MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΘΕΑΤΡΟ

ΚΘΒΕ: Νέα εποχή με 21 παραγωγές, κορυφαίες συνεργασίες και ένα θέατρο «ανοιχτό» προς όλους

Με στόχο την ανανέωση, τη συμπερίληψη, τον εκσυγχρονισμό, την εξωστρέφεια, το θέατρο ουσίας, καθώς και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ανακοινώνει το πρόγραμμα του για τη νέα θεατρική σεζόν 2022-2023.

ΚΘΒΕ: Νέα εποχή για τον θεσμό με 21 παραγωγές, κορυφαίες συνεργασίες και ένα θέατρο «ανοιχτό» προς όλους
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ, Αστέριος Πελτάκης, κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος στο Βασιλικό Θέατρο
Monopoli Team

Μια νέα εποχή, ανοιχτή σε όλους και προς όλους, «ανατέλλει» για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τη θεατρική σεζόν 2022-2023. Μέσα από ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει 21 παραγωγές, συνεργασίες με κορυφαίους σκηνοθέτες, θεατρικά εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα, διεθνείς δράσεις και ψηφιακή βελτιστοποίηση, το ΚΘΒΕ επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα του με σεβασμό στο παρελθόν και το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον. Λέξεις κλειδιά σε αυτό το ολοκαίνουριο και συναρπαστικό «ταξίδι», η ανανέωση, η συμπερίληψη, ο εκσυγχρονισμός, η εξωστρέφεια, το θέατρο ουσίας, η ενίσχυση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής.

Όπως επισημαίνει και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ, Αστέριος Πελτέκης

«Σας καλωσορίζω στη νέα εποχή του ΚΘΒΕ. Μια εποχή παραγωγική. Πολυσυλλεκτική. Ανοικτή σε όλους. Μια εποχή για όλους. Νεότερους και παλαιότερους. Μια εποχή όπου κοιτάει με σεβασμό και εκτίμηση τις στιγμές του παρελθόντος του οργανισμού, αλλά που ονειρεύεται και σχεδιάζει παράλληλα τη δημιουργία των δομών, που θα μας οδηγήσουν στο επόμενο επίπεδο. Στην καινούργια εποχή. Μια εποχή όπου το «εμείς», θα μετρήσει περισσότερο από το «εγώ». Μια εποχή ανοιχτή στις παραγωγικές δυνάμεις της πόλης, της Ελλάδος αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης. Μια εποχή ανοιχτή στη διαφορετικότητα. Ανοιχτή, στη συμπερίληψη. Μια εποχή, ανοιχτή στη δημιουργία. Στην αναζήτηση, στη διερεύνηση. συμπερίληψη. Μια εποχή, ανοιχτή στη δημιουργία. Στην αναζήτηση, στη διερεύνηση.Μια εποχή ανοιχτή στη διαφωνία. Στην ανεκτικότητα. Μια εποχή, όπου όλοι μαζί, θα δημιουργήσουμε ένα θέατρο για όλους, ένα θέατρο με όλους. Ένα θέατρο για εσάς όλους, για εμάς όλους, το θέατρο σας».
Αστέριος Πελτέκης

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (ΕΜΣ)

«Τα τρελά βατράχια» της Mélody Mourey

Μια ταλαντούχα, νέα δημιουργός, η  Mélody Mourey, με sold οut παραστάσεις έργων της στο Παρίσι και με υποψηφιότητες και διακρίσεις στα Βραβεία Molière, θα σκηνοθετήσει για το ΚΘΒΕ το έργο της με τον ελληνικό τίτλο « Τα τρελά βατράχια», το οποίο και θα παρουσιαστεί, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τις 26 Οκτωβρίου 2022. Το έργο βασίζεται στην αληθινή ιστορία των δύο γιατρών Eugene Lazowski και Stanislaw Matulewicz, που έκαναν τη δική τους αντίσταση, χρησιμοποιώντας το εμβόλιο του τύφου, ως αποδεικτικό μόλυνσης της περιοχής από τη θανατηφόρα ασθένεια. Μια περιπετειώδης κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ και την ευαισθησία, αναδεικνύοντας τη δύναμη των ανθρώπων εκείνων που τολμάνε να πάρουν το ρίσκο της αντίστασης, υπερασπιζόμενοι την ανθρωπιά και τη δικαιοσύνη.

«Τιτάνες» του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Οι «Τιτάνες», μια παράσταση σε σκηνοθεσία, χορογραφία και σκηνογραφία του Ευριπίδη Λασκαρίδη, παρουσιάζονται στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών από τις 21 έως τις 23 Δεκεμβρίου 2022. 

Προτού δημιουργηθεί ο κόσμος, δύο μοναχικά πλάσματα ζουν ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι. Οι «Τιτάνες» είναι η παράσταση-φόρος τιμής του Ευριπίδη Λασκαρίδη σε κάθε αποτυχημένη προσπάθεια να καταλάβουμε. Υπάρχει ένα σημείο όπου το φως και το σκοτάδι συναντιούνται. Στην παράσταση «Τιτάνες», το αστείο και το σοβαρό εναλλάσσονται διαρκώς και οι ιδέες για το πώς πρέπει να είναι τα πράγματα έχουν ήδη χαθεί. Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης οραματίζεται ένα σύμπαν παλαιότερο από τον κόσμο, μια εποχή του νου που ακόμα και οι σκιές είναι ζωντανές και τα πράγματα δεν έχουν σταθερά μεγέθη. Τα ελάχιστα γίνονται πελώρια. Στη σκηνή χωράει όλος ο χώρος και ο χρόνος και από τις λεπτομέρειες αναβλύζουν χωρίς προειδοποίηση η έκπληξη, ο ενθουσιασμός και ο τρόμος. Όσο πιο πίσω πάμε τόσο βλέπουμε να εναλλάσσεται το φως με το σκοτάδι, το σημαντικό με το ασήμαντο.

«Ερωτόκριτος» του Βιτσέντζου Κορνάρου

Από τις 18 Ιανουαρίου 2023, ο «Ερωτόκριτος», το αυτόνομο ποιητικό σύμπαν απίστευτου πλούτου και αφηγηματικής δύναμης του Βιτσέντζου Κορνάρου, θα παρουσιάζεται, στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σύλληψη-σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη.

Η παράσταση βουτά σ’ αυτό με ελευθερία, φωτίζοντας κομμάτια που εκφράζουν καίρια ζητήματα σε σχέση με τα όρια της ανθρώπινης θέλησης απέναντι στις εκάστοτε κοινωνικές νόρμες και την υπέρβαση τους. Ακολουθώντας τη συναρπαστική ιστορία του Κορνάρου, η παράσταση επικεντρώνεται στη μορφή της Αρετούσας, μιας γυναίκας που δεν αφήνεται παθητικά στου «κύκλου τα γυρίσματα», αλλά διεκδικεί την αυτοδιάθεσή της με γενναιότητα, πάθος και ελπίδα.

Η παράσταση ακολουθεί έναν οικείο για το σύγχρονο θέατρο κώδικα που δίνει έμφαση στη δύναμη της αφήγησης και, κυρίως, της μουσικής: όλα γεννιούνται και εξελίσσονται μέσα στη μουσική, αυτή που αντηχεί συνεχώς από τις λέξεις και που αποτελεί, ταυτόχρονα, και ουσιαστικό μέσο της ίδιας της πλοκής του έργου. Η μουσική είναι η πρώτη ύλη της παράστασης, η οποία αντλεί από τη μουσικότητα του λόγου και των σωμάτων και συνθέτει μια συνολική εμπειρία που στοχεύει καταρχάς στις αισθήσεις.

 «Οι εχθροί» του Ισαάκ – Μπάσεβις Σίνγκερ

Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί τους «Εχθρούς» του Ισαάκ – Μπάσεβις Σίνγκερ, με την παράσταση να αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στις 10 Μαρτίου 2023.

Ένας άντρας προσπαθεί να ξεπεράσει τον εφιάλτη, το αξεπέραστο τραύμα των στρατοπέδων συγκέντρωσης που έζησε, συναντώντας τις τρεις σημαντικότερες γυναίκες της ζωής του, ψάχνοντας τον έρωτα, την αγάπη και τη σωτηρία.
*Η διανομή του έργου είναι υπό διαμόρφωση και θα ενημερωθείτε μόλις ολοκληρωθεί.

Φουαγιέ της ΕΜΣ

Ο Πουπουλένιος» του Μάρτιν Μακ Ντόνα

«Ο Πουπουλένιος» του Μάρτιν Μακ Ντόνα, η παράσταση που κέρδισε κοινό και κριτικούς επιστρέφει, από τις 14 Οκτωβρίου 2022, στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σκηνοθεσία Μαίρης Ανδρέου.

Γραμμένος το 2003 απ’ το «ατίθασο παιδί» του βρετανικού θεάτρου, «ο Πουπουλένιος», είναι μια καθηλωτική μαύρη κωμωδία. Σε ένα απροσδιόριστο ολοκληρωτικό κράτος, ένας συγγραφέας κι ο νοητικά στερημένος αδερφός του, ανακρίνονται από δύο αστυνομικούς, καθώς οι σκοτεινές ιστορίες που γράφει ο πρώτος, παρουσιάζουν ομοιότητες με μια σειρά φόνων παιδιών. Ένας λαβύρινθος αφηγήσεων, όπου πραγματικότητα και ψευδαίσθηση, παρόν και παρελθόν συγχέονται σ΄ ένα περίπλοκο, συναρπαστικό και τρομακτικό παραμύθι για τη ζωή, την τέχνη, την πολιτική, την κοινωνία, τη βία και τη δημιουργικότητα. Το έργο που έχει μεταφραστεί σε πάνω από δέκα γλώσσες, κέρδισε το βραβείο Olivier το 2004, ως το καλύτερο θεατρικό έργο της χρονιάς, το βραβείο Drama Desk Award, απέσπασε το βραβείο Κριτικών Θεάτρου της Νέας Υόρκης και βραβεία Tony.
*Κατάλληλο για  ηλικίες άνω των 16 ετών.

«Πράγα» του Javier de Dios (Χαβιέρ δε Διός)

Ένα κείμενο ευχάριστο και τολμηρό που υπενθυμίζει την κρυστάλλινη ευθραυστότητα αλλά και ανθεκτικότητα των ανθρώπινων σχέσεων και ψυχισμών ανεβαίνει στο Φουαγίε της ΕΜΣ, από τις 25 Νοεμβρίου 2022, σε σκηνοθεσία Θέμης Θεοχάρογλου. Η «Πράγα» του Ισπανού δραματουργού Χαβιέρ δε Διός.

Ο Μπένι και ο Χάιμε, ένα ζευγάρι που διανύει ήδη τα είκοσι χρόνια σχέσης, ετοιμάζουν ένα δείπνο για να υποδεχτούν τη Σουζάνα, την αγαπημένη τους φίλη από το παρελθόν, που επέστρεψε στη Μαδρίτη μετά από καιρό. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της, ξετυλίγονται μνήμες, εκφράζονται, επιθυμίες, αποκαλύπτονται αλήθειες και μυστικά, που κλονίζουν τις σχέσεις των τριών φίλων. Με αφορμή τη διαφωνία των δύο αντρών γύρω από το θέμα της υιοθεσίας ενός παιδιού -μία απόφαση που τους φέρνει αντιμέτωπους με την υπαρξιακή ανάγκη για συνέχεια, την ανάληψη ευθυνών, τον φόβο της μετάβασης σε μια διαφορετική καθημερινότητα, το πέρασμα στη συνθήκη της γονεϊκότητας- ο συγγραφέας αναδεικνύει σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, όπως φωτίζονται μέσα από τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα σημερινά αδιέξοδα.

«Αλγό-Ρυθμος» | Μια σουρεαλιστική περιπλάνηση

Ο «Αλγό-Ρυθμος», σε σύλληψη-σκηνοθεσία και ερμηνεία επί σκηνής των Αλεξάνδρα Καζάζου και Ελεάνας Γεωργούλη, είναι ένα ταξίδι στην ανατομία των μεγάλων καταστροφών και των εμφύλιων συρράξεων που πέρασε η ανθρωπότητα τον τελευταίο αιώνα, μια ιστορία κατάβασης στο ασυνείδητο του συλλογικού τραύματος του πολέμου. Η παράσταση, η οποία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα, στο Φουαγιέ της ΕΜΣ, στις 11 Μαρτίου 2023, καλεί τον θεατή να στοχαστεί πάνω στη λειτουργία της μνήμης και της λήθης μέσα από μια αναπάντεχη σουρεαλιστική περιπλάνηση.

Η Α. και η Ε.  βρίσκονται παγιδευμένες μετά από μια μεγάλη καταστροφή, σε μια  εγκαταλελειμμένη παιχνιδούπολη. Αυτό είναι και το μοναδικό πράγμα που γνωρίζουν. Στην μοναξιά της απομόνωσης αρχίζουν να εξερευνούν τα απομεινάρια. Οι πίστες των παιχνιδιών ζωντανεύουν και κάνουν τον ονειρόκοσμο πραγματικότητα. Κάθε πίστα και ένα διαφορετικό επεισόδιο. Θραύσματα από το παρελθόν επιστρέφουν για να ξετυλίξουν το κουβάρι μιας απρόβλεπτης περιπέτειας της μνήμης οπού όλα μπορεί να συμβούν.

Χρήστος Σουγάρης και Αστέριος Πελτέκης στη Συνέντευξη Τύπου του ΚΘΒΕ

Βασιλικό Θέατρο

«Η νύχτα της ιγκουάνα» του Τενεσί Ουίλιαμς

«Η νύχτα της ιγκουάνα», ένα από τα τρία κορυφαία έργα του Τενεσί Ουίλιαμς, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά το πρώτο της ανέβασμα στη Θεσσαλονίκη από τον Ανδρέα Βουτσινά, επιστρέφει στη σκηνή του ΚΘΒΕ, από τις 28 Οκτωβρίου 2022, σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα και στην εξαιρετική μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη.

Σε ένα απομονωμένο τόπο του Μεξικού, στο ξενοδοχείο «Costa Verde», που ανήκει στη χήρα Μαξίν Φολκ, έρχεται ο Σάνον, ένας πρώην ιερέας που εργάζεται πλέον ως ξεναγός, μαζί με ένα γκρουπ γυναικών του θρησκευτικού κολλεγίου θηλέων του Κεμπέκ. Ο Σάνον είχε κατηγορηθεί για αποπλάνηση ανήλικων κοριτσιών και απομακρύνθηκε από τα καθήκοντά του. Ένα νέο περιστατικό αποπλάνησης, από το ταξιδιωτικό γκρουπ αυτή τη φορά, τον αναγκάζει να σταματήσει στο ξενοδοχείο, με σκοπό να ανασυντάξει τις δυνάμεις του για να αποφύγει τη διαπόμπευση και την απόλυση. Θύμα για μια ακόμη φορά των ανεξέλεγκτων παθών του και στα πρόθυρα νευρικής κατάρρευσης, γνωρίζει στο ξενοδοχείο τη Χάνα, μια ζωγράφο που ταξιδεύει με τον παππού της -γνωστό ποιητή- η οποία βιοπορίζεται πουλώντας ποιήματα και ζωγραφιές. Ενώ η Μαξίν προσπαθεί να τον πείσει, ωθώντας τον στις απολαύσεις, να μείνει μαζί της και να αναλάβει την επιχείρησή της, η Χάνα μέσα από την ηρεμία της και την πνευματική της γαλήνη, τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του, βοηθώντας τον  να ξεπεράσει το προσωπικό του αδιέξοδο.
*Κατάλληλο για ηλικίες άνω των 16 ετών

«Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του» του Γιώργου Καπουτζίδη

Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και κέρδισε την αγάπη του κόσμου από την πρώτη κιόλας παράσταση, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του, αναδεικνύοντας μοναδικά τους προβληματισμούς και τα κοινωνικά ζητήματα, που ο Γιώργος Καπουτζίδης ξέρει να θίγει τόσο εύστοχα. Στη σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 10 Δεκεμβρίου 2022.

Ένας ανομολόγητος έρωτας που κρατάει είκοσι χρόνια. Ένας γάμος που διαλύεται από μία απιστία. Κι ένας άλλος που αναβάλλεται επ’ αόριστον,αλλά κανείς δεν τολμά να το πει στον γαμπρό. Ένας πρώην, ένας νυν, αναρίθμητα ραντεβού μέσω ίντερνετ κι ένα σπίτι που όσο περνά η ώρα… πλημμυρίζει.  Κυριολεκτικά. Και πριν βουλιάξουν οριστικά, θα πρέπει να πούνε την αλήθεια. Όλοι σε όλους. Η συνέχεια επί σκηνής…

«Η τριλογία του παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι

Το έργο του μεγάλου ανανεωτή του δυτικού θεάτρου Κάρλο Γκολντόνι, με τίτλο «Η τριλογία του παραθερισμού», παρουσιάζεται από το ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη και μετάφραση Γιώργου Δεπάστα, από τις 21 Ιανουαρίου 2023.

