Η Evripides Art Gallery υποδέχεται τη νέα σεζόν και παρουσιάζει την καινούργια δουλειά του Γιώργου Κουβάκι. Η έκθεση με τίτλο «Golden Era» εγκαινιάζεται στις 22 Σεπτεμβρίου 2022 ώρα 13.00 – 22.00 και θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2022.
Στην διάρκεια τεσσάρων δεκαετιών, ο Γιώργος Κουβάκις, μέσα από την ανεξάντλητη δημιουργία του υπηρετεί με σεβασμό και προσήλωση τον στόχο του: να εξελίσσει και να ανανεώνει την τέχνη του παρουσιάζοντας σε αφηγηματικές ενότητες, όχι μόνο το χαρακτηριστικό του εικαστικό αποτύπωμα αλλά και την κοσμοθεωρία του.
Το νέο του έργο αφορά την ώριμη επανασύνδεση του καλλιτέχνη με τα LUD, τα οποία παρουσίασε πρώτη φορά πριν 7 χρόνια. Στα έργα της μετά-LUD εποχής, εμπλουτίζει την τεχνική του και δημιουργεί ένα παλίμψηστο πολυετούς εμπειρίας που απεικονίζει την πολυδιάστατη, αινιγματική και ταυτόχρονα πρόσφορη σε πολλές ερμηνείες εικαστική γραφή του καλλιτέχνη. Ο όρος LUD προέρχεται από την λέξη ludus που στα λατινικά σημαίνει παιχνίδι. Το lud γεννιέται όταν το ακαθόριστο σχήμα που δημιουργεί η παρόρμηση παίρνει τελική μορφή και μετατρέπεται έργο τέχνης. Είναι μία “περιπέτεια του μυαλού”, ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό. Είναι η γρήγορη σκέψη που αποτυπώνεται σε χαρτί και γίνεται πηγή έμπνευσης.
Στον κατάλογο της έκθεσης, η αρχαιολόγος και ιστορικός τέχνης Δρ. Βιβή Βασιλοπούλου αναφέρει χαρακτηριστικά: “Ομολογώ πως αισθάνομαι ευτυχής να παρακολουθώ το έργο του Γιώργου Κουβάκι, από την πρώτη γενεσιουργό στιγμή: Την καρμική, όσο και παιγνιώδη συνάντηση με τα lud1 ως την τωρινή ώριμη reunion”.
Ο Γ. Κουβάκις παραμένει εντυπωσιασμένος με το εύρημά του και ανανεώνει την σχέση του με αυτό, με ανεξάντλητο ενδιαφέρον και αξιοσημείωτο τρόπο. Χρησιμοποιεί το lud σαν δομικό υλικό, δηλαδή σαν την βασική μονάδα αναπαραγωγής και αναδομεί την εικόνα με αρχιτεκτονική λογική, συναίσθημα και ευαισθησία. Η επαφή του ορατού αντικειμένου με τον εσωτερικό υποκειμενικό λόγο, οδηγεί σε μία νέα παράσταση, όπου η απεικόνιση, ως αξία που μεταβάλλεται εύκολα, προσφέρεται γενναιόδωρα στην αναπλαστική διαδικασία. Το έργο τέχνης λειτουργεί ως αποτέλεσμα διάλυσης και αποδόμησης της αρχικής σύνθεσης, η οποία αναδιατάσσεται διαρκώς, ψάχνοντας πάντα μια νέα ευτοπία να σταθεί και να ευδοκιμήσει.
Τα χρώματα ευγενή, όπως κι εκείνος, σπανίως επιθετικά σε μαύρο και κόκκινο, σε αντίστιξη ή αρμονία.Το σύνολο αδρό, όσο και αβρό, με ενδόμυχο στόχο μια εικαστική «ενδεχομενικότητα», όπου όλα είναι πιθανά, καθώς εξερευνούν τον εαυτό τους και τη σχέση τους με τους άλλους. Χαίρεται να παρακολουθεί κανείς την εξέλιξη ενός προσωπικού αντικειμένου, σε εικαστική προσωπικότητα και μάλιστα κυρίαρχη, σ’ αυτή την καινούργια ενότητα, που συνεχίζεται δυναμικά στην Metaludera. Στη χρυσή εποχή του ίδιου και των έργων του (ακρυλικά σε καμβά και ακρυλικές ρητίνες χρυσού). Σε μια εποχή οξειδωμένη από τα fake και το νοτιά μιας διάχυτης παρακμής, η αντίσταση του «χρυσού», με όποια έννοια, είναι πλέον σπάνια και γι’ αυτό εξαιρετικά ευπρόσδεκτη.