MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
06
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Ρέμπραντ: Αυθεντική δημιουργία του μεγάλου ζωγράφου αποδεικνύεται πίνακας που θεωρούνταν «πρόχειρο αντίγραφο»

Ολλανδοί ερευνητές, έπειτα από δύο χρόνια μελετών, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ένα έργο που παρέμενε ξεχασμένο σε μια γωνιά μουσείου, επειδή θεωρούνταν αντίγραφο, πρόκειται τελικά για αυθεντική δημιουργία του Ρέμπραντ.

EPA photo
Monopoli Team

Το μουσείο Bredius στη Χάγη συμπεριλαμβάνει ανάμεσα στα εκθέματά του το εν λόγω σχέδιο σε λάδι, με τίτλο «The Erection of the Cross», του 1640,αλλά αυτό μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν έργο κάποιου που απλώς αντέγραψε τον μεγάλο ζωγράφο Ρέμπραντ.

Όμως τελικά, την Πέμπτη (3/11), το μουσείο Bredius αποκάλυψε ότι, χάρη σε νέες επιστημονικές τεχνικές, διαπιστώθηκε ότι στην πραγματικότητα το εν λόγω έργο αποτελεί αυθεντική δημιουργία του Ρέμπραντ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑDemons and dew: Έκθεση του σπουδαίου εικαστικού Pier Paolo Calzolari στην γκαλερί Bernier/Eliades12.09.2018

Αυτή την ανακάλυψη πραγματοποίησε πρώτα ο Ολλανδός ιστορικός τέχνης Γέρον Χίλταϊ όταν διεξήγαγε μία έρευνα για το βιβλίο του – που θα εκδοθεί σύντομα – σχετικά με τα έργα του Ρέμπραντ. «Από την αρχή, ήμουν σίγουρος ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν του Ρέμπραντ», εξομολογήθηκε ο Χίλταϊ στο Reuters. Εξήγησε πως ήταν δύσκολο να ξεχωρίσει ανάμεσα σε όλα τα έργα του διάσημου καλλιτέχνη και σ’εκείνα που δημιούργησαν οι ακόλουθοί του. «Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι τόσο έξοχα φτιαγμένος που έπρεπε απλά να είναι του Ρέμπραντ».

Ο Άμπραχαμ Μπρέντιους, πρώτος έφορος του μουσείου (εξ’ού και η ονομασία Museum Bredius den Haag) είχε αγοράσει το έργο πριν περίπου 100 χρόνια, καθώς κι ο ίδιος ήταν ανάμεσα σ’εκείνους που πίστευαν ότι ήταν αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ. Με την πάροδο των χρόνων όμως, πολλοί κριτικοί τέχνης χαρακτήρισαν τον εν λόγω πίνακα ως “απλό αντίγραφο”. Στήριζαν αυτό τους το επιχείρημα στην έλλειψη λεπτομέρειας στην τεχνική του ζωγράφου. Ο Χιλτάι εξήγησε τότε ότι πρόκειται για έργο σε λάδι και ότι αποτελεί ένα προσχέδιο για άλλον πίνακα. «Θέλει να δείξει τη σύνθεση, μια πρόχειρη ιδέα για το πώς θα μπορούσε να είναι ο πραγματικός πίνακας», συμπλήρωσε αναφερόμενος στον μεγάλο Ολλανδό καλλιτέχνη.

Ο Χίλταϊ περίμενε αυτή την εξέλιξη, ότι κάποιοι μπορεί να αμφισβητήσουν τα επιχειρήματά του και είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: «Έτσι είναι τα πράγματα στον κόσμο της τέχνης του Ρέμπραντ».

Μετά απ’ όλα αυτά έγινε μια αποκατάσταση του έργου, το μουσείο Bredius εν τέλει συμφώνησε με τον Χίλταϊ και επικοινώνησε με το Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας (το “σπίτι” του αριστουργήματος του Ρέμπραντ “Νυχτερινή Περίπολος”). Οι ερευνητές του πραγματοποίησαν μία τεχνολογική ανάλυση στην μικρή ελαιογραφία και κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα: ο πίνακας είναι του Ρέμπραντ.

Ενώ παρουσιάζει ομοιότητες με το έργο “Η Ανύψωση του Σταυρού” (1633), χρονολογική έρευνα που διεξήχθη στην επιτροπή, απέδειξε ότι το ξύλο χρονολογείται από το 1934 και ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ανάμεσα στο 1642 και στο 1645, που σημαίνει ότι το έργο δεν θα μπορούσε να είναι πρωταρχικό σχέδιο του μεγαλύτερου πίνακα.

«Θα διεξαχθούν επιπλέον έρευνες ώστε να βρούμε το σκοπό του συγκεκριμένου σχεδίου», είπε ο Giltaij. «Αλλά η μελέτη θα ξεκινήσει με την ιδέα ότι ο πίνακας είναι του Ρέμπραντ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ“Είναι ανήθικο”: Καλλιτέχνες καταγγέλλουν ότι τα λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης “κλέβουν” την τέχνη τους12.09.2018

Περισσότερα από Εικαστικά