Ο Κάρλο Γκολντόνι απαίτησε το θέατρο και ο κόσμος να συναντηθούν κάπου αλλού απ’ όπου συναντιόντουσαν μέχρι τότε. Είναι η απαρχή του μοντέρνου. Η ζωή στην Τριλογία του Παραθερισμού μοιάζει με το παιχνίδι φιδάκι, μάχεται ν’ ανέβει μέχρι που γκρεμίζεται σ’ ένα σισύφειο μαρτύριο. Η ζωή μάχεται απεγνωσμένα, απελπισμένα, άχαρα, αλλά εν τέλει αναποτελεσματικά. Μόνη σωτηρία, η παραγωγή μιας ψευδαίσθησης. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά, αλλά εξακολουθούμε να παίζουμε το παιχνίδι των εντυπώσεων. Η μοναδική αξία που πριμοδοτεί τα πάντα είναι ο Παραθερισμός. Ο τόπος του ανέφικτου. Μια ουτοπία. Αυτή η κωμωδία δεν θα τελειώσει ποτέ.

«Ο επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ

Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί τον «Επιθεωρητή» του Νικολάι Γκόγκλολ. Η παράσταση αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στις 24 Μαρτίου 2023. Ο Νικολάι Γκόγκολ γράφει μια κοινωνική σάτιρα, στην οποία στηλιτεύει τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας, τη διαφθορά και τον δεσποτισμό, που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία. Επικεντρώνεται για άλλη μια φορά στους δημοσίους υπαλλήλους, τους ανθρώπους που μαραζώνουν ανάμεσα στον  φόβο της ιεραρχίας και στις περιορισμένες τους φιλοδοξίες.

Στην αναμονή για την άφιξη ενός ανώτατου δημοσίου υπαλλήλου, που έρχεται με σκοπό να επιθεωρήσει τη λειτουργία της κρατικής μηχανής σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ρωσίας, ο Χλεστακόφ, ένας ασυνείδητος, αφελής και χαραμοφάης νεαρός, παριστάνει τον επιθεωρητή και επωφελείται από τη «μικρή» αυτή παρεξήγηση. Οι υπάλληλοι της πόλης στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του, επιδίδονται σε κολακείες, ικανοποιούν τις ανάγκες του και πέφτουν θύματα της μεγαλύτερης απάτης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΘέατρο Πορεία 2022-2023: Μια σεζόν ωριμότητας ξεκινάει12.09.2018

Κάτω Φουαγιέ Βασιλικού Θεάτρου

«Η πινακοθήκη των ηλιθίων» του Νίκου Τσιφόρου

Η κωμωδία του Νίκου Τσιφόρου «Πινακοθήκη των Ηλιθίων» ανεβαίνει, από τις 15 Δεκεμβρίου 2022, στο Κάτω Φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Ανδρομάχης Χρυσομάλλη.

Το πείραμα του Ιωσία Τέριγκτων, ενός πλούσιου ανθρώπου που θέλει να αποδείξει πως «η ηλιθιότητα είναι σφηνωμένη ακόμα και στα πιο έξυπνα κεφάλια», γίνεται η αφορμή ενός μεγάλου έρωτα. Η Αλίντα και ο Αντρέας, δύο φτωχοί νέοι, είναι οι κληρονόμοι ενός μακρινού θείου που δεν γνώριζαν καν την ύπαρξή του. Στο ταξίδι τους για την αποδοχή της μεγάλης κληρονομιάς, συναντιούνται και ερωτεύονται. Ωστόσο, ο νεκρός θείος φαίνεται πως έχει διαφορετικά σχέδια για αυτούς τους δύο. Θα καταφέρει να αποδείξει ότι το συμφέρον είναι η μοναδική κινητήρια δύναμη των ανθρώπων; Και αν «η  ανθρώπινη ηλιθιότης έχει τέτοιον όγκο που μόλις και μετά βίας χωράει μέσα στο άπειρο», τι ρόλο παίζει ο έρωτας και τα συναισθήματα σε όλο αυτό; Και πόση αλήθεια μπορεί να χωρέσει στις καρδιές των δύο «ηλίθιων» νέων;

Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός

«Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος», του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τιμά το «Έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη» και ανεβάζει στη Μονή Λαζαριστών, από τις 7 Οκτωβρίου 2022, το αριστούργημά του συγγραφέα, «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος». Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, με έναν πολυπληθή θίασο ταλαντούχων ηθοποιών και συντελεστών, καταπιάνεται με το εμβληματικό αντιπολεμικό έργο του μεγάλου μας δραματουργού, επιστρέφοντας μετά από 17 χρόνια, στη γενέτειρά του και στο Θέατρο από το οποίο ξεκίνησε, για να σκηνοθετήσει το έργο.

Με αφορμή το ιστορικό γεγονός της πολιορκίας της Ρόδου από τον Δημήτριο τον Πολιορκητή, το 305 π.Χ., ο Ιάκωβος Καμπανέλλης με τη χαρακτηριστική του οξύνοια και την πολιτική του διορατικότητα, δημιουργεί μια ευφάνταστη κωμωδία, στηλιτεύοντας την κερδοσκοπική και μικρονοϊκή τουριστική δραστηριότητα, μέσα από διαδικασίες υποτέλειας και ξεπουλήματος των αξιών. Σατιρίζοντας την έλλειψη πολιτικής συνείδησης των κατοίκων της Ρόδου, ο συγγραφέας σχολιάζει παράλληλα, τον άρρηκτο δεσμό της ιδιοκτησίας και της οικονομικής ανάπτυξης με την πολεμική δραστηριότητα. Άλλωστε, όπως φαίνεται και από τον τίτλο, ο πόλεμος είναι ο μπαμπάς… του κέρδους, της μεγαλομανίας, της απληστίας.

