταν οι μικρές προσφυγίνες μαγνήτες, που μόλις βολευότανε κάπως, μπαίναν μες στη ζωή και παίρναν τα δικαιώματα που τους είχε δώσει η φύση κι όχι η κοινωνική περιπέτειά τους» γράφει ο Ασημάκης Πανσέληνος. «Όταν στα 1922, η κουτάλα της ιστορίας ξανάδειασε, όλους τους Μικρασιάτες (και τις πολύ περισσότερες αριθμητικά Μικρασιάτισσες και δη τις «απελευθερωμένες», φημισμένες για την ομορφιά τους Σμυρνιές), διάτορη ακούστηκε η φωνή «μας παίρνουνε τους άντρες μας», σα να ήταν η χώρα καντίνα που είχε υποχρέωση να φουρνίσει άντρες μονάχα στις ντόπιες γυναίκες».

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προέκυψε και ο χαρακτηρισμός “παστρικές”: οι Ελλαδίτισσες αποκαλούσαν έτσι τις Μικρασιάτισσες,  όχι για να παινέψουν την κοκεταρία τους, ούτε την αγάπη τους για το νερό και την καθαριότητα, αλλά για να τις στιγματίσουν ως «αμφιβόλου ηθικής», καθώς στην υποανάπτυκτη Ελλάδα της εποχής, συχνά πλένονταν -λόγω επαγγέλματος- μονάχα οι πόρνες…

Η παραγωγή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος 2022 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΘέατρο Πορεία 2022-2023: Μια σεζόν ωριμότητας ξεκινάει12.09.2018

Συντελεστές

Τη μουσική σύνθεση, την ενορχήστρωση και την επιμέλεια υπογράφει η Αυγερινή Γάτση, τη σκηνογραφία και τα κοστούμια η Χριστίνα Κάλμπαρη, τις χορογραφίες η Χριστίνα Σουγιουλτζή και τον σχεδιασμό φωτισμών ο Νίκος Βλασόπουλος. Βοηθός σκηνοθέτη η Αμαλία Τσεκούρα. Πρωταγωνιστούν με αλφαβητική σειρά οι Κατερίνα Λυπηρίδου, Μαριλένα Μόσχου, Κωνσταντίνα Τάκαλου. Συμμετέχουν οι Αυγερινή Γάτση και Μαριάννα Κάλμπαρη Μουσική παίζουν και τραγουδούν (αλφαβητικά) η Αυγερινή Γάτση, η Αλεξάνδρα Παπαστεργιοπούλου και η Τσέρνου Ρούλα.

*13/10 & 20/10 στις 21.30
14/10 & 21/10 στις 20.30
Προπώληση https://www.viva.gr/tickets/theater/oi-pastrikes/

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα