MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
26
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΤΖΕΝΤΑ

Πού να πάμε το Σαββατοκύριακο: 9 κορυφαίες προτάσεις ψυχαγωγίας στην πόλη

Μερικές δικές μας προτάσεις για θέατρο, χορό και συναυλίες που μπορείτε να απολαύσετε στην πόλη, το Σαββατοκύριακο 19 και 20 Νοεμβρίου 2022.

| Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Monopoli Team

ΘΕΑΤΡΟ

1. Ο Μισάνθρωπος, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Θέατρο Εμπορικόν

Στο Θέατρο «Εμπορικόν» ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας καταπιάνεται με τη γνωστή κωμωδία – αίνιγμα του Μολιέρου, «Ο Μισάνθρωπος». Πιο επίκαιρος από ποτέ, ο αυτοβιογραφικός «Μισάνθρωπος» είναι γραμμένος με σαρκασμό, θυμό και γνώση της γελοιότητας μιας κοινωνίας σαθρής που η υποκρισία, η διαπλοκή, ο ναρκισσισμός, η αδικία, ο σεξισμός, η επίδειξη του πλούτου, ο θρίαμβος της μετριότητας και η κυριαρχία της εικόνας είναι μερικές από τις παθογένειές της. Ο Αλσέστ, ο ήρωας του έργου, επιθετικός και αηδιασμένος με την κοινωνική παρακμή και θυμωμένος με την υποκρισία των ανθρώπων, ερωτεύεται παθιασμένα την όμορφη Σελιμέν, το απόλυτο θηλυκό – προϊόν αυτού του συστήματος που απεχθάνεται. Και παγιδεύεται. Σε ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που η «μάσκα» είναι το πρόσωπό μας, σε μια κοινωνία της κυριαρχίας της εικόνας έχει θέση ο έρωτας; Στον «Μισάνθρωπο» η κωμική πένα του Μολιέρου έχει την ευκαιρία να σατιρίσει, με τα υλικά της κωμωδίας που αυτός ο ιδιοφυής συγγραφέας ξέρει να χρησιμοποιεί, την αέναη μάχη του αρσενικού και του θηλυκού. Τον Μισάνθρωπο ενσαρκώνει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και τη δαιμονική Σελιμέν η Ευγενία Σαμαρά. Ορόντ, ο αντεραστής του Μισάνθρωπου, ο Στέλιος Ιακωβίδης. Στον ρόλο της Αρσινόης, της αντίζηλης της Σελιμέν, η Αθηνά Μουστάκα. Μνηστήρες της γοητευτικής Σελιμέν, ο Θάνος Μπίρκος και ο Αυγουστίνος Κούμουλος. Ο Αλέξης Φουσέκης και ο Κυριάκος Σαλής, φίλοι του Ζευγαριού. Και τέλος η Φωτεινή Αθερίδου με δικά της σατιρικά κείμενα σε ρόλο σχολιαστή που δυναμιτίζει κάθε προσπάθεια σοβαροφάνειας των ηρώων του έργου.
Σάββατο 19/11, 21:00
17€ – 20€
Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρῆ 11, Αθήνα

2. Ο θάνατος του Άντονυ: Η όπερα του Χαράλαμπου Γωγιού έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

| Φωτογραφίες: Α. Σιμόπουλος

«Ο θάνατος του Άντονυ», η ρηξικέλευθη όπερα του παραλόγου του συνθέτη Χαράλαμπου Γωγιού, παρουσιάζεται, μετά από μια σειρά επιτυχημένων online μεταδόσεων, στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Το έργο, σε λιμπρέτο του Γιάννη Φίλια και του συνθέτη βασισμένο στην ανάμνηση της τηλεοπτικής σειράς «Κάντυ Κάντυ» και στο έργο του Σλάβοϊ Ζίζεκ, θα παρουσιαστεί για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ. Η όπερα «Ο θάνατος του Άντονυ» διαδραματίζεται σε ένα ολάνθιστο, «artificial» ξέφωτο και είναι αφιερωμένη σε όλα τα αγόρια που ντρέπονταν να πουν πως έκλαιγαν με την Κάντυ Κάντυ: Μια αλλόκοτη «δαιμόνια μηχανή» ψυχαναλυτικής έμπνευσης, όπου η κληρονομιά της πολυαγαπημένης ιαπωνικής σειράς κινουμένων σχεδίων συναντιέται προκλητικά με τη σκέψη του διαβόητου Σλοβένου φιλοσόφου Σλάβοϊ Ζίζεκ, με αφετηρία την ανάμνηση της πτώσης που τραυμάτισε μια ολόκληρη γενιά. Δυο άνδρες, εγκλωβισμένοι σε ένα ξέφωτο βγαλμένο από τον Δάντη ή τον Χάιντεγκερ, παραδίνονται αυτάρεσκα στις ηδονές του λόγου και έρχονται αντιμέτωποι με το τραύμα, τη φαντασίωση, την ενόρμηση του θάνατου, τον ψυχαναγκασμό της επανάληψης, τον φόβο της γυναίκας και τον πανταχού παρόντα ναρκισσισμό, με ενδιάμεσους σταθμούς τις επιστολές του Αποστόλου Παύλου, τα σεμινάρια του Ζακ Λακάν, τους «άγριους χορούς» της Ρουσλάνας και τα σουξέ της Ελένης Δήμου. Ο λόγος τους, εμμονικός και ακατάσχετος, διατρέχεται από επίμονα ερωτήματα: Η Γυναίκα υπάρχει ή δεν υπάρχει; Γιατί η αλεπού στα ελληνικά γράφεται με μικρό, ενώ στα γερμανικά με κεφαλαίο; Μα προπαντός: Γιατί κλάψαμε τόσο πολύ στο τέλος εκείνου του μοιραίου επεισοδίου στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν ο Άντονυ, ο ξανθός αγαπημένος της Κάντυ, έπεσε από το άλογο; Ερμηνεύουν οι ηθοποιοι: Γιώργος Ιατρού, Βασίλης Καβάγιας, Μαρισία Παπαλεξίου. Το επταμελές μουσικό σύνολο διευθύνει ο Χαράλαμπος Γωγιός.
Σάββατο 20/11, 19:30
10€ – 20€
Εναλλακτική Σκηνή – Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Λ. Συγγρού 364, Καλλιθέα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟ Χαράλαμπος Γωγιός γράφει μια όπερα με έμπνευση την Κάντυ-Κάντυ12.09.2018

3. Ακρότητες, του Γούιλιαμ Μαστροσιμόνε στο Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα

Το πολυβραβευμένο έργο «Ακρότητες» του Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε παρουσιάζεται στο Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα, σε σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή. Γραμμένο το 1978, αυτό το  έργο, αφηγείται μια φαινομενικά απλή (τρόπος του λέγειν) ιστορία: Ένας άντρας, μπαίνει σε ένα σπίτι να βιάσει μια γυναίκα. Αυτή, καταφέρνει να τον εξουδετερώσει. Τον δένει χειροπόδαρα και σχεδόν τυφλό αρχίζει να τον βασανίζει απάνθρωπα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως. Στη σκηνή εμφανίζονται οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας. Τότε αρχίζει η «ανάγνωση» του έργου, ο προβληματισμός, που δεν σχετίζεται με την «δημοφιλία» της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού. Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση, την αποδοχή της πράξης της. Αλλά δεν θα την έχει. Η μια (βιασμένη όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να … το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού «…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται». Είναι και ο βιαστής, που θα μπορούσε να είναι το «καλό παιδί» της διπλανής πόρτας. Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, θα εκλιπαρήσει τη συμπάθεια, με επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, σεξουαλικά χορτάτος και (προφανώς) δεν είχε λόγο να βιάσει. Θα ισχυριστεί ότι η γυναίκα φταίει, που τον προκάλεσε με την προκλητική της εμφάνιση και την οικειότητα που του έδειξε. Εξ άλλου, ο βιασμός δεν έχει ολοκληρωθεί και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται. Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός… Αδιέξοδο. Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή) είναι διάχυτη η ακραία βία. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Το έργο παρουσιάζεται στον λιλιπούτειο «Πίσω χώρο», έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό χώρο, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Θοδωρής Αντωνιάδης, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Σοφία Αγγελικοπούλου.
Κυριακή 20/11, 18:30
12€ – 15€
Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα, Γιαννόπουλου 1, Πειραιάς

