Πινακοθήκη Ουφίτσι: Μήνυση στον Jean Paul Gaultier για τη “Γέννηση της Αφροδίτης” του Μποτιτσέλι
Η φημισμένη πινακοθήκη της Φλωρεντίας κάνει μήνυση στον Jean Paul Gaultier για την -χωρίς άδεια- αναπαραγωγή μέρους της “Γέννησης της Αφροδίτης” του Μποτιτσέλι στη συλλογή του οίκου, “Le Musée”.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Guardian, η Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας κάνει μήνυση στον Jean Paul Gaultier για την -χωρίς άδεια- αναπαραγωγή μέρους της “Γέννησης της Αφροδίτης” του Μποτιτσέλι στη νέα συλλογή του οίκου, με τίτλο “Le Musée” (Το Μουσείο).
Ο γαλλικός οίκος μόδας παρουσίασε την κολεξιόν νωρίτερα αυτόν τον χρόνο, χρησιμοποιώντας μια σειρά από εικόνες του φημισμένου πίνακα στα σχέδια του, χωρίς όμως να ζητήσει την άδεια από την Πινακοθήκη που διαχειρίζεται τα πνευματικά δικαιώματα.
Συγκεκριμένα, εικόνες από τη “Γέννηση της Αφροδίτης” είναι εμφανείς σε αρκετά από τα κομμάτια της συλλογής, όπως σε ένα νάιλον αμάνικο μπλουζάκι και ένα παντελόνι καμπάνα. Τα κομμάτια αυτά έχουν αφαιρεθεί από την ιστοσελίδα του σχεδιαστή, αλλά είναι ακόμα διαθέσιμα προς αγορά σε μερικά online καταστήματα ρούχων.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το μουσείο λοιπόν κάνει μήνυση στον Jean Paul Gaultier για την “μη αδειοδοτημένη” εμπορική χρήση της εικόνας του Μποτιτσέλι, που ισχυρίζεται ότι παραβιάζει τον Κώδικα Πολιτισμικής Κληρονομιάς της Ιταλίας. Ο οίκος μόδας μπορεί να πληρώσει μέχρι και 100.000 δολάρια αν δικαιωθεί η Πινακοθήκη.
Μπορεί ο πίνακας που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1480 να θεωρείται “κοινό κτήμα”, κάτι που συμβαίνει σε όλα τα ιστορικά έργα τέχνης, όπως του Σαίξπηρ, του Μπετόβεν και άλλων τεράστιων δημιουργών, που παύουν να προστατεύονται λόγω της παρόδου της περιόδου προστασίας, ωστόσο ο νομικός κώδικας της Ιταλίας προβλέπει ότι η χρήση εικόνων που σχετίζονται με την δημόσια πολιτισμική ιδιοκτησία της χώρας απαιτεί ένα τέλος αδείας και έγκριση για εμπορική χρήση.
Σύμφωνα με το μουσείο, το νομικό τμήμα τους είχε στείλει επίσημο αίτημα στην εταιρία να διαπραγματευτούν μία εμπορική συμφωνία ή να σταματήσει τις πωλήσεις των κομματιών, τον Απρίλιο. Σε σημερινή δήλωση, το μουσείο δήλωσε ότι ο σχεδιαστής αγνόησε το αίτημα.
Στη συλλογή έχουν χρησιμοποιηθεί επίσης εικόνες από τις “Τρεις Χάριτες” του Ρούμπενς, που έχει στη συλλογή του το Μουσείο του Πράδο, αλλά και τη “Δημιουργία του Αδάμ” της Καπέλα Σιστίνα, χωρίς ωστόσο να έχει δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματά τους, μέχρι τώρα.