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου

Στο ΚΘΒΕ ο «Κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου. Η τελευταία κωμωδία του μεγάλου κλασικού, ανεβαίνει για τέταρτη φορά, από τις 25 Φεβρουαρίου 2023, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Αστέριος Πελτέκης, ως ο υποχονδριακός και αρρωστοφοβικός Αργκάν, ο οποίος θα αναμετρηθεί ξανά με τις φοβίες του, τον εγωισμό του, καθώς και την ανάγκη του για έλεγχο της ζωής. Μιας ζωής γλυκιάς μέσα στις ανέσεις της, που όμως καμία αυθεντία δεν μπορεί να της διασφαλίσει το αύριο.

Ο Αργκάν υποφέρει. Η υγεία του έχει κλονιστεί και οι γιατροί δοκιμάζουν πάνω του όλες τις θεραπείες της επιστήμης τους με σκοπό να τον απαλλάξουν από τις ασθένειές του. Είναι όμως ο ασθενής πράγματι ασθενής; Είναι οι γιατροί αληθινοί γιατροί και, άραγε, είναι η ιατρική επιστήμη, πραγματική επιστήμη; Ο Μολιέρος μέσα από τη διάσημη αυτή κωμωδία, θέτει σε αμφιβολία  τα κίνητρα και τις προθέσεις τόσο του ασθενή όσο και των γιατρών και σχολιάζει τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια, όπως αυτά ανιχνεύονται πίσω από τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους. Έτσι, οι ήρωές του αποκαλύπτονται μέσα στην πεζή ανθρώπινή τους διάσταση: μικροί, φοβισμένοι, εγωιστές, αδύναμοι. Βαθύτερα κίνητρα και επιδιώξεις θα ξεσκεπαστούν και οι ανθρώπινες σχέσεις θα αποκαλυφθούν μέσα στην αλήθεια τους αλλά και μέσα στη φαυλότητά τους.

«Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν»

Η παράσταση «Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν», σε σκηνοθεσία Χρήστου Πασσαλή και δραματουργία Αγγελικής Παπούλια, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 12 Μαΐου 2023.

«Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν» αφηγείται την ιστορία μιας πόλης όπου  τα πράγματα – ευτελή ή σημαντικά,  οι ιδέες – πολύτιμες ή επικίνδυνες, τα ιστορικά γεγονότα – αιματηρά ή /και επαναστατικά, το ένα μετά το άλλο εξαφανίζονται χωρίς να αφήσουν το παραμικρό ίχνος μέσα στα μυαλά και τις ψυχές των ανθρώπων. Τα πουλιά εξαφανίζονται, τα τριαντάφυλλα εξαφανίζονται, η λέξη ελευθερία και η λέξη αγκώνας, ο πόλεμος στη Συρία και οι Δίδυμοι Πύργοι, οι γενοκτονίες εξαφανίζονται, τα δώρα, η μουσική, το 1974 και το 2004, τα playmobil και ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών και η Rihanna και το σινεμά εξαφανίζονται. Ο μόνος τρόπος αντίδρασης που έχουν οι κάτοικοι της πόλης στη διάθεσή τους είναι οι συγκινητικές και αστείες τελετές που έχουν επινοήσει προκειμένου να θυμηθούν για τελευταία φορά και να αποχαιρετήσουν για πάντα όλα αυτά που χάνονται μέρα με τη μέρα. Το τελευταίο που θα αποχαιρετή ΔΔσουν είναι η ίδια η ικανότητά τους να αποχαιρετούν.
*Το κείμενο θα της παράστασης θα διαμορφωθεί κατά την διάρκεια των προβών.

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

«Αλεπούδες» της Ντων Κινγκ

Οι «Αλεπούδες» της Ντων Κινγκ (Dawn King), έργο βραβευμένο στον διαγωνισμό θεατρικής γραφής Papatango New Writing, έρχεται, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, από τις 30 Σεπτεμβρίου 2022, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου. Ένα σύγχρονο υπαρξιακό νουάρ σκηνοθετημένο με κινηματογραφική ροή, γρήγορο ρυθμό και ποιητική ατμόσφαιρα, που ξετυλίγεται μπροστά μας υφαίνοντας το νήμα γύρω από το άλογο της εξουσία και της πίστης.

Σε έναν κόσμο που βρίσκεται σε κρίση, υπό τον κίνδυνο λιμού και με τις καλλιέργειες να καταστρέφονται από ακραίες βροχοπτώσεις, εντεταλμένοι της εξουσίας αποφασίζουν να στείλουν Επίλεκτο Ανιχνευτή Αλεπούδων για να εντοπίσει τις αιτίες της χαμηλής παραγωγικότητας. Ο Ουίλιαμ Μπλορ,  εκπαιδευμένος από παιδί σε ένα ειδικό κρατικό ινστιτούτο, επισκέπτεται τον Σαμουήλ και την Ιουδίθ  για να διαπιστώσει αν έχουν μολυνθεί από το «κόκκινο θηρίο» vulpes – vulpes. Ωστόσο, όσο προχωράει η έρευνά του,  μύχιες αλήθειες αποσιωπημένες για καιρό αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια και να ανατρέπουν την πολύ ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στο ζευγάρι, αλλά και στη κοντινή τους φίλη Σάρα.
*Κατάλληλο για ηλικίες άνω των 16 ετών

«Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου

Η «Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου παρουσιάζεται, από τις 8 Δεκεμβρίου 2022, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, σε σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία Δημήτρη Μπίτου. Το έργο, γραμμένο το 1957 στη Μόσχα, παρουσιάζει με ρεαλισμό την μετεμφυλιακή Ελλάδα, που μαστίζεται από την ανεργία και τη διαφθορά, μέσα από την πιο ευάλωτη κοινωνική ομάδα: αυτή των γυναικών της επαρχίας που εργάζονται στα αστικά σπίτια, σε συνθήκες απόλυτης εκμετάλλευσης, χωρίς κανένα απολύτως δικαίωμα.