4. Παραμύθι Χωρίς Όνομα: Η Κάρμεν Ρουγγέρη μεταφέρει το μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα στο Θέατρο Κιβωτός

Φωτογραφία: Πέτρος Γάλλιας

Το εμβληματικό μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα «Παραμύθι, Χωρίς Όνομα», γίνεται παράσταση για παιδιά και παρουσιάζεται, στο Θέατρο Κιβωτός, σε συν-σκηνοθεσία Κάρμεν Ρουγγέρη και Χριστίνας Κουλουμπή. Το «Παραμύθι χωρίς όνομα» είναι ένα υπέροχο, έργο της Πηνελόπης Δέλτα που αν και γράφτηκε 100 χρόνια πριν, παραμένει διαχρονικό και επίκαιρο που συνεπαίρνει μικρούς και μεγάλους. Το έργο, με αξίες και ηθικούς κανόνες, είναι γεμάτο «θησαυρούς», που το παιδί καλείται να ανακαλύψει. Όλα συμβαίνουν σε μια φανταστική χώρα, την χώρα των Μοιρολάτρων, μια πλούσια χώρα, όπου βασιλεύει ο βασιλιάς Συνετός. Τα ονόματα που δίνει στους ήρωες της η κορυφαία πεζογράφος, ξεδιπλώνουν εύκολα τον κάθε χαρακτήρα του έργου. Τον βασιλιά Συνετό θα διαδεχθεί στο θρόνο ο γιος του Αστόχαστος (Αυγουστίνος Ρεμούνδος) ο νέος αυτός βασιλιάς, θα βασιλέψει αστόχαστα. Μαζί με τη γυναίκα του Παλάβω (Χριστίνα Κουλουμπή) μια επιπόλαιη βασιλοπούλα κόρη του βασιλιά (Γιάννης Νικολάου) από το διπλανό βασίλειο, θα καταφέρουν μέσα σε λίγο χρόνο να οδηγήσουν την χώρα τους σε απόλυτη κατάρρευση και χρεοκοπία. Το ζευγάρι θα αποκτήσει 4 παιδιά, 3 κόρες, τη Ζήλιω (Ιωάννα Καλλιτσάντση), την Πικρόχολη (Μαριαλένα Ροζάκη), την Ρηνούλα (Μελίνα Σπετσιέρη) και τον Συνετό τον Β΄(Νεκτάριος Φαρμάκης). Τα ονόματά όλων των ηρώων δίνουν και σε αυτή την περίπτωση με πολλή έξυπνο τρόπο τον χαρακτήρα τους. Ο Συνετός ο Β΄, εγγονός του καλού βασιλιά, μαζί με την αδελφή του τη Ρηνούλα, θα φύγουν από το παλάτι, μη μπορώντας να αντέξουν την επιπολαιότητα των γονιών τους. Για καλή τους τύχη, στο δρόμο τους θα συναντήσουν την κυρά-Φρόνηση και τη Γνώση, θα ακολουθήσουν τις συμβουλές τους και θα μείνουν στον τόπο τους για να τον νοικοκυρέψουν με τη βοήθεια του λαού τους.
Κυριακή 20/11, 11:15
10€ – 12€
Θέατρο Κιβωτός, Πειραιώς 115, Γκάζι

ΜΟΥΣΙΚΗ

5. Οι Bazooka παρουσιάζουν τη νέα τους δισκογραφική δουλειά «Κάπου Αλλού» στο Gagarin 205

