MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
13
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Πλαστογραφία ή “παιδική φάρσα”: Ένα έργο 3 εκατομμυρίων αποδείχθηκε ψεύτικος Μπασκιά

Μία κορνίζα που αποδιδόταν στον Ζαν Μισέλ Μπασκιά και κοστολογήθηκε στα τρία εκατομμύρια δολάρια δεν ανήκει τελικά στον θρυλικό Νεοϋορκέζο καλλιτέχνη, με τον καλλιτέχνη που πούλησε το έργο να μιλά για μία “απλή παιδική φάρσα”.

Το σκίτσο μέσα στην κορνίζα αποτελεί πράγματι έργο του Μπασκιά, Photo: Katalog Wienerroither & Kohlbacher
Το σκίτσο μέσα στην κορνίζα αποτελεί πράγματι έργο του Μπασκιά, Photo: Katalog Wienerroither & Kohlbacher
Monopoli Team

Μία κορνίζα που αποδιδόταν στον Ζαν Μισέλ Μπασκιά και κοστολογήθηκε στα τρία εκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Καλών Τεχνών (TEFAF) στο Μάαστριχτ το 2017, αποκαλύφθηκε “ψεύτικος” Μπασκιά, αφού πρόκειται για έργο του Αυστριακού μουσικού και καλλιτέχνη Αντρέ Χέλερ.

Ο Χέλερ κόλλησε σχέδια του Μπασκιά σε γραμμές ξύλου, πρόσθεσε κόκκινη μπογιά, βίδες και κομμάτια ενός μαύρου μπαστουνιού, ενώ στο κέντρο της κορνίζας έβαλε ένα αυθεντικό πορτραίτο του Μπασκιά, το οποίο είχε αποκτήσει το 1990.

“Εκ των υστέρων, όλο αυτό ήταν μία παιδική φάρσα. Δεύτερον, αναδεικνύεται φυσικά. Και τρίτον είναι μία σαχλή μείξη φαντασίας και αλήθειας. Ένα ιδιωτικό παραμύθι” είπε ο Χέλερ, μιλώντας στο αυστριακό περιοδικό Falter.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Χέλερ συζητούσε με τον ιστορικό τέχνης και “ειδικό στον Μπασκιά”, Ντίτερ Μπούχαρτ, σε μία συνέντευξη το 2016.

Ο Χέλερ είπε ότι “μόνο μία φορά” ισχυρίστηκε ότι πρόκειται για αυθεντικό έργο του θρυλικού Νεοϋορκέζου καλλιτέχνη, μόνο και μόνο για να “τεστάρει” τον Μπούχαρτ. Ο Μπούχαρτ δήλωσε σοκαρισμένος που ο Χέλερ τού είπε ψέματα.

“Ο Χέλερ δήλωσε ότι η κορνίζα που περιλαμβάνει μικρά κομμάτια από σκίτσα του Μπασκιά ήταν αυθεντική Μπασκιά. Εγώ δεν έλεγξα την αυθεντικότητα της κορνίζας ούτε ισχυρίστηκα ότι το έκανα” δήλωσε ο ιστορικός τέχνης στο ARTNews

Το έργο, με τίτλο “Untitled (Frame)”, 1987, παρουσιάστηκε στην έκθεση από τη βιενέζικη γκαλερί Wienerroither & Kohlbacher. Το σκίτσο και η κορνίζα κοστολογήθηκαν στα 2 και 3 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα. Δεν αγοράστηκε τελικά από κάποιον.

Αργότερα προσέλκυσε συλλέκτες και τελικά το αγοράστηκε από τον Βιενέζο ατζέντη Αμίρ Σαριάτ, ο οποίος αγόρασε τον πίνακα από την γκαλερί για έναν πελάτη του και επέστρεψε τη κορνίζα στον Χέλερ – αν και σύμφωνα με το Falter ο πελάτης του Σαριάτ την είχε αγοράσει για 800 χιλιάδες ευρώ.

Ο Χέλερ επιμένει ότι δεν παραχώρησε ποτέ πιστοποιητικό αυθεντικότητας στους αγοραστές, ενώ ο δικηγόρος του απάντησε σε ανακοίνωση ότι και ο Χέλερ και η γκαλερί θεωρούσαν την κορνίζα και το αυθεντικό σκίτσο του Μπασκιά, ανεξάρτητα έργα και συγκεκριμένα ως “μία κορνίζα που είχε ανεξάρτητα συνημμένα τα σκίτσα του Μπασκιά”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠριν από την «μπλε Μέριλιν» του Γουόρχολ: Τα 10 πιο ακριβά έργα τέχνης που έχουν πουληθεί ποτέ σε δημοπρασία12.09.2018

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Δραστηριότητες
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Χριστούγεννα για όλους με θέατρο, αφηγήσεις και παραδοσιακές γεύσεις
Art & Culture
MIRfestival 2025: Αναγκαίες εκρήξεις μέσα στο χάος
Εικαστικά
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Art & Culture
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Art & Culture
Φένια Αποστόλου & Μαρία Χατζηαθανασιάδου: Φωτίζουν το "Αποτύπωμα" της γυναικείας ταυτότητας
Εικαστικά
Ο Αρχαίος Πειραιάς: Μια διαδραστική τριήμερη θεματική περιήγηση στα ίχνη της αρχαίας πόλης
Εικαστικά
Στο NYX Esperia Palace ανακαλύπτεις το «σχήμα της επιθυμίας»
Εικαστικά
Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει ανοικτό κάλεσμα για το Βραβείο Τέχνης 2026
Εικαστικά
Νέα εποχή για το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
Εικαστικά
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
Εικαστικά
Λίνα Μενδώνη: Πιο κοντά από ποτέ η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα