MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ

35ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Έναρξη με τη βραβευμένη γαλλική ταινία «Με Τα Μάτια της Ντάλβα»

Με την τολμηρή πολυβραβευμένη ταινία της Εμανουέλ Νικό, «Με Τα Μάτια της Ντάλβα», ξεκινάει το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το οποίο επιστρέφει για την 35η του διοργάνωση, στους κινηματογράφους Έλλη και Ανδόρα.

35ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Επίσημη έναρξη με τη βραβευμένη γαλλική ταινία «Με Τα Μάτια της Ντάλβα»
Monopoli Team

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το μακροβιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας, επιστρέφει, γιορτάζοντας τα 35α γενέθλιά του, από τις 24 έως τις 30 Νοεμβρίου 2022, στους κινηματογράφους Έλλη και Ανδόρα.

Επίσημη έναρξη για το 35ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, σε συνεργασία με το Cinobo, την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου, στον κινηματογράφο Έλλη, με την πολυβραβευμένη ταινία της της Εμανουέλ Νικό, «Με Τα Μάτια της Ντάλβα».

«Με Τα Μάτια της Ντάλβα»

Σύντομο σχόλιο – χαιρετισμός του Καλλ/κού Διευθυντή του φεστιβάλ, Νίνου Φένεκ Μικελίδη:

«Καθρέφτης στη χώρα των θαυμάτων

Τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο – και σε πρώτο πλάνο, πάντα, τον ελληνικό – ξεκινήσαμε το 1988, 35 χρόνια πριν, να τον γιορτάσουμε με τη δημιουργία αυτού του, μοναδικού στο είδος του για την Ελλάδα, φεστιβάλ. «Τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο που ήταν πάντα στην πρωτοπορία, στις αισθητικές και άλλες  αναζητήσεις», όπως έγραφα τότε στο εισαγωγικό μου σημείωμα. Έναν κινηματογράφο του δημιουργού.

Αυτόν τον κινηματογράφο, τη δύναμη και την ομορφιά του, εξακολουθούμε να γιορτάζουμε και σήμερα. Έναν κινηματογράφο που δεν έπαψε, και που δεν θα πάψει, να μας προσελκύει και να μας συγκινεί. Γιατί αυτός ο κινηματογράφος δεν έχει πει ακόμη όλα όσα έχει να μας πει. Παρά την πρόσφατη κρίση, οικονομική, ηθική και πολιτική, την πανδημία και τη συρρίκνωση των αιθουσών. Ο κινηματογράφος δεν τέλειωσε, όπως μας θέλουν να πιστέψουμε οι απαισιόδοξες Πυθίες, ο κινηματογράφος έχει σίγουρα μέλλον.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Γιατί, για να καταλήξω με αυτά που έγραφα το 1988, και που παραμένουν και σήμερα επίκαιρα, ο κινηματογράφος είναι μια τέχνη που οι βάσεις της μπήκαν από την εποχή της σπηλιάς του Πλάτωνα και που δεν έπαψε να βρίσκει τρόπους έκφρασης. Και οι νέες τεχνολογίες δεν μπορούν παρά να αυξήσουν τους τρόπους θέασής του. Στα εκατόν είκοσι περίπου χρόνια της παρουσίας του, ο κινηματογράφος έγινε αναπόσπαστο τμήμα της ζωής μας – είτε μέσα από τη μεγάλη οθόνη, είτε από την τηλεόραση, είτε από τις πλατφόρμες και τα άλλα σύγχρονα μέσα (ακόμη και το κινητό) που εξακολουθούν κάθε τόσο να εμφανίζονται.

Μια τέχνη που καταγράφει την ίδια την ιστορία μας, τα ήθη και τα έθιμά μας, τα πάθη και τα μίση μας, τα κοινωνικοπολιτικά και προσωπικά μας προβλήματα, αλλά και τις χαρές και τις ελπίδες μας, μαζί και τα όνειρά μας – ανοίγοντας μας μια «πόρτα» ή ένα παράθυρο, όπως έλεγε ο Μπουνιουέλ, για να ανακαλύψουμε άλλες πτυχές της ζωής, άλλες, πιο σημαντικές, μορφές της πραγματικότητας, προσφέροντάς μας έναν καθρέφτη για να εξετάσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, αλλά και να τον διασχίσουμε, όπως η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων, για να μπούμε εκεί που τα πάντα είναι δυνατά. Αυτόν τον καθρέφτη, αυτήν την πόρτα, σας καλούμε και πάλι, για 35η φορά, να τον διασχίσουμε μαζί, χωρίς κανένα φόβο, να γνωρίσουμε για μια ακόμη φορά αυτά που έχουν να μας πουν και να μας προτείνουν οι Ευρωπαίοι, και όχι μόνο, δημιουργοί μας!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑNetflix: Οι 10 καλύτερες ταινίες και σειρές που έρχονται τον Νοέμβριο στις οθόνες μας12.09.2018

Το 35ο Πανόραμα κάνει επίσημη έναρξη σε συνεργασία με το CINOBO, την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο ΈΛΛΗ, στην οδό Ακαδημίας, με την γαλλική ταινία “Με Τα Μάτια της Ντάλβα (Dalva)” της Εμανουέλ Νικό, μια εξαιρετική, τολμηρή πρώτη ταινία, βραβευμένη σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ (Κάννες, Χονγκ Κονγκ, Ιερουσαλήμ και Ναμούρ) καθώς και με το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI, στα παράλληλα τμήματα των φετινών Καννών. Με τη σκηνοθέτρια να αφηγείται την πορεία ενός ευαίσθητου 12χρονου κοριτσιού, της Ντάλβα, σεξουαλικά κακοποιημένης από έναν αιμομικτικό πατέρα, που καταφέρνει να την μετατρέψει σε «νύφη» του. “Με την Ντάλβα να οδηγεί το κοινό σ’ ένα παράξενο ψυχολογικό ταξίδι: στον μακρύ και οδυνηρό δρόμο της επιστροφής στην παιδική ηλικία, μετά τον επιβεβλημένο ρόλο της να είναι ένα ενήλικο αντικείμενο του σεξ”, όπως χαρακτηριστικά έγραφε ένας ξένος κριτικός».
Νίνος Φένεκ Μικελίδης
Καλλ/κός Δ/ντής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Περισσότερα νέα για το πρόγραμμα και τις παράλληλες εκδηλώσεις του φετινού φεστιβάλ, θα ανακοινωθούν τις αμέσως επόμενες μέρες.

Περισσότερα από Cine News