MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
2nd Nature: Έκθεση των Pieris.Architects στο Ωδείο Αθηνών
Από 08/11/2024 έως 16/11/2024
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
The First Harvest: Έκθεση του Λιβανέζου ζωγράφου Gilbert Halaby στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
Από 05/10/2024 έως 15/11/2024
«Wanderlust/All Passports»: Μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης καταλαμβάνει τους χώρους του Μεγάρου Σλήμαν
Από 17/10/2024 έως 17/11/2024
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων: Η Nelly’s μέσα από τη ματιά του συλλέκτη
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Δύο αφετηρίες. Παράλληλες διαδρομές: Έκθεση της Μαρίας Γρηγορίου και του Γιάννη Παπαδόπουλου στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 03/10/2024 έως 07/11/2024
ΕΜΣΤ: Ένα μουσείο «κατειλημμένο» από γυναίκες εικαστικούς
Από 13/06/2024 έως 10/11/2024
ΕΜΣΤ: Μεγάλη αναδρομική έκθεση της φεμινίστριας εικαστικού Penny Siopis
Από 17/05/2024 έως 10/11/2024
Η Ελλάδα της Nelly’s στα Χανιά
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Κόκκινο: Ομαδική έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο
Από 04/11/2024 έως 16/11/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Ο αισθησιακός μυστικισμός της γλυπτικής: Αναδρομική έκθεση του κορυφαίου Ιταλού γλύπτη Novello Finotti στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 04/06/2024 έως 11/11/2024
Σκιές: Ένα εικαστικό αφιέρωμα στον John Cassavetes στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 21/10/2024 έως 09/11/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Διάφορα

RSVP: Ατομική έκθεση-performance της Χρυσάνθης Κουμιανάκη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Ένας εν εξελίξει διάλογος, σχετικά με τη γλώσσα και τους κώδικες της Αθήνας, αναπτύσσεται στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, μέσα από τη νέα ατομική έκθεση-performance της Χρυσάνθης Κουμιανάκη, με τίτλο «RSVP».

Χρυσάνθη Κουμιανάκη, The Stage is Empty, άποψη performance, ανάθεση από τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ για την ομαδική έκθεση Portals Πύλη, 2021_φωτογραφία_Πηνελόπη Γερασίμου
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, The Stage is Empty, άποψη performance, ανάθεση από τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ για την ομαδική έκθεση Portals Πύλη, 2021_φωτογραφία_Πηνελόπη Γερασίμου
Monopoli Team

Για την 5η διοργάνωση του THF Raw το φθινόπωρο του 2022, η καλλιτέχνις Χρυσάνθη Κουμιανάκη και η επιμελήτρια Δανάη Γιαννόγλου, μετέχουν σε έναν εν εξελίξει διάλογο, σχετικά με τη γλώσσα και τους κώδικες της Αθήνας. Το RSVP είναι μία δράση που επικεντρώνεται στο άμεσο περιβάλλον γύρω από το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, προσεγγίζοντας τον δημόσιο χώρο μέσα από το ίδιο του το λεξιλόγιο και δημιουργώντας αλληγορίες που γεφυρώνουν τον αστικό ιστό και το ανθρώπινο σώμα.

Χρυσάνθη Κουμιανάκη, They Keep Chewing Walls, άποψη εγκατάστασης, Netwerk Aalst, 2018_φωτογραφία_Tom Callemin

RSVP: Λίγα λόγια για την έκθεση

Απέναντι από το Ίδρυμα Θεοχαράκη, στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, μία τελετουργία λαμβάνει χώρα, πολλές φορές, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το σώμα των Ευζώνων, γνωστοί και ως τσολιάδες, που σήμερα ανήκουν στην Προεδρική Φρουρά, εκτελούν καθημερινά αποστολές συμβολικού χαρακτήρα, όπως η φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη αλλά και του Προεδρικού Μεγάρου. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα συμβολικά τελετουργικά, ο εξοπλισμός, η στολή, η στάση και η κίνηση είναι συγκεκριμένες και ακριβείς. Η Κουμιανάκη «διυλίζει» αυτά τα σύμβολα που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή στην πόλη, το ελληνικό τουριστικό προϊόν, την εθνική ταυτότητα, αλλά και την ίδια την έννοια του μνημείου και τα μετατρέπει σε πρωτόκολλα κίνησης που αρθρώνουν μια οπτική μετάφραση του αστικού τοπίου.