Μία νεαρή υπηρέτρια που εργάζεται σε ένα πλούσιο σπίτι της Αθήνας, αυτοκτονεί. Η Αγγέλα έρχεται από την επαρχία και παίρνει τη θέση της. Γνωρίζεται με τον αδελφό της άτυχης κοπέλας και τον ερωτεύεται. Εκείνος προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος ευθύνεται για τον θάνατο της αδελφής του. Σύντομα όμως συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται μπλεγμένος σε μια υπόθεση πολύ πιο σκοτεινή απ’ όσο υποψιαζόταν.

«Σ’ εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη

Από τις 10 Φεβρουαρίου 2023, θα παρουσιάζεται, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Σ’ εσάς που με ακούτε», σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη. Πρόκειται για ένα κείμενο που, από τον τίτλο ακόμη, επιχειρεί να εμπλέξει τον θεατή στα σύγχρονα πολιτικά ζητήματα και να τον καλέσει να πάρει θέση απέναντι σε όσα συμβαίνουν. Στην αυριανή διαδήλωση του έργου «όλοι πρέπει να μιλήσουν» με τον ίδιο τρόπο, που όλοι οφείλουν να συναποφασίσουν για την αυριανή κοινωνία.

Μια κοινωνία που έχει χάσει τις σταθερές της βρίσκεται σε αναταραχή με διαδηλώσεις και επεισόδια να κατακλύζουν τους δρόμους και διαφορετικές κοινωνικές ομάδες να επιχειρούν να ακουστούν και να επιβάλουν τη δική τους φωνή. Την ίδια ώρα, σ’ ένα παλιό Βερολινέζικο σπίτι, τα πρόσωπα του έργου προσπαθούν να συνυπάρξουν και να επιβιώσουν μέσα σε έναν κόσμο που έχει γίνει ακόμη περισσότερο αφιλόξενος και επισφαλής, κυρίως για τους μετανάστες. Προβάροντας τα λόγια τους για την αυριανή ειρηνική συγκέντρωση, οι χαρακτήρες αποκαλύπτουν μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες τα πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα, που καλούνται να αντιμετωπίσουν. Το δημόσιο εισβάλει ηχητικά στον ιδιωτικό χώρο, την ώρα που το προσωπικό γίνεται πολιτικό σε μια κοινωνία που αναζητά τα νέα ιδεολογικά της στηρίγματα.

Big in Japan» της Κατερίνας Λούβαρη Φασόη

Το «Big in Japan», ένα σπονδυλωτό έργο της Κατερίνας Λουβάρη Φασόη, ανεβαίνει, από τις 22 Απριλίου 2023, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαχζαριστών, σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη. Αποτελούμενο από πέντε ιστορίες, το έργο θέτει ως κυρίαρχο ερώτημα αν «αξίζει να ζω έτσι όπως ζω, κι αν όχι, η λύση είναι η παραίτηση ή η μάχη να αλλάξω τη ζωή μου;». 

Το έργο εμπνέεται από πέντε ακραία κοινωνικά φαινόμενα της σημερινής Ιαπωνίας. Άνθρωποι απελπισμένοι και τελματωμένοι εξαφανίζονται ξαφνικά, φεύγοντας μακριά από την οικογένεια και τους αγαπημένους τους. Πεθαίνουν αιφνίδια ή αυτοκτονούν στο χώρο εργασίας τους. Απομονώνονται για μήνες ή χρόνια στο σπίτι τους. Επιλέγουν την φυλακή από την ανασφάλεια της «έξω» ζωής. Αποφασίσουν να βάλουν τέλος στην ζωή τους, στο διάσημο δάσος των αυτοκτονιών, Aogikahara.

Τα πρόσωπα του έργου, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνονται ιδιαίτερες προσωπικότητες και ψυχισμοί -και οι ιστορίες τους ακραίες-, γρήγορα συνειδητοποιούμε πως είναι πρόσωπα που ζουν γύρω μας, κοντά μας, μέσα μας. Εκφράζουν το κομμάτι του εαυτού μας που βρίσκεται συχνά σε απελπισία και αδιέξοδο, που νιώθει κούραση από την προσπάθεια να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, που έχει ανάγκη την πλήρη παραίτηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕθνικό Θέατρο 2022-2023: Το κλειδί στη διαφορετικότητα12.09.2018

Παιδική Σκηνή | Βασιλικό Θέατρο

«Γκάρης, το μιούζικαλ»

Ο «Γκάρης» είναι ένα από τα τρία βιβλία για παιδιά που έχει γράψει η Τασούλα Επτακοίλη και θα παρουσιαστεί, από τις 6 Νοεμβρίου 2022, σε μια ευφάνταστη θεατρική διασκευή του Βαγγέλη Κουφάκου, σε  σκηνοθεσία του Τάσου Πυργιέρη, μουσική του Δημήτρη Μαραμή και στίχους του Σωτήρη Τριβιζά.

Πρόκειται για την ιστορία ενός γαϊδάρου, που με την ανέλπιστη ικανότητά του να πετάει θα παρασύρει τα παιδιά σε συναρπαστικές περιπέτειες και θα ανατρέψει την αναμενόμενη απάντηση του λαϊκού παιχνιδιού (αλλά και του ρητορικού ερωτήματος), «πετάει ο γάιδαρος;». Ο Γκάρης είναι ένας γάιδαρος που κάποια στιγμή συνειδητοποιεί ότι μπορεί να πετάξει. Η υπερδύναμή του ενεργοποιείται όμως μόνο μέσω της ενσυναίσθησης: αφουγκράζεται και νιώθει τον πόνο των άλλων και στο τέλος τους βοηθά – με κριτήριο πάντοτε το καλό και το δίκαιο.
Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη – Παρασκευή:  10:30
Παραστάσεις για το κοινό: Κάθε Κυριακή 11:00

Θέατρο Σκιών στο ΚΘΒΕ | Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός

«Ειρήνη Ξανά» κατά Χρήστο Στανίση

Αρχαιολαϊκή κωμωδία

Ο Χρήστος Στανίσης διασκευάζει και σκηνοθετεί την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη σε μια αρχαιολαϊκή κωμωδία – συνδυασμό  θεάτρου σκιών και ζωντανής δράσης. Η παράσταση, που παρουσιάστηκε με επιτυχία το καλοκαίρι, επιστρέφει το φθινόπωρο. Φιγούρες, κούκλες, ηθοποιοί και μουσικοί συνθέτουν ένα μουσικοθεατρικό θέαμα για όλη την οικογένεια.

Θεατρικά και Εκπαιδευτικά Εργαστήρια

Σχεδιάζονται εκπαιδευτικά προγράμματα με βασικό στόχο η νεότερη γενιά –και όποιος άλλος το επιθυμεί– να αγαπήσει το θέατρο και να λειτουργήσει  ως υποψιασμένος και πεπαιδευμένος  θεατής.

Χειμερινά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια ΚΘΒΕ: Εξερευνώ, Μαθαίνω, Εκπαιδεύομαι, Διασκεδάζω!

Φέτος, θα λειτουργήσουν και πάλι, μετά από τρία χρόνια απουσίας, τα Χειμερινά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια για όλες τις ηλικίες, με σχεδιασμό εστιασμένο στη βιωματική εμπειρία της θεατρικής διαδικασίας και την ανάπτυξη εκφραστικών εργαλείων , με στόχο την ενθάρρυνση και καλλιέργεια της ομαδικής διαδικασίας  με φροντίδα και μέριμνα στην κοινωνική διάσταση της θεατρικής παιδείας.

Εκπαιδευτικά Εργαστήρια ΚΘΒΕ

Για πρώτη φορά φέτος θα λειτουργήσουν Εργαστήρια και για ηθοποιούς & εκπαιδευτικούς. Επίσης, θα διοργανωθούν πλήθος παράλληλων εκπαιδευτικών δράσεων και επιμορφώσεων για εμψυχωτές/ηθοποιούς, και για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Εργαστήρι Θεατρικής Γραφής

Φέτος θα διοργανωθεί για πρώτη φορά σεμινάριο θεατρικής γραφής.

Καλλιτεχνικά εργαστήρια με τις μεθοδολογίες της μεικτής ομάδας «Εν δυνάμει», για εφήβους και νέους, ανάπηρους και μη

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν την μεθοδολογία της ομάδας «Εν δυνάμει», μιας από τις σημαντικότερες συλλογικότητες που υπάρχουν στην χώρα μας. Ένας από τους στόχους των εργαστηρίων είναι ανάπηροι καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε δραματικές σχολές να μπορέσουν να εξελίξουν τις υποκριτικές τους ικανότητες.

Συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο

Συνεργασία με το  Εθνικό Θέατρο, σε επίπεδο ανταλλαγής παραστάσεων. Επίσης, επίκειται συνεργασία και σε επίπεδο συμπαραγωγών, που θα ανακοινωθούν σύντομα.

Διεθνής Δραστηριότητα 2022-2023

4o Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους 2022 (28 Ιουνίου-13 Ιουλίου 2022)

Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους επέστρεψε ζωντανά με σημαντικές παραστάσεις από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Βραζιλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και τη Γερμανία, συζητήσεις με καλλιτέχνες και θεωρητικούς του θεάτρου, και παράλληλες δια ζώσης και ψηφιακές δράσεις.

Η καλλιτεχνική επιτροπή του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους, που απαρτίζεται από τους Σάββα Πατσαλίδη (ομότιμο καθηγητή θεατρολογίας του Α.Π.Θ.), Πρόδρομο Τσινικόρη (σκηνοθέτη, δραματουργό, ηθοποιό) και Νίκο Καπέλιο (ηθοποιό του ΚΘΒΕ), επέλεξε καλλιτέχνες που έρχονται σε ρήξη με τις συμβάσεις, με τις κυρίαρχες θεατρικές δομές, παίρνουν ρίσκα και υλοποιούν τις ιδέες τους, κόντρα σε κάθε περιορισμό, τολμώντας, αναθεωρώντας, προτείνοντας. Και όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει ο κ. Σάββας Πατσαλίδης: «Ένα σύγχρονο φεστιβάλ, δεν είναι απλά μια γιορτή του πολιτισμού, αλλά και ένα εργοτάξιο, όπου δοκιμάζονται ιδέες και τάσεις, προκαλούνται ρήξεις, γίνονται λάθη, και παίρνονται ρίσκα. Ένα σύγχρονο φεστιβάλ σκέφτεται παγκόσμια και δρα τοπικά. Είναι ένα εργοτάξιο του δικού μας παρόντος».

Πιο συγκεκριμένα, στην κατηγορία «Πολυμεσικές παραστάσεις/Μεταμοντέρνες οπτικές», φιλοξενήθηκαν οι παραστάσεις: “Attempt on Dying” του Boris Nikitin, “The Mountain” της ομάδας Agrupación Señor Serrano, “Julia” της βραβευμένης με Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας, Christiane Jatahy, καθώς και η site-specific performance “Jukebox Thessaloniki”, σε συνεργασία με ηθοποιούς του ΚΘΒΕ. Στο πλαίσιο της σύστασης στο κοινό της φόρμας του Autoteatro, παρουσιάστηκαν οι συμμετοχικές performances «The Quiet Volume» και «Not to Scale» των Ant Hampton και Tim Etchells.

Παράλληλα με το κεντρικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, διοργανώθηκε μια σειρά συζητήσεων με τους καλλιτέχνες των φιλοξενούμενων παραστάσεων, εμπλουτίζοντας την εμπειρία της θέασης.

Σε συνέχεια της συνεργασίας του ΚΘΒΕ με το Θέατρο Regensburg της Γερμανίας και της διοργάνωσης του διαγωνισμού θεατρικού έργου, “MYTHOS?! Project”, παρουσιάστηκε διαδικτυακά το έργο της Νατάσα Σίδερη,«Δεσμώτης/Gefesselt»,σε σκηνοθεσία Jannis Knorr, το οποίο απέσπασε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό, με συνοδεία συζήτησης με τους συντελεστές, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης.

