Η Αφροδίτη με τη Γούνα, του Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μαζόχ στο Θέατρο Άνεσις
Το κλασικό μυθιστόρημα του Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μαζόχ, «Η Αφροδίτη με τη Γούνα«, μεταφέρεται στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις, σε σκηνοθεσία Θανάση Κουρλαμπά και διασκευή Νικολέτας Κοτσαηλίδου και Σπύρου Κυριαζόπουλου.
Η Happy Productions παρουσιάζει στο Θέατρο Άνεσις, σε σκηνοθεσία Θανάση Κουρλαμπά, το αριστούργημα του Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μαζόχ «Η Αφροδίτη με τη Γούνα» (Venus im Pelz), σε μετάφραση Νικολέτας Κοτσαηλίδου, εικαστική επιμέλεια Γιάννη Μετζικώφ και πρωτότυπη μουσική Γιάννη Οικονόμου.
Ένα έργο που υπενθυμίζει ότι η σεξουαλικότητα πάνω από όλα είναι μια πνευματική κατάσταση: και αυτά που λαχταράει το πνεύμα δεν εξηγούνται πάντοτε λογικά, απλά βιώνονται.
«Η Αφροδίτη με τη Γούνα»: Λίγα λόγια για το έργοΣτο βραβευμένο έργο του Μαζόχ, γραμμένο το 1870, παρακολουθούμε την ερωτική σχέση του Σεβερίν (Θανάσης Κουρλαμπάς), ενός γοητευτικού γαιοκτήμονα, με την Βάντα (Αμαλία Νίνου), μια εικοσιτετράχρονη χήρα. Η εκρηκτική συνάντησή τους σε ένα απομονωμένο θέρετρο των Καρπαθίων θα γίνει το πεδίο μάχης ενός οριακού έρωτα.
Ο Σεβερίν φαντασιώνεται την Βάντα στο ρόλο της πανέμορφης, ψυχρής, αυταρχικής Αφροδίτης, μιας ιδεατής γυναίκας αφιερωμένης στο κυνήγι της ηδονής. Την παρασύρει σ’ ένα παιχνίδι ψυχολογικής και φυσικής βίας, ξυπνώντας μέσα της την επιθυμία για επιβολή. Σταδιακά και με δική του παρότρυνση μετατρέπεται σε πιστό υπηρέτη της εκχωρώντας της το δικαίωμα να αποφασίζει για οτιδήποτε τον αφορά, να τον κακοποιεί ψυχολογικά και να τον βασανίζει σωματικά.
Αντίπαλον δέος του Μαρκήσιου Ντε Σαντ, πολέμιος του αντισημιτισμού, υπέρμαχος του φεμινισμού, απλώς ηδονιστής ή ένας παρεξηγημένος λογοτέχνης, ο Λέοπολντ φον Ζάχερ Μαζόχ γράφει ένα έργο που, ενάμιση αιώνα αργότερα, συνεχίζει να σοκάρει με την σκληρότητα και την απλότητά του. Η Αφροδίτη με την Γούνα όμως, δεν είναι μόνο μία ιστορία ηδονής και πόνου. Είναι κυρίως μία ιστορία οριακού πάθους και αγάπης. Και όπως κάθε τέτοια ιστορία και στην αληθινή ζωή, θέτει τους ήρωες της σε μία δίνη και τους αφήνει έρμαια απέναντι στην τρικυμία του αδηφάγου αλλά και πολύτιμου Έρωτα.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Μαζόχ «δάνεισε» το όνομά του στη λέξη μαζοχισμός (το 1893, προς έκπληξη και μάλλον δυσαρέσκεια του συγγραφέα, ο ψυχίατρος Ρίχαρντ φον Κραφτ-Έμπιγκ έχοντας την Αφροδίτη στο επίκεντρο, δημιουργεί τον όρο «μαζοχισμός»), ούτε ότι οι Velvet Underground είχαν τραγούδι στο ιστορικό τους ντεμπούτο το 1967 με τίτλο Venus in furs, ούτε φυσικά ότι ο Ρόμαν Πολάνσκι γύρισε ταινία βασισμένη στους διαλόγους του βιβλίου το 2013…