Οι Bazooka έρχονται για μια μοναδική εμφάνιση στο Gagarin 205 Live Music Space για να παρουσιάσουν το νέο τους άλμπουμ με τίτλο ”Κάπου Αλλού”. Μαζί τους οι ΑΜΚΑ. Το ”Κάπου Άλλου” είναι ξεκάθαρα το πιο διασκεδαστικό και πολυσυλλεκτικό άλμπουμ του συγκροτήματος, η δικιά τους αλήθεια. Η τρέλα και η σκληρή lo-fi ενέργεια των Bazooka βρίσκονται ακόμα εκεί, αλλά πλαισιωμένες από μεγάλη όρεξη για πειραματισμό και καταστάσεις που οδηγούν την μπάντα στο να αφεθεί τελείως ηχητικά χωρίς κανέναν περιορισμό, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ό,τι πιο κοντά στουντιακά έχουμε από τον ζωντάνο ήχο του συγκροτήματος και αυτό είναι που το κάνει αναμφισβήτητα το καλύτερο συνολικό τους άλμπουμ μέχρι τώρα.
Σάββατο 19/11, 20:30
13€
Gagarin 205 Live Music Space, Λιοσίων 205, Αθήνα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑBazooka, τι ακούτε αυτήν την εποχή;12.09.2018

6. Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης με χοράρχη τον Καθηγητή Αχιλλέα Χαλδαιάκη, θα μας μυήσουν εορταστικά στα Εισόδια της Θεοτόκου και στην ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η πρωτότυπη αυτή εκδήλωση του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής είναι μια πανήγυρις μέλους, λόγου και εικόνας, καθώς τους υμνογραφικούς ψαλμούς διαδέχεται η απαγγελία πατερικών και εόρτιων κειμένων, ενώ επί σκηνής εικονουργεί με ψηφιακή τεχνική και με άμεση προβολή στην οθόνη, ο γνωστός αγιογράφος Γιώργος Κόρδης.
Σάββατο 19/11, 2ο:30
8€ – 20€
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χ. Λαμπράκης, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΑχιλλέας Χαλδαιάκης: Η Βυζαντινή Μουσική είναι ο «ήχος» της καρδιάς12.09.2018

7. Η Μυρτώ Βασιλείου στο Faust

Photo Credits: Μαρίζα Καψαμπέλη

Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει για άλλη μια συναυλία στο Faust Bar Theater. Έχοντας, ήδη, κυκλοφορήσει το πρώτο της single με τίτλο «Μυθιστόρημα» σε μουσική Κώστα Τσίρκα και στίχους Νάντιας Δουλαβέρα, η αγαπημένη ερμηνεύτρια θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με σημείο αναφοράς τον ήχο του επερχόμενου δίσκου της. Μαζί με τους συνεργάτες της, θα παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με νέα και παλαιότερα δικά της τραγούδια όπως: «Το Καταφύγιο»«Το Μέσα μου Φως», την «Ανοιξιάτικη Μέρα», καθώς και τη «Φυλακή της Αντιγόνης» σε στίχους Νίκου Γκάτσου και μουσική Νίκου Χιώτογλου. Στη μουσική τους διαδρομή «συναντούν» και διασκευάζουν σημαντικούς δημιουργούς όπως ο Μάνος Λοΐζος, η Λίνα Νικολακοπούλου και ο Φοίβος Δεληβοριάς.
Κυριακή 20/11, 21:30
7€ (εισιτήριο θεάματος, δεν περιλαμβάνει ποτό)
Faust – Bar- Theatre – Arts, Καλαμιώτου 11 & Αθηναϊδος 12