CATASTROPHE project – Ένωση Θεάτρων της Ευρώπης

Συμμετοχή του ΚΘΒΕ στο “CATASTROPHE project”, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών συνεργασιών της Ένωσης των Θεάτρων της Ευρώπης και στόχο τη δημιουργία συμπαραγωγών και καλλιτεχνικών ανταλλαγών μεταξύ των θεάτρων-μελών της ΕΘΕ και άλλων ευρωπαϊκών θεάτρων, με εκκίνηση την αρχαία ελληνική δραματουργία. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, δύο σημαντικοί ηθοποιοί του ΚΘΒΕ, η Μαρία Καραμήτρη και ο Κώστας Χατζησάββας θα συμμετάσχουν σε συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου του Λουξεμβούργου και του Θεατρικού Εργαστηρίου Sfumato της Βουλγαρίας, με τίτλο “Decalogue”.

Προγράμματα ΕΣΠΑ 2022-2023

Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους

Το «Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους» υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιχορήγηση Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για την υλοποίηση του έργου «Διεθνές φεστιβάλ Δάσους»», με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5002333 και χρηματοδοτείται από το  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020», από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Επί του παρόντος, λαμβάνει χώρα το Υποέργο (6) «Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους 2022-2023», με αναμενόμενη τη διεξαγωγή του «Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους 2023», τον ερχόμενο Μάιο, με παραστάσεις από όλο τον κόσμο, παράλληλες δράσεις, διαλέξεις και masterclasses από θιάσους και καλλιτέχνες του διεθνούς θεατρικού τοπίου.

Το ΚΘΒΕ στην Εκπαίδευση

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο πλαίσιο του «Νέου Σχολείου», που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, πραγματοποιεί εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε πέντε περιφέρειες της χώρας (Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Θεσσαλίας). Η Πράξη «Το ΚΘΒΕ στην Εκπαίδευση», με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5010975, η οποία εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο. Η ολοκλήρωση του προγράμματος αναμένεται το 2023, με τη δικτύωση μεταξύ σχολείων, που συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα, μέσω ζωντανών συναντήσεων, τις οποίες προγραμματίζει και διοργανώνει το ΚΘΒΕ.

Προμηθέας

Το πρωτοπόρο πρόγραμμα Prometheus, που υλοποιεί το ΚΘΒΕ, αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα Προσαρμοσμένης Τρισδιάστατης Προβολής, βασισμένης στην Εκτίμηση της Κίνησης και της Δραστηριότητας για Βιωματική Εμβύθιση και Αλληλεπίδραση σε Παραστάσεις Αρχαίου Δράματος. Το πρόγραμμα υλοποιείται στα πλαίσια της Δράσης «Ανοιχτή Καινοτομία στον Πολιτισμό – Ανάπτυξη εξελιγμένων τεχνολογιών/τεχνικών και καινοτόμων μεθόδων/εργαλείων ανάλυσης, τεκμηρίωσης, συντήρησης, αποκατάστασης και προστασίας του ελληνικού πολιτιστικού αποθέματος», με κωδικό Έργου Τ6ΥΒΠ-00490. Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το ΕΠΑνΕΚ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και από εθνικούς πόρους και υλοποιείται μέσω της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ). Τον Ιούνιο του 2023 αναμένεται η παρουσίαση της Πιλοτικής Ζωντανής Θεατρικής Παράστασης, η οποία βασίζεται στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή με τρισδιάστατες προβολές σκηνικών και κοστουμιών από το πολύτιμο αρχείο του ΚΘΒΕ, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 θα λειτουργήσει η Πιλοτική Εγκατάσταση και Λειτουργία του Βιωματικού Εργαστηρίου ανοιχτής θέασης, με χρήση της ψηφιακής βιβλιοθήκης τρισδιάστατων αντικειμένων, που θα καταρτισθεί στο πλαίσιο του προγράμματος.

Ψηφιακή Θεατρική Σκηνή ΚΘΒΕ

Στο πλαίσιο της ψηφιακής του αναβάθμισης και της ανάδειξης του πολύτιμου αρχείου του ΚΘΒΕ, η Ψηφιακή Σκηνή στοχεύει στην υλοποίηση μίας σειράς δράσεων για την ανάδειξη του αρχειακού υλικού στο ευρύ κοινό μέσω ενός ανανεωμένου ιστοτόπου, ερμηνευτικών εκθεμάτων, ψηφιακών εκθέσεων, εικονικού μουσείου, εκπαιδευτικών εφαρμογών στο διαδίκτυο και μιας διαδραστικής εγκατάστασης περιήγησης στο ψηφιακό πολιτιστικό απόθεμα του ΚΘΒΕ, η οποία θα βρίσκεται εγκατεστημένη στους χώρους του. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του ΕΠΑνΕΚ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΘέατρο του Νέου Κόσμου: Φιλόδοξο πρόγραμμα και προσφορές στην προπώληση12.09.2018

Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Τέλος, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σχεδιάζει μια σειρά έργων που αφορούν: Την ψηφιακή αναβάθμιση της Δραματικής του Σχολής. Την υλοποίηση θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων για εφήβους και ενήλικες με ψυχικές νόσους, με τίτλο «Θέατρο και Θεραπεία», στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος Πολιτιστικής Συνταγογράφησης που προωθεί το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Την υλοποίηση ενός παγκόσμιου Φεστιβάλ Δραματικών Σχολών με βασικό άξονα τη διδασκαλία του Αρχαίου Δράματος, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του ελληνικού σύγχρονου πολιτισμού και της ανάδειξης σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αρχαίου δράματος.

Περισσότερα από Εκδηλώσεις