Με μια γλυπτική εγκατάσταση και ένα σύνολο οδηγιών και κανόνων, οι οποίοι ακολουθούνται από το προσωπικό του Ιδρύματος Θεοχαράκη, δημιουργείται μια καθοδηγούμενη εμπειρία, μέσα και έξω από το κτήριο, η οποία γίνεται υπενθύμιση μιας διαρκούς έκτακτης πραγματικότητας κατά την οποία οφείλουμε να βρισκόμαστε σε μόνιμη επιφυλακή. Τα γλυπτικά στοιχεία στο μπαλκόνι του 5ου ορόφου και στην πρόσοψη του Ιδρύματος αποτελούν μέρη μιας performance που θα εκτελείται καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης. Ο επισκέπτης, καλείται να προσεγγίσει τον χώρο σαν θεατρικό σκηνικό, καθώς κινείται διαρκώς ανάμεσα στη σκηνή και στο παρασκήνιο. Ποιοι είναι οι φρουροί και τι φρουρούν;

Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Encryption, άποψη εγκατάστασης, Φεστιβάλ Τέχνη Καθ’οδόν, Ηράκλειο Κρήτης, 2021_φωτογραφία_Στέλιος Παπαρδέλας

Η καλλιτέχνις εξετάζει και φαντάζεται αλφάβητα που μας οδηγούν σε εναλλακτικές μεθόδους επικοινωνίας ανάμεσα στο κοινό και το έργο, το κτήριο και τη θέα από αυτό. Χρησιμοποιεί ως αναλυτικά εργαλεία τη γεωμετρία και την περιοδικότητα και δημιουργεί συστήματα που συμβάλλουν σε μια ιδιοσυγκρασιακή κατανόηση του βιωμένου περιβάλλοντος, η οποία παραμένει ανοιχτή σε ερμηνείες, όπως και η ίδια η πόλη. *Ωράριο performance: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή: 14:53, 16:53. Πέμπτη: 16:53, 18:53

Καλλιτέχνης: Χρυσάνθη Κουμιανάκη
Επιμέλεια: Δανάη Γιαννόγλου
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρίνα Μήλιου-Θεοχαράκη
Βοηθός Παραγωγής: Νεφέλη Σιαφάκα

Χρυσάνθη Κουμιανάκη, I saw some lines having small talk, άποψη εγκατάστασης, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 2018_φωτογραφία_Natalia Tsoukala

Βιογραφικά

Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη (1985, Ηράκλειο Κρήτης) είναι εικαστική καλλιτέχνις που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το κύριο έργο της είναι εγκαταστάσεις που συνδυάζουν διάφορα μέσα όπως μεταλλικές κατασκευές, σχέδιο, εκτυπώσεις, επιτελεστικές δράσεις, βίντεο και ήχο. Η πρακτική της διερευνά την ιδέα της μετάφρασης, δημιουργώντας συμβολικά συστήματα, κωδικοποιήσεις, αλφάβητα και παρτιτούρες που εστιάζουν σε μία μη λεκτική επικοινωνία. Τα έργα της προτείνουν διαλόγους, οι οποίοι προκύπτουν ανάμεσα στα διαφορετικά στοιχεία μιας εγκατάστασης, κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους, αλλά και σε διάδραση με το θεατή. Συχνά συνεργάζεται με άλλους επαγγελματίες όπως χορευτές, ηθοποιούς, αρχιτέκτονες και τεχνίτες, οι οποίοι έχουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του έργου. Ο δημόσιος χώρος, η φθορά, η χρήση του και οι προσωπικές παρεμβάσεις σε αυτόν είναι ένα από τα κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα της.

Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε ιδρύματα, μουσεία και γκαλερί, όπως στα: ΝΕΟΝ, Αθήνα (2021)· Netwerk Aalst, Aalst, Βέλγιο (2018)· Fondation Hippocrène, Παρίσι (2018); Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα (2018)· Kadist, Παρίσι (2017)· Danske Grafikeres Hus, Κοπεγχάγη (2017)· PHENOMENON, Ανάφη (2017)· Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα (2016)· ΜΕΝΤΗΣ, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα (2016)· State of Concept, Αθήνα (2016)· Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2015)· Μπιενάλε της Αθήνας (2013) και ΕΜΣΤ, Αθήνα (2013). To έργο της έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις οργανισμών και μουσείων όπως των: NEON (2021), Fondazione Prada (2017), Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (2016) και New Museum New York (2016). Έχει συμμετάσχει σε καλλιτεχνικά προγράμματα όπως τα: Studiotopia (BOZAR & Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2020-22), Onassis Air (Ίδρυμα Ωνάση, 2019) και Artworks (Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, 2018). Επίσης, έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις και δράσεις στον δημόσιο χώρο, όπως στον Λόφο και στο Θέατρο Κολωνού (Αθήνα, 2021), στα Ενετικά Τείχη Ηρακλείου (Κρήτη, 2021), σε γήπεδο μπάσκετ στα Κάτω Πατήσια (Αθήνα, 2020), κ.α. Από το 2012, μαζί με τους Κοσμά Νικολάου και Πάκυ Βλασσοπούλου, είναι μία από τους συνιδρυτές του artist-run space 3 137 στην Αθήνα.

Χρυσάνθη Κουμιανάκη, The Stage is Empty, άποψη performance, ανάθεση από τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ για την ομαδική έκθεση Portals Πύλη, 2021_φωτογραφία_Φάνης Καφαντάρης

Η Δανάη Γιαννόγλου (1992, Αθήνα) είναι επιμελήτρια και συγγραφέας με έδρα την Αθήνα και το Άμστερνταμ. Η Γιαννόγλου είναι συνιδρύτρια και επιμελήτρια του Enterprise Projects, ενός χώρου τέχνης που λειτουργεί ανεξάρτητα και περιοδικά από τον Σεπτέμβριο του 2015 στην Aθήνα, καθώς και εκδότρια του Enterprise Projects Journal, ενός διαδικτυακού περιοδικού, πρωτοβουλίας του Enterprise Projects, που περιλαμβάνει πρωτότυπα θεωρητικά και ερευνητικά κείμενα. Από το 2020 μέχρι το 2022 εργάστηκε ως Βοηθός Επιμελήτρια στο κέντρο τέχνης de Appel στο Άμστερνταμ και ως Συντονίστρια του Αρχείου Εκθέσεων στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα από το 2018 ως το 2019.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑThe joy of life: Ομαδική έκθεση στην αίθουσα τέχνης Artevisione12.09.2018

Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε καταλόγους, περιοδικά τέχνης και εκδοτικές πρωτοβουλίες καλλιτεχνών, ενώ έχει συνεργαστεί και επιμεληθεί εκδόσεις και εκθέσεις σε οργανισμούς και ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Hotel Maria Kapel, Stedelijk Museum Amsterdam, de Appel, Enterprise Projects, Galerie Michel Journiac). Η Γιαννόγλου έχει σπουδάσει Θεωρία και Ιστορία της Τέχνης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στην Πολιτισμική Διαχείριση και Επιμέλεια στο Université Paris 1 Panthéon–Sorbonne στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει στο de Appel Curatorial Programme 2019/2020 στο Άμστερνταμ καθώς και στο πρόγραμμα καλλιτεχνικής φιλοξενίας Rupert (Λιθουανία, 2016) και στο 8ο Διεθνές Gwangju Biennale Curator Course (Νότια Κορέα, 2018). Η Δανάη Γιαννόγλου έχει βραβευτεί από το 2ο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος(Επιμέλεια Εκθέσεων) ενώ υπήρξε fellow του Onassis AiR Emergency Fellowship 19/20.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Χρυσάνθη Κουμιανάκη
Χώρος: Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη, Βασιλίσσης Σοφίας 9 &, Μέρλιν 1, Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: 29 Σεπτεμβρίου - 25 Νοεμβρίου 2022
Πληροφορίες Χώρου: Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη, Βασιλίσσης Σοφίας 9 &, Μέρλιν 1, Αθήνα. Τηλ: 210 3611206. Ε: [email protected] | https://thf.gr/el/ | Εγκαίνια: Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022, 18:00-21:00 | Ωράριο performance: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή: 14:53, 16:53. Πέμπτη: 16:53, 18:53
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