ΧΟΡΟΣ

8. Balletto di Siena Federico Fellini: Dolce Vita di Federico, στο Κολλέγιο Αθηνών

Το Balletto di Siena παρουσιάζει στο Θέατρο Κολλεγίου Αθηνών τη χορευτική παράσταση αφιέρωμα στον Federico Fellini: Dolce Vita di Federico. H παράσταση Dolce Vita di Federico δημιουργήθηκε το 2020 με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του Federico Fellini και μεταφέρει στη σκηνή στιγμιότυπα από τις πιο γνωστές ταινίες του, όπως Dolce Vita, Amarcord, La Strada και 8 1/2. Το Balletto di Siena εμπνέεται από τον ονειρικό κόσμο του σκηνοθέτη του Ρίμινι, αποτίνοντας φόρο τιμής σε έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Η μουσική της παράστασης αποτελείται κυρίως από τις γνωστές μελωδίες των Nino Rota και Nicola Piovani, κατ’ εξοχήν συνθετών της μουσικής των ταινιών του Fellini, που έχουν μεταφέρει με έναν εξαιρετικό τρόπο τη φαντασία του σκηνοθέτη στη μουσική. Το φανταστικό ταξίδι μέσα στα έργα του Federico Fellini, που παρουσιάζει το Balletto di Siena, ξεκινάει με τους βασικούς ήρωες του ατμοσφαιρικού La Strada, με την Gelsomina (Giulietta Massina, γυναίκα και μούσα του Fellini) να διηγείται τα στιγμιότυπα από τη ζωή του νεαρού Φεντερίκο και τον Zampano, ενσάρκωση του ενήλικου Fellini, να περνάει από τις σκηνές του Amarcord και 81/2 φτάνοντας μέχρι το αριστουργηματικό Dolce Vita, δίνοντας φόρο τιμής στο έργο ενός από τους πιο καταξιωμένους Ιταλούς σκηνοθέτες όλων των εποχών. Τις χορογραφίες του έργου και την σκηνοθεσία υπογράφει ο Marco Batti, ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μπαλέτου.
Σάββατο 19/11, 21:00
30€ – 45€
Θέατρο Κολλεγίου Αθηνών – Κολλεγίου Ψυχικού, Στεφάνου Δέλτα 15, Ψυχικό

9. Zoography, μια χορογραφία της Στεφανίας Μυλωνά στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ

Η χορογραφία της Στεφανίας Μυλωνά σε συνδημιουργία με τις χορεύτριες με τίτλο «Zoography» παρουσιάζεται στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ για μια τελευταία φορά. Ζώα κοντά στον άνθρωπο, αλλά και μακριά. Ζώα με ένστικτα τρομακτικά, όσο και αφελή, ζώα ά-λογα, χωρίς επίγνωση θανάτου. Μια γάτα και μια μύγα στο ίδιο μέγεθος, τρεις κότες σα κυκνάκια ενός κατώτερου θεού, ένα παπαγαλάκι κι ένα χταπόδι σεργιανούν στη γη, αλλά και αλλόκοτες χίμαιρες που στήνουν ένα φαντασιακό χορό. Ένας τρόπος να δούμε τον κόσμο και ένας τρόπος μελέτης του, έξω από τα όρια της επιστημονικής αυστηρότητας. Μια διαφορετική ζωογραφία που καθοδηγείται από τις κινήσεις των ζώων, αλλά και από το πώς αυτές έχουν εμπνεύσει πολλούς δημιουργούς. Η Λίμνη των Κύκνων, τα Zoo-mantras της Σιμόν Φόρτι, η Μεταμόρφωση του Κάφκα, το ζωολόγιο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, η φιλοσοφία του Αγκάμπεν για το “ανοιχτό” στο ζώο, είναι ελάχιστα παραδείγματα. Μια χορογραφία προσέγγισης της ζωής των ζώων. Η κίνηση και τα ίχνη τους σε επαφή με το παρόν και το άπειρο ή το σύμπαν. Από τη μίμηση στη μεταμόρφωση, η αναγνώριση δεν θα είναι εύκολη.
Χορεύουν (αλφαβητική σειρά): Νατάσσα Γάτσιου, Δίρφη Γιατζουζάκη, Μαρία Κωνσταντάκη, Ιωάννα Στουρή.
Σάββατο 19/11, 20:30
10€
Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α, Κορυτσάς 39, Βοτανικός

Περισσότερα από Εκδηλώσεις