Variety: Μπορεί το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να δώσει την απαραίτητη ώθηση στην ελληνική τηλεόραση;
Καθώς η «Αγορά» του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης λανσάρει μια νέα ενότητα για τη στήριξη της εγχώριας τηλεοπτικής παραγωγής, το Variety αναρωτιέται αν η ελληνικής τηλεόραση οδεύει προς τη δική της «Χρυσή Εποχή» με σειρές όπως ο «Σιωπηλός Δρόμος» και το «Maestro».
Το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, ένας θεσμός που ιστορικά υπήρξε «προπύργιο» για την προώθηση ταινιών και ντοκιμαντέρ από την Ελλάδα και τα υπόλοιπα Βαλκάνια, αναμένεται να αποτελέσει στέρεο σημείο έναρξης για μια «Χρυσή Εποχή» της Ελληνικής Τηλεόρασης, σύμφωνα με το περιοδικό Variety.
Όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ, αυτή τη σεζόν, η Θεσσαλονίκη εγκαινιάζει ένα καινούριο πιλοτικό πρόγραμμα. Πρόκειται για μια νέα ειδική τηλεοπτική ενότητα, η οποία παρουσιάζεται μέσω της Αγοράς και θα περιλαμβάνει ένα one-day event με εργαστήρια, πάνελ και συμμετέχοντες Έλληνες και διεθνείς επαγγελματίες από τον χώρο της τηλεόρασης.
«Αποφασίσαμε πως ήρθε η ώρα να κάνουμε ένα βήμα παραπέρα… με το να υποστηρίξουμε τους δημιουργούς τηλεοπτικού περιεχομένου και να τους φέρουμε σε επαφή με το παγκόσμιο κοινό», σχολιάζει η Αγγελική Βέργου, επικεφαλής της Αγοράς του 63ου ΦΚΘ.
Για το Variety όλα τα σημάδια υποδηλώνουν ότι μια μεγάλη αλλαγή βρίσκεται εν εξελίξει όσον αφορά την ελληνική τηλεόραση, η οποία θα μπορούσε να «βιώνει» το ξεκίνημα της «Χρυσής Εποχής» της. Μια αλλαγή που σηματοδοτείται από την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για περιεχόμενο ανάμεσα στις πλατφόρμες και τα τηλεοπτικά δίκτυα και το γενναίο ποσοστό επιδότησης του 40% που έδωσε την απαραίτητη ώθηση για την αύξηση των τηλεοπτικών παραγωγών.
Τρανό παράδειγμα προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί ο «Σιωπηλός Δρόμος», η δραματική σειρά σε σενάριο των Πέτρου Καλκόβαλη και Μελίνας Τσαμπάνη, το πρώτο επεισόδιο της οποίας όταν και μεταδόθηκε από το ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο Canale 5 το καλοκαίρι που μάς πέρασε, συγκέντρωσε 1.4 εκατομμύρια θεατές, τη δεύτερη υψηλότερη τηλεθέαση στη ζώνη προβολής του.
Η σειρά, η οποία επικεντρώνεται γύρω από μια εύπορη αθηναϊκή οικογένεια αφότου το σχολικό λεωφορείο που μετέφερε τα παιδιά της βρίσκεται σε κατάσταση αιχμαλωσίας, θέτει ένα νέο ορόσημο για την ελληνική τηλεοπτική βιομηχανία, η οποία, ωστόσο, ακόμη και στην εποχή ανάδυσης της διεθνούς δραματικής μυθοπλασίας, αργεί να ξεπεράσει τα σύνορα της. Σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη και παραγωγή της Filmiki Productions για το Mega TV, ο «Σιωπηλός Δρόμος» κυκλοφορεί στην παγκόσμια αγορά από τη Beta Film, η οποία ήρθε σε συμφωνία με την αμερικάνικη streaming πλατφόρμα Topic για τη διανομή της σειράς σε Η.ΠΑ. και Καναδά.
Ο Πέτρος Καλκόβαλης και η Μελίνα Τσαμπάνη αναγνωρίζουν πως ακόμη η βιομηχανία κάνει μικρά βήματα: «Η ελληνική μυθοπλασία πρέπει να βρει τη θέση της στην τεράστια παγκόσμια αγορά και για να το κάνει αυτό πρέπει να επενδύσει σε υψηλού επιπέδου σειρές».
Ποιες σειρές συγκεντρώνουν τα διεθνή βλέμματα;Ανάμεσα στις πρόσφατες υψηλού κύρους δραματικές σειρές, το Variety, συμπεριλαμβάνει το «Maestro», ένα ρομαντικό δράμα με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη και το εφηβικό δράμα «Milky Way», για μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη σε μια ελληνική επαρχιακή πόλη, από τον βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Βασίλη Κεκάτο.
Ο πήχης- μαζί με το μπάτζετ και την ποιότητα παραγωγής- ανεβαίνει σταθερά: «Παρατηρείται μια ανοδική τροχιά (στην βιομηχανία), ειδικά μετά τον «Σιωπηλό Δρόμο», επισημαίνει ο Ορέστης Πλακιάς της Foss Productions, παραγωγού του «Μaestro» και του «Milky Way» που βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Beta, το Wild Bunch και το Netflix, καθώς και άλλους παγκόσμιους «παίκτες», «Βρισκόμαστε σε αυτό το momentum όπου τους επόμενους έξι μήνες θα ανακαλύψουμε αν (η στρατηγική αυτή) είναι βιώσιμη ή όχι».
Αυτό οφείλεται, μερικώς, στο γεγονός πως η βιομηχανία πλέον «πλέει» σε αχαρτογράφητα νερά. Για πρώτη φορά τα ελληνικά τηλεοπτικά δίκτυα δείχνουν την επιθυμία να επιτρέψουν στους δημιουργούς να διατηρήσουν τα δικαιώματα των δικών τους IP, προσφέροντας κίνητρα σε ανεξάρτητους παραγωγούς να αναπτύξουν σειρές τις οποίες μετέπειτα μπορούν να λανσάρουν στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τους Καλκόβαλη και Τσαμπάνη μπορεί να είναι απλώς θέμα χρόνου το κοινό να ανταποκριθεί σε αυτές τις ιστορίες που αναδύονται στην αρχέγονη γη του δράματος, «Αυτό που έχει σημασία είναι η ιστορία που θέλεις να πεις. Και αν το κάνεις σωστά τότε όλοι μπορεί να ταυτιστούν με τους χαρακτήρες και να την παρακολουθήσουν χωρίς περιορισμούς».
Πηγή